Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Bröstförstoring i mars 2014

Bröstförstoring

Vi, som gör bröstförstoring i mars kan väl dela här av våra funderingar och förhoppningar :) kan också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt

1086

Sortera efter

Thkj

Thkj

Kvinna ·

Och jag som köpt en sloggi, med bygel och formpressade kupor. Kan jag inte använda den då? Alltså det är ingen pushup, vanliga kupor...
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Thkj skrev:
Och jag som köpt en sloggi, med bygel och formpressade kupor. Kan jag inte använda den då? Alltså det är ingen pushup, vanliga kupor...

Det är väl bygeln som är det viktiga och inte för mycket pushup. Så har jag fattat det iaf.

-Sen om man ska ut på rajtantajtan en kväll eller två och vill visa sina nya kompisar lite så kan det ju inte vara nån fara att trycka upp dom lite ;-)

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jobbigt när alla kirurger säger så olika! :/ Nu har jag köpt dels en helt ovadderad, tråkig bygelbh på Kappahl och så köpte jag faktiskt en balconette på Lindex. Den är mjukt vadderad, alltså, det är inte några kuddar i den, men mjukt vadderad. Inte hård på något sätt. Visst, brösten får sig en aningens lyft uppåt, men inte inåt/uppåt som de får av en vanlig push-up. Jag har även kollat i andra trådar här ang just balconette och citadellkliniken och andra har fått som svar att det minimala lyft som balconette ger gör ingenting. Men jag har inte en aning. Man vill ju inte att dom ska läka fel. :/
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Suit: Och det du säger låter vettigt! På lördag tex ska jag ut och då tänker jag använda balconetten! :P
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Strumpbyxan, tänkte oxå kolla på Kappahl! Kul att det gick att hitta nåt där! Vilken stl hamnade du på?
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Thkj: Jag köpte 70E både på Kappahl och Lindex. Båda kändes jättesköna i början, men efter några timmar blir vänster bröst jätteömt och jag längtar till att få på mig tortyren igen. :/ Trodde det skulle bli tvärtom. Har faktiskt fuskat lite idag...
Gilla
Sunrise

Sunrise

Kvinna ·

Låter hur underbart som helst att få slippa tortyren, men det kanske inte är så skönt? Men kul med nya bh:ar! Har inte köpt någon ännu. Mina bröst blir tre veckor i morgon, kanske hög tid att ge sig ut på bhjakt. :) Ser att ni har hittat bh från Lindex och Kappahl, såg någon av er hur långt upp i strl de hade? Har 75G i tortyren.

Gilla
Körsbärsblomma

Körsbärsblomma

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Jobbigt när alla kirurger säger så olika! :/ Nu har jag köpt dels en helt ovadderad, tråkig bygelbh på Kappahl och så köpte jag faktiskt en balconette på Lindex. Den är mjukt vadderad, alltså, det är inte några kuddar i den, men mjukt vadderad. Inte hård på något sätt. Visst, brösten får sig en aningens lyft uppåt, men inte inåt/uppåt som de får av en vanlig push-up. Jag har även kollat i andra trådar här ang just balconette och citadellkliniken och andra har fått som svar att det minimala lyft som balconette ger gör ingenting. Men jag har inte en aning. Man vill ju inte att dom ska läka fel. :/

Konstigt att det är så enormt olika mellan olika kliniker och kirurger. Jag får inte använda bygelbh förrän efter 3-6 månader. Jag har inte fått någon "tortyrbh" men däremot en stödbh som är som en sportbh och den ska vara på dygnet runt i minst 3 månader, helst 6 månader.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Yes! Fått klartecken av Peter att slippa tortyren och bröstbandet! Skönt! Ska bli intressant att sova utan något, känner mig tveksam inför detta. Skulle helst vilja ha sport-bh, har mailat ang detta. Har inte fått svar ännu, så inatt blir det topless:-)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Strumpbyxan skrev:
Nk82: Menar du att du tror det är ok? Jag fick oxå höra bygel-bh, men undrar just över balconette.. De är ju mjuka.
Ja det tror jag det är, annars hade han väl sagt något. Vi kan ju inte gissa oss till :) kolla mina bilder, jag har bilder på 2 st och hoppas att dom är okej. Bygel va ju det ända han sa. Har du köpt någon?
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Vladena; jag använder det bara på natten, gjorde även det när jag hade tortyren, bara på natten. Åh vad jag massera massera hårt och hårt på brösten.. Det är nog så att det inte har släppt eller hur man säger, därför det är hårt tror jag.
Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Nk82, fina bh-ar! Var är de köpta?
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Nk82, om det är bara på natten, då kan man kanske stå ut 4 veckor till :) Jag störde mig på att man kunde inte ta kläder som man ville, antingen syntes den igenom eller åvanpå och allt satt ju också konstigt, dom en bubla mellan brösten Thkj, grattis!!! :):):) skönt att slippa tortyren. Det blir spännande att höra hur det gick för dig att sova topless, hoppas det går bra Äntligen börjar det någorlunda normala liv :) fast sexig och kvinnlig känner jag mig inte än, när brösten är så ömma. längtar när de kommer att kännas som normala, bekymmerfria så att säga :)
Gilla
Nk82

Nk82

Kvinna ·

Ja bandet är inte så jobbigt ha, det va värre med bh:n ju! Dom är köpta på change
Gilla
Kidius

Kidius

Kvinna ·

Citadell tjejer! Var det 7 dagar som man skulle äta antibiotika? Har råkat slänga mina papper med info ang detta .
Gilla
sult

sult

Kvinna ·

Kidius skrev:
Citadell tjejer! Var det 7 dagar som man skulle äta antibiotika? Har råkat slänga mina papper med info ang detta .

Jag skulle ta alla mina, minns inte hur många det var.

Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Jag skulle ta 10 dagar.( Fast du börjar ju kvällen innan op..)
Gilla
Strumpbyxan

Strumpbyxan

Kvinna ·

Sunrise: Lindex har upp till E och Kappahl har upp till F, iaf där jag bor. Kan ju hända att det finns större på annan ort. Annars är det väl change lr twilfit som gäller om man behöver gå upp i stl :)
Gilla
fannzan

fannzan

Kvinna ·

Operationen är gjord och smärtan är borta! Den kommer väl att komma och gå men nu är jag mest stel och det känns som en hemsk träningsvärk. Dock var först dygnet på citadellkliniken något utav det värsta jag upplevt och jag undrade vad jag hade gett mig in på. Igår fick det bli en dusch och jag är redan så nöjd! Det var förövrigt Tuve också. Detta kommer att bli riktigt bra! Första återbesöket nästa fredag den 11/4. Hoppas att allt är bra med er andra! Ser så fram emot nya, snygga bh:ar :-)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Strumpbyxan, jag har också upptäkt att det är värre med större storlekar i vanliga affärer och från storlek F är de tjocka där back, ser så tantig ut, eller jag bara inte van. Än så länge passar det E till mig och ja hoppas att de blir inte större, önskar till och med att D skulle passa, då har man mycket mer att välja emellan. Kidius, jag tog också alla antibiotika som var i förpackningen, tror det var för en vecka Grattis Fannzan! Det blir bara bättre och bättre och brösten blir bara snyggare :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem