Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Billan

Kvinna ·

17 jan, 2019

annc66 skrev:

Billan skrev:

annc66 skrev:

Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
fiffy78 skrev:

Jag är så nöjd! Fick plocka av mitt bröstband i dag efter 6 dagar!!! Kändes som en enorm befrielse o jisses vad det har hänt mkt på 6 dagar. Tycker de har fallit ner väldigt bra... ska bli så spännande att se de färdiga resultatet!!!

Åååh, vad skönt! Måttligt avundsjuk...
Har inte återbesök förrän nästa fredag så jag får dras med tortyren till dess #aj
Ena bröstet har sjunkit ner en bit och sitter jättefint, men det andra sitter kvar där uppe. Närmre bestämt höger bröst som envist sitter kvar — kan det vara för att jag är högerhänt och använder den muskeln mer? Är inte orolig eller så, men det är ju lite störande när det ena ser superfint ut och det andra sitter under hakan.

Å Billan så spännande, skall opa mig måndag med exakt samma implantat storlek som dig. Är du nöjd, känns dom bra?

Hade väldigt låga förväntningar just efter OP så jag blev positivt överraskad, haha! Vill ha skidbacke men i början kommer de se väldigt up-pushade ut. De är fortfarande ganska hårda och svullna så det är för tidigt att säga men för att vara så nya ser de väldigt fina ut! :)

Vad menar du med att du hade låga förväntningar efter op. trodde du dom skulle vara platta!!?? Det är just det jag är rädd för. Jag skall byta ut mina mentor som jag upplever altför bulliga upptill. Men nu när jag väl skall byta ,
är jag rädd att vaknar upp med platt byst istället.ha ha Har iag mentor hp 400

Nej nej, de är verkligen inte platta. Mina låga förväntningar har att göra med att jag är mycket medveten om att det inte går att se hur slutresultatet kommer bli förrän efter flera månader.
Jag vill ha skidbacke, men precis efter OP ser de ut som att man har en osynlig balconette-bh på sig. Detta går att vänta sig i några månader innan se sjunkit ner på plats.

Okey tack för svar spännande för dig att se hur de blir med tiden. Själv så nervös inför måndag

Ja! Ena bröstet har sjunkit ner fint (redan!) så just nu väntar jag bara på att det andra ska göra det också så jag förhoppningsvis slipper tortyr-bh’n och bröstbandet. Bröstbandet har verkligen varit det jobbigaste hittills. Vart ska du operera dig någonstans? Jag var också väldigt nervös inför OP (aldrig blivit nedsövd förut) men blev så väl omhändertagen på kliniken att jag lugnade mig :)
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

17 jan, 2019

Billan skrev:

annc66 skrev:

Billan skrev:

annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
fiffy78 skrev:

Jag är så nöjd! Fick plocka av mitt bröstband i dag efter 6 dagar!!! Kändes som en enorm befrielse o jisses vad det har hänt mkt på 6 dagar. Tycker de har fallit ner väldigt bra... ska bli så spännande att se de färdiga resultatet!!!

Har inte återbesök förrän nästa fredag så jag får dras med tortyren till dess #aj
Ena bröstet har sjunkit ner en bit och sitter jättefint, men det andra sitter kvar där uppe. Närmre bestämt höger bröst som envist sitter kvar — kan det vara för att jag är högerhänt och använder den muskeln mer? Är inte orolig eller så, men det är ju lite störande när det ena ser superfint ut och det andra sitter under hakan.

Å Billan så spännande, skall opa mig måndag med exakt samma implantat storlek som dig. Är du nöjd, känns dom bra?

Hade väldigt låga förväntningar just efter OP så jag blev positivt överraskad, haha! Vill ha skidbacke men i början kommer de se väldigt up-pushade ut. De är fortfarande ganska hårda och svullna så det är för tidigt att säga men för att vara så nya ser de väldigt fina ut! :)

Vad menar du med att du hade låga förväntningar efter op. trodde du dom skulle vara platta!!?? Det är just det jag är rädd för. Jag skall byta ut mina mentor som jag upplever altför bulliga upptill. Men nu när jag väl skall byta ,

Nej nej, de är verkligen inte platta. Mina låga förväntningar har att göra med att jag är mycket medveten om att det inte går att se hur slutresultatet kommer bli förrän efter flera månader.
Jag vill ha skidbacke, men precis efter OP ser de ut som att man har en osynlig balconette-bh på sig. Detta går att vänta sig i några månader innan se sjunkit ner på plats.

Okey tack för svar spännande för dig att se hur de blir med tiden. Själv så nervös inför måndag

Ja! Ena bröstet har sjunkit ner fint (redan!) så just nu väntar jag bara på att det andra ska göra det också så jag förhoppningsvis slipper tortyr-bh’n och bröstbandet. Bröstbandet har verkligen varit det jobbigaste hittills.

Vart ska du operera dig någonstans? Jag var också väldigt nervös inför OP (aldrig blivit nedsövd förut) men blev så väl omhändertagen på kliniken att jag lugnade mig :)

Aleris plastikkurggruppen. Så nyfiken över denna tortyr bh alla skriver om. Dom använder den inte alls där jag opar mig. Min läkare verkade inte ens veta vad det var. Hon tycker inte ens jag skall ha bröstband. Missar jag något här. ????? Vad gör denna tortyr med brösten som mina tuttilurisar inte kommer få ha ha Just nu är jag mest orolig över resultatet eftersom jag byter implantat till ett annat. Så rädd att jag valt fel implantat, att jag skall bli FÖR platt av motiva demi 425 Det blev så snurrigt i denna implantatdjungel
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

17 jan, 2019

Funlight skrev:

Hoppar in i tråden här med en inbokad op den 21/1 på Nordiska Kliniken med Patrik Höijer! Har dock lite beslutsångest om man ens ska göra det och vilken storlek man ska ta... vill verkligen inte få för stora men tycker jag har för små idag. 3D bilderna ser jättebra ut men när AG testa med inlägg i en bh under en tröja kändes det jättefel? Kände ni också det eller kändes det helt rätt direkt?

Hej funlight. Jag opar mig med 21/1 Aleris plastikkirurggruppen Börjar bli så nervös
Gilla

Billan

Kvinna ·

17 jan, 2019

annc66 skrev:

Billan skrev:

annc66 skrev:

Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
fiffy78 skrev:

Ja! Ena bröstet har sjunkit ner fint (redan!) så just nu väntar jag bara på att det andra ska göra det också så jag förhoppningsvis slipper tortyr-bh’n och bröstbandet. Bröstbandet har verkligen varit det jobbigaste hittills.

Vart ska du operera dig någonstans? Jag var också väldigt nervös inför OP (aldrig blivit nedsövd förut) men blev så väl omhändertagen på kliniken att jag lugnade mig :)

Aleris plastikkurggruppen. Så nyfiken över denna tortyr bh alla skriver om. Dom använder den inte alls där jag opar mig. Min läkare verkade inte ens veta vad det var. Hon tycker inte ens jag skall ha bröstband. Missar jag något här. ????? Vad gör denna tortyr med brösten som mina tuttilurisar inte kommer få ha ha
Just nu är jag mest orolig över resultatet eftersom jag byter implantat till ett annat. Så rädd att jag valt fel implantat, att jag skall bli FÖR platt av motiva demi 425 Det blev så snurrigt i denna implantatdjungel

Hahaha! Var glad att du slipper! Den s.k. ”tortyren” är en bygelbh och ett bröstband. Det som gör det till tortyr är att dessa bärs dygnet runt i några veckor. Skavsår deluxe. Hjälper till att trycka ner brösten och åstadkomma skidbacken™ snabbare... som jag förstått det. Ang. 425 cc så känner jag personligen att de är superstora men sånt är ju 1. en smaksak 2. väldigt olika från kropp till kropp
Gilla

ellikelli

Kvinna ·

17 jan, 2019

Billan skrev:

annc66 skrev:

Billan skrev:

annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
annc66 skrev:
Billan skrev:
fiffy78 skrev:

Aleris plastikkurggruppen. Så nyfiken över denna tortyr bh alla skriver om. Dom använder den inte alls där jag opar mig. Min läkare verkade inte ens veta vad det var. Hon tycker inte ens jag skall ha bröstband. Missar jag något här. ????? Vad gör denna tortyr med brösten som mina tuttilurisar inte kommer få ha ha
Just nu är jag mest orolig över resultatet eftersom jag byter implantat till ett annat. Så rädd att jag valt fel implantat, att jag skall bli FÖR platt av motiva demi 425 Det blev så snurrigt i denna implantatdjungel

Hahaha! Var glad att du slipper! Den s.k. ”tortyren” är en bygelbh och ett bröstband. Det som gör det till tortyr är att dessa bärs dygnet runt i några veckor. Skavsår deluxe.
Hjälper till att trycka ner brösten och åstadkomma skidbacken™ snabbare... som jag förstått det.

Ang. 425 cc så känner jag personligen att de är superstora men sånt är ju 1. en smaksak 2. väldigt olika från kropp till kropp

Hi hi okey då kanske jag inte blir helt platt då. Hur kan man se bilder här. Blev precis bronsmedlem
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

18 jan, 2019

En fråga till er som redan op:at er :) Vad ska man tänka på att förbereda när man som jag inte kommer ha någon hemma som kan hjälpa mig första dagarna? Jag misstänker att sträcka sig efter mjölken på översta hyllan i kylskåpet gör rätt ont tex ;)
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

18 jan, 2019

LouLouLou skrev:

En fråga till er som redan op:at er :)

Vad ska man tänka på att förbereda när man som jag inte kommer ha någon hemma som kan hjälpa mig första dagarna? Jag misstänker att sträcka sig efter mjölken på översta hyllan i kylskåpet gör rätt ont tex ;)

Ja precis, handla hem o bunkra upp o förbered dig med matlådor som du kan värma... Ställ ner typ det du använder i bra höjd. Ex tandborsten på handfatet :) De två första dagarna var värst för mig. Jag satt i soffan o sov mest... jag hade skitsvårt att ”resa” på mig.
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

18 jan, 2019

Atorhandla å gör massor med mat som bara kan värmas upp sedan! Man har inte orken att laga mat:/ Sedan hade jag storstädat så att allt va jätte rent sp vet man att man inte behöver göra något med tvätt å städning den närmsta veckan. Jag hade haft något gott att få upp sockernivån på så jag i vissa fall kände mig svimfärdig. Har du barn? (Lägg då fram kläder till dem för de närmsta dagarn så slipper du tänka på de med) Renbädda sängen morgonen du åker till op så de e rena när du kommer hem. Hmmmm de e nog de jag kan kolla på. :)
LouLouLou skrev:

Vad ska man tänka på att förbereda när man som jag inte kommer ha någon hemma som kan hjälpa mig första dagarna? Jag misstänker att sträcka sig efter mjölken på översta hyllan i kylskåpet gör rätt ont tex ;)

Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

18 jan, 2019

LouLouLou skrev:

Jag använde min dotters lilla pall, så användbart innan det gick att sträcka sig igen. Lycka till!
Gilla

Billan

Kvinna ·

18 jan, 2019

LouLouLou skrev:

Ja, precis. Jag flyttade ner allt jag använder ofta till en lägre höjd och bunkrade upp med mat som lätt går att värma på i micron. Kan också vara bra att ha rejält med ipren & alvedon hemma, även laktulos om du får med dig morfinpreparat hem från kliniken. Compeed är bra att ha om du ska ha den s.k. ”tortyrbh’n” efter OP. Ett annat tips: ställ timern på telefonen med 6h mellanrum så du får i dig smärtstillande i tid, innan det börjar göra ont. Jag har knappt haft ont alls för jag tagit ipren och alvedon i tid under hela läkningen.
Gilla

Opii

Kvinna ·

18 jan, 2019

Jag instämmer med det alla skrivit tidigare.. men skulle nog ändå försöka ta ett varv i kompiskresten o kolla om inte någon kan vara med dig de första 1-2 dagarna iaf... jag hade inte särskilt ont och är idag 9 dafar senare nästan fullt fungerande men var ändå rätt mör första två dagarna.. o väldigt yrslig av morfinet. Vaknade mitt i natten o kände smärtan, ropade då till mannen att räcka mig medicin.. man når ju liksom inte själv första dagarna. Att ta sig upp ur sängen på morgonen var typ omöjligt för man var så himla stel.. så om du verkligen inte kan få någon som kan hjälpa dig knyt ett lakan vid sängkanten eller något som du kan dra dig upp med.... trots att jag kom ”lindrigt” undan var detta ändå en Pain in the ass.. o skaffa SUGRÖR!!!! o drick massa vatten... bra för att få igång tarmarna.. försök att inte äta så mkt skit undran bunkra upp med bra mat o mkt fiber, torkade aprikoser, plommon, finkon plommonjuice... o försök även om det gör ont rör på dig... upp o gå runt i lägenheten sen r du orkar ta en kort promenad. Kommer hjälpa mot förstoppningen!! Lycka till... och som sagt, kolla trots allt om inte någon kan vara med dig första två dagarna...
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

18 jan, 2019

Billan skrev:

LouLouLou skrev:

Ja, precis. Jag flyttade ner allt jag använder ofta till en lägre höjd och bunkrade upp med mat som lätt går att värma på i micron.
Kan också vara bra att ha rejält med ipren & alvedon hemma, även laktulos om du får med dig morfinpreparat hem från kliniken. Compeed är bra att ha om du ska ha den s.k. ”tortyrbh’n” efter OP.

Ett annat tips: ställ timern på telefonen med 6h mellanrum så du får i dig smärtstillande i tid, innan det börjar göra ont. Jag har knappt haft ont alls för jag tagit ipren och alvedon i tid under hela läkningen.

Billan vilket bra tips med att ställa mobilen! Jag sov typ hela tiden men jag vaknade av att jag hade så ont.... Hade besparat mig det om jag gjort så! Tyckte det kändes som en elefant landat på mitt bröst :) Morfinen hjälper dock väldigt bra om man tar det i tid!
Gilla

LouLouLou

Kvinna ·

18 jan, 2019

Tack snälla alla för bra tips!! Tur att jag är stark i magen nu då efter bukplastiken och träning så jag kan ta magmusklerna till hjälp att komma upp ur sängen :) Tack igen, verkligen värdefullt!
Gilla

Billan

Kvinna ·

19 jan, 2019

Jag har nästan fått magrutor för att de blivit hårdtränade när jag tagit mig upp ur sängen! Haha Jag har klarat mig fint på egen hand. Spenderade natten efter OP på kliniken (värt!) men sedan dess har jag varit ensam och det har gått bra. En sak som nämnts men som är viktig att påpeka igen: rör på dig. Så mycket du orkar. Inte bara för att det är bra för kroppen utan också för att det minskar blodproppsrisken.
Gilla

Billan

Kvinna ·

19 jan, 2019

Förresten! En till grej som är bra med compeed: du märker på ett helt annat sätt hur snabbt brösten trycks ner av bröstbandet. Plåstren sitter inte längre i bröstvecket utan på undersidan av bröstet — på bara någon dag. Yay! Skidbacke here I come!
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

19 jan, 2019

Jag är post op dag två nu och jag kan typ inte göra nånting. Smärtan blir bara värre och värre och morfin hjälper typ inte. Har ont överallt. Snälla säg att de blir bättre snart!?
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

19 jan, 2019

De blir absolut bättre! Kämpa på! Men tycker du att de e överjävligt tycker ja du ska ringa citadellkliniken för att rådfråga dem <3
Tjejen94 skrev:

Jag är post op dag två nu och jag kan typ inte göra nånting. Smärtan blir bara värre och värre och morfin hjälper typ inte. Har ont överallt. Snälla säg att de blir bättre snart!?

Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

19 jan, 2019

Taxöra skrev:

De blir absolut bättre! Kämpa på! Men tycker du att de e överjävligt tycker ja du ska ringa citadellkliniken för att rådfråga dem

Tjejen94 skrev:

Tack! <3 vet inte vad överjävligt är? Hade väldigt ont där med och sköterskorna gav mej massor med medicin. Tycker nog inte brösten gör ondast egentligen utan ryggen är värst just nu. Väntar en dag till och ser ifall de blir lite bättre. När tyckte du smärtan lättade?
Gilla

Billan

Kvinna ·

19 jan, 2019

Tjejen94 skrev:

Hang in there! På min klinik sa de till mig att smärtan är som värst tre dagar efter operation och sedan börjar avta. Om du fick med dig Citodon hem så går det att ta två sådana (helst inte precis samtidigt, ge den första tid att verka — du kanske inte behöver två) och de går att kombinera med Ipren. Glöm inte ta något som hjälper tarmarna när du äter morfin, typ Laktulos, annars kommer du ha superont i magen om någon dag. Ang ryggsmärta hjälper det att röra på sig.
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

19 jan, 2019

Nej nu e de ingen fara alls tycker ja. Vist e man öm å har träningsväek men inte alls så att de påverkar mig. Jag har ingen smärtlindring å har inte tagit på flera dagar nu. Jag opererades den 9/1. För mig lättade det vid dag 3-4. Då hade magen också börjat komma igång å så då va man ju bara svullen ovanför byggelbehån. Nu e de ju bara lite svullet i brösten. De har lättat de med. Bh:n sitter lösare å lösare. Så de e bra ju! Sedan e ju smärtan olika för alla. Så de som en klarar kanske inte en annan klarar. Jag har exempelvis inte fått morfin. Utan bara muskelavslappnande då jag e allergisk mot all form av morfin. Aj ryggen va också de som va jobbigast de dagarna tyckte ja. Att bara logga på rygg :o. Har du någon som kan stryka dig massera dig lätt på ryggen medans du sitter mor ryggstödet mot en soffa i skräddarställning å du litar huvudet mot soffan e de en bra ställning att ”slappna av” lite i. Hoppas du snart mår bättre!
Tjejen94 skrev:

Taxöra skrev:

De blir absolut bättre! Kämpa på! Men tycker du att de e överjävligt tycker ja du ska ringa citadellkliniken för att rådfråga dem

Tjejen94 skrev:

Tack!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem