Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Tjejen94

Kvinna ·

19 jan, 2019

Billan skrev:

Tjejen94 skrev:

Jag är post op dag två nu och jag kan typ inte göra nånting. Smärtan blir bara värre och värre och morfin hjälper typ inte. Har ont överallt. Snälla säg att de blir bättre snart!?

Hang in there! På min klinik sa de till mig att smärtan är som värst tre dagar efter operation och sedan börjar avta.
Om du fick med dig Citodon hem så går det att ta två sådana (helst inte precis samtidigt, ge den första tid att verka — du kanske inte behöver två) och de går att kombinera med Ipren.
Glöm inte ta något som hjälper tarmarna när du äter morfin, typ Laktulos, annars kommer du ha superont i magen om någon dag.

Ang ryggsmärta hjälper det att röra på sig.

Jag kämpar! Nä fick ingen citiodon då jag är allergisk mot de. Fick alvedon och paraflex som jag tar regelbundet och så får jag ta oxy vid panik men bara 3ggr om dagen. Tack för tipset om laktulos får testa de! Magen är redan ganska arg! Ska upp och röra mej för ryggen med!
Gilla

Opii

Kvinna ·

20 jan, 2019

Alltså vem visste att man behövde så mkt bröstmusklerkraft för att knäppa ett par jeans.... aaajjj!!!! Hahaha
Gilla

Cblf89

Kvinna ·

20 jan, 2019

Shiiiit imorgon är det dags för mig! Klockan 5.50 går mitt tåg upp till Stockholm. Ska opereras klockan 9.00. Sjukt nervös över smärtan och resultatet men ser så mycket fram emot att äntligen få bära bröst!
Gilla

Opii

Kvinna ·

20 jan, 2019

Lycka till!!!! Kommer gå toppen
Gilla

Jublun

Kvinna ·

24 jan, 2019

NU har jag gjort det. Tuttarna är på plats! Så mysig personal och så gott med narkos ;)
Gilla

Opii

Kvinna ·

24 jan, 2019

Hahaha grattis till dina nya tuttisar!!!!!
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

24 jan, 2019

Heej! Hittade januari tråden nu.. jag fick en tid då det blivit dubbelbokat så den 29/1 är det dags:) Meen jag börjat bli nervös nu.. Hur har det gått för er tjejer? :) var det som ni tänkte er?
Gilla

Jublun

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jag var inte så nervös som jag trodde jag skulle vara. Operationen gick lätt och uppvaknandets r lugnt och skönt Första natten hemsk och jag tål nog inte morfin vilket är trist för det är ju en skön smärtlindring annars! Det går bra och alla är superhäftiga! När det gäller fler dagar framåt får andra svara på ;) Lycka till
Gilla

Opii

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jag är två veckor post op nu och det börjar känns som vanligt.. har knappt några känningar kvar och kan börja sova som vanligt o lite på sidan... det enda som e trixigt är att inte lyfta vår minsting på 15 månader.... men allt görs från golvet numera :))
Gilla

Cblf89

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jag opererades i måndags. Jag har haft väldigt ont sen operationen. Men är så glad att det är gjort och jag bara längtar tills att det inte gör så ont Och tills att man kan testa nya snygga kläder.
Gilla

Billan

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jublun skrev:

NU har jag gjort det. Tuttarna är på plats!
Så mysig personal och så gott med narkos ;)

Grattis till tuttarna! :D
Gilla

Billan

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jag var just på återbesök på Bellakliniken och fick en ny tortyrbh :’( hade hoppats jag skulle slippa den nu... typiskt. Den förra var alldeles för stor. Har gått från 75E till 65G. Sååå, nu ska jag torteras i två veckor till, men allt har läkt superfint hittills. Har lite ”problem” med armarna (i ena armen är en sena spänd och andra armen känns typ som ett stort skavsår) men det är vanligt vid snitt i armhålan. Kunde sluta med värktabletter helt för några dagar sedan — efter ganska exakt två veckor. Hade kanske gått att sluta tidigare men var rädd för att det skulle göra ont. Hur går det för er andra som opererades tidigt i januari?
Gilla

Jublun

Kvinna ·

25 jan, 2019

Svullna tuttar är allt annat än skönt! Hur länge var era supersvullna? Mina svullnade rejält idag på dag 2 och det är allt annat än skönt!
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

25 jan, 2019

Som jag då. Men tjej e 17 månader å hon vill så gärna bli buren. Men här e de mycket kramar på golvet och hålla handen som gäller:)
Opii skrev:

Jag är två veckor post op nu och det börjar känns som vanligt.. har knappt några känningar kvar och kan börja sova som vanligt o lite på sidan... det enda som e trixigt är att inte lyfta vår minsting på 15 månader.... men allt görs från golvet numera :))

Gilla

Sunshine700

Kvinna ·

25 jan, 2019

Vad tog du för storlek? Bild?
Gilla

Cblf89

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jublun skrev:

Svullna tuttar är allt annat än skönt! Hur länge var era supersvullna? Mina svullnade rejält idag på dag 2 och det är allt annat än skönt!

Jag är inne på dag 4 idag och mina känns mer svullna idag än igår. AJ, AJ OCH AJ! Nu längtar jag verkligen tills att man slipper denna smärta!
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

25 jan, 2019

Billan skrev:

Jag var just på återbesök på Bellakliniken och fick en ny tortyrbh :’( hade hoppats jag skulle slippa den nu... typiskt.
Den förra var alldeles för stor. Har gått från 75E till 65G. Sååå, nu ska jag torteras i två veckor till, men allt har läkt superfint hittills. Har lite ”problem” med armarna (i ena armen är en sena spänd och andra armen känns typ som ett stort skavsår) men det är vanligt vid snitt i armhålan.

Kunde sluta med värktabletter helt för några dagar sedan — efter ganska exakt två veckor. Hade kanske gått att sluta tidigare men var rädd för att det skulle göra ont.

Hur går det för er andra som opererades tidigt i januari?

Jag har precis likadant med en sena i armen! Gör jätte ont att sträcka eller röra på armen! Vad sa din läkare att du skulle göra åt de? Min sa bara att de är vanligt och går över.
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

25 jan, 2019

Jublun skrev:

Nej det är hemskt! Känns som att brösten ska explodera! Mina är 8 dagar gamla och tyckte de började lägga sej för typ 2-3 dagar sedan. Fortfarande svullet men lagt sej lite. Värst är bröstvårtorna för dom är fortfarande väldiga svullna och ömma. Upplever också att de könns som att dom svullnar upp när jag tar av bh-n. Men de är kanske bara inbildning :)
Gilla

Ldiana

Kvinna ·

25 jan, 2019

Det låter som ni kämpar på, måste ju erkänna att man blir lite nervös när andra säger att det här sin ont och "tortyrbh" men snart är det min tur och snart är det över :)
Gilla

Taxöra

Kvinna ·

25 jan, 2019

Då kan ja kanske lugna dig med att säga att jag inte tyckte de gjorde så obt. Å då hade ja inte morfin heller (allergisk) ;) tyckte där emot de va jobbigt att bara sova på ryggen:)
Ldiana skrev:

Det låter som ni kämpar på, måste ju erkänna att man blir lite nervös när andra säger att det här sin ont och "tortyrbh" men snart är det min tur och snart är det över :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem