Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vicky profilbild

Vicky

Kvinna ·

28 apr, 2020

Bröstförstoring maj 2020

Bröstförstoring

Nån mer som ska opereras i maj? Jag har optik 8 maj. Kan inte tänka/prata om ngt annat.

173

Sortera efter

Bröst2020

Kvinna ·

07 maj, 2020

Majjsan skrev:

Issy, Emmet, vad roligt! Hur må ni?

LaceSwe, hur är det med dig? Känns allt bra såhär några dagar efter?

Bröst2020, hur mår du? Var det skönt att få komma hem?

Vicky, är du spänd inför imorgon? Hur känns det?

Tack som frågar .. men fyfan alltså de 2 sista dagarna har inte varit roliga ? Det känns att man lever om man säger så ... alltså på fullaste allvar så förstår jag inte hur detta kan göra så mycket ondare än att föda barn utan bedövning ? haha alltså jag hade kunnat föda 4 till utan bedövning för o slippa den ilande känslan som kommer lite då o då ? Både skönt o inte att vara hemma .. jag sover bättre och längre stunder men att inte kunna ta upp barnen o de tittar sådär frågande varför jag inte tar upp dem gör nästan lika ont som återställning ?? Men men vill man vara fin får mab lida piiiiin ??
Gilla

Jejsyn

Kvinna ·

07 maj, 2020

Var på konsulation hos Johan idag! Så himla glad och det kändes så bra! Testade 2 olika storlekar utan att veta hur mycket där var i.. först tyckte jag den första var för lite stor, så jag testade en mindre, men ångrade mig och testade den större igen och kände att denna blir bäst. Så sa han: det är 400 cc. Jag hade tänkt mig 375-400 cc så det kändes jättebra. Sen sa jag att jag vill ha en snygg klyfta så dem inte sitter för långt ifrån varandra, så det blir mellanprofil. Visade en bild på hur mina bröst såg ut innan jag fick barn. (Hade d-kupa då) så sa han: Då kan man säga att du kommer bli återställd. :)
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

07 maj, 2020

Jejsyn, så härligt att allt gick bra/som du tänkt dig och att ni klickade! ? då är det bara några dagar kvar tills du är ”återställd”! ??? Bröst2020, förstår att det är tufft! Men den värsta smärtan är snart förbi och såg ett tips här på forumet om små barn att det var lättare om man själv mötte dom på golvet så kan de ändå komma nära försiktigt! Hoppas du kan ta upp dom snart igen! ❤️
Gilla

Vicky

Kvinna ·

08 maj, 2020

Dags för morgontvätten. Sen bär det av.
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

08 maj, 2020

Vicky, stort lycka till idag! ? uppdatera gärna när du orkar!
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

08 maj, 2020

Majjsan skrev:

Jejsyn, så härligt att allt gick bra/som du tänkt dig och att ni klickade! ? då är det bara några dagar kvar tills du är ”återställd”! ???

Bröst2020, förstår att det är tufft! Men den värsta smärtan är snart förbi och såg ett tips här på forumet om små barn att det var lättare om man själv mötte dom på golvet så kan de ändå komma nära försiktigt! Hoppas du kan ta upp dom snart igen! ❤️

Hmm smärtan börjar ge sig lite grann nu ?? Jo men det gör jag .. både golv soffa sängen osv men att inte kunna ta upp dem gör ondast. Men men När va det du skulle göra op ?
Gilla

Vicky

Kvinna ·

08 maj, 2020

Hej hej! Allt har gått bra. Allt gick snabbt och smidigt. Kirurgen ändrade sig på implantatstorlek på morgonen. Planen var 265 på hö och 220 på vä. Så räknade datorn att det skulle bli lika. Men när han tittade idag trodde han att 220 blev för lite. Så han ändrade till 245 istället. Han hade med sig båda strl på operationen. Jag var kvar länge på uppviket eftersom jag mådde så illa.. kunde inte dricka och äta. Kräktes. Gick på toa och åkte hem kl 13. Kräkts 2 gånger hemma. Men blir nog snart bättre.
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

08 maj, 2020

Vicky skrev:

Hej hej!
Allt har gått bra. Allt gick snabbt och smidigt.
Kirurgen ändrade sig på implantatstorlek på morgonen.
Planen var 265 på hö och 220 på vä. Så räknade datorn att det skulle bli lika. Men när han tittade idag trodde han att 220 blev för lite. Så han ändrade till 245 istället. Han hade med sig båda strl på operationen.

Jag var kvar länge på uppviket eftersom jag mådde så illa.. kunde inte dricka och Kräktes. Gick på toa och åkte hem kl 13.
Kräkts 2 gånger hemma. Men blir nog snart bättre.

Underbart att höra att det gick bra och att du fick rätt storlek ?? Hoppas du blir nöjd med resultatet och att du mår bättre nu ?
Gilla

Milla81

Kvinna ·

08 maj, 2020

Härligt med Maj-tråd! Grattis alla som gjort sina operationer, hoppas ni är nöjda med upplevelsen och läker fint :) Har tagit åt mig av allt ni skrivit, från att berätta för omgivning till att möta sina barn efteråt. Har 2 barn, en på 1,5år och en 5år. Är mest orolig över att inte kunna lyfta barnen under ett par veckors tid och om man skulle "råka" lyfta eller få en knuff, att något förstörs. Någon annan som haft liknande tankar? Jag har min tid bokad 27/5 och räknar dagarna!
Gilla

Vicky

Kvinna ·

09 maj, 2020

Ojoj Idag mår jag mycket bättre. Igår var ingen höjdare. Kräktes hela dagen. Idag är jag pigg, tog en tidig promenad för att vara igång lite så man inte får en propp. Ätit frukost. Det är lite spänt och gör lite ont i såren i bröstvecket. Men allt är helt ok.
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

09 maj, 2020

Jejsyn, det är den 18/5 ? Vicky, skönt att du mår bättre ❤️ Milla, förstår att du längtar, det gör jag också! ? inte min starka sida att vänta på saker ? sen försöker jag tänka på andra saker och inte googla bilder och så, men det är svårt. Har ett uselt tålamod!
Gilla

nea_li

Kvinna ·

09 maj, 2020

Hejhej! Jag opererar mig på måndag 11/5 ?? . Jag gör inget annat än speglar mig och försöker se hur det kommer bli varje gång jag går på toa. Googlar massa,läser här,kikar bilder m.m m.m m.m ?. Och detta är 3e gången för mig. Så spännande!
Gilla

Milla81

Kvinna ·

09 maj, 2020

Nea_li, Det ska bli spännande att följa din upplevelse. Har också bokat hos Patrik, lycka till! Får jag fråga om din tidigare korrigering av bröstvårtor och lyftet av dem, har du varit nöjd med resultatet?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

10 maj, 2020

Nea_li, vad spännande! Bara 1 dag kvar så förstår att det är svårt att göra annat ?
Gilla

nea_li

Kvinna ·

10 maj, 2020

Milla81 skrev:

Nea_li, Det ska bli spännande att följa din upplevelse. Har också bokat hos Patrik, lycka till! Får jag fråga om din tidigare korrigering av bröstvårtor och lyftet av dem, har du varit nöjd med resultatet?

Detsamma ?. Jag gjorde den efter mitt första barn och det höll sig bra i ett år ca. Vårtgårdarna är mitt största bekymmer. Ärren töjde sig väldigt mkt. Kirurgen la snittet så min vårtgård går även utanför ärret . Så det ser inte klokt ut faktiskt idag. Vårtgårdarna är stora och ärren ojämna. Patrik sa att det sällan blir bra med vårtgårdslyft och det märks på mig för mina vårtgårdar är neråt och inte alls som vid ett lyft. Därför blir det ett ankarlyft IMORGON ?. Nära nu.
Gilla

Vicky

Kvinna ·

11 maj, 2020

Jag har ingen känsel i vänster bröstvårta och området runt omkring..... Höger känns som vanligt. Opererades för 3 dagar sedan. Kommer det vara så här eller kommer känseln tillbaka. Någon som vet?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

11 maj, 2020

Vicky, man kan ha känselbortfall i delar av bröstet och eller bröstvårtan ett bra tag efter och i de flesta fall kommer känseln tillbaka. Det är vad jag läst mig till i researchen iaf :)
Gilla

Vicky

Kvinna ·

11 maj, 2020

Ok tack majjsan anade att det kunde vara så. Hoppas det kommer tillbaka för detta känns så konstigt
Gilla

nea_li

Kvinna ·

12 maj, 2020

Aaaaaj! Hemresan igår på 60 mil var inte å leka med. Har framför muskeln och har mest jäkligt ont nertill på bröstkorgen. Spydde 3 gånger på vägen hem och bröt ihop en gång för det blev för mycket för mig. Tabletterna kom ju såklart upp med kräket också. Så jäkla trist. Det blev bredare implantat än tänkt för att minska klyftan emellan men behålla volym på sidor. Vi valde 725 cc för att behålla putet iallafall. Hade 500 innan och en kapselbildning på vänster tydligen. Så skönt att det är klart men fan vad ont det är nu. Men det bör ju bli bättre å bättre.. Dusch och förbandbyte efter 10 dagar.
Gilla

nea_li

Kvinna ·

13 maj, 2020

Hej tejjer. Lite bättre idag. Men gör sjukt ont att kliva upp när tyngden från brösten hamnar neråt mot ärren Då stramar det å svider jättemycket. Jag kan heller inte sträcka på mig än. Går som en gam..? Gamnacken kallas jag nu.. hah! Det är ju bara dag 2 efter operation och jag vet att det är bra att röra på sig för läkning å motverkande av blodpropp osv men jag tycker det gör föör ont just nu. Korta stunder går bra men sen lägger jag mig igen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem