Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

fritiof

Kvinna ·

19 mar, 2018

Madde95 skrev:

Hej! Nu är mina bröst en vecka gamla. Har lagt upp en bild i mitt silvergalleri :) är nöjd med utvecklingen so far. Men dem sitter så klart högt upp fortfarande och är svullna. Men jag märker skillnad från dag 1 :)

Så fina de är! Gått en vecka för mig också. Kändes igår som att det vände. ÄNTLIGEN kan man röra sig lite! Underbart.
Gilla

SNL95

Kvinna ·

19 mar, 2018

Har nu gått 4 dagar. Jag mår oförskämt bra, andra dagen var inte rolig alls men nu mår jag hur bra som helst! Bara extremt svullen mage. Är det bara jag som har en så sjukt svullen mage? Känns som en ballong fylld med luft typ haha! Har lagt till bild i silvergalleriet. Hur går det för er andra tuttfior? :D
Gilla

Madde95

Kvinna ·

19 mar, 2018

SNL95 skrev:

Har nu gått 4 dagar. Jag mår oförskämt bra, andra dagen var inte rolig alls men nu mår jag hur bra som helst! Bara extremt svullen mage. Är det bara jag som har en så sjukt svullen mage? Känns som en ballong fylld med luft typ haha! Har lagt till bild i silvergalleriet. Hur går det för er andra tuttfior? :D

Haha jag är med extremt svullen. Ser gravid ut. Men det är ju normalt att samla på sig vätska en tid efter operationen. En vecka sedan min operation och jag är fortfarande svullen :p
Gilla

Madde95

Kvinna ·

19 mar, 2018

fritiof skrev:

Madde95 skrev:

Hej! Nu är mina bröst en vecka gamla. Har lagt upp en bild i mitt silvergalleri :) är nöjd med utvecklingen so far. Men dem sitter så klart högt upp fortfarande och är svullna. Men jag märker skillnad från dag 1 :)

Så fina de är! Gått en vecka för mig också. Kändes igår som att det vände. ÄNTLIGEN kan man röra sig lite! Underbart.

Dina ser med sjukt fina ut!! Ja asså när det väl vänder är det som att få livet tillbaka haha. Från att ha mått skit till att må bättre är så otroligt skönt!
Gilla

Em99

Kvinna ·

19 mar, 2018

Om två dagar är det min tur!!! Är så nervös men samtidigt såååå taggad!!
Gilla

SNL95

Kvinna ·

19 mar, 2018

Em99 skrev:

Shit vad spännande! Hur mycket kommer du lägga i? Det kommer gå så bra!!
Gilla

Em99

Kvinna ·

19 mar, 2018

SNL95 skrev:

Em99 skrev:

Shit vad spännande! Hur mycket kommer du lägga i? Det kommer gå så bra!!

Jag har inte bestämt mig faktiskt haha.. Michael är mer för att kolla efter bilder än att bestämma cc då han inte tycker att cc går att jämföra mellan olika kroppar då det är så individuellt, men kommer landa på 300-400 tror jag. Hade helst velat ha 500 men han sa att det inte får plats på mig :/ Men ska diskutera det med honom igen på op dagen!
Gilla

Em99

Kvinna ·

19 mar, 2018

Dina bröst ser jättebra ut förresten! :)
Gilla

fritiof

Kvinna ·

19 mar, 2018

Madde95 skrev:

fritiof skrev:

Madde95 skrev:

Dina ser med sjukt fina ut!! Ja asså när det väl vänder är det som att få livet tillbaka haha. Från att ha mått skit till att må bättre är så otroligt skönt!

Söta du, tack så jättemycket! Håller helt med. Man ska inte underskatta att fungera vardagligt :) Jag har också varit svullen haha. Sett ut att vara i vecka 13 typ, men köpte Movicol och sen löste det sig... så att säga ;)
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

19 mar, 2018

Mina är 1 veckq gamla idag. Smärtan släpper mer för varje dag, har nästan inte alls ont när jag sitter bara när jag legat en stund. Så morgonen är värst. Duschen igår va extremt läskig dock, vågar knappt ta på dom eller röra mig utan bhn och bandet. Dom är enorma, älskar dom! Hittills supernöjd verkligen!
Gilla

Madde95

Kvinna ·

19 mar, 2018

Är det någon av er som fått blåsor av att bh:n och bandet skaver?? Jag har fått en jätteäcklig vätskefylld blåsa under armhålan. Har satt trosskydd mellan den och bh:n nu i alla fall. Hoppas den försvinner. Har inte ont av den, men ser läskigt ut haha.
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

19 mar, 2018

Madde95 skrev:

Är det någon av er som fått blåsor av att bh:n och bandet skaver?? Jag har fått en jätteäcklig vätskefylld blåsa under armhålan. Har satt trosskydd mellan den och bh:n nu i alla fall. Hoppas den försvinner. Har inte ont av den, men ser läskigt ut haha.

Jag har fått en i klyftan. Jätteäcklig, gul och vätskar sig.
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

19 mar, 2018

Imorgon smäller det för mig!! Är så himla taggad & jätte nervös!!!¡ Har renbäddat nu och duschat med den där tvålen och lagt fram kläder. Bäckarna ringer halv fem sen åker vi mot Umeå vid halv sex och kl8 opererar jag mig. 700cc HP! Är mest nervös över hur jag kommer må efteråt och hur ont jag kommer ha..
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

19 mar, 2018

Skelleftebrud skrev:

Imorgon smäller det för mig!! Är så himla taggad & jätte nervös!!!¡
Har renbäddat nu och duschat med den där tvålen och lagt fram kläder. Bäckarna ringer halv fem sen åker vi mot Umeå vid halv sex och kl8 opererar jag mig.
700cc HP!
Är mest nervös över hur jag kommer må efteråt och hur ont jag kommer ha..

Lycka till imorgon! Förstår att du är nervös men det kommer säkert att gå hur bra som helst :-). Jag mådde jättebra efter operationen, inte illamående alls bara super hungrig. Antagligen för att jag hade fastat nästan i ett dygn (min operation blev lite försenad, därav den långa fastan). Kram B
Gilla

Madde95

Kvinna ·

19 mar, 2018

Bluerose skrev:

Madde95 skrev:

Jag har fått en i klyftan. Jätteäcklig, gul och vätskar sig.

Usch, fy fan haha. Aja, vill man vara fina får man lida pin :P
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

19 mar, 2018

Gått 13 dagar sen operationen, implantaten sitter fortfarande högt upp, men jag har inte ont och kommit igång vardagen bra. Åkte spark idag och det gick jättebra bra och tar inga smärtstillande längre. Ska börja jobba på måndag och hoppas att det går bra. Är plåtslagare så hoppas jag får lite hjälp med lyften hahaha
Gilla

happyy

Kvinna ·

20 mar, 2018

Någon mer som har OP 26/3 på Proforma kanske? :)
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

21 mar, 2018

Nu har jag opererat mig!! Blev 650cc bakom muskeln och jag har ganska ont men de är. Ändå hanterbart!
Gilla

Em99

Kvinna ·

21 mar, 2018

Skelleftebrud skrev:

Nu har jag opererat mig!! Blev 650cc bakom muskeln och jag har ganska ont men de är. Ändå hanterbart!

Åh! Är på kliniken nu o opereras om max 2 timmar!
Gilla

Fjlsa

Kvinna ·

21 mar, 2018

Någon som opereras den 27:e på Nordiska? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem