Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

SNL95

Kvinna ·

21 mar, 2018

Hur går det för er som opererat er redan med återhämtningen? Hur funkar vardagen? :D
Gilla

fritiof

Kvinna ·

21 mar, 2018

SNL95 skrev:

Hur går det för er som opererat er redan med återhämtningen? Hur funkar vardagen? :D

Efter 7 dagar blev jag en ny människa! Har kunnat göra saker själv igen: duscha, laga mat, bära saker lite smått, köra bil, kan även sova lite halvt på sidan, men det är obekvämt på grund att man är så ovan vid stora bröst. Hur känner du?
Gilla

Em99

Kvinna ·

21 mar, 2018

Precis opat mig o har hamnat på mitt rum nu efter uppvakningen. Jag har så jävla ont, smärtan är obehaglig då den sitter i hela tiden men det är så värt
Gilla

Madde95

Kvinna ·

21 mar, 2018

SNL95 skrev:

Det går framåt! Första veckan var den värsta i mitt liv haha. Sen efter det fick jag blåsor och skav utav bh:n...vilket resulterade i obehaglig klåda och brännande känsla. Nu har det lagt sig och jag börjar se ett ljus i horrisonten haha :D. Idag är det 9 dagar efter op. Lever normalt men kan inte körs bil än. Måste fortfarande sova på rygg :/ Slutade med smärtstillande 4 dagar efter op. Var otroligt vätskefylld den första veckan, men nu är det normalt igen :D. I dagsläget sitter brösten väldigt högt upp (se bild i mitt galleri) och är lite nojig att dem inte ska sjunka. Men har läst att det kan ta några veckor. Någon som har tips på saker en kan göra för att få brösten att sjunka snabbare? :)
Gilla

Em99

Kvinna ·

21 mar, 2018

Jag opererades vid kl 10, men jag mår jättebra just nu. Knappt ont men tror det är för att jag är så pass hög haha
Gilla

shall

Kvinna ·

21 mar, 2018

Opererades i måndags kväll, tar mig med nöd och näppe upp ur sängen. Känns som en jätte har parkerat på bröstkorgen. Hört att dag 2-3 är värst så jag längtar till imorgon.
Gilla

Jin

Kvinna ·

21 mar, 2018

Gjorde mitt implantatsbyte idag. Nu har det gått ca 7 timmar och jag mår oförskämt bra hittills. Har inte haft on alls (än...) och det ser ut som dom redan sitter på plats. Vid första op satt dom under nyckelbenen och det tog väldigt lång tid innan dom sjönk. Jättenöjd med allt hittills. Trodde dom skulle bli större ( har ökat med 300 cc och 2,6 cm i put) och hade lite ångest att det skulle bli lite för stort. Knappt svullna heller. Är medveten om att det ändå är en lång läkprocess innan man kan se det riktiga resultatet. Har äntligen lyckats ladda upp bilder också om någon vill kika.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

22 mar, 2018

shall skrev:

Opererades i måndags kväll, tar mig med nöd och näppe upp ur sängen. Känns som en jätte har parkerat på bröstkorgen. Hört att dag 2-3 är värst så jag längtar till imorgon.

DU klarar det! Jag tyckte med att den 3:e dagen efter operationsdagen var den värsta. Sen vände det. Ett tips är att ha ett tunt linne under bh:n för att motverka skav. Jag fick ju värsta eksemet med blåsor osv. Inte kul :(
Gilla

annaatheresee

Kvinna ·

22 mar, 2018

Hej, är ny här inne. Jag gjorde min operation i måndags. hoppas det är okej att hoppa in i tråden. Hur mår alla nyopererade? :) hur många dagar/ veckor sedan gjorde du din op?
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

22 mar, 2018

Är helt slut svettas massor och vill bara att smärtan ska lägga sig. Vill kunna gå på toa utan problem osv men peppar peppar!!!
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

22 mar, 2018

Håller mig typ för att de gör så ont att stå och gå till toan men dom brukar väl säga Att de vänder efter dag3
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

22 mar, 2018

Skelleftebrud skrev:

Håller mig typ för att de gör så ont att stå och gå till toan men dom brukar väl säga Att de vänder efter dag3

Jag hade mest ont dag 3-4 sen släppte det mer och mer för varje dag. Är inne på dag 10 nu och har nästan inte ont alls, vissa rörelser känns och kan göra lite ont, sen nervsmärta ibland som kommer snabbt o försvinner snabbt. Jag försökte sova bort de jobbiga dagarna :( men det kommer bli bättre!
Gilla

Madde95

Kvinna ·

22 mar, 2018

annaatheresee skrev:

Hej, är ny här inne. Jag gjorde min operation i måndags.
hoppas det är okej att hoppa in i tråden.
Hur mår alla nyopererade? :) hur många dagar/ veckor sedan gjorde du din op?

Jag gjorde min den 12:e :) Jag mår bra och kan göra allt som jag kunde innan opererationen. Förutom att lyfta tungt och träna då så klart :) Hur mår du själv?
Gilla

Skill

Kvinna ·

22 mar, 2018

Miss.s skrev:

Skelleftebrud skrev:

Jag hade mest ont dag 3-4 sen släppte det mer och mer för varje dag. Är inne på dag 10 nu och har nästan inte ont alls, vissa rörelser känns och kan göra lite ont, sen nervsmärta ibland som kommer snabbt o försvinner snabbt. Jag försökte sova bort de jobbiga dagarna :( men det kommer bli bättre!

Hej Miss S Ser att du la in lite mer än mig men annars verkar vi vara lite lika i kroppen hade också en tom 75C innan.. Hoppas allt går bra för dig med tillfrisknandet. Hur kände du efter op med strl är du nöjd? Jag har haft några hemska dagar när dom har känts enorma till min kropp och det har tagit på phsyket. Jag vet att det är svullnad som också kommer lägga sig men kombinationen mellan att inte kunna röra sig osv har varit tufft.
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

22 mar, 2018

Hej på er. Jag fick ta en liten paus från forumet då jag liksom behövde släppa allt sökande på läkning och komplikationer etc... Mina bröst har nu fyllt 2 veckor och 1 dag. Jag tycker att de har sjunkit på plats en hel del redan och svullnaden mellan brösten är nu helt borta och det har blivit en fin klyfta. Jag har inte haft ont alls egentligen men nu är jag jätteöm i huden ovanpå brösten (känns som jag suttit och skavt med något på huden). Antar att det är nerver. Allt läker faktiskt väldigt bra men jag är så rädd för alla komplikationer. Symastia och DB framförallt...usch hemska tanke!! Ligger fortfarande på rygg för jag vågar liksom inte annat...
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

22 mar, 2018

Skill skrev:

Miss.s skrev:

Skelleftebrud skrev:

Hej Miss S

Ser att du la in lite mer än mig men annars verkar vi vara lite lika i kroppen hade också en tom
75C innan..
Hoppas allt går bra för dig med tillfrisknandet.
Hur kände du efter op med strl är du nöjd?
Jag har haft några hemska dagar när dom har känts enorma till min kropp och det har tagit på phsyket.
Jag vet att det är svullnad som också kommer lägga sig men kombinationen mellan att inte kunna röra sig osv har varit tufft.

Hej! Ja allt har gått bra men haft väldigt ont nattetid förra veckan, men nu är det bra. Första gången jag såg dom kändes dom enorma, eller dom känns fortfarande stora men tycker dom är fina och passar bra till min kropp. Kan ändå "dölja" dom i vanliga tröjor. Mina är också svullna, jag valde mellan 450 och 500 men blev kirugens val under op, 500 kändes stort på konsultationen, men inte lika mkt nu. Är jättenöjd med storleken. Men förra veckan mådde jag inte heller så bra psykiskt alla dagar, var också ledsen och orolig att dom skulle uppfattas "för stora", och kände mig tjock, stor svullen mage o stora bröst så va rädd o se tjockare ut. kunde inte sova och grät och undrade varför jag utsatte mig för detta. Men jag tror du kommer må bättre snart när de lagt sig , smärta och sånt gör en skörare. Jag är mer nöjd med min kropp nu idag än någonsin innan trots lite bristningar på magen efter mina 2 barn :)
Gilla

annaatheresee

Kvinna ·

22 mar, 2018

Skelleftebrud skrev:

Är helt slut svettas massor och vill bara att smärtan ska lägga sig. Vill kunna gå på toa utan problem osv men peppar peppar!!!

Usch! det lät ju inte alls kul, hoppas att du så fort som möjligt blir bättre och slipper smärtan.
Gilla

annaatheresee

Kvinna ·

22 mar, 2018

Madde95 skrev:

annaatheresee skrev:

Jag gjorde min den 12:e :) Jag mår bra och kan göra allt som jag kunde innan opererationen. Förutom att lyfta tungt och träna då så klart :) Hur mår du själv?

Skönt att höra att du verkar ha kunnat gå tillbaka till vardagen :) Jo tack, jag mår faktiskt bättre än jag trodde att jag skulle göra 3 dagar efter op. Har lyckats gå lite promenader och lättare hemmasysslor :)
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

22 mar, 2018

annaatheresee skrev:

Hej hur mår du nu efter operationen? Jag opererades för 2 veckor och 2 dagar sen och har återhämtat mig väldigt bra :D över förväntat.
Gilla

annaatheresee

Kvinna ·

22 mar, 2018

Sophoto skrev:

annaatheresee skrev:

Hej hur mår du nu efter operationen? Jag opererades för 2 veckor och 2 dagar sen och har återhämtat mig väldigt bra :D över förväntat.

Hej! vad kul att höra att du mår bra efter op. Tycker du att du haft några problem under dessa två veckor? eller har allt rullat på? Jag mår faktiskt väldigt bra, har idag lyckats att göra lite lättare sysslor här hemma och kan ta kortare promenader. Men är fortfarande väldigt trött och slut, men de kanske inte är så konstigt :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem