Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Dillyvanilly

Kvinna ·

14 mar, 2018

Lycka till!!
Gilla

fritiof

Kvinna ·

15 mar, 2018

Hoppas det går bra för dig idag rosen1995!
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

15 mar, 2018

Skönt att läsa alla er andras resor nu. Haft några tuffa dagar smärtmässigt, inte kunnat äta oxynorm eller annat med morfin då jag blir så dålig av det. Klarat mig skapligt på endast Alvedon och Ipren sedan en vecka tillbaka. Ska på första åb imorgon och är faktiskt lite nervös, känns läskigt att öppna tortyren och ta bort bröstbandet....... Har lite värk på vänster sida känns som att man har fått en smäll på revbenen där, någon annan som känner likadant? Ett tips till er andra är att ta in en baden-baden stol och ställa framför tv:n :) det har räddat min rygg för man har skönt stöd och man kan luta stolen lagom bakåt så man är helt avslappnad i kroppen.
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

15 mar, 2018

Var något fel på min första profil så fick göra en ny, om ni undrar varför det står miss.ss på ena och miss.s på denna :) Var på återbesök idag, resan dit va hemsk hade så ont, dom såg mkt finare ut än vad jag räknat med, lite strutiga men fina och stora. Dom lättade lite på bandet med så känns så mkt bättre i ryggen nu. Har fått 500cc och jag tror dom kommer bli jättefina när dom är läkta! Är så nöjd hittills och skönt nu när smärtan inte är lika hemsk! Lycka idag :)
Gilla

Em99

Kvinna ·

15 mar, 2018

Tjejer jag opererar mig 21/3 och är sååå nervös. Är inte nervös för narkosen eller så, utan är mer nervös för utseendet av brösten och smärtan. Det enda jag tänker på just nu o har gjort sedan konsulationen är bröst. Kan det vara så att kroppen känner av att jag är nervös? Kan knappt sova på natten längre för att jag bara ligger och kollar på bröst haha.. har börjat svettas mycket mer också. Är såååå förväntansfull men samtidigt rädd då det snurrar så mycket tankar i huvudet!
Gilla

SNL95

Kvinna ·

15 mar, 2018

Har precis opererat mig, vaknade upp för ca 1 timme sedan. Trodde jag skulle ha jätteont men jag känner inte någonting alls. Spänner lite i vänstra bröstet och känns som lite träningsvärk i ryggen. Men vi ser väl hur det känns när smärtlindringen släpper lite hihi. Jag kommer fara hem nångång ikväll. Jag la in 400cc M+ och av det jag sett så ser det så lovande ut!! Lycka till alla ni som ska operera er! <3
Gilla

R88

Kvinna ·

15 mar, 2018

Haha, jag känner precis som dig! Ska opa mig 22/3 på AK! LYCKA TILL!
Gilla

fritiof

Kvinna ·

15 mar, 2018

Gorrgan - Åh! Hade jag haft en badenbaden hade jag definitivt tagit in den här hemma... Blir galen av att ha så ont i ryggen och tryck över bröstet. Intressant å höra om smärtstillande, har själv valt bort morfinet men klarar mig utan det, utan några som helst problem! Är det någon annan än jag som svettas som tusan i armhålorna? Det börjar bli äckligt nu dag 4, har bara tvättat med vatten hittills. Någon som provat tvål och vet om det fungerar utan att irritera för mycket? Tänkte lactacyd eller liknande för mildhetens skull...
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

15 mar, 2018

Har gått skitbra med min korrigering! Kom nyss hem (Har 2.5h restid från kliniken). Ingen smärta i bröstet där bara en olidlig smärta i ryggen. Ska försöka röra mig ofta så jag inte förstör ryggen helt med tanke på att jag ska sova på den i 2v :)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

15 mar, 2018

Idag är brösten 3 dagar gamla. Usch vad jobbigt det är med detta tryckt och stelheten :/. Händer att jag tänker ”varför har jag utsatt mig själv för detta??”. Kan vara de värsta dagarna i mitt liv. Får knappt någon sömn på nätterna heller:(. Sen går det absolut framåt. Är rörligare nu än innan. Kunde inte ens ta på mig bilbältet inanna haha. Men brösten är så svullna och dem dunkar typ. Vill bara spola fram tiden tills dem är färdigläkta. Pallar inte detta :’(.
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

15 mar, 2018

fritiof skrev:

Gorrgan - Åh! Hade jag haft en badenbaden hade jag definitivt tagit in den här hemma... Blir galen av att ha så ont i ryggen och tryck över bröstet. Intressant å höra om smärtstillande, har själv valt bort morfinet men klarar mig utan det, utan några som helst problem!

Är det någon annan än jag som svettas som tusan i armhålorna? Det börjar bli äckligt nu dag 4, har bara tvättat med vatten hittills. Någon som provat tvål och vet om det fungerar utan att irritera för mycket? Tänkte lactacyd eller liknande för mildhetens skull...

Jag använder baby wipes för armhålorna och på brösten för rengöring. Har funkat kanon, finns ju med perfym också.
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

15 mar, 2018

fritiof skrev:

Gorrgan - Åh! Hade jag haft en badenbaden hade jag definitivt tagit in den här hemma... Blir galen av att ha så ont i ryggen och tryck över bröstet. Intressant å höra om smärtstillande, har själv valt bort morfinet men klarar mig utan det, utan några som helst problem!

Är det någon annan än jag som svettas som tusan i armhålorna? Det börjar bli äckligt nu dag 4, har bara tvättat med vatten hittills. Någon som provat tvål och vet om det fungerar utan att irritera för mycket? Tänkte lactacyd eller liknande för mildhetens skull...

Jag köpte hem babyservetter utan parfym, är så smidigt o torka sig med dom. Sen har jag en deo som är nån mineralsten som gör att man ej luktar svett o inte heller svettas lika mkt. Jag har knappt kunnat tvätta mig då de gör för ont o röra armarna men torkar mig med babyservetterna 2-3 ggr per dag när jag känner mig ofräsh :)
Gilla

Miss.s

Kvinna ·

15 mar, 2018

Madde95 skrev:

Idag är brösten 3 dagar gamla. Usch vad jobbigt det är med detta tryckt och stelheten :/. Händer att jag tänker ”varför har jag utsatt mig själv för detta??”. Kan vara de värsta dagarna i mitt liv. Får knappt någon sömn på nätterna heller:(. Sen går det absolut framåt. Är rörligare nu än innan. Kunde inte ens ta på mig bilbältet inanna haha. Men brösten är så svullna och dem dunkar typ. Vill bara spola fram tiden tills dem är färdigläkta. Pallar inte detta :’(.

Va jobbigt för dig :( jag har också mest ont på kvällen/natten, idag på dagen hade jag inte mkt ont men spänner mkt nu. Jag försöker slumra och se brösten framför mig och vilka fina kläder jag kan ha, alt "surffönstershoppa" då känns de mer värt med smärtan när jag kan se vilka kläder jag kan köpa sen som jag valt bort innan :) sen hjälper family guy på tvn en hel del med, då får man tänka på annat.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

16 mar, 2018

Miss.s skrev:

Madde95 skrev:

Va jobbigt för dig :( jag har också mest ont på kvällen/natten, idag på dagen hade jag inte mkt ont men spänner mkt nu. Jag försöker slumra och se brösten framför mig och vilka fina kläder jag kan ha, alt "surffönstershoppa" då känns de mer värt med smärtan när jag kan se vilka kläder jag kan köpa sen som jag valt bort innan :) sen hjälper family guy på tvn en hel del med, då får man tänka på annat.

I natt var första natten jag sova bra :). Sov 8,5 timmar! Så skönt för jag tror detta är vändpunkten. Jag har dessutom slutar med Citadon för jag mår bara dåligt av dem. Så jag hoppas det går ännu lättare att duscha idag. :)
Gilla

Minimums

Kvinna ·

16 mar, 2018

Alltså! Jag är så himla glad. Gjorde ett bröstlyft m inplantat i onsdags och har sedan jag bävaknat mår oförskämt bra. Tar alvedon och Ipren och visst spänner det men det är så mycket mindre smärta än jag kunnat föreställt mig. Sov n Natt på Art clinic i Uppsala och behandlades som en prinsessa. Imorgon skall mina bandage tas bort här hemma.... hoppas att det ser lika bra ut som det känns! Lycka till nu alla ni som har operation kvar. Kommer vara så värt det!
Gilla

fritiof

Kvinna ·

16 mar, 2018

Sophoto skrev:

fritiof skrev:

Jag använder baby wipes för armhålorna och på brösten för rengöring. Har funkat kanon, finns ju med perfym också.

Tusen tack för tipset! Ska be mannen köpa hem sådana till mig, för nu luktar det som efter en dag på stranden haha...
Gilla

Blomman3

Kvinna ·

17 mar, 2018

Hej på er. Opades i onsdag den 14/3 och gjorde även en vårtgårdsplastik. Jag har fått tid redan på måndag för att ta stygnen, och de känns sååå tidigt. Någon som har erfarenhet om de? Har dom redan ”vuxit” fast om ni förstår. Orolig, haha.
Gilla

Fidde

Kvinna ·

17 mar, 2018

Hej. Läser att du blivit opererad av samma läkare som jag är inbokade hos den 23/3. Hur har det gått för dig? Kan du berätta lite... Mvh Fidde
Gilla

Blomman3

Kvinna ·

17 mar, 2018

Fidde skrev:

Hej.
Läser att du blivit opererad av samma läkare som jag är inbokade hos den 23/3.

Hur har det gått för dig?
Kan du berätta lite...
Mvh Fidde

Hej Fidde. Var det mig du menade eller trådstartaren?//Blomman
Gilla

Madde95

Kvinna ·

19 mar, 2018

Hej! Nu är mina bröst en vecka gamla. Har lagt upp en bild i mitt silvergalleri :) är nöjd med utvecklingen so far. Men dem sitter så klart högt upp fortfarande och är svullna. Men jag märker skillnad från dag 1 :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem