Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Viktualia

Kvinna ·

24 mar, 2018

Hej allihop! Gjorde min op 1/3 och har återbesök på måndag. Jag använder bh-n man fick på dagtid (på jobbet tex) men annars en annan men på natten får jag panik av att ha den. Tycker den är så oskön! Är ni duktiga på använda den dag och natt? Undrar också över läkningen, mitt vänstra bröst börjar se väldigt naturligt och bra ut men det högra sitter ff (marginellt) högre upp och känns hårdare. Hur läker det för er?
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

24 mar, 2018

sthlm skrev:

En.vacker.dag skrev:

Bluerose: Jag op:ades ju 7 mars men känner inte igen frossan. Har du feber? Kanske värt att ringa kliniken om du har feber för det ska du inte ha.

Sthlm: jag tror framförallt att det är morfinet som är stoppande. Jag äter nötter och frön och det får igång magen. Även lite probiotika och mjölksyratabletter efter antibiotikan är bra att ta för att återställa balansen.

Jag är ju lite smått orolig för alla möjliga komplikationer nu så här efteråt.... kan inte sluta tänka på det och det tär på psyket att hela tiden gå och ponera olika scenarion. Blir så trött på mig själv...

Tack, ska testa det! Har också börjat tänka mer och mer på komplikationer... jag antar att det är så hjärnan funkar, när man inte längre fylls upp av oro inför operationen eller smärta så tar något annat över. Ngt särskilt du oroar dig extra för? Har du haft återbesök?

Ja så är det nog. Man liksom byter ut hjärnspöken mot andra hjärnspöken... så dumt! Jag är så orolig för symmastia. Jag har naturligt right klyfta och enligt kirurgen så är man ju tvungen att välja implantatbredd och placering efter hur kroppen är byggd. Man kan liksom inte välja t.ex smalare implantat för att få bredare klyfta (jag frågade till och med) utan bröstbredd och mellanrum är vad det är. Nu när min svullnad lagt sig har såklart brösten åkt in lite mer mot mitten och jag tycker det är sjukt obehagligt. Det är typ 1 cm mellanrum bara.. Vågar inte ligga på sidan och vill helst inte luta mig framåt pga detta...
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

24 mar, 2018

Nu har jag lagt in lite nya bilder på mina minisar Vad tror ni om klyftan...är den för tight...??
Gilla

Madde95

Kvinna ·

24 mar, 2018

En.vacker.dag skrev:

Nu har jag lagt in lite nya bilder på mina minisar Vad tror ni om klyftan...är den för tight...??

Gud vilka fina bröst du har fått!!! :D Jag personligen tycker klyftan ser superbra ut!
Gilla

sthlm

Kvinna ·

24 mar, 2018

Nu har jag slutat med de starkare värktabletterna och tar bara alvedon morgon och kväll, hoppas jag ska klara mig på det och vill inte att magen ska vara kaos på jobbet nästa vecka. Idag har jag äntligen orkat klippa mig, spraytana ansiktet och fixa ögonbrynen så jag börjar känna mig som människa igen. Dock har jag kommit in i någon deppig fas, lyckorusen jag kände för några dagar sen över mina nya bröst är som bortblåst trots att de fortfarande ser jättefina ut.. kanske berodde det på morfinet.. Men jag börjar bli rätt less på detta konstanta tryck över bröstet och inte kunna ta djupa andetag. En sak jag upptäckte idag när jag låg ner var att om jag trycker lätt mellan brösten så känns det som luftbubblor under huden, nästan ända upp till halsen, och det "knastrar" typ. Ngn mer som känt så? Är det normalt, blir supernojig att det är förstadiet till tenting...
Gilla

annaatheresee

Kvinna ·

24 mar, 2018

sthlm skrev:

Nu har jag slutat med de starkare värktabletterna och tar bara alvedon morgon och kväll, hoppas jag ska klara mig på det och vill inte att magen ska vara kaos på jobbet nästa vecka. Idag har jag äntligen orkat klippa mig, spraytana ansiktet och fixa ögonbrynen så jag börjar känna mig som människa igen. Dock har jag kommit in i någon deppig fas, lyckorusen jag kände för några dagar sen över mina nya bröst är som bortblåst trots att de fortfarande ser jättefina ut.. kanske berodde det på morfinet.. Men jag börjar bli rätt less på detta konstanta tryck över bröstet och inte kunna ta djupa andetag.

En sak jag upptäckte idag när jag låg ner var att om jag trycker lätt mellan brösten så känns det som luftbubblor under huden, nästan ända upp till halsen, och det "knastrar" typ. Ngn mer som känt så? Är det normalt, blir supernojig att det är förstadiet till tenting...

Skönt att höra att du börjar komma tillbaka till vardagen! :) Jag kan känna igen mig i det du säger om att vara i en deppig fas.. jag känner exakt så som du gör plus att jag vill bara trycka ner tuttarna. Känns som om att dom sitter i halsen. Sen varje gång man använder armarna så känns de som om att musklerna krampar sönder implantatet.. tröttsamt. bubblorna som finns under huden är normala men jäkligt obehagliga, enligt mig!
Gilla

annaatheresee

Kvinna ·

24 mar, 2018

Viktualia skrev:

Hej allihop! Gjorde min op 1/3 och har återbesök på måndag. Jag använder bh-n man fick på dagtid (på jobbet tex) men annars en annan men på natten får jag panik av att ha den. Tycker den är så oskön! Är ni duktiga på använda den dag och natt? Undrar också över läkningen, mitt vänstra bröst börjar se väldigt naturligt och bra ut men det högra sitter ff (marginellt) högre upp och känns hårdare. Hur läker det för er?

Hej! Vad var rekommendationerna från din läkare om ban? Jag ska använda min 24/7 i 3 veckor och där efter ska jag ha den under dagtid men inte på natten i 3 veckor. Jag personligen känner mig "trygg" i min och den känns faktiskt bekväm så har inga större problem med den. Angående läkningen så har jag inte jätte mycket att tillföra då jag gjorde min operation i måndags, men jag kan tycka att min högra bröst läker lite långsammare och känns hårdare, hoppas att de lägger sig mer och mer. Hur känns läkningen annars för din del? :)
Gilla

Madicken

Kvinna ·

25 mar, 2018

Hej allihopa! Kul med en marstråd! Jag opererade mig i torsdag 22/3 och allt känns väldigt bra. Förutom att jag är sååå vätskefylld. Jag har ökat hägabska många kilon sen op.. är det fler som är det, hur snabbt brukar det släppa?
Gilla

Jin

Kvinna ·

25 mar, 2018

Inne på dag 4 efter op (implantatsbyte) verkligen supernöjd hittills. Ingen smärta och brösten sitter inte under hakan som vid min första op för 6 år sedan. Enda som besvärar mig är strutformen och att det är svårt att dölja dom och tortyr/bandet i kläder. Som tur är har jag tagit semester nästa vecka så hoppas det blir lite bättre tills jag ska börja jobba igen. Har inte berättat för någon f(örutom min man) om min op och vore glad att slippa göra det också. Har använt vadderade bh ca en månad innan för att liksom smyga in förändringen... någon som har lite bra tips på hur man kan dölja så blir jag tacksam :-)
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

25 mar, 2018

Madde95 skrev:

En.vacker.dag skrev:

Gud vilka fina bröst du har fått!!! :D Jag personligen tycker klyftan ser superbra ut!

Åh tack snälla det värmde mitt i all oro <3
Gilla

Skill

Kvinna ·

25 mar, 2018

En.vacker.dag skrev:

Så himla snygga!! Du ska va supernöjd!! Perfekta enligt mig. Du och jag har väldigt lik bröstkorg o jag hade också 75c Ser att du valde 360 mini och det var det jag valde först också (så vi har samma bredd) Men i sista sekund så blev det 380 demi pga av rekommendation då jag gjorde ett vårtgårdslyft också och mina skulle bli ”för platta” med mini Kul o få se på någon annan hur mitt förstahandsval blev. Återigen. Du ska va jätte nöjd. Perfekt klyfta! Vem opererade du dig hos?
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

25 mar, 2018

Jin skrev:

Inne på dag 4 efter op (implantatsbyte) verkligen supernöjd hittills. Ingen smärta och brösten sitter inte under hakan som vid min första op för 6 år sedan. Enda som besvärar mig är strutformen och att det är svårt att dölja dom och tortyr/bandet i kläder. Som tur är har jag tagit semester nästa vecka så hoppas det blir lite bättre tills jag ska börja jobba igen. Har inte berättat för någon f(örutom min man) om min op och vore glad att slippa göra det också. Har använt vadderade bh ca en månad innan för att liksom smyga in förändringen... någon som har lite bra tips på hur man kan dölja så blir jag tacksam :-)

Jag tycker också att det är jättesvårt att dölja strutformen och bröstbandet. Jag ska byta jobb och har gjort operationen i samband med det, så kommer ha sammanlagt 4 veckors ledighet. Känner mig dock väldigt isolerad eftersom att jag inte tycker om att visa mig ute. Jag klär mig oftast i tighta kläder mest klänningar och det funkar inte så bra nu. Det som jag tycker döljer bäst är att ha på nipple covers och sedan en tröja, kofta och sjal.
Gilla

Jin

Kvinna ·

25 mar, 2018

Bluerose skrev:

Jin skrev:

Jag tycker också att det är jättesvårt att dölja strutformen och bröstbandet. Jag ska byta jobb och har gjort operationen i samband med det, så kommer ha sammanlagt 4 veckors ledighet. Känner mig dock väldigt isolerad eftersom att jag inte tycker om att visa mig ute. Jag klär mig oftast i tighta kläder mest klänningar och det funkar inte så bra nu. Det som jag tycker döljer bäst är att ha på nipple covers och sedan en tröja, kofta och sjal.

Har beställt nipplecovers :-) nu har jag bara satt kirurgtejp i kors över bröstvårtan, döljer lite iallafall. Tur att det fortfarande är ganska kallt ute så man kan dölja i jackor mm. På jobbet får jag väl köra med sjal...större luvtröja med dragkedja kanske funkar också. hoppas på lite förbättring tills nästa vecka.
Gilla

Jin

Kvinna ·

25 mar, 2018

Bluerose - kikade på dina bilder, ser ju verkligen jättefint och naturligt ut! Grattis till ett fint resultat :-)
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

25 mar, 2018

Jin skrev:

Bluerose - kikade på dina bilder, ser ju verkligen jättefint och naturligt ut! Grattis till ett fint resultat :-)

Tack så mycket :-)! Är lite halvt deprimerad av min "isolering" så dina ord värmer :-) Dina är också väldigt fina! Kram
Gilla

karolean

Kvinna ·

26 mar, 2018

Hej allihopa!! Har vari tyst ett tag här men så kul att följa er. I morgon är det min tur, känner mig än så länge inte nervös utan mer förväntansfull. Har till och med hunnit drömma om min operation, gick dock inte så bra... haha. PS. Känner mig stolt som hållit uppe med snus sedan 1 månad tillbaka! Har inga planer på att ta upp snusandet efteråt heller. Hurra! Så mycket att förbereda i kväll! Blir nog inte mycket sömn i natt :)
Gilla

Skill

Kvinna ·

26 mar, 2018

karolean skrev:

Hej allihopa!! Har vari tyst ett tag här men så kul att följa er. I morgon är det min tur, känner mig än så länge inte nervös utan mer förväntansfull. Har till och med hunnit drömma om min operation, gick dock inte så bra... haha.

PS. Känner mig stolt som hållit uppe med snus sedan 1 månad tillbaka! Har inga planer på att ta upp snusandet efteråt heller. Hurra!

Så mycket att förbereda i kväll! Blir nog inte mycket sömn i natt :)

Spännande! Önskar dig lycka till :) allt kommer säkert gå galant. Ska bli kul o få höra vad du tycker om resultatet. Jag hade också 75c innan bröstbredd 14 Än en gång lycka till!
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

26 mar, 2018

Skill skrev:

En.vacker.dag skrev:
8

Så himla snygga!! Du ska va supernöjd!!
Perfekta enligt mig.
Du och jag har väldigt lik bröstkorg o jag hade också 75c
Ser att du valde 360 mini och det var det jag valde först också (så vi har samma bredd)
Men i sista sekund så blev det 380 demi pga av rekommendation då jag gjorde ett vårtgårdslyft också och mina skulle bli ”för platta” med mini

Kul o få se på någon annan hur mitt förstahandsval blev. Återigen. Du ska va jätte nöjd. Perfekt klyfta!
Vem opererade du dig hos?

Men TACK!! Dina ser ju verkligen hur fina ut som helst också. 380 cc demi var ju vad jag funderade på också...tänker ibland att varför valde jag inte det istället, men sen tänker jag att jag ju faktiskt ville ha mini från första början. Ett beslut jag inte ångrar...men tankar om " tänk om" finns ju alltid kvar. Hur är din klyfta? Blev det tätt för dig också? Mina bröst är ju breda och går från utsidan av bröstkorgen och ända in i mitten...därav bröstbredden...så jag visste ju att implantaten skulle hamna nära varann men jag är ändå nojig över det. Har mailat kliniken nu så får vi se vad dom säger. Jag opererades av Jesper Bergbahl på akademikliniken. Är så nöjd med honom. Han var så ödmjuk lyssnade och kom med relevanta invändningar utifrån mina förutsättningar. Upplevde inget pushande från hans sida vilket kändes proffsigt. Sen så tror jag att Jesper föredrar att göra mindre nätta bröst då det är typ det jag sett att han gjort på andra med mycket gott resultat.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

26 mar, 2018

karolean skrev:

Hej allihopa!! Har vari tyst ett tag här men så kul att följa er. I morgon är det min tur, känner mig än så länge inte nervös utan mer förväntansfull. Har till och med hunnit drömma om min operation, gick dock inte så bra... haha.

PS. Känner mig stolt som hållit uppe med snus sedan 1 månad tillbaka! Har inga planer på att ta upp snusandet efteråt heller. Hurra!

Så mycket att förbereda i kväll! Blir nog inte mycket sömn i natt :)

Lycka till! Kommer gå så bra så!:)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

26 mar, 2018

Nu finns det en ny bild i mitt silvergalleri. Brösten fyller 2 veckor idag:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem