Gorrgan
Kvinna ·
11 feb, 2018
Bröstförstoring Mars 2018
BröstförstoringEfter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.
Sortera efter
Sophoto
Kvinna ·
26 mar, 2018
annaatheresee
Kvinna ·
26 mar, 2018
Hej allihopa!! Har vari tyst ett tag här men så kul att följa er. I morgon är det min tur, känner mig än så länge inte nervös utan mer förväntansfull. Har till och med hunnit drömma om min operation, gick dock inte så bra... haha.
PS. Känner mig stolt som hållit uppe med snus sedan 1 månad tillbaka! Har inga planer på att ta upp snusandet efteråt heller. Hurra!
Så mycket att förbereda i kväll! Blir nog inte mycket sömn i natt :)
annaatheresee
Kvinna ·
26 mar, 2018
annaatheresee
Exakt så haha trodde dom råkat operera in två handbollar först eftersom det var ett sånt tryck och dom var stenhårda, men efter 5 dagar lätta det. börjar jobba nu, har varit borta tre veckor och börjar jobba imorgon. Är hantverkare så kommer ta det lugnt med dom tyngre lyften men tror det kommer gå bra. känner mig väldigt bra återhämtad, inte 100% men 75% i alla fall ;) ska bli så skönt att sätta igång igen. Tror inte man ska vara för rädd med att sätta igång med vardagen och kanske göra lätta lyft, man känner ju om det gör ont eller stygnen stramar för mycket. Då ere bara sluta upp med det man gör tänker jag :)
Men det känns bättre nu efter helgen för dig eller stramar det satan?
sthlm
Kvinna ·
26 mar, 2018
annaatheresee
Kvinna ·
26 mar, 2018
Jag var tillbaka på jobbet idag, 6 dagar efter op. Det gick okej men man känner ju mentalt att man är lite "medtagen", energin sprudlade inte direkt :) Sen är det så mycket mer i vardagen som innebär lyfta/dra än man tänkt på innan... Öppna dörrar, köpa lunch, köra bil, hålla i sig på bussen.. Men så länge det känns ok i kroppen borde väl såna saker vara okej efter en vecka eller vad tror ni? Vad är egentligen risken med hastiga rörelser eller lyft under läkningen, är det mest ärret man är rädd om eller kan det bli typ töjda fickor?
Skönt att det kommer några lediga dagar snart :) lycka till nu ni som är sist ut i mars, kommer gå så bra!
karolean
Kvinna ·
26 mar, 2018
Lillan82
Kvinna ·
26 mar, 2018
Tack allihopa! Nu har jag fixat matlådor, städat och tvättat allt! Ska hoppa in i duschen nu och skrubba rent mig! Kommer opereras efter lunch i morgon. Återkommer till kvällen eller i övermorgon med hur det har gått :)
SNL95
Kvinna ·
27 mar, 2018
Madde95
Kvinna ·
27 mar, 2018
Hur känns era ärr? :)
En.vacker.dag
Kvinna ·
27 mar, 2018
Hur känns era ärr? :)
Bluerose
Kvinna ·
27 mar, 2018
Tack allihopa! Nu har jag fixat matlådor, städat och tvättat allt! Ska hoppa in i duschen nu och skrubba rent mig! Kommer opereras efter lunch i morgon. Återkommer till kvällen eller i övermorgon med hur det har gått :)
Fidde
Kvinna ·
27 mar, 2018
Skill
Kvinna ·
28 mar, 2018
8
Nu har jag lagt in lite nya bilder på mina minisar Vad tror ni om klyftan...är den för tight...??
Så himla snygga!! Du ska va supernöjd!!
Perfekta enligt mig.
Du och jag har väldigt lik bröstkorg o jag hade också 75c
Ser att du valde 360 mini och det var det jag valde först också (så vi har samma bredd)
Men i sista sekund så blev det 380 demi pga av rekommendation då jag gjorde ett vårtgårdslyft också och mina skulle bli ”för platta” med miniKul o få se på någon annan hur mitt förstahandsval blev. Återigen. Du ska va jätte nöjd. Perfekt klyfta!
Vem opererade du dig hos?
Men TACK!! Dina ser ju verkligen hur fina ut som helst också. 380 cc demi var ju vad jag funderade på också...tänker ibland att varför valde jag inte det istället, men sen tänker jag att jag ju faktiskt ville ha mini från första början. Ett beslut jag inte ångrar...men tankar om " tänk om" finns ju alltid kvar.
Hur är din klyfta? Blev det tätt för dig också? Mina bröst är ju breda och går från utsidan av bröstkorgen och ända in i mitten...därav bröstbredden...så jag visste ju att implantaten skulle hamna nära varann men jag är ändå nojig över det. Har mailat kliniken nu så får vi se vad dom säger.
Jag opererades av Jesper Bergbahl på akademikliniken. Är så nöjd med honom. Han var så ödmjuk lyssnade och kom med relevanta invändningar utifrån mina förutsättningar. Upplevde inget pushande från hans sida vilket kändes proffsigt. Sen så tror jag att Jesper föredrar att göra mindre nätta bröst då det är typ det jag sett att han gjort på andra med mycket gott resultat.
Skill
Kvinna ·
28 mar, 2018
Hej tjejer...
Ni som har OP er..
Kan någon säga nackdelar och fördelar om
Motiva ergormix?
Måste bestämma mig?
Mvh Fidde
karolean
Kvinna ·
28 mar, 2018
Larven
Kvinna ·
28 mar, 2018
Elfelf
Kvinna ·
28 mar, 2018
Foreveryoung
Kvinna ·
28 mar, 2018
Hej tjejer!
Jag opererades den 15/3 och imorgon är det 2 v. Jag blir så orolig så måste vända mig och fråga för här finns det antagligen flera tjejer som upplevt samma sak.
Mitt högra bröst är bra, gör inte alls ont. Mitt vänstra är kaos. Gör svinont. Känslan är det drar, brinner, spänner under bröstvårtan och mot klyftan. Någon som upplevt samma sak och isf dröjde det länge innan den smärtan försvann? Brösten är lika och jämnsvullna skulle jag säga.
Och under vänster armhåla har det bildats någon klump som är hård. Ringde kirurgen och han förklarade att det är lymfkörtlarna som svullnat. Min fråga är bara, någon som haft likadant och vet när det i så fall försvinner?
Charlene86
Kvinna ·
28 mar, 2018
rosen1995
Kvinna ·
29 mar, 2018