Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Bluerose

Kvinna ·

25 feb, 2018

Gorrgan skrev:

Tror jag är först ut...... 5/3 är det dax. En vecka kvar och hittills har tiden gått galet fort.

Och jag kommer dagen efter. Har operation 6 mars på Reformkliniken i Malmö. Jag börjar bli lite nervös nu. Både inför om det är rätt storlek och inför hur det ska fungera efteråt med två små barn på 1,5 och 4 år. Jag ska träffa kirurgen imorgon igen för en andra konsultation. Det lutar mot 380cc motiva runda men har själv 300cc i mina egna och är lite rädd att det blir för stort.
Gilla

karolean

Kvinna ·

25 feb, 2018

Fjlsa - Jag har bröstbredd 14, efterfrågade fylligare, passande min kropp -storlek, haha :) går ju inte att säga vad det är direkt men, blev rekommenderad att jag kunde ha allt mellan 400 - 500 utan problem. Är 163 och väger 58 eller 57, har inte vägt mig på länge. Ska också operera mig den 27 mars :D Känns som vi har lite samma förutsättningar. Är just nu inne på 425 demi profil. Mest för att mina 3D simuleringar såg så groteska ut. Men efter ristest så känns det "lagom", ska också prova lägga i mer. Det är svårt... Fick du någon 3D simulering?
Gilla

fritiof

Kvinna ·

25 feb, 2018

karolean - Hej! Tänkte bara ge ett tips om ristestet. Om du vill lägga i 425cc bakom muskeln motsvarar det cirka 375cc (-50cc bakom muskel). Det betyder att ska du prova 425cc med ris, dvs. att du provar det utanpå din egen muskel = + 50cc så ska du bara lägga i 3,25 dl ris i strumpan när du testar. Jag kom underfund med det här när jag diskuterade med min kirurg. Sa att jag hade provat 400cc hemma och då sa han "Jaha, då har du provat 450, det är precis som att vi skulle lägga in 500" :)
Gilla

karolean

Kvinna ·

25 feb, 2018

Fritiof - Jahaaa, så om jag lagt i typ 4 dl så motsvarare det 300cc, dvs. i ristestet. Så jag har snarare provat 475-500cc när jag säger jag jag gjort ristest med 4dl? Förstår jag dig rätt då? :)
Gilla

fritiof

Kvinna ·

25 feb, 2018

karolean - Ja, det skiljer ju cirka 100cc från ris till implantat kan man säga. Har du testat 4dl så har du testat 500cc om du skulle opererat in det, så att säga. Vill du prova 400 cc så tar du 3dl i strumpan. Du får ju först addera din egen muskel och sen subtrahera den eftersom implantatet sedan ska sitta bakom :) När jag har provat 425cc här hemma har jag lagt i 3.25 dl ris i strumpan!
Gilla

Fjlsa

Kvinna ·

26 feb, 2018

Karolean — Åh va roligt att vi har lika på nästan alla punkter! Till och med operationsdatum. :) Min önskan är att få en mer timglasformad kropp och att brösten ska vara i proportion till mina breda höfter! Planka upptill och bred nertill känns på mig okvinnligt. Jag gjorde 3D och testade då med 550 och det såg inte ens stort ut. Fick även testa ilägg i en bh på kliniken med den storleken och det såg heller inte stort ut. Men det ör väl så det blir lite ned en bredare bröstbredd.. jag är så nojig att jag kommer ångra mig med val av storlek och funderar på om jag vågar gå ett steg högre i cc. Men jag har ju även sån sjuk beslutsångest när jag bara ska köpa en glass så detta lär ju ta sin lilla tid att komma underfund med! ;)
Gilla

karolean

Kvinna ·

26 feb, 2018

Fritjof - Tack, tur du sa det :) Då kan jag kanske öka min storlek på implantaten! Fjlsa - Ja :) Synd att du är bronsmedlem just nu, då du inte kan se mina bilder än, men hade varit kul att se hur du såg ut. Jag har lite egna bröst, vet dock inte hur mycket motsvarande i cc. Men använder 75 C-D eftersom jag har så bred bröstkorg. Kan inte du ladda upp några bilder från 3D scanningen? Eller försöka bli silvermedlem lite snabbare? :)
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

26 feb, 2018

Det är lite kul att vi är så många här inne med lite lika utgångsläge. Runt 163 cm och 55-60 kg. Jag har sett några av era förebilder och det ser ut som vi har ganska snarlika utgångsläge bröstmässigt också. Karolean dina 3d bilder ser typ ut som mina på 360 cc tycker Jag...känns lite konstigt då du valt större implantat (vet inte riktigt hur jag ska lägga in mina bilder här dock.) Ska bli extra spännande att se hur era resultat blir när vi valt så olika. Jag har gått ner 3 kg i vikt sedan min konsultation i januari. Hoppas inte det påverkar min bröstbredd..
Gilla

karolean

Kvinna ·

26 feb, 2018

En.vacker.dag- Ja verkligen! Jasså, har du fått dom på via en länk eller hur har du fått dina 3D bilder? Vore kul att se hur det såg ut med 360 cc på dig. PM:a om du vill ha hjälp med hur du ska ladda upp dom.
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

27 feb, 2018

karolean skrev:

En.vacker.dag-
Ja verkligen! Jasså, har du fått dom på via en länk eller hur har du fått dina 3D bilder? Vore kul att se hur det såg ut med 360 cc på dig. PM:a om du vill ha hjälp med hur du ska ladda upp dom.

Jag har fått dom på en länk.
Gilla

lindapernilla

Kvinna ·

28 feb, 2018

Idag är det två veckor kvar till OP. Hoppas tiden går fort nu!! Vill bara få det gjort :-)
Gilla

Viktualia

Kvinna ·

28 feb, 2018

Jag ska op imorgon! Faktiskt inte alls nervös, känns bara spännande!
Gilla

lindapernilla

Kvinna ·

01 mar, 2018

Viktualia skrev:

Vad spännande! Lycka till!!
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

01 mar, 2018

Och för mig är det dax redan på måndag!!!! Vad ska ni andra ta med er? Tänkte på om det blir en del vänta, något o läsa kanske?
Gilla

fritiof

Kvinna ·

01 mar, 2018

Lycka till allihopa :D !
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

01 mar, 2018

Viktualia skrev:

Lycka till! Jag ska opereras på tisdag och är redan nervös :-)
Gilla

Viktualia

Kvinna ·

02 mar, 2018

Vilken spännande dag igår! Jag var jättenöjd med resultatet på en gång fast det är svullet och tejpat osv. Hade inte alls så ont såsom man läser skräckexempel om! Inatt ligger jag dock vaken, man stelnar liksom till när man inte rör sig och det är lite jobbigt. Lycka till ni andra som står på tur!
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

02 mar, 2018

Viktualia skrev:

Vilken spännande dag igår! Jag var jättenöjd med resultatet på en gång fast det är svullet och tejpat osv. Hade inte alls så ont såsom man läser skräckexempel om! Inatt ligger jag dock vaken, man stelnar liksom till när man inte rör sig och det är lite jobbigt. Lycka till ni andra som står på tur!

Åh vad roligt att allt verkar ha gått bra för dig!! Min tur är på onsdag så nu närmar det sig :-).
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

02 mar, 2018

Viktualia skrev:

Så härligt att höra att det har gått bra :) Gör att man blir lite mindre nervös själv.
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

04 mar, 2018

Åh vad skönt att höra att allt gått bra!!!! Min tur imorgon och jag börjar bli galet nervös. Har gått igenom allt flera gånger, kollat att allt är där det ska. Mediciner hämtade, allt tvättat, sängen renbäddad, paddan laddad med böcker. Ska laga middag och sen ut på en prommis med hunden innan det är dax för duschen med Descutan. Måste gå upp vid 6 för att hinna äta frukost i god tid, ska vara på kliniken vid 14.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem