Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

stina6991

Kvinna ·

04 mar, 2018

Nu är det 16 dagar kvar tills jag ska operera mig hos Patrik Höijer på nordiska. Börjar bli väldigt nervös, någon annan som snart ska opereras hos honom? :-D
Gilla

Fjlsa

Kvinna ·

04 mar, 2018

Stina6991~~~~~ Jag ska opereras hos honom, den 27:e. Är redan nu nervös och vill bara ha det gjort! kan inte ens förstå hur det ska kännas att vakna upp med ett par tuttar!!! ;)
Gilla

R88

Kvinna ·

04 mar, 2018

Jag ska operera mig den 22 mars av Paolo Montemurro på AK! Lutar åt att lägga in 245cc och lyfta mitt högre bröst. Har lätt turbulösa bröst så hoppas att resultatet blir bra. Har lagt upp två före bilder nu! Så nervös!!!
Gilla

Nacka80

Kvinna ·

04 mar, 2018

@Gorrgan - Det är våran tur imorgon!! Jag har också tvättat sängkläder, städat och lagt fram allt inför imorgon. Jag har dock lämnat bort min hund då min kirurg (Dr. Oya) sagt att det är jätteviktigt att inte komma i kontakt med pälsdjur första veckan, har du fått höra något om det? Så skönt att stunden äntligen är kommen. Jag är den första patienten imorgon och opereras redan vid 08.30 cirka. Jag sitter just nu och kollar på snygga underkläder och peppar inför mina nya boobies :D
Gilla

fritiof

Kvinna ·

04 mar, 2018

Gorrgan - Wow! Äntligen! Lycka till imorgon! :D
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

05 mar, 2018

Nacka80 - har inte hört något om att man inte ska komma i kontakt med pälsdjur första veckan. Fick bara order om att inte själv gå ut med vår hund eftersom hon är stor och tung, med risk för ryck i kopplet. Förstår inte va det skulle spela för roll att inte komma i kontakt med pälsdjur? Fritiof - TACK !!!! Upp tidigt för att få i mig frukost innan det är försent. Ut på en prommis med hunden för att sen duscha sista gången innan det är dax att åka in.......... Börjar bli sjukt nervös
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

05 mar, 2018

Gorrgan och Nacka80 lycka till idag!!! :) I övermorgon är det min tur. Opererar mig tidigt onsdag morgon på akademikliniken i Stockholm. Jag bor i Örebro så jag har bokat in mig på ett hotell natten innan. Så kan jag descutan duscha i lugn och ro där så jag slipper sitta på ett tåg samma dag. Sedan hämtar min man mig på onsdag kväll. Nu börjar jag bli nervös!!
Gilla

Smuhlan

Kvinna ·

05 mar, 2018

Hej! Spännande med en till som valt Nordiska Kliniken. Jag gjorde min bröstförstoring för en vecka sedan 26/2-18. Patrik Höijer gjorde den. Just nu är jag sjukt spänd på hur de ser ut då jag ännu inte vågat öppna bh-n eller ta av bröstbandet. Ska på återbesök på torsdag o ta stygn o prova ut bh-ar osv.. galet svullen fortfarande och smärtan som jag upplevt är något jag aldrig mer vill vara med om men nu klarar jag mig på starka alvedon och vila.. önskar bara att den värsta svullnaden kan lägga sig o jag slipper ha brösten uppe vid hakan typ haha. La in 625cc HP... större än jag tänkt från början men i samråd med Patrik bestämde vi oss för det till slut.. just nu är jag lite bekymrad över smärtan i revbenen/solarplexus.. hur upplever ni andra smärtan? Är det fler som har ont där?
Gilla

karolean

Kvinna ·

05 mar, 2018

Åhh blir så taggad nu när jag läser att ni är igång! Hoppas att det har gått bra Gorrgan, samt för er andra som redan gjort! Är dock bland dom sista i mars som opererar mig men ska bli så kul att hänga med er i era operationer till dess!
Gilla

Madde95

Kvinna ·

06 mar, 2018

Smuhlan skrev:

Hej! Spännande med en till som valt Nordiska Kliniken. Jag gjorde min bröstförstoring för en vecka sedan 26/2-18. Patrik Höijer gjorde den. Just nu är jag sjukt spänd på hur de ser ut då jag ännu inte vågat öppna bh-n eller ta av bröstbandet. Ska på återbesök på torsdag o ta stygn o prova ut bh-ar osv.. galet svullen fortfarande och smärtan som jag upplevt är något jag aldrig mer vill vara med om men nu klarar jag mig på starka alvedon och vila.. önskar bara att den värsta svullnaden kan lägga sig o jag slipper ha brösten uppe vid hakan typ haha. La in 625cc HP... större än jag tänkt från början men i samråd med Patrik bestämde vi oss för det till slut.. just nu är jag lite bekymrad över smärtan i revbenen/solarplexus.. hur upplever ni andra smärtan? Är det fler som har ont där?

Jag ska själv inte opereras förrän på måndag, men kan tänka mig att du har ont i solar plexus pga all smärtlindring. Inte det bästa för magen liksom. Eller känns det som att det gör ont pga operationen?
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

06 mar, 2018

Sitter med mina nya kompisar, väldigt svullen men har mycket mindre ont än vad jag förväntat mig. Känns toppen om man bortser från ”spännbandet” När jag vaknade på uppvaket så va den så spänd att jag hade svårt att andas så sköterskan släppte på det lite grann. Sömnen inatt va inte den bästa, svårt att sova halvsittandes (sover alltid på sidan annars) så tillslut gav jag upp och tog mig till soffan där jag har kollat på den ena dåliga filmen efter den andra. Ska försöka ladda upp lite bilder senare :) Lycka till alla ni andra nu.
Gilla

Fjlsa

Kvinna ·

06 mar, 2018

Gorrgan~~~~ Åh vad roligt! Jag ska operera mig där om 3 veckor! Drömmer redan mardrömmar om hur det ska gå & hur ont jag kommer ha. Kul att höra från nån som inte verkar ha sjukt ont efteråt. Grattis till de nya! :)
Gilla

R88

Kvinna ·

06 mar, 2018

Shit va roligt! Grattis!
Gilla

Majsan77

Kvinna ·

06 mar, 2018

Hej Hoppas att allt gått bra för dig. Jag hade också min op igår vid 13-tiden. Var lite nyfiken hur du mår? Jag mådde oförskämt bra när jag vaknade, dock påverkad av narkos med mer. Idag när jag vaknade kändes det mer och annorlunda. Hur har du gjort med smärtstillande och har du varit ute och gått? Inte optimalt väder om en skulle råka halka. Kram på dig!
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

06 mar, 2018

Åh vad spännande att vi är igång nu. Jag åker upp till Stockholm ikväll med tåget och imorgon förmiddag är det min tur. Iiiih. Idag har jag haft sjuk ångest och tampats med tankar om det är värt att utsätta sig för detta med komplikationer etc. Tänker på mina barn och känner mig lite ego... Lite jobbiga känslor men jag tänker att det är en del av processen och dessutom så är det väl ett tecken på att detta inte är något nån gör sådär i en hast utan det krävs lite tanke och mod...
Gilla

Foreveryoung

Kvinna ·

06 mar, 2018

För mig är det strax över en vecka kvar nu och jag som varit helsäker på storleken börjar nu fundera på om 375cc blir för litet!? Jag har ju ytterst lite vävnad själv plus att jag ska lägga bakom muskeln så en del försvinner. Jag skulle hata att gå och ångra mig efteråt, att jag inte tog större.. Men vid konsultationen tyckte jag det verkade för stort och tänkte mer 300, haha.. Min kirurg rekommenderade mig mellan 350 och 375, han tyckte inte jag ska ha mindre men han sa också att jag inte ska ha större. Bara att jag inte minns varför eftersom jag troligtvis inte lyssnade då jag stod och funderade över om 350-375 verkligen inte var för stort. Just nu önskar jag att jag hade ett par månader kvar så jag kunde boka in en ny konsultation innan operationen! Kanske bara är kalla fötter, så kommer köra på 375 ändå. Önskar bara att jag minns vad han sa. Och att jag visste vad mitt bröstmått är exakt så enklare kunde kalkylera ut resultatet!
Gilla

Nacka80

Kvinna ·

06 mar, 2018

Nu är mina bröst en dag gamla. Jättekul att läsa om er som haft en nästan smärtfri stund med era nya kompisar! Det har dock inte jag kan jag säga. Jag har haft ett fruktansvärt tryck över bröstet, som om någon sitter på mig. Det spänner i varenda centimeter över bröstet och ibland känns det som att dem ska sprängas. I samråd med Dr. Oya idag fick jag klippa upp förbanden så nu har jag en tunn elastisk bh på mig från sjukhuset. Trots denna smärta är jag ändå lycklig. Jag är SÅ nöjd med mina bröst. För er som kollar mina före-bilder ser att jag hade väldigt mycket häng och tanken med förstöringen var att få en lyft-effekt på brösten utan att behöva göra ett lyft och DET BLEV SÅ BRA! Jag är så himla nöjd med både storleken och hur pigga brösten ser ut nu trots att jag vet att dem är väldigt svullna :D Min sambo behandlar mig också som en prinsessa! :D Är framförallt glad över att operationen är över, nu ska det bara läkas. Stort lycka till er alla andra <3
Gilla

fritiof

Kvinna ·

06 mar, 2018

Foreveryoung - Gå på din magkänsla! Jag har nojat över om mina ska bli för stora nu i 3 veckor. Har fortfarande extrem ångest, men försöker tänka tillbaka till konsultationen och känslan jag hade där. För det var ju faktiskt då man provade det implantatet som man ska ha. Eftersom du, enligt din profil, inte har någon vävnad alls nästan i nuläget så kommer definitivt en förstoring på 375 att synas. Du kommer få ett par fina tuttar! Det är jag övertygad om. Om man har lite vävnad är det lätt att den "slukar" lite av det man stoppar in. Egentligen är det ju inte så, men upplevelsen blir mindre om man går från en C-D/E kupa än från A-C, eftersom den först nämnda redan hade lite bröst från början :) Det kommer bli hur bra som helst! Nacka80 - ÅH! Gud vad häärligt att höra att du är nöjd! (Trots smärtan). Hoppas verkligen att allt läker fint och bra nu och att din smärta försvinner snarast :)
Gilla

Minimums

Kvinna ·

06 mar, 2018

Åhh va roligt att se att ni verkar haft bra upplevelser och att vi alla är på g med op. Jag har tid om 1 v å velar över 325 eller 300. Sks göra lyft och inplantat bakom muskeln å enl kirurg har jag ca 700 i mina egna bröst, med bröstlyfter kommer han behöva ta ca 150-250 av dem och fylla ut med inplantat för formens skull... Velat hela dagen idag för jag måste återkomma med vad jag vill ha senast imorgon.... Hjälp mig!
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

06 mar, 2018

Då var jag också opererad. Ligger på mitt rum på Reformkliniken och försöker sova. Inte så lätt med smärtan och alla intryck man fått under dagen. Man har ont men än så länge så har det varit helt hanterbart :-). Hoppas att det fortsätter så. Är lite nervös över morgondagen då jag ska träffa barnen och försöka få dem att förstå att man inte får klättra på mamma. Vilket flummigt inlägg det blev, det jag ville säga till er som snart ska opereras är att det är inte så farligt med smärtan, iaf inte på operationsdagen. Kram och lycka till <3
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem