Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Gorrgan

Kvinna ·

07 mar, 2018

Ja smärtan har hittills varit hanterbar, värre är det med bröstbandet, spänner väldigt av det och det ska sitta på till åb nästa fredag. Har inte behövt ta de snabbverkande värktabletterna ännu utan klarat mig på de andra. Får väl se nu dag 3-4 när det ska vara som värst enl ssk på kliniken. Tog en liiiten prommis igår kväll när mannen skulle ut med hunden sista gången. Skönt att få frisk luft men var superjobbigt, helt slut efteråt. Skönt att höra att det gått bra för många av er andra och för er som det snart är dax för, lycka till!!!
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

07 mar, 2018

Nu är jag hemma och smärtan är fortfarande hanterbart. Äter dock oxynorm. Jag har lagt ut en efterbild som sköterskan tog på kliniken. Tror och hoppas att ena bröstet ser så mycket större ut beroende på vinkeln och hur jag står.
Gilla

Viktualia

Kvinna ·

07 mar, 2018

Imorgon har det gått en vecka sedan jag opererade mig! Jag är så glad att smärtan börjar på avta, det har absolut varit överkomligt men väldigt jobbigt att vara begränsad. Avskyr bröstbandet, vill helst bara slippa det! Tycker nästan det är jobbigast just nu.. I övrigt är jag jättenöjd, jag ville inte ha stora bröst utan bara fylla ut det som inte längre existerade efter tre barn. Ingen kommer kunna säga att de är ”åtgärdade” utan att veta om det.
Gilla

Rhodos

Kvinna ·

07 mar, 2018

Hej alla glada/ nervösa =DJag opererades den 1 mars på art clinic i Göteborg av Peter Zachrisson. Var skit nervös då jag är en sån kontroll människa. Hade som många av er andra läst på om komplikationer så man snabbt kunde skilja på "vanliga" symtom vs ej normal läkning. Hade oxå förberett mig på mycket smärta mm mm. Peppar peppar så har det gått väldigt bra och inte smärtat så mycket som jag trott. Vart ute på korta promenader runt vårat kvarter (10 min) för att komma igång fort mm Men efter dag 2-3 kände jag något hårt i H.armhåla som gjorde väldigt ont. Det kändes nästan som det var en lång sena/ sidan av bröstmuskeln som svullnat upp rejält. Ringde min kirurg och han trodde att det kan ha blivit en blödning när han lagt bedövningen och kommit åt ett blodkärl. Idag 6 dagar efter op känns det mycket bättre men det är ff ömt och jag känner av det där i armhålan än, men det har gått tillbaka mycket och gör inte lika ont :-D Mer saker som jag har känt är en brännande känsla som drar över brösten och att dom är varma (jämnvarma) men oxå normalt vad jag förstått. Har tagit oxynorm bara dag ett och någongång till natten( jobbigt att sitta å sova) annars klarat mig på oxycontin (långtidsverkande) och 665g alvedon + 1/2 ipreen då jag är gastric bypas opererad och inte får ta dom(men dom funkar så bra). Återbesök imorgon :-) lite om min resa och min upplevelse. Lycka till alla <3
Gilla

Nacka80

Kvinna ·

07 mar, 2018

@bluerose - dina bröst blev ju jättefina, verkligen!!! Såg att du också hade häng innan och var osäker på om enbart en förstoring kommer hjälpa - jag var/är i precis samma sits. Jag har också gjort enbart förstöring och är än så länge supernöjd! Får se till att lägga upp lite bilder snart.
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

07 mar, 2018

Nacka80 skrev:

@bluerose - dina bröst blev ju jättefina, verkligen!!! Såg att du också hade häng innan och var osäker på om enbart en förstoring kommer hjälpa - jag var/är i precis samma sits. Jag har också gjort enbart förstöring och är än så länge supernöjd! Får se till att lägga upp lite bilder snart.

Tack så mycket :-)! Jag känner mig nöjd som de är nu, väntar med spänning på hur de kommer att se ut när svullnaden har lagt sig. Lägg gärna upp bilder på ditt resultat. Jag tänkte försöka fotografera min lite då och då under resans gång. Kul att se förvandlingen. Kram
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

07 mar, 2018

Nu är jag och maken på väg hem med mina två nya kompisar! Allt har gått jättebra och jag har inte ont alls. Känns bara lite lite i revbenen samt som en spänning i bröstmuskeln. Ska det vara så här smärtfritt tro? Haha. Räknar med mycket mer ont imorgon när svullnaden kommer och medicinerna gått ur. Men just nu njuter jag. Jag har bara sport-bh nu. Akademikliniken använder inte bröstband så det slipper jag. BH:n sitter inte så hårt som jag trodde heller. Och hörrni brösten är SÅ FINA om jag får säga det själv!!!! Här lagt upp en bild i mitt galleri från direkt efteråt.
Gilla

Miliaa1

Kvinna ·

07 mar, 2018

Opereras också nu i mars den 14e, är inte nervös.. Än.. Men det kommer nog snart haha! Valde Citadellkliniken i Landskrona, Motiva round 410cc corse
Gilla

fritiof

Kvinna ·

07 mar, 2018

Så himla roligt att läsa om era upplevelser, tjejer! De flesta verkar må oförskämt bra också ... ;) Kikat på både En.vacker.dag och Bluerose och det ser ju SÅ fint ut! Lycka till med resten av läkningen nu allihopa :D
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

08 mar, 2018

Nu är det snart 1 dygn sedan jag fick mina nya kompisar. Smärtan är inte alls så farlig som jag föreställt mig. Än så länge klarar jag mig på Alvedon var 6:e timme. Har även sovit bra i natt (trots på rygg). Jag bullade upp med kuddar runt mig och det var riktigt bekvämt och "tryggt" att känna att man hade stöd på sidorna. Jag lade nyss ut en bild i silvergalleriet på mina 1-dagars motiva round mini 360cc. Jag är så nöjd!!
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

08 mar, 2018

fritiof skrev:

Så himla roligt att läsa om era upplevelser, tjejer! De flesta verkar må oförskämt bra också ... ;)
Kikat på både En.vacker.dag och Bluerose och det ser ju SÅ fint ut! Lycka till med resten av läkningen nu allihopa :D

Tack så mycket! Lycka till med din operation! Den närmar ju sig nu.
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

08 mar, 2018

Ingen mer på citadell 15/3?
Gilla

Jesniv

Kvinna ·

08 mar, 2018

Nu har man äntligen opererats. Helt sjuk känsla med bröst som inte hänger :) är dock avis på er utan smärta. Jag har ont. Det svider och spänner. Förstår uttrycker det känns som en elefant sitter på bröstkorgen ha ha men ack så glad jag är :)
Gilla

Smuhlan

Kvinna ·

09 mar, 2018

Madde95 skrev:

Smuhlan skrev:

Hej! Spännande med en till som valt Nordiska Kliniken. Jag gjorde min bröstförstoring för en vecka sedan 26/2-18. Patrik Höijer gjorde den. Just nu är jag sjukt spänd på hur de ser ut då jag ännu inte vågat öppna bh-n eller ta av bröstbandet. Ska på återbesök på torsdag o ta stygn o prova ut bh-ar osv.. galet svullen fortfarande och smärtan som jag upplevt är något jag aldrig mer vill vara med om men nu klarar jag mig på starka alvedon och vila.. önskar bara att den värsta svullnaden kan lägga sig o jag slipper ha brösten uppe vid hakan typ haha. La in 625cc HP... större än jag tänkt från början men i samråd med Patrik bestämde vi oss för det till slut.. just nu är jag lite bekymrad över smärtan i revbenen/solarplexus.. hur upplever ni andra smärtan? Är det fler som har ont där?

Jag ska själv inte opereras förrän på måndag, men kan tänka mig att du har ont i solar plexus pga all smärtlindring. Inte det bästa för magen liksom. Eller känns det som att det gör ont pga operationen?

Jag fick svar på återbesöket igår att smärtan i revbenen beror på svullnad/vätskeansamling samt pga alla mediciner.. det kommer försvinna... smärtan avtar mer o mer för varje dag men nu måste jag fortsätta med bröstbandet för o trycka ner implantaten i sina fickor... klaustrofobisk känsla men klart värt det...
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

09 mar, 2018

Nu är mina bröst två dagar gamla. Jag är öm men klarar mig helt klart på bara alvedon. Vill helst inte ta morfinet, då ska det bli riktigt illa först. Mitt vänstra bröst ömmar mest. Precis under det bröstet har jag ett blåmärke på revbenen (syns på bilden i mitt galleri) Smärtan i revbenen är nog det jag tycker är jobbigast. Jag har vanlig sport-bh inget bröstbanf. Jag fick även duscha redan igår, blöta ner tejpen gjorde inget sa sköterska och dessutom tyckte hon jag kunde gå nån timme och lufta brösten. Det var så skönt. Det verkar ju vara så olika från klinik till klinik detta med eftervården. Vissa måste ha bröstband dygnet runt och vissa får inte duscha .. Så konstigt egentligen.
Gilla

larsson96

Kvinna ·

09 mar, 2018

Hej! Ska opereras 26/3 av Patrik Höijer på Nordiska kliniken. På konsultationen kom vi fram till att motiva 475cc round full skulle passa enligt mina önskemål samt hans rekommendationer. Gjorde även 3D simulering, och bredden på den bilden såg bra ut tycker jag, men putet såg lite stort ut... Någon mer som har gjord 3D simulering som kan jämföra med det faktiska slutgiltiga resultatet? :)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

09 mar, 2018

På måndag är det äntligen dags! Har drömt om detta i flera år nu. Nervositeten kommer krypande sakta men säkert. Fortfarande osäker på val av storlek :/ svårt det där.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

10 mar, 2018

Känner samma sak! Har panik på storleken, funderar nästan på att byta till mindre på måndag om det går. Vet inte vad som gör att man är så nervös för storleken plötsligt, när man varit säker på det här så länge. Konstigt! Hoppas det går bra för dig på måndag Madde95 :)
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

11 mar, 2018

larsson96 skrev:

Hej! Ska opereras 26/3 av Patrik Höijer på Nordiska kliniken. På konsultationen kom vi fram till att motiva 475cc round full skulle passa enligt mina önskemål samt hans rekommendationer. Gjorde även 3D simulering, och bredden på den bilden såg bra ut tycker jag, men putet såg lite stort ut... Någon mer som har gjord 3D simulering som kan jämföra med det faktiska slutgiltiga resultatet? :)

Har du funderat på Demi om du tycker putet är för mycket? Jag har tagit 3D bilder men mina är för nya för att kunna gemföra tyvärr. Men kommer lägga ut lite bättre bilder på mitt resultat efter återbesöket.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

11 mar, 2018

fritiof skrev:

Känner samma sak! Har panik på storleken, funderar nästan på att byta till mindre på måndag om det går. Vet inte vad som gör att man är så nervös för storleken plötsligt, när man varit säker på det här så länge. Konstigt! Hoppas det går bra för dig på måndag Madde95 :)

Jag ska prova implantat en sista gång innan operationen i morgon :) hoppas jag kan bestämma mig då haha:P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem