Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Em99

Kvinna ·

12 mar, 2018

Opererar mig 21/3 men är fortfarande inte säker på storlek.. Är nog mer rädd att de ska bli för små än för stora..
Gilla

JagLisa

Kvinna ·

12 mar, 2018

Ska också operera mig 21/3, var på kliniken igen i fredags för att prova stl. Efter de besöket är jag helt säker de blir 420cc, funderade om ja skulle ha 375 nämligen. Berövade även 450cc, men 420cc blir toppen och jag ligger inte och fundera längre. Grymt tacksam att dom hade en så snabb tid och enligt mina önskemål.
Gilla

Jesniv

Kvinna ·

12 mar, 2018

Miss.s skrev:

Hej! Jag har mest varit inne och "smygläst" på forumet under flera års tid. Men när jag såg denna tråden så tänkte jag att jag kan väl bli medlem o skriva en rad lr två, ligger i soffan just nu. Opererades imorse på Gerlee i Helsingborg. Smärtan är hanterbar med alvedon o oxynorm, känner ett tryck o så bränner det till ibland men änsålänge inte så hemskt jag befarade. Storlek vet jag ej ännu utan får veta på torsdag när det är efterkontroll nr 1, är så spänd o längtar tills dom är läkta.

Grattis till dina nya bröst:) hur mycket cc ladu i? Spännande och få se hur dom nlir. Själv ska jag ta bort förband och kika på formen imorgon. Är jätte nervös hehe
Gilla

lindapernilla

Kvinna ·

13 mar, 2018

Imorgon är det dags för mig att ta farväl av mina taxöron till bröst! Inte ett dugg nervös, bara taggad!
Gilla

Madde95

Kvinna ·

13 mar, 2018

Miss.s skrev:

Hej! Jag har mest varit inne och "smygläst" på forumet under flera års tid. Men när jag såg denna tråden så tänkte jag att jag kan väl bli medlem o skriva en rad lr två, ligger i soffan just nu. Opererades imorse på Gerlee i Helsingborg. Smärtan är hanterbar med alvedon o oxynorm, känner ett tryck o så bränner det till ibland men änsålänge inte så hemskt jag befarade. Storlek vet jag ej ännu utan får veta på torsdag när det är efterkontroll nr 1, är så spänd o längtar tills dom är läkta.

Jag opererades med igår morse! Så sjukt att äntligen ha gjort det:D mår ändå helt okej. Hade förväntat mig mer smärta. Det enda som gör ont är när jag ska försöka resa mig ur sängen. Det är så otroligt obehagligt och svider liksom :( Jag la in 500cc, så kommer gå från a till e-kupa sa dem. Sinnessjukt haha. Har aldrig haft ett par bröst innan liksom.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

13 mar, 2018

Hej pof-systrar! Nu är jag opererad 12/3 och störtlycklig! Stod i valet och kvalet mellan 500 och 425 och hade bestämt mig för 500. Hade dock dålig magkänsla för storleken och kände att jag blivit lite storleksblind av allt tittande på bröst. Insåg att jag nog hellre hade lite mindre än lite större, mest för funktion, rygg och så vidare. Dessutom hade jag en del bröst sedan tidigare. Bestämde mig för att OM 425 fanns inne på operationsdagen skulle jag ta dem. Vilket jag gjorde! Nu i efterhand känns det sjukt bra... De är väääldigt stora på lilla mig just nu så tror det kommer bli perfekt när de sjunkit till sig till slutresultatet. Får hoppas de inte blir för "små", eller jag för storleksblind ;) Smärta: Har mått oförskämt bra. Bara spytt lite efter narkosen gick ur mig igår. Har mest ont i ryggen på grund av allt liggande. Har även fått blodförtunnande sprutor som ska tas varje kväll emot blodpropp - spännande att sticka sig själv...! Sammanfattningsvis är jag världens lyckligaste tjej med sjukt snygga struttuttar! Längtar så tills jag kan använda dem i alla möjliga sammanhang ... Haha! Kram på er alla!
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

13 mar, 2018

Hej på er. Mina bröst fyller 1 vecka imorgon. Den senaste veckan har verkligen varit en berg och dalbana känslomässigt. Usch. Fredag och lördag var hemska och jag ångrade mig typ. Men när trycket och smärtan avtog så känns det nu genast mycket bättre. Känns som att de mjuknat och sjunkit lite också.. Bilder från igår ligger uppe i mitt galleri.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

13 mar, 2018

En.vacker.dag - Oj, vad tråkigt att höra. Det är dock vanligt. En kombination av den psykiska och fysiska påfrestningen. Många blir "efter-op-deprimerade", det är väldigt vanligt och helt normalt. Hoppas det går över för dig och att du är nöjd till slut :) Ska in och kika på dina nya!
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

13 mar, 2018

mina fyller 1 vecka idag. Har också haft en berg och dalbana i psyket, men mest ifall jag valde rätt storlek. Har känns vissa dagar som att dom är för små och vissa dagar att dom är på tok för stora. Tror att värktabletterna påverkar psyket tillsammans med den stora omställningen kroppen har. Nu har jag börjat landa och känner en enorm lycka över att ha gjort den här operationen och känner att dom här brösten kommer bli fantastiska. känner mer ork och spänningen över bröstet börjar avta. Mitt tips till allihopa är att gå till frisören och tvätta håret, Så värt att få en skalpmassage och slippa krångel i duschen. Var hos frissan i fredags för färgning och klippning, och idag när jag titta mig i spegeln och insåg att håret var fettigt och lite ovårdat så tog jag mig en tur i centrum och bad frissan tvätta det, SÅ VÄRT!
Gilla

Jesniv

Kvinna ·

13 mar, 2018

På tal om tvätta håret. Hur har ni gjort ? Har haft så ont och iomed att man inte får blöta ner brösten har jag skippat hårtvätt.. tänkte försöka ge mig på det idag dock 5 dagar efter op. Hur har ni gjort ?
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

13 mar, 2018

En.vacker.dag skrev:

Hej på er. Mina bröst fyller 1 vecka imorgon. Den senaste veckan har verkligen varit en berg och dalbana känslomässigt. Usch. Fredag och lördag var hemska och jag ångrade mig typ. Men när trycket och smärtan avtog så känns det nu genast mycket bättre. Känns som att de mjuknat och sjunkit lite också.. Bilder från igår ligger uppe i mitt galleri.

Jag har haft en liknande resa. Varit riktigt deppig och låg. Mina bröst är nu en vecka gamla och jag ska ta stygnen idag. Det jag tycker är jobbigast är tortyrbh-n och bröstbandet. Brösten ser ut som strutar och det är svårt att dölja i kläder.
Gilla

Madde95

Kvinna ·

13 mar, 2018

Ja asså denna smärta i ryggen :/ Tycker nästan den är värst. När jag väl lyckas somna i sängen vaknar jag av att det gör ont. Tycker inte tabletterna hjälper heller. Sen är det ju bara en dag efter operationen, så förstår att jag har ont. Men var inte bredd på denna sortens smärta. Och sen märker man verkligen hur mycket man använder bröstmusklerna i vardagen haha. Kan knappt lyfta ett glas eller tvätta händerna. haha
Gilla

fritiof

Kvinna ·

13 mar, 2018

Jesniv - Jag har satt mannen här hemma på att tvätta mitt hår. Han är ju inte en frisör direkt, men det fungerar. Det är galet skönt att bli ren igen, man känner sig ganska sunkig av att vara hemma hela tiden såhär. Bluerose - Känner samma sak med kläder! Helt omöjligt att dölja. Men det får bara vara så, helt enkelt :) Inte mycket att be för. Stora tjocktröjor fungerar ändå OK. Miss.s och Madde95 - Har också sjuhelsikes ont i ryggen! Tycker dock det hjälper om man är uppe och går/står emellanåt, samt sitter ibland och ligger ibland. Variation helt enkelt. Är också strandad i soffa. Sängen kommer jag inte upp ur utan hjälp eller en obehaglig smärta i armar och bröst.
Gilla

Dillyvanilly

Kvinna ·

13 mar, 2018

Vilken bra idé om att gå till frisören för tvätt och fix, tack!
Gilla

Madde95

Kvinna ·

14 mar, 2018

Miss.s och Madde95 - Har också sjuhelsikes ont i ryggen! Tycker dock det hjälper om man är uppe och går/står emellanåt, samt sitter ibland och ligger ibland. Variation helt enkelt. Är också strandad i soffa. Sängen kommer jag inte upp ur utan hjälp eller en obehaglig smärta i armar och bröst.

Ja att röra på sig hjälper verkligen, fast det gör ont så hjälper det. Smärtan blir ju värre om man sitter still för mycket. Äntligen har Citadon börjat verka! Så sjukt skönt!
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

14 mar, 2018

Gah jag blir så himla taggad och samtidigt nervös när man läser allas inlägg! Har operation den 20e mars kl08:00!!! Jag längtar så men är ändå så nervös på smärtan och hur ja kommer må efter åt om ja kommer spy ja osv.. stannar bara 4h på kliniken efter op sen får man åka hem och kommer då åka bil från Umeå till Skellefteå. Ska bo hos min svärmor med min sambo som ska vara ledig 1-2 dagar med mig sen ska min svärmor ”ta hand om” mig och mina två barn då ja och min svärfar är ju också där med.. undra hur mycket man orkar /klarar av själv efter operationen.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

14 mar, 2018

Skelleftebrud - Du kommer bli så nöjd och glad, tror jag. Det är tufft första dagarna, men smärtstillande hjälper bra på mig i alla fall och i slutändan får man ju snygga bröst! Bra att du har hjälp med barnen, har själv inga egna men hade aldrig kunnat ta hand om två barn i det skicket jag är i nu. Man är ju klar i huvudet, men kan knappt trycka på tvålpumpen eller öppna kylskåpet... Det är bara några dagar kvar för dig nu... Så himla spännande! :)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

14 mar, 2018

Skelleftebrud skrev:

Gah jag blir så himla taggad och samtidigt nervös när man läser allas inlägg! Har operation den 20e mars kl08:00!!! Jag längtar så men är ändå så nervös på smärtan och hur ja kommer må efter åt om ja kommer spy ja osv.. stannar bara 4h på kliniken efter op sen får man åka hem och kommer då åka bil från Umeå till Skellefteå.
Ska bo hos min svärmor med min sambo som ska vara ledig 1-2 dagar med mig sen ska min svärmor ”ta hand om” mig och mina två barn då ja och min svärfar är ju också där med.. undra hur mycket man orkar /klarar av själv efter operationen.

Vad bra att du får hjälp! Jag kan säga att hade inte jag haft min sambos hjälp skulle det inte gått. Alldeles för svårt att knäppa bh + sätta fast bröstbandet själv. I alla fall om det bara gått några dagar efter op.
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

14 mar, 2018

Op imon.. inte nervös men hatar verkligen hela läkningsprocessen med totyrbhn, sova på rygg, bröstband, inte kunna köra bil osv... 3 gången nu :/
Gilla

Bluerose

Kvinna ·

14 mar, 2018

rosen1995 skrev:

Op imon.. inte nervös men hatar verkligen hela läkningsprocessen med totyrbhn, sova på rygg, bröstband, inte kunna köra bil osv... 3 gången nu :/

Förstår känslan. Lycka till <3 Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem