Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

3barnsmamman

Kvinna ·

27 nov, 2018

Nu har jag lagt ut första bilden från efter op, med bh-n på. Kommer snart utan också, får se när man vågar knäppa upp! ;D Snygga Tjollo! Hur känns storleken? Såg riktigt bra ut :) Kajj, stackare usch låter inte alls kul! Det är man riktigt orolig för faktiskt, nu när man ändå känner sig smärtfri! Hoppas verkligen det går över för dig så du bara kan njuta av dem sen ;)
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

27 nov, 2018

Tack så mycket tjejer, vad glad jag blir! Storleken känns bra tror jag, kanske liiite stora men jag tänker att dom kommer se mer naturliga ut när dom faller på plats ytterligare :)
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

27 nov, 2018

3barnsmamman skrev:

Nu har jag lagt ut första bilden från efter op, med bh-n på. Kommer snart utan också, får se när man vågar knäppa upp! ;D

Snygga Tjollo! Hur känns storleken? Såg riktigt bra ut :)

Kajj, stackare usch låter inte alls kul! Det är man riktigt orolig för faktiskt, nu när man ändå känner sig smärtfri! Hoppas verkligen det går över för dig så du bara kan njuta av dem sen ;)

Dina ser också fina ut! Vad tycker du själv om storleken? Jag velade mellan 340 demi (som det blev) alternativt 355 full (som nordiska rekommenderade)
Gilla

Emsc

Kvinna ·

27 nov, 2018

Tjollo skrev:

Hej allihop! Nu finns bilder på mina 2 veckor gamla bröst om någon är nyfiken :)

Men JISSES så snygga! Men det sa jag till dig redan dagen efter op. Dom var superfina redan då, även om du själv hade svårt att se det!
Gilla

Max1

Kvinna ·

27 nov, 2018

Mamsterbabe skrev:

På tors är det min tur att äntligen bli med tuttar! Ska opereras på proforma, är det någon som har några sista tips? Något särskilt jag bör ha med mig/tänka på? :D såå nervös!

Inte långt kvar nu!! Jag opererades igår och det enda jag behövde var en fulladdad mobil och lösa kläder att ta på efteråt. Hade med fladdriga tygbyxor, en lös skjorta och en kofta. Hade även med ett linne men det kunde jag inte få på mig. Tänk på att du inte kan lyfta armarna ovan axelhöjd och inte heller böja bak armen så långt. Lycka till :)
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

27 nov, 2018

Emsc skrev:

Tjollo skrev:

Hej allihop! Nu finns bilder på mina 2 veckor gamla bröst om någon är nyfiken :)

Men JISSES så snygga! Men det sa jag till dig redan dagen efter op. Dom var superfina redan då, även om du själv hade svårt att se det!

Men åh tack snygging! Haha nej jag kunde verkligen inte se det då, dock så vågade jag ju knappt kolla på dom förens jag kom hem och då kanske de hade svullnat och blivit ännu mer strutaktiga haha :) Kram
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

27 nov, 2018

Tjollo skrev:

3barnsmamman skrev:

Nu har jag lagt ut första bilden från efter op, med bh-n på. Kommer snart utan också, får se när man vågar knäppa upp! ;D

Kajj, stackare usch låter inte alls kul! Det är man riktigt orolig för faktiskt, nu när man ändå känner sig smärtfri! Hoppas verkligen det går över för dig så du bara kan njuta av dem sen ;)

Dina ser också fina ut! Vad tycker du själv om storleken? Jag velade mellan 340 demi (som det blev) alternativt 355 full (som nordiska rekommenderade)

Tack! Det känns toppen med storleken :D Velade lite jag med men är nöjd att jag valde det här, längtar tills att få se dem mer färdigbakade!
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

27 nov, 2018

Nu ligger det även hudbilder ute, 1 dag gamla ;) Mamsterbabe vad spännande, snart så! :D Jag hade med mobil, laddare, AirPods, plånbok, patientsamtycket pappret och mjuka sköna kläder som var lätta att ta på (tröja som gick att kliva i, riktigt skönt) Lycka till!!
Gilla

Malvamy

Kvinna ·

27 nov, 2018

3barnsmamman skrev:

Nu ligger det även hudbilder ute, 1 dag gamla ;)

Ser superfina ut, grattis! :)
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

27 nov, 2018

Malvamy skrev:

3barnsmamman skrev:

Nu ligger det även hudbilder ute, 1 dag gamla ;)

Ser superfina ut, grattis! :)

Tack snälla du! :)
Gilla

Emsc

Kvinna ·

27 nov, 2018

Är det någon som kan registrera sina implantat i den appen man ska göra det? Det funkar inte för mig hur jag än gör.. Vad kan jag göra för fel, tro?
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

27 nov, 2018

Testa och göra det genom datorn då fungerade det för mig!:)
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

27 nov, 2018

Är det någon här som känner igen sig att lätt beröring på brösten känns obehagligt på gränsen till smärtsamt på huden? Till och med BH-tyget ger den effekten. Och när jag duschade kändes värmen från vattnet riktigt smärtsamt (det var inte hett). Vad beror det på? Nu är det snart 2 veckor sedan min operation. Har ingen känsel på vissa ställen (det var jag beredd på) men där jag har känsel så känns det som sagt obehagligt eller smärtsamt vid lätt beröring.
Gilla

Andy_pandy

Kvinna ·

27 nov, 2018

@superwoman jag känner percis så som du förklarar d. Jag opererades 12/11 så vi är lika långt gågna i läkningen. Tänker oxå, är detta normalt? Skönt att vi är två. Har du kvar din tejp under byglarna? Jag fick panik igår kväll. Kliade som bara den så jag drog bort den. Kanske lite tidigt men stod inte ut.
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

27 nov, 2018

Andy_pandy skrev:

@superwoman jag känner percis så som du förklarar d. Jag opererades 12/11 så vi är lika långt gågna i läkningen. Tänker oxå, är detta normalt? Skönt att vi är två. Har du kvar din tejp under byglarna? Jag fick panik igår kväll. Kliade som bara den så jag drog bort den. Kanske lite tidigt men stod inte ut.

Om tejpen kliar mycket så kan du vara känslig mot just den tejpen. Be kliniken om råd. Jag fick tips om alternativ eftersom jag var rädd att jag skulle få problem. Men än så länge har det gått bra. Jag bytte tejp på återbesöket. Har inte behövt byta tejp själv än. Byglar har jag inte men du kanske menar bröstvecken? Skönt att veta att jag inte är ensam om känslan. Precis som att hjärnan tolkar känselintrycken fel.
Gilla

linizen

Kvinna ·

27 nov, 2018

Trebarnsmorsa skrev:

linizen skrev:

Andy_pandy skrev:

@linizen Jo, jag oxå. Men tror du inte d beror på att huden är så pass utspänd? Tänker att den är tunnare o på så vis känsligare? Bara en tanke jag har.

Jag har ju ammat 4 kids så jag vet inte om det beror på det. Läste att det kan bero på att nerverna letar sig tillbaka.
Ett annat problem jag har är att jag har ont när jag lyfter och sträcker armarna (snitt armhåla) som om senorna är för korta.

Precis så har jag det med. Det drar på insidan av överarmen som om senorna är för korta. Tycker även att jag kan se spända senor som går från armhålan. Hoppas verkligen att det ska bli bättre

Det där med senan har jag med! Flög idag. Är 1,54 lång så att få upp väskan är redan problem. Idag OMÖJLIGT. Fick be om hjälp. Jag är svullen, knölig i armhålan också. Men brösten de gör inte ont mer än ena bröstvårtan.
Gilla

linizen

Kvinna ·

27 nov, 2018

zuperwoman skrev:

Är det någon här som känner igen sig att lätt beröring på brösten känns obehagligt på gränsen till smärtsamt på huden? Till och med BH-tyget ger den effekten. Och när jag duschade kändes värmen från vattnet riktigt smärtsamt (det var inte hett). Vad beror det på?
Nu är det snart 2 veckor sedan min operation. Har ingen känsel på vissa ställen (det var jag beredd på) men där jag har känsel så känns det som sagt obehagligt eller smärtsamt vid lätt beröring.

Precis så har jag haft det sen 2:ra veckan. Framförallt högra bröstet. Jättekänslugt. Är väl nerverna som huttar tillbaka.
Gilla

Max1

Kvinna ·

27 nov, 2018

3barnsmamman skrev:

Ser jättefint ut! Jag gjorde ju också mina igår. De är väldigt svällda, bröstvårtorna är som stora toppar. Jag och maken kallar numera mina bröst för Madonnastrutarna :D Lägger ut en bild imorgon.
Gilla

Andy_pandy

Kvinna ·

27 nov, 2018

Ja, i bröstvecket menar jag. Fast den sitter där bla för att lindra skav från bygeln. Får verkligen hoppas att nervernar snabba på att hitta tillbaka så man åtminstone slipper obehag av att ha bh tyget mot skinnet.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

27 nov, 2018

Hej fina ni! Tänkte fråga om någon känner likadant..? Mina bröst är 8 dagar gamla och varje gång jag vaknar så är dom hårda, mjuknar lite underdagen men nästa dag när jag vaknar så är dom hårda igen o gör lika ont varje morgon? Är det normalt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem