Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Emsc

Kvinna ·

25 nov, 2018

Trebarnsmorsa skrev:

linizen skrev:

Andy_pandy skrev:

@linizen Jo, jag oxå. Men tror du inte d beror på att huden är så pass utspänd? Tänker att den är tunnare o på så vis känsligare? Bara en tanke jag har.

Jag har ju ammat 4 kids så jag vet inte om det beror på det. Läste att det kan bero på att nerverna letar sig tillbaka.
Ett annat problem jag har är att jag har ont när jag lyfter och sträcker armarna (snitt armhåla) som om senorna är för korta.

Precis så har jag det med. Det drar på insidan av överarmen som om senorna är för korta. Tycker även att jag kan se spända senor som går från armhålan. Hoppas verkligen att det ska bli bättre

Exakt samma känsla här! Och jag tycker också det ser ut som spänd muskel/sena. Och speciell ena sidan. Säkert helt normalt då vi är några stycken med samma..
Gilla

Oslo1

Kvinna ·

25 nov, 2018

Opii skrev:

Oslo1 skrev:

Opii skrev:

Hej!!!
Snälla ni som lagt in runt 250-275. Vad blir det för kupa? Jag vill gärna ha en bra B/mindre C och funderar på att lägga in 235-250 men är rädd att det blir för stort. Min kirurg rekommenderade 180 då jag sa att jag ville fylla ut och ha ett naturligt resultat.. men set känns för lite när jag läser och ser olika bilder här på forumet....?! Lycka till ni som skall under kniven snart!!! Önska jag inte behövde vänta u två månader :-// kram

Jeg la inn 245 cc. Har en liten 70C nå. Helt perfekt - bortsett fra rippling. Må dessverre bytt protese til round for å se om jeg blir kvitt ripplingen.

Hej!!! Har du några bilder man kan se? Jag skall göra 3D på måndag så får se vad för olika stl vi laborerar mellan.. vet du vad din rippling beror på?

Hei Opii :) Da har jeg lagt opp bilder av mine 245 cc. Du får ta en titt og se hva du synes om storleken.
Gilla

MiMaria

Kvinna ·

25 nov, 2018

Jag opererades i torsdags och smärtan börjar kännas ok men jag äter fortfarande morfintabltter men svagare dos. Det har börjat spänna väldigt i bh:n som en stor ”mjölkstockning”, brösten är större nu än i fredags,dagen efter op, speciellt det högra. Är det normalt?? Och jag hoppas brösten blir lite mindre snart...? Och bär vågar jag lyfta armarna över huvudet? Sköterskan sade: max axelhöjd. Nen jag vill snart ha en vanligt tröja...och tvätta håret själv... Vad säger ni??? Hur är det för er? Jag vågar heller inte ta av mig bh:n och titta för om de kläms i konstig placering när jag tar på mig bh:n igen:-( Känner mig allmänt stressad och lite deppig. Kan det vara medicinerna?
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

25 nov, 2018

Emsc ja det är väl så att vissa kanske måste ha lite mer is i magen än andra. Hoppas du får svar fort ifrån din kirurg och att allting är bra med det bröstet som sitter lite högre upp också. Uppdatera gärna hur det går. Kram
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

25 nov, 2018

Kajj Nej jag tror inte heller kirurg redan skulle göra något, och jag själv vill ju egentligen ge dem mer tid också.. men man blir bara lite ivrig när alla andra verkar få fina direkt. Men jag hoppas mina också blir det sen och man slipper göra korrigeringar. Det är främst bröstvårta jag är orolig att den kommer hamna för långt ned.
Gilla

Malvamy

Kvinna ·

26 nov, 2018

MiMaria, det är inte omöjligt att tabletterna gör dig lite deppig. Enligt FASS kan nedstämdhet o.dyl. vara en biverkning av de tabletter jag fått (Oxycodone och Oxynorm). Jag fick förstoppning av dem, och har kunnat gå på toa för första gången idag måndag, senast innan det var i onsdags, jag opererades i torsdags. Har inte tagit någon av de tabletterna sedan i lördags kväll, utan bara tagit en Celebra igår och i övrigt några Alvedon. Funkar bra. Sen tycker jag inte att det är konstigt om man känner sig lite stressad och deppig. Man är mörbultad efter stort ingrepp, kan inte röra sig som vanligt, har lång läkning framför sig och givetvis är man orolig för komplikationer. Känner mig också nervös, då jag hade kapselbildning runt mitt spruckna implantat och då ökar risken för ny kapsel. Har dock inga problem med att lyfta på armarna och kan även sova försiktigt på höger sida. Hur jobbigt det blir efteråt verkar vara väldigt individuellt. Har du återbesök snart? Jag har på onsdag.
Gilla

Max1

Kvinna ·

26 nov, 2018

Idag är det min tur att opereras. Lite nervös, inte så orolig för operationen, lite mer nervös för hur det kommer att kännas efteråt och hela läkningsperioden. Känns helt overkligt att somna utan bröst och sedan vakna med dem där :)
Gilla

Malvamy

Kvinna ·

26 nov, 2018

Lycka till Max1! Spännande, hoppas du blir nöjd!
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

26 nov, 2018

Max1 skrev:

Idag är det min tur att opereras. Lite nervös, inte så orolig för operationen, lite mer nervös för hur det kommer att kännas efteråt och hela läkningsperioden. Känns helt overkligt att somna utan bröst och sedan vakna med dem där :)

Stort lycka till! Hoppas det gått/går bra! :D Är sååå taggad om några timmar sker det!!!! Wooohooooo!
Gilla

PrinsessanLinnéa

Kvinna ·

26 nov, 2018

Hej! Grattis! Det är ju idag, så väldigt nyfiken på hur det gick. Ska också operera mig på NK i dec så undrar vöer detaljerna som man inte får med hem i broschyren. Var de trevliga? Hur och var vaknade du upp? Kände du samma tryck som alla pratar om? Hoppas det gick bra <3
Gilla

Max1

Kvinna ·

26 nov, 2018

3barnsmamman skrev:

Max1 skrev:

Stort lycka till! Hoppas det gått/går bra! :D
Är sååå taggad om några timmar sker det!!!! Wooohooooo!

Detsamma!!! Hoppas allt går bra!
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

26 nov, 2018

Stort lycka till idag!! På torsdag är det min tur, jag börjar bli så sjukt nervös att jag känner mig illamående och inbillar mig att jag håller på att bli sjuk.
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

26 nov, 2018

Hej allihop! Nu finns bilder på mina 2 veckor gamla bröst om någon är nyfiken :)
Gilla

mammazita

Kvinna ·

26 nov, 2018

Jag längtar tills min operation hos mattias på nordiska :) Jag orkar knappt vänta längre..
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

26 nov, 2018

Tjollo Skitsnygga!
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

26 nov, 2018

Prussilusskaan skrev:

Tjollo

Skitsnygga!

Taaack :D
Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

27 nov, 2018

På tors är det min tur att äntligen bli med tuttar! Ska opereras på proforma, är det någon som har några sista tips? Något särskilt jag bör ha med mig/tänka på? :D såå nervös!
Gilla

Malvamy

Kvinna ·

27 nov, 2018

Nu kan jag också se, vad fina de blev, Tjollo! Du slipper synliga ärr. Jag är lite nervös för mina ankarärr, 4 dagar gammal bild finns uppe. Tyvärr ingen före-bild, missade detta ...
Gilla

Kajj

Kvinna ·

27 nov, 2018

Exakt en vecka sen fick jag mina boobs. Men fy vad det fortfarande gör ont. I natt sov jag knappt:( känner mest ont innan jag lägger mig o så när jag vaknar är dom så hårda och ömma. Fick ta smärt tabletter.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

27 nov, 2018

Grattis till er som har fått ny bröst och lycka till för ni andra som väntar :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem