Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Benedicte

Kvinna ·

29 nov, 2018

Nu sitter jag i omklädningsrummet på Nordiska, ombytt till morgonrock och skakig så jag hoppar. Mamstrrbabe, jag tänker på dig!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

29 nov, 2018

Lycka till fina ni!!! Allt kommer gå så bra!
Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

29 nov, 2018

Alltså jag mår sååå bra! Öm och svullen såklart men inte alls den där vidriga smärtan alla pratar om. Har ätit macka, druckit cola & ätit lite av min choklad jag hade med mig. Lite trött men inte så groggy som jag trodde först. Är så otroligt nöjd över mitt val av klinik. Örjan är toppen och personalen här är helt underbara, lyhörda och snälla allihop. Älskar mina nya tvillingar såååå mycket!!
Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

29 nov, 2018

Nu finns en bild (med bh-n) i mitt galleri, om jag gjorde rätt dvs haha. Såå nöjd!!! Proforma har verkligen mött alla mina förväntningar, och lite till!
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

29 nov, 2018

Grattis!!!! Jag har mått likadant som du - ingen direkt smärta, lite groggy, men egentligen helt fine. Svullen som tusan såklart, men jag mår BRA! Och jag älskar älskar älskar också mina nya kompisar! Bild kommer strax!
Mamsterbabe skrev:

Alltså jag mår sååå bra! Öm och svullen såklart men inte alls den där vidriga smärtan alla pratar om. Har ätit macka, druckit cola & ätit lite av min choklad jag hade med mig. Lite trött men inte så groggy som jag trodde först. Är så otroligt nöjd över mitt val av klinik. Örjan är toppen och personalen här är helt underbara, lyhörda och snälla allihop.

Älskar mina nya tvillingar såååå mycket!!

Gilla

Benedicte

Kvinna ·

29 nov, 2018

Nu finns före- och efterbild om ni vill se :-) Lycklig är jag just nu!
Gilla

Sofiec

Kvinna ·

29 nov, 2018

Nu har det gått två veckor sen operationen. Upplever att båda brösten svider och ömmar mer nu och har gjort det några dagar. Någon mer som känner så? Eller hur känns det för er i brösten ni som det gått ungefär lika länge för?
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

30 nov, 2018

Vad underbar för er alla som operardes igår och mått så bra! Själv opades jag på ak igår (kl 08.00) och mådde uruselt från det att vaknade till kvällen så dom bestämde att jag skulle övantta på kliniken, vilket var väldigt skönt för mig... Kunde inte sätta mig upp på över 14h efteråt, bara kallsvettig och yrsel, kunde inte kissa själv så dom kopplade i en kateter och så mer dropp under natten pga blodsocker fall i och för att jg inte klarat av att äta något heller. Så den där ”fantastiskt goda fikan” som många pratar om var inte aktuell för mig :P... Verkligen super glad för er andras skull, man ska intre behöver må så dåligt som jag gjorde efteråt.’ Tydligen var jag allergisk mott läkemedelet oxonorm (förutom all Ipren, ibuprpfen) och känslig mot narkos, vill aldrig mer opereras som jag känner just nu. Förtagit stor del av hela upplevelsen, dock överlycklig ändå för brösten jag fått och bätte blir det förstås! :)) Kram på er alla!
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

30 nov, 2018

Nej fyyyy! Lider med dig Pipilotti :( stackare! Hoppas verkligen att du får må bättre nu iaf och kan fokusera på nya fina brösten :)
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

30 nov, 2018

Stackars dig Pipilotti! Skickar dig massor av sympati och hopp om att du snabbt blir bättre!
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

30 nov, 2018

3barnsmamman skrev:

Nej fyyyy! Lider med dig Pipilotti :( stackare!
Hoppas verkligen att du får må bättre nu iaf och kan fokusera på nya fina brösten :)

Men Ååh tack för din fina kommentar, mår mycket bättre idag så äntligen fått komma hem. Har redan börjat kika lite under bh:n och känner mig super nöjd hitintills. Hur mår du idag efter din op?
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

30 nov, 2018

Benedicte skrev:

Stackars dig Pipilotti! Skickar dig massor av sympati och hopp om att du snabbt blir bättre!

Tusen tack! Värmer verkligen... Kram
Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

30 nov, 2018

Hemma nu sen kl 10.30. Har så fruktansvärt ont! Har fått tradolan 50mg samt alvedon utskrivet, men upplever knappt någon smärtlindring alls :( gör sååå ont! Då är inte ens 2åringen hemma än :/ har mailat Örjan och bett om mer/starkare smärtlindring, hoppas på snabbt svar så mannen kan åka och hämta ut så jag kanske kan sova inatt. Har bara kunnat småslumra men vaknat av smärtorna :(
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

30 nov, 2018

Jag känner med dig!! Har också upplevt att den här dagen varit mycket värre än operationsdagen igår. Tog en snabbverkande morfintavlett för någon timme sen och ligger nu lagom dåsig framför en film. Jag hoppas du får din medicin så du får sova inatt! Men du - snart vänder det. Vi ska bara bita ihop över helgen så tror jag set blir bättre. Kram på dig!
Mamsterbabe skrev:

Hemma nu sen kl 10.30. Har så fruktansvärt ont! Har fått tradolan 50mg samt alvedon utskrivet, men upplever knappt någon smärtlindring alls :( gör sååå ont! Då är inte ens 2åringen hemma än :/ har mailat Örjan och bett om mer/starkare smärtlindring, hoppas på snabbt svar så mannen kan åka och hämta ut så jag kanske kan sova inatt. Har bara kunnat småslumra men vaknat av smärtorna :(

Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

30 nov, 2018

Benedicte skrev:

Jag känner med dig!! Har också upplevt att den här dagen varit mycket värre än operationsdagen igår. Tog en snabbverkande morfintavlett för någon timme sen och ligger nu lagom dåsig framför en film. Jag hoppas du får din medicin så du får sova inatt! Men du - snart vänder det. Vi ska bara bita ihop över helgen så tror jag set blir bättre.
Kram på dig!

Mamsterbabe skrev:

Åh skulle så gärna också få bli dåsig, är helt klar i kropp och knopp och känner därmed av smärtan väldigt tydligt.. hoppas på svar från kirurgen snart :(
Gilla

Kajj

Kvinna ·

30 nov, 2018

Håll ut fina ni!!! Det kommer gå över. Idag är det dag 10 för mig och jag mår bra. Har inte ont bara värdigt öma och svullna. Men har inte ork o göra något roligt. Tror mina hormoner snurrar fortfarande. Jag undrar ni som har op i början av månaden, hur går det med sova på sidan? Jag prova igår en stund o det va så skönt till det börja svida lite..sov igen på rygg:(
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

30 nov, 2018

Kajj skrev:

Håll ut fina ni!!! Det kommer gå över. Idag är det dag 10 för mig och jag mår bra. Har inte ont bara värdigt öma och svullna. Men har inte ork o göra något roligt. Tror mina hormoner snurrar fortfarande.

Jag undrar ni som har op i början av månaden, hur går det med sova på sidan? Jag prova igår en stund o det va så skönt till det börja svida lite..sov igen på rygg:(

Väldigt skönt att läsa av någon i samma sits att det går över inom närmaste dagarna. Det är ju just nu helt fruktansvärt med smärtan :/ Håller tummarna att det börjar vända för mig med snart, och att ömheten och svullnaden snart börjar gå ner på dig med.
Gilla

Max1

Kvinna ·

30 nov, 2018

Jag hade op i måndags och tycker att det går bättre och bättre. Är fortfarande väldigt uppsvälld och har begränsad rörlighet i armarna. Jag börjar att bli så sjukt rastlös. Klarar inte av att sitta still när det finns saker att greja med hemma. Hur lång tid tar det innan man kan göra vardagliga saker som att ta på sig kläder utan problem eller torka av bordet??
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

30 nov, 2018

Opererade också mig i måndags, är så förbannat rastlös. Hatar tortyr bh-n, stramar och svider som bara den :/.. när börjar det där lugna ner sig? Jobbar som vårdare och förstår inte hur i hela friden jag ska komma tillbaka till jobbet efter 2 veckor när man ändå ska ha tortyren på sig i fem?
Gilla

Emsc

Kvinna ·

01 dec, 2018

Mimipigg skrev:

Opererade också mig i måndags, är så förbannat rastlös. Hatar tortyr bh-n, stramar och svider som bara den :/.. när börjar det där lugna ner sig? Jobbar som vårdare och förstår inte hur i hela friden jag ska komma tillbaka till jobbet efter 2 veckor när man ändå ska ha tortyren på sig i fem?

Jag jobbar också inom vården. Efter en vecka hemma kände jag "hur fan ska jag kunna jobba om en vecka?!". Men ju närmre det började närma sig att jobba desto bättre kändes det och jag kände att jag till och med kunde börja lite smått några dagar innan sjukskrivningen var slut. Se bara till att röra på dig ordentligt hemma så du inte är allt för stel när du börjar. Och tortyren blir du kompis med! Jag trodde ALDRIG jag skulle bli det, men ge den några dagar till.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem