Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Mamsterbabe

Kvinna ·

01 dec, 2018

Har fortfarande inte fått svar från kirurgen, så efter att ha läst innehållsförteckningen ordentligt på tramadolen så tog jag dubbel dos(100mg istället för 50mg) . Vilken skillnad!!! Ligger nu dåsig i soffan och halvsover till och från. Så skönt! Smärtorna är ju där men inte alls som innan.
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

01 dec, 2018

Å vad bra! Hurra för fungerande smärtlindring! Jag hade rejält ont inatt, tog en snabbverkande och låg sen och kände hur smärtan blev till luddig bomull. Så skönt! Idag ser vi fram emot ännu en seg dag med Netflix då! :-D Fast jag känner att detta ändå är bästa tänkbara tidpunkt för en operation, eller hur? Snöblandat regn och grå november - det hade varit jobbigare att ligga så här i maj med strålande sol!
Mamsterbabe skrev:

Har fortfarande inte fått svar från kirurgen, så efter att ha läst innehållsförteckningen ordentligt på tramadolen så tog jag dubbel dos(100mg istället för 50mg) . Vilken skillnad!!! Ligger nu dåsig i soffan och halvsover till och från. Så skönt! Smärtorna är ju där men inte alls som innan.

Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

01 dec, 2018

Benedicte skrev:

Å vad bra! Hurra för fungerande smärtlindring! Jag hade rejält ont inatt, tog en snabbverkande och låg sen och kände hur smärtan blev till luddig bomull. Så skönt! Idag ser vi fram emot ännu en seg dag med Netflix då! :-D Fast jag känner att detta ändå är bästa tänkbara tidpunkt för en operation, eller hur? Snöblandat regn och grå november - det hade varit jobbigare att ligga så här i maj med strålande sol!

Mamsterbabe skrev:

Känner precis samma. Ligger i soffan & halvsover blandat med att kika på serier och julfilmer.. så skönt ändå! Ikväll ska vi göra risgrynsgröt i crockpoten, eller mannen ska medan jag ligger här. Han tar allt just nu, alla tre barn plus hemmet. Är så tacksam för allt!
Gilla

Max1

Kvinna ·

01 dec, 2018

Mamsterbabe skrev:

Skönt att medicinerna hjälper! Tänker att man måste kunna ta ganska hög dos i början och sedan trappa ner successivt.
Gilla

Poolly

Kvinna ·

01 dec, 2018

Ser att ni är några som lagt i runt 500cc. Hur känns storleken ? Vilka av er alla har lagt ut bilder ? :) jag måste bestämma storlek inom några dagar nu. Fyller idag inte ens ut en 70a bh utan den glipar. Har en bröstbredd på 12,5... ngn som är ungefär lika?
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

01 dec, 2018

Poolly skrev:

Ser att ni är några som lagt i runt 500cc. Hur känns storleken ? Vilka av er alla har lagt ut bilder ? :) jag måste bestämma storlek inom några dagar nu. Fyller idag inte ens ut en 70a bh utan den glipar. Har en bröstbredd på 12,5... ngn som är ungefär lika?

Vi alla är olika i brösten, jag har 12,5cm men har bara 340cc har 65D i tortyren ich var ute efter en c kupa. Men för dig kanske de är för litet, jag personligen tycker att man ska ha förtroendet för den kirurg du har valt efter konsultationen för operation. Tänk på att dem gör flera hundra operationer om året och vet vad dom pratar om när dem rekommenderar dig en storlek enligt dina önskemål.
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

02 dec, 2018

Pipilotti skrev:

3barnsmamman skrev:

Nej fyyyy! Lider med dig Pipilotti :( stackare!
Hoppas verkligen att du får må bättre nu iaf och kan fokusera på nya fina brösten :)

Men Ååh tack för din fina kommentar, mår mycket bättre idag så äntligen fått komma hem. Har redan börjat kika lite under bh:n och känner mig super nöjd hitintills. Hur mår du idag efter din op?

Vad skönt att höra! :) haha ja man kan ju inte låta bli ;P härligt! Jag mår faktiskt bra, inte haft smärtor alls efter op, men struntade i morfinet etc så tar alvedon. Mådde så otroligt illa av dem andra tabletterna :(
Gilla

linizen

Kvinna ·

02 dec, 2018

Sofiec skrev:

Nu har det gått två veckor sen operationen. Upplever att båda brösten svider och ömmar mer nu och har gjort det några dagar. Någon mer som känner så? Eller hur känns det för er i brösten ni som det gått ungefär lika länge för?

Jo, man får mer ont i huden och bröstvårtorna när nerverna och känseln är på väg tillbaka.
Gilla

linizen

Kvinna ·

02 dec, 2018

Kajj skrev:

Håll ut fina ni!!! Det kommer gå över. Idag är det dag 10 för mig och jag mår bra. Har inte ont bara värdigt öma och svullna. Men har inte ork o göra något roligt. Tror mina hormoner snurrar fortfarande.

Jag undrar ni som har op i början av månaden, hur går det med sova på sidan? Jag prova igår en stund o det va så skönt till det börja svida lite..sov igen på rygg:(

Jag sover på sidan en stund men märker att jag blir mer öm. Jag har precis köpt mina första bh-ar! Var på hunkemöller och fick fantastisk hjälp!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

02 dec, 2018

linizen skrev:

Kajj skrev:

Håll ut fina ni!!! Det kommer gå över. Idag är det dag 10 för mig och jag mår bra. Har inte ont bara värdigt öma och svullna. Men har inte ork o göra något roligt. Tror mina hormoner snurrar fortfarande.

Jag undrar ni som har op i början av månaden, hur går det med sova på sidan? Jag prova igår en stund o det va så skönt till det börja svida lite..sov igen på rygg:(

Jag sover på sidan en stund men märker att jag blir mer öm.
Jag har precis köpt mina första bh-ar!
Var på hunkemöller och fick fantastisk hjälp!

Grattis!! Kunde du hitta rätt storlek? Tänkter mer att det har knappt gått en månad för dig...har all svullnad gått över eller? För jag längtar tills jag kan ha fina bh.
Gilla

linizen

Kvinna ·

02 dec, 2018

Kajj skrev:

linizen skrev:

Kajj skrev:

Jag sover på sidan en stund men märker att jag blir mer öm.
Jag har precis köpt mina första bh-ar!
Var på hunkemöller och fick fantastisk hjälp!

Grattis!! Kunde du hitta rätt storlek? Tänkter mer att det har knappt gått en månad för dig...har all svullnad gått över eller? För jag längtar tills jag kan ha fina bh.

Fortfarande en del svullnad och de är ju fortfarande fasta. Men jag tog mig till hunkemöller och fick hjälp, de mätte och hämtade en massa. 70e. Dock säger en kompis att snart kommer alla dem vara för små, för hennes fortsatte att bli större några månader efteråt. (Det hoppas jag inte...)
Gilla

Kajj

Kvinna ·

02 dec, 2018

Oj :O mina är redan stora!!! Tänker att de är svullna just nu så dom kommer bli lite mindre hahahha gud hoppas verkligen att dom blir inte större!
Gilla

Max1

Kvinna ·

02 dec, 2018

Jag förväntat mig eller hoppas i alla fall på att mina också blir mindre. En del verkar ju bli helt platta i början och sedan kommer brösten fram efter några dagar eller veckor. Mina blev superstora och bolliga direkt så jag hoppas verkligen inte att de blir ännu större.
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

03 dec, 2018

Max1 skrev:

Jag förväntat mig eller hoppas i alla fall på att mina också blir mindre. En del verkar ju bli helt platta i början och sedan kommer brösten fram efter några dagar eller veckor. Mina blev superstora och bolliga direkt så jag hoppas verkligen inte att de blir ännu större.

Känner igen mig, mina blev också bolliga men mitt högra har sjunkit och blivit snyggare.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

03 dec, 2018

Åh hopppas verkligen inte att mina blir större heller! Ser redan super stora ut med både över- och underpol, dock hemska i formen... Lagt ut bild om någon vill göra en bedömning, jag hoppades ju på en C-kupa men tycker själv dom ser ut att ligga på en D-kupa i nuläget!! :O
Gilla

Lini10

Kvinna ·

03 dec, 2018

Nu finns bild på mina en månad gamla boobies. Ville ha små naturliga innan men vet inte om de blev FÖR små haha. De sitter forfande liiite högt. Vill ha ner de lite till för att få den naturliga looken.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

03 dec, 2018

Lini10 skrev:

Nu finns bild på mina en månad gamla boobies. Ville ha små naturliga innan men vet inte om de blev FÖR små haha. De sitter forfande liiite högt. Vill ha ner de lite till för att få den naturliga looken.

Tycker dina ser jätte fina ut Lini10, verkligen! Både klyftan och storleken blev jätte bra o sen kommer dom ju att droppa/forma sig ytterligare de närmaste månaderna, men hitintills ser dom jätte fina ut och passar din kropp perfekt. Grattis :D
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2018

Hej allihop. Idag är brösten 1 vecka och jag är äntligen piggare och klarar mig utan starka smärtstillande! Men from igår har jag en svidande smärta i höger bröst, ytterkant, räcker att lägga ett finger på området så gör det ont. Är varken varmt eller synligt... kan tillägga att höger bröst sjunkit betydligt mer än vänster. Någon som känner igen sig och vet vad det kan vara? Nerver?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

03 dec, 2018

Elanpelan skrev:

Hej allihop. Idag är brösten 1 vecka och jag är äntligen piggare och klarar mig utan starka smärtstillande! Men from igår har jag en svidande smärta i höger bröst, ytterkant, räcker att lägga ett finger på området så gör det ont. Är varken varmt eller synligt... kan tillägga att höger bröst sjunkit betydligt mer än vänster. Någon som känner igen sig och vet vad det kan vara? Nerver?

Är sugen på att se bilder när du kan lägga upp de :) velar mellan 450 och 500
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2018

Finns bild på min sida nu :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem