Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Poolly

Kvinna ·

03 dec, 2018

Elanpelan skrev:

Finns bild på min sida nu :)

Ser ju skitsnyggt ut!!!! :) har du koll på vad din bröstbredd var? Har du ngn förebild? :)
Gilla

Anonym användare

03 dec, 2018

Poolly skrev:

Elanpelan skrev:

Ser ju skitsnyggt ut!!!! :) har du koll på vad din bröstbredd var? Har du ngn förebild? :)

Det finns ett collage med före/efter bild på min sida, vet ej om man kan se den ännu :) bröstbredd har jag ingen aning om tyvärr :(
Gilla

Lini10

Kvinna ·

03 dec, 2018

Pipilotti skrev:

Lini10 skrev:

Nu finns bild på mina en månad gamla boobies. Ville ha små naturliga innan men vet inte om de blev FÖR små haha. De sitter forfande liiite högt. Vill ha ner de lite till för att få den naturliga looken.

Tycker dina ser jätte fina ut Lini10, verkligen! Både klyftan och storleken blev jätte bra o sen kommer dom ju att droppa/forma sig ytterligare de närmaste månaderna, men hitintills ser dom jätte fina ut och passar din kropp perfekt. Grattis :D

Åh tack!! Precis vad jag behövde höra :)
Gilla

linizen

Kvinna ·

03 dec, 2018

Pipilotti skrev:

Åh hopppas verkligen inte att mina blir större heller! Ser redan super stora ut med både över- och underpol, dock hemska i formen... Lagt ut bild om någon vill göra en bedömning, jag hoppades ju på en C-kupa men tycker själv dom ser ut att ligga på en D-kupa i nuläget!! :O

Du kan nog räkna på mer än D. Jag la in 275 o 245 cc och jag har e-kupa. (Och jag som ville ha lättare att köpa bh, nu blir det hunkemöller för hela slanten)
Gilla

linizen

Kvinna ·

03 dec, 2018

Lini10 skrev:

Nu finns bild på mina en månad gamla boobies. Ville ha små naturliga innan men vet inte om de blev FÖR små haha. De sitter forfande liiite högt. Vill ha ner de lite till för att få den naturliga looken.

Absolut inte för små! Och de börjar sätta sig! Ser bra ut! Idag blev jag av med läkbh o bröstband. Pupperna är godkända! Nu blir det vanlig bh 24/7 i 2 månader.
Gilla

linizen

Kvinna ·

03 dec, 2018

Lini10 skrev:

Absolut inte för små! Och de börjar sätta sig! Ser bra ut! Idag blev jag av med läkbh o bröstband. Pupperna är godkända! Nu blir det vanlig bh 24/7 i 2 månader.
Gilla

linizen

Kvinna ·

03 dec, 2018

Ny bild uppe!
Gilla

Poolly

Kvinna ·

03 dec, 2018

Elanpelan skrev:

Poolly skrev:

Elanpelan skrev:

Det finns ett collage med före/efter bild på min sida, vet ej om man kan se den ännu :) bröstbredd har jag ingen aning om tyvärr :(

Kan inte se collaget :/
Gilla

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

03 dec, 2018

Jag lyckas inte bli av med min tortyr. Mitt ena bröst ligger efter och Tuve vill att det ska bli mer bröstveck. Känns tröttsamt o lite hopplöst just nu. Hur är era bröstveck ni som valt ergonomix? Jag vill bara kasta tortyren men samtligt om det kan bli liiite bättre är det ju egentligen ingen tid i det stora hela. Nån mer som dras med tortyren mer än fyra veckor?
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

03 dec, 2018

Tog bort tejpen ikväll..Men huuur får jag bort klisterresterna? När jag bytte tejp på kliniken använde hon specialmedel och hade ändå svårt att få bort klistret från huden. Måste man få bort alla resterna innan man lägger på ny tejp?
Gilla

Max1

Kvinna ·

03 dec, 2018

zuperwoman skrev:

Tog bort tejpen ikväll..Men huuur får jag bort klisterresterna? När jag bytte tejp på kliniken använde hon specialmedel och hade ändå svårt att få bort klistret från huden. Måste man få bort alla resterna innan man lägger på ny tejp?

För att få bort klisterrester från plåster brukar jag ta barnolja på en bomulls pad och gnugga lätt. Kan kanske funka även på den här typen av klister.
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

04 dec, 2018

Jag är inne på dag 8 sen jag opererades, svider som fan i brösten där tortyren sitter någon annan som har den känslan? Något som hjälper? Dessutom så har brösten gått ner o svullnad men båda brösten Är mjukhårda men på ett visst ställe mellan brösten så är de ovanligt mjukt som om implantatet har inte lagts sig där och där är en ficka, är de något som kmr förändras?
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

04 dec, 2018

linizen skrev:

Pipilotti skrev:

Åh hopppas verkligen inte att mina blir större heller! Ser redan super stora ut med både över- och underpol, dock hemska i formen... Lagt ut bild om någon vill göra en bedömning, jag hoppades ju på en C-kupa men tycker själv dom ser ut att ligga på en D-kupa i nuläget!! :O

Du kan nog räkna på mer än D. Jag la in 275 o 245 cc och jag har e-kupa. (Och jag som ville ha lättare att köpa bh, nu blir det hunkemöller för hela slanten)

Klart är det iaf att alla får olika storlekar med samma cc så hur stort det blir kan man nog inte veta än. Kan nog få ett första utlåtande på återbesöket om 3 dagar så ska försöka att inte stressa upp mig för mycket innan dess, Men mer än en D-kupa hoppas jag ju verkligen inte att det slutar på...!
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

04 dec, 2018

Klistret har klibbat igen själva operationsärret. Varken jag eller min man våga gnugga med någon olja just där. Så jag satte på bh:n igår kväll utan någon tejp alls och nu sitter bh:n fastklibbad under brösten. Aaargh. Ska ta och ringa kliniken när de öppnar. Jag duschade innan jag drog bort tejpen för jag tänkte att det måste vara lättare dra bort en fuktig tejp. Men limmet kanske bara blev klibbigare på samma sätt som när man värmer upp en vaxremsa?
Max1 skrev:

zuperwoman skrev:

För att få bort klisterrester från plåster brukar jag ta barnolja på en bomulls pad och gnugga lätt. Kan kanske funka även på den här typen av klister.

Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

04 dec, 2018

Zuperwoman Återkom gärna med svar vad kliniken rådde dig till. Jag hade klister kvar som jag inte fick bort.. tror dock inte att jag hade på själva ärret, mer runt om. Men kände heller inte mycket på själva ärret iofs. Jag satte iaf på ny tejp bara. Kanske de va fel.. kanske borde man vara mer noga att verkligen få bort allt klister?
Gilla

Max1

Kvinna ·

04 dec, 2018

Mimipigg skrev:

Jag är inne på dag 8 sen jag opererades, svider som fan i brösten där tortyren sitter någon annan som har den känslan? Något som hjälper? Dessutom så har brösten gått ner o svullnad men båda brösten Är mjukhårda men på ett visst ställe mellan brösten så är de ovanligt mjukt som om implantatet har inte lagts sig där och där är en ficka, är de något som kmr förändras?

Samma dag och implantat för mig. Känner inte av någon ficka eller likande, men har väldigt ont under brösten där bygelbh:n och tejpen sitter. Har också väldigt ömma bröstvårtor och börjar att känna av såren i armhålorna mer. På torsdag har jag återbesök, längtar till dess. Tycker att vecka 2 är mentalt jobbigare än vecka 1. Att ha lite värk och svårt att göra saker börjar att ta ut sin rätt på mitt humör. Har också fått tankar om jag valde rätt storlek. Känns för stora just nu. Hoppas att de blir mindre när läkt mer.
Gilla

Mimipigg

Kvinna ·

04 dec, 2018

Max1 skrev:

Mimipigg skrev:

Samma dag och implantat för mig. Känner inte av någon ficka eller likande, men har väldigt ont under brösten där bygelbh:n och tejpen sitter. Har också väldigt ömma bröstvårtor och börjar att känna av såren i armhålorna mer. På torsdag har jag återbesök, längtar till dess.
Tycker att vecka 2 är mentalt jobbigare än vecka 1. Att ha lite värk och svårt att göra saker börjar att ta ut sin rätt på mitt humör. Har också fått tankar om jag valde rätt storlek. Känns för stora just nu. Hoppas att de blir mindre när läkt mer.

Jag förstår dig precis! Tycker också vecka 2 är otroligt psykiskt jobbigt. Kliar i mina armhålor, Jag fick råd av sjuksköterskan på nordiska att lägga till extra compeed där det gör ont, kan säga att de faktiskt hjälper :) samt kör jag plåster på bröstvårtorna tkr de hjälper mot känsligheten. Blir dock orolig av mina bröst är på tok för mjuka undertill :(
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

05 dec, 2018

Ser att alla beskriver det som att era bröstvårtor är ömma, jag har knappt någon känsel alls.. borde jag vara orolig?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

05 dec, 2018

Jag här känseln på den ena bara
Gilla

Tjollo

Kvinna ·

05 dec, 2018

Kajj skrev:

Jag här känseln på den ena bara

Hmm okej, är det samma typ av känsel som du hade innan operationen? Jag har ”vanlig” känsel i ovansidan av brösten och sidorna till typ bröstvårtenivå, men under är den verkligen nedsatt också
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem