Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Lini10

Kvinna ·

23 okt, 2018

Köpte också pp rean nu! Tack för tipset! Ahh det närmar sig!!!
Gilla

Mamsterbabe

Kvinna ·

24 okt, 2018

Hoppar in här jag med! Opereras 29 november på Proforma, ska lägga in Mentor runda HP 500cc. Min kirurg är Örjan Gribbw :) Såå pirrig!!
Gilla

Memlie

Kvinna ·

24 okt, 2018

nathalieak skrev:

Beställde hem Descutan idag, det är ju 2 veckor kvar till min op men passade på när det var 15%. Undrar dock om någon av er fått information om ni måste tvätta håret med descutan eller ej? Jag skulle så himla gärna slippa det, men har inte fått någon ordination från kliniken, det kanske kommer..? Hur ska ni göra?

Det beskedet jag fick var att det räcket med en descutan dusch av håret kvällen innan och det gick bra att föna håret. Mitt hår blev inget konstigt av descutanet. :)
Gilla

Max1

Kvinna ·

24 okt, 2018

Memlie skrev:

nathalieak skrev:

Beställde hem Descutan idag, det är ju 2 veckor kvar till min op men passade på när det var 15%. Undrar dock om någon av er fått information om ni måste tvätta håret med descutan eller ej? Jag skulle så himla gärna slippa det, men har inte fått någon ordination från kliniken, det kanske kommer..? Hur ska ni göra?

Det beskedet jag fick var att det räcket med en descutan dusch av håret kvällen innan och det gick bra att föna håret. Mitt hår blev inget konstigt av descutanet. :)

Räcker det med att köpa ett paket av descutan eller behöver man flera?
Gilla

Memlie

Kvinna ·

24 okt, 2018

Max1 skrev:

Memlie skrev:

nathalieak skrev:

Räcker det med att köpa ett paket av descutan eller behöver man flera?

Ett paket räcker till två duschar. Du får fyra svampar och fyra ”schampoo”. Du kör först en schampoo och sen en svamp, därefter kör du samma procedur igen. Tar en ren handduk och kryper ner i rena sängkläder, dagen efter gör du samma sak igen dagen efter. Kolla med kliniken om du behöver köra håret båda dagarna, det behövde inte jag. Har stora burriga Dreadlocks så schampot hade nog inte räckt till två duschar för mig.
Gilla

linizen

Kvinna ·

25 okt, 2018

Du som precis gjort dina bröst, har du haft jäkligt ont!?
Gilla

Memlie

Kvinna ·

25 okt, 2018

linizen skrev:

Du som precis gjort dina bröst, har du haft jäkligt ont!?

Har haft duktigt ont men inte lika illa som jag förväntat mig. Medicinerna har hjälpt mycket! Har ändå varit ganska pigg och kunnat promenera lite långsamt.
Gilla

linizen

Kvinna ·

25 okt, 2018

Jag har 12 dagar kvar... börjar blir nervig. Men schysst att få det gjort
Gilla

zuperwoman

Kvinna ·

27 okt, 2018

@linizen Jag räknar med max 1 vecka hemma för jag lägger framför muskeln och har inget tungt jobb. Skulle jag lagt bakom så 2 veckor. Kolla med din klinik vad du kan förvänta dig.
Gilla

MiMaria

Kvinna ·

27 okt, 2018

Hur känns det nu fem dagar efter operationen? Är de tre första dagarna de värsta? Märker man stor skillnad därefter? Och när ska man börja stretcha?
Gilla

Memlie

Kvinna ·

27 okt, 2018

linizen skrev:

Jag har 12 dagar kvar... börjar blir nervig. Men schysst att få det gjort

Kan tänka mig det.. :) spännande innan men skönt när det är klart. Var du lika nervig innan förra op?
Gilla

Max1

Kvinna ·

27 okt, 2018

Jag velar både angående storlek och profil. Är det någon som har testat att be om nya 3D-bilder utan att åka tillbaka till kliniken för att göra dem? De har ju redan bild på mig med mitt nuläge. Bor ganska långt ifrån så det känns nästan omöjligt att hinna åka till Stockholm en gång till innan operationsdatumet.
Gilla

Memlie

Kvinna ·

28 okt, 2018

Max1 skrev:

Jag velar både angående storlek och profil. Är det någon som har testat att be om nya 3D-bilder utan att åka tillbaka till kliniken för att göra dem? De har ju redan bild på mig med mitt nuläge. Bor ganska långt ifrån så det känns nästan omöjligt att hinna åka till Stockholm en gång till innan operationsdatumet.

Har inte testat det men det bästa är att fråga. :) det värsta som kan hända är ju att de säger nej. :)
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

28 okt, 2018

Max1 skrev:

Jag velar också mellan både storlek och profil och var där och provade en gång till. Sen fick jag en telefontid med läkaren och jag efterfrågade fler 3d-bilder. Men fick till svar att man inte får gå för mycket på bilderna utan läkaren ska gå igenom detta innan operationen. Både alternativ på profil och storleken, det blir bara finjusteringar. I mitt fall hade det knappt varit någon skillnad på droppformade och runda. Men nu är det val mellan high profile/moderate plus och 325-375. Jag tänker att läkaren kommer att säga vad som blir bäst :) Men ligger ändå och grubblar på nätterna...
Gilla

linizen

Kvinna ·

28 okt, 2018

@memlie Var nog mer nervig då. Nu har man ju redan varit sövd där och vet hur det funkar. Känns tryggt men lite spännande!:) 8 dagar kvar! Jag hoppas vara på benen så jag iaf kan börja jobba efter en vecka, i värsta fall får jag väk jobba hemifrån.
Gilla

Max1

Kvinna ·

31 okt, 2018

Nu har jag betalat för min operation! Känns lite overkligt… Är både förväntansfull och nervös. Just nu känner jag att jag bara vill få det gjort. Varje gång jag går genom en klädaffär tänker jag på hur kläderna kommer att se ut på mig när jag har bröst :) Känner också viss oro för hur ont jag kommer att ha efter operationen och hur ont det kommer att göra varje gång mina barn vill kramas, brottas eller gör nåt oväntat som får mig att göra en hastig rörelse.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

31 okt, 2018

Hänger här oxå :D väldigt nervös!! 20 nov är min dag! Är redan så trött av hur mycket jag lägger tid på att hitta o läsa o titta på bilder! Är inte 100 än!! Har provat 400cc runda i Motiva och 440cc. Då valde jag 440cc men det blir corse o det skrämmer mig lite! Är inte så lång o vill inte att dom sticker ut fram i profil. Har hängiga bröst o rätt så platta så jag vill ha putt upp, men helst inte fram...Jag dör så jobbigt!!!!!!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

01 nov, 2018

Jag undrar också en sak..Jag ska göra bröstlyft..o dr Cosmo så att det blir runda. Jag undrar är det för jag jag är platt eller?
Gilla

Lini10

Kvinna ·

01 nov, 2018

Nu sitter jag på nordiska kliniken och väntar på min tur :D är Patrik nånsin i tid? Haha åhhh ska bli så spännande att vakna med ett par boobs!! Dock har jag ingen bestämt vad det blir än. Blir nog mini men frågan är om man kommer ångra sig att de blir för små :)
Gilla

Kajj

Kvinna ·

01 nov, 2018

Lycka till; )
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem