Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Kajj

Kvinna ·

06 dec, 2018

linizen skrev:

Lini10 skrev:

Hej! Någon som använder bröstband som vet när man ska sluta använda det? Ska man använda det till man tycker brösten sitter där de ska eller nääästan där de ska så löser gravitation sista biten? Är nu 5v post op.

Jag hade mitt bröstband i 4 veckor. Sen skickade jag bilder.

Masserar ni andra brösten?!

Lite svårt när dom är hårda och öma. Men jag försöker göra mitt bösta
Gilla

Max1

Kvinna ·

06 dec, 2018

Jag har nog inte riktigt förstått det här med alla bh:ar... köpte paketet för 1500 men det var kanske onödigt. Jag tycker mest att tejpen över och under brösten är jobbig. Den ger min hud känslan av 1000 nålar när jag gör vissa rörelser. Kompressen satt fast i snittet under den ena armen för mig, men har lossnat nu. Jag vågade inte dra bort den. Jag uppdaterar med mer info efter mitt återbesök idag!
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

06 dec, 2018

Sjuksköterskamailen :)
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

06 dec, 2018

Nordiska har inte ens sagt något om att massera! Så det har jag ingen aning om hur man ska göra ens. Är de fler som blivit tillsagda att massera? Och hur masserar ni såfall?
Gilla

Lini10

Kvinna ·

06 dec, 2018

Prussilusskaan skrev:

Nordiska har inte ens sagt något om att massera! Så det har jag ingen aning om hur man ska göra ens. Är de fler som blivit tillsagda att massera? Och hur masserar ni såfall?

Nej har man gjort dom på nordiska ska man inte massera!
Gilla

linizen

Kvinna ·

06 dec, 2018

Jag ska korsa armarna och ta tag i dem och pressa ihop dem ca 10 ggr. Sen ta som en knipgrepp ovanför bröstvårtan tummen på utsidan och pressa ihop. Detta för att mjuka upp få till klyftan och underpolen. Gjort detta sen dag 10. 5 min 3 ggr dagligen. Skitviktigt tydligen.
Gilla

linizen

Kvinna ·

06 dec, 2018

Kajj du har också citadelltuttar, du ska väl också göra något sånt!,
Gilla

Kajj

Kvinna ·

07 dec, 2018

Japp! Det stämmer. Fick ett papper hur man ska göra och video.
Gilla

Max1

Kvinna ·

07 dec, 2018

Igår var jag på återbesök 10 dagar efter operationen. Brösten såg tydligen väldigt bra ut, fortfarande svullna men helt enligt det normala. Mitt ena snitt under armen hade blivit rött så nu får jag käka antibiotika 3 piller morgon och kväll av två olika sorter. Hoppas att magen pallar med detta. Tejpen och tortyren blir kvar i tre veckor till. Sedan får jag ha en betydligt skönare Freja-bh. Hade 70D i storlek men undrar om jag fortfarande kommer att ha det när svullnaden har lagt sig. Låter lapparna sitta kvar så får jag byta om de inte passar när tiden med tortyren är över.
Gilla

Prussilusskaan

Kvinna ·

07 dec, 2018

Undra varför de inte rek samma sak egentligen?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 dec, 2018

Hej fina ni? Hur går det??
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

14 dec, 2018

Kajj skrev:

Hej fina ni? Hur går det??

Väldigt glad över resultat men har fortfarande fruktansvärt ont stundvis under dagen, får ont mitt på bröstbenet o får svårt att ta ett djupt andetag. Är det någon som känt eller känner samma sak? Snittet under ena bröstet, eller snarare ett hudlager, har gått upp så fick åka in till kliniken och sätta över en kompress. Hoppas det läker snart o att smärtan försvinner.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 dec, 2018

Oj vad tråkigt o höra. Snart är det 4v för min del och dom är fortfarande ömma o gör lite ont. Speciellt när jag vaknar så är dom hårda o jätte känsliga. Mår lite bättre, mem jag får fortfarande ångestattacker under dagen.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

14 dec, 2018

Förstår att det måste vara jobbigt att fortfarande ha ont efter 4 v., känns dock skönt att höra att det är normalt med smärta flera veckor efter op. Läst om så många som i princip varit smärtfria efter 1 vecka vilket verkligen inte är fallet för mig... När du säger jätte känsliga menar du då att det gör ont/känns obehagligt när man rör huden? Så känns det nämligen också för mig. Men usch då låter hemskt jobbig med ångestattacker :/ är det pga operationen...?
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 dec, 2018

Ja, jag är så glad att man hittar nästan alla svar på vad man undra här. Det är obehagligt vid beröring. Och ångestattacker är på grund av op. Och idag läkte det vätska från den ena bröstvårtan. Läste att det är vanligt och ofarligt. Men annars jag älskar mina bröst:p stora fortfarande men det är lätt att dölja o rätt så snygga utan kläder hihi
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

14 dec, 2018

Okej, samma för mig då. Verkligen super obehagligt för att inte tala om beröring av ena bröstvårtan som saknade känsel efter op. Men stackare :( dock läst om många som får ångest efteråt, vet man vad det beror på? Oj, skönt att det var ofarligt men förstår att det inte är så kul. En tjej skrev att man kunde börja läcka bröstmjölk efter :O vet dock inte om det stämmer. Vad härligt att höra! :D Har du Motiva? Upplever du att dom mjuknat något från v. 2? Tycker mina är så hårda fortfarande. Tycker också mina väldigt stora men som du säger lätta att dölja i kläder, dessutom super snyggt under :P.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 dec, 2018

Jag tror det beror på hormonerna i kroppen som rör till sig. Det är ungefär samma som efter en förlossning så kan det hända att man får ångestattacker. Ja jag har motiva corse. Dom har mjuknat lite men upplever att dom är fortfarande hårda.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

14 dec, 2018

Tittade lite på dina bilder! Super snygga! Har själv inte vågat provs bh eller sportbh än. Ruttnar i tortyrbh fortfarande med bandet haha. Dock har vänstra inplantat lagt sig mer än högra på mig.
Gilla

Max1

Kvinna ·

14 dec, 2018

Det har gått 2 1/2 vecka för mig. Är också fortfarande öm och spänd. Bröstvårtorna är väldigt ömma. Känns som om det vänstra bröstet har varit mer uppsvällt än det andra. Idag kändes det som om implantatet rör sig under huden. Väldigt obehagligt. Kanske för att svullnaden har gått ner lite, eller..? Känner ni andra nåt liknande? Kajj, vad jobbigt med ångesten! Hoppas verkligen att det blir bättre ju mer du läker.
Gilla

Pipilotti

Kvinna ·

14 dec, 2018

Kajj: Tack! Vad snällt! Gick in på din sida men kunde inte se några bilder. Åh låter tufft! Själv fått använda sport-bh från dag 1 men bytte till en ”högre” med knäppning fram istället då den sitter mycket bättre tycker jag. Måste du ha tortyrbh pga att du lagt snittet i armhålan? Hoppas precis som Max1 att du snart mår bättre! Säker på att det kommer släppa snart. Blir ju extra jobbigt när man inte kan röra på sig lika mycket som man är van vid heller.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem