Max1
Kvinna ·
17 okt, 2018
Bröstförstoring november 2018
BröstförstoringHej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?
Sortera efter
Prussilusskaan
Kvinna ·
14 dec, 2018
Trebarnsmorsa
Kvinna ·
14 dec, 2018
Nu har det gått 5 veckor sen op för mig och mår bra nu i vardagen.. vardagen fungerar som vanligt nästan. Var på gymmet för första gången igår och körde lite ben. Vissa övningar kändes sådär så fick avstå dem. Kommer nog satsa på bara promenader ett tag till. Jag åker till Thailand den 8 januari så hoppas allting kommer fortsätta läka bra. Känner mig endå lite orolig om de är okej och vara som vanligt där då? Bad osv. Kliniken sa jag skulle njuta av semestern. Men tejpa skulle jag ej göra då eftersom det kan bli smuts under tejpen vid en massa bad osv. Köpte ett stift från kliniken som jag ska använda ist för tejpen under dem tre veckorna så hoppas det blir bra endå. Det kommer ha gått 2 månader från op till resa.. vad tror ni, är det helt lungt då tro?
Prussilusskaan
Kvinna ·
14 dec, 2018
Kajj
Kvinna ·
15 dec, 2018
Benedicte
Kvinna ·
15 dec, 2018
Trebarnsmorsa
Kvinna ·
15 dec, 2018
Trebarnsmorsa
Tack för svar. Jag har snitten i bröstvecket. Jag har inte haft några komplikationer med läkningen.. (peppar, peppar) men jag har fortf skorpor just nu. Hur ser de ut för dig, är alla skorpor borta? Jag känner att jag nog inte skulle våga bada än. De är fortf ömt på själva ”såret” tycker jag .. typ när man bytt tejp, då känns det ömt två dagar efteråt. Har du haft några sådana känningar?
Max1
Kvinna ·
15 dec, 2018
Hej alla! Jag är också kvar i tortyren, 15 dagar post op. Vänstra bröstet är större än det högra, sitter högre och är hårdare. Förhoppningsvis ska jag få slippa bh-eländet på fredag. Dagarna efter op var jobbiga. Jag hade också våldsamma ångestattacker och hatade morfinet som liksom höll mig nere i nån sorts ångestfylld dimma. Inte kul. Det var en lättnad att kunna släppa det på dag fem. Nu är jag smärtfri och för mig hyfsat obehindrat även om det stramar i ärren under armarna.
linizen
Kvinna ·
18 dec, 2018
Max1
Kvinna ·
21 dec, 2018
6 veckor post-op idag.
Nu stramar det nästan inte i armarna. Höger armhåla har jag haft en knöl i som även den börjar lägga sig. Brösten är precis vad jag hoppats på, höger något hårdare och högre.
Men nu! Börjar jag se resultat även på fettsugningen på magen! Kommer bli bra, men lär ta tid.
Tirretirr
Kvinna ·
21 dec, 2018
juliestar
Kvinna ·
21 dec, 2018
Andy_pandy
Kvinna ·
22 dec, 2018
Elsy
Kvinna ·
27 dec, 2018
Pipilotti
Kvinna ·
28 dec, 2018
Elsy
Kvinna ·
28 dec, 2018
Max1
Kvinna ·
28 dec, 2018
Elsy
Kvinna ·
28 dec, 2018
Kajj
Kvinna ·
29 dec, 2018
Pipilotti
Kvinna ·
29 dec, 2018
@Pipilotti: Jag använde bröstbandet dygnet runt i 4 v, sedan nattetid i 3 v, sport-bh hela tiden. Jag hittar ingen skriftlig info om detta och började fundera på om jag ens behövde ha sport-bhn nattetid. Så jag testade en natt utan. Det blev ingen bra natt! Nej, några veckor till!
Jag har haft stora problem med huvudvärk och även ryggont, så jag har varit tvungen att vrida på kroppen under natten. Har kunnat sova mer på höger men senaste nätterna även på vänster sida. Fast mest på rygg (tror jag).
Tirretirr
Kvinna ·
29 dec, 2018
Jag har (nu drygt 4 veckor efter op) bara sport-bh med bygel. Den ska vara på dygnet runt i 6 månader. På nätterna ligger jag bara på rygg. Har legat några korta stunder på sidan när jag har varit vaken, men måste då stötta upp brösten, annars gör det ont när de kläms ihop. Min rygg gillar inte heller att jag ligger så still på natten. Är väldigt stel på morgonen.
I övrigt är jag i princip helt återställd. Kan ta ner saker från höga hyllor, leka med barnen och greja på hemma helt obehindrat.
Har ni andra fortfarande spända bröst och ömma bröstvårtor? Mina blir bättre och bättre, men det är framförallt vänster bröst som känns uppsvällt.