Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Max1 profilbild

Max1

Kvinna ·

17 okt, 2018

Bröstförstoring november 2018

Bröstförstoring

Hej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?

674

Sortera efter

Lini10

Kvinna ·

04 nov, 2018

Linizen, det går BRA! :) måste säga att idag börjar man se ljuset i tunneln. Börjar kunna använda armarna mer. Tuttarna är fortfarande jättesvullna så svårt att säga om storleken dock. De är liksom fyrkantiga av sport bh
Gilla

linizen

Kvinna ·

04 nov, 2018

Jag ska ju leva i tortyrbh och bröstband som alla gör på citadell... fick ta ett glas vin för nervernas skull precis. Vill bara det ska bli gjort. Har rött stort möte på jobbet imorgon o efter det känns det rätt skönt med minst en veckas sjukskrivning. Har du också snitten i armhålan?!
Gilla

Lini10

Kvinna ·

04 nov, 2018

Det kommer gå jättebra! Jag vill typ göra om det så man får sövas och sova gott för en stund igen Haha! Jag har snitten i bröstvecket.
Gilla

linizen

Kvinna ·

04 nov, 2018

Ska ha mina i armhålan och fettsuga magen samtidigt. Ska bli skönt att vara lite ledig. Försöker få min fjortis att hjälpa mig tvätta håret (extensions) men får väl muta henne med pengar :P
Gilla

nathalieak

Kvinna ·

05 nov, 2018

Nu ligger jag på uppvaket o precis fått i mig lite mat, vilken bricka alltså! Det blev 425 demi ergonomix, litade på Patrik och tror det blir riktigt bra! Mår över förväntan bra faktiskt, har självklart ont men inte jättefarligt. Allt känns så himla bra just nu, man blir nästan lite gråtfärdig av känslab att äntligen ha ett par bröst!!
Gilla

Lini10

Kvinna ·

05 nov, 2018

Va härligt att höra Nathalieak! Hoppas du får fortsatt bra återhämtning! Uppdatera gärna hur det går!
Gilla

linizen

Kvinna ·

05 nov, 2018

Oh!!! Skönt å höra. Min tur imorgon!!
Gilla

Kajj

Kvinna ·

05 nov, 2018

Vad bra!!! Önska dig all lycka!!
Gilla

Memlie

Kvinna ·

05 nov, 2018

Roligt att höra att du mår bra Nathalieak! Och att du är nöjd :) Lycka till Linzen! Hoppas det får bra för dig imorgon och att det blir precis som du önskar!
Gilla

Näsplastik123

Kvinna ·

05 nov, 2018

Jag opererade brösten hos Örjan på Proforma Clinic 1 nov, så himla nöjd, både med resultatet (hittills), och hela upplevelsen. Bilder finns för den som är intresserad att se före och efter! :)
Gilla

linizen

Kvinna ·

05 nov, 2018

Näsplastik123 ser bra ut. Jag gör mina imorgon. Har dock lätt ångest. Känns oerhört ytligt när min 9-årings bästis mamma dog idag. Livets ytterligheter. Fruktansvärt. Vilka risker tar man för utseendets skull. Självklart har jag sett fram emot detta. Men idag är ingen bra dag
Gilla

Näsplastik123

Kvinna ·

05 nov, 2018

Linizen! Det kommer gå jätte bra! Jag är sån som stressar pch får lätt ångest, men allt gick så smidigt och bra! Tänk inte så, jag har varit med om mkt tråkigheter i mitt liv, men jag vänder på det! Man ska leva hör och nu och göra det man vill, för imorgon kanske det är för sent oavsett hur ytligt det kan handla om! Lycka till och det kommer gå jätte bra! Fokusera på dig och hur fin du kommer va imon!
Gilla

linizen

Kvinna ·

05 nov, 2018

Tack! Jag tänker lite så. Vi lever här och nu. Gör det bästa av det. Känns i hjärtat när man vet att ens 9-åring suttit och kramat en ledsen bästis idag. Hon har varit fantastisk. Bästisens mamma fick cancer i tungan för ca ett år sen och sen dess så har min tjej varit DET stödet för den andra flickan. Aldrig klagat, bara lyssnat och kramat. Så fantastisk. Men jag är redo tror jag.
Gilla

Tirretirr

Kvinna ·

05 nov, 2018

Näsplastik123 skrev:

Jag opererade brösten hos Örjan på Proforma Clinic 1 nov, så himla nöjd, både med resultatet (hittills), och hela upplevelsen. Bilder finns för den som är intresserad att se före och efter! :)

Ser fina ut redan! Hur känns storleken? Har du mycket värk?
Gilla

3barnsmamman

Kvinna ·

05 nov, 2018

Vad roligt! :D Jag ska också göra bröstförstoring på NK den 26, kl 17! Vilken tid är du bokad på? Kanske ses där ;) Längtar så himla mycket!
Gilla

Max1

Kvinna ·

05 nov, 2018

3barnsmamman skrev:

Vad roligt! :D

Jag ska också göra bröstförstoring på NK den 26, kl 17! Vilken tid är du bokad på? Kanske ses där ;)

Längtar så himla mycket!

Jag ska också opereras på NK 26/11. Min op är kl 14.
Gilla

nathalieak

Kvinna ·

05 nov, 2018

Jag var nog lite väl kaxig imorse ;) värken är tyvärr värre nu, men fortfarande hanterbar, men jag är dock inte rädd för att ta tabletterna, tycker verkligen att alla som kan ska äta så många tabletter ni behöver (inom maxdos/dygn såklart), annars kommer ni må så mycket sämre och läkningsprocessen kommer ta mycket längre tid. Tack för alla stöttande ord från er idag, guld värt. Och linizen, lycka till imorgon. Det kommer bli bra <3 Om någon är intresserad så finns det lite bilder uppe på min sida nu! :)
Gilla

Trebarnsmorsa

Kvinna ·

05 nov, 2018

nathalieak skrev:

Jag var nog lite väl kaxig imorse ;) värken är tyvärr värre nu, men fortfarande hanterbar, men jag är dock inte rädd för att ta tabletterna, tycker verkligen att alla som kan ska äta så många tabletter ni behöver (inom maxdos/dygn såklart), annars kommer ni må så mycket sämre och läkningsprocessen kommer ta mycket längre tid.

Tack för alla stöttande ord från er idag, guld värt. Och linizen, lycka till imorgon. Det kommer bli bra

Om någon är intresserad så finns det lite bilder uppe på min sida nu! :)

Helt rätt! En smärtfri kropp läker bättre. Tänk bara på att de där morfinpreparaten stoppar magen rätt rejält. Ät något samtidigt som håller magen igång, linfrö, katrinplommon etc, förstoppning är INTE kul.
Gilla

Kajj

Kvinna ·

05 nov, 2018

Det ser bra ut!! Jag längtar tills min dag kommer! Längtar inte efter själva boobsen utan att sluta o tänka på det!! Det tar så mycket av kraften. Ska ha tid imorgon för extra konsultation för va 100.
Gilla

Näsplastik123

Kvinna ·

05 nov, 2018

Tirretirr jag är jätte nöjd! Opererade den 1 nov kl 13, och kl 17 var jag upp och gick på toaletten efter jag hade sovit och så. Smärtan vad värst precis när jag vaknade till efter man varit sövd pch opererad och kanske 1 h framåt. Men om jag ska va helt ärlig så har det inte alls varit så illa som jag trodde, tar alvedon var 6h och tramadol den starkare bara till natten. Jobbade faktiskt tom idag, gick jätte bra (jobbar som sjuksköterska men med framförallt administrativa uppgifter). Det som hjälpt mest mot smärtan är att göra träningarna varje timme! :) jag är nöjd med stl 325cc tog jag, tänker att jag är ändå så smal och så var jag platt innan. Men hade kanske kunnat gått upp ännu lite mer i strl nu när kag vänjt mig vid denna strl, men det är väl så att man vänjer sig snabbt. Men i det stora hela, operationen var inte ens i närheten så dramatisk lr jobbig som jag föreställde mig och resultatet blev jag väldigt nöjd med hittills! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem