Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Körsbärsblomma profilbild

Körsbärsblomma

Kvinna ·

19 feb, 2014

Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014

Bröstförstoring

Tänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)

194

Sortera efter

Boobisar30

Kvinna ·

20 mar, 2014

Haha klart jag menade två veckor! Huvva tänk om det hade varit 2 månader still. Ve och fasa. Men har ju redan börjat lägga på sig. Har kass karaktär när jag inte tränar, då slinker allt möjligt ner. Har du gjort i bröst vecket? Jag fick inget bröstband, troligen för att jag uttryckligen sa att jag inte ville ha för stor underpol utan bröstvårtorna mer mitt på. Lite fejklook vill jag ändå ha :) Fråga om löpningen på tisdag ;) Får du träffa Patrik då? Jag fick bara träffa en sköterska, tyckte det var lite konstigt. Nu har jag gjort en tråd med bilder. Det där med hamna för långt ner verkar vara något som går i vågor. Nu när jag tog av mig bhn såg det ju inte ut att vara nån övervägande risk. Haha nojig tror jag det stavas :-D
Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

20 mar, 2014

Jag skulle behöva lägga på mig lite istället, men jag brukar ha problemet att jag går ner i vikt när jag inte styrketränar. Men häromdagen när jag vägde mig på morgonen vägde jag visst 51,6, det är väl all vätska. Undrar hur mycket tuttarna väger? Haha. Min mage är lagom svullen fortfarande i alla fall. Ja jag har gjort i bröstvecket också :) Jasså ofta du inte fick bröstband. Om det är så kanske jag ska lossa lite mer på mitt :P  Det ska ju vara som stöd. För att implantaten inte ska kunna röra på sig vad jag trodde. Hm.. Ja jag ska fråga om allt med träningen tänkte jag! Har börjat skriva ner lite. Tänkte även fråga om man kan köpa en extra stöd-bh? Eller ska man vara helt utan när man tvättar den? Kanske går att tumla, men det blir ju ändå 2 timmar och jag har tvättstuga att gå fram och tillbaks till, känns lite sådär. Hoppas jag får träffa Patrik! Det har jag räknat med i alla fall. Om inte ska jag fråga efter honom, känns ju tryggare men honom än en sköterska :)

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

20 mar, 2014

Såg bilderna i tråden, det ser superbra ut ju! Inte alls för stort nedtill. Tror som du säger att man nojjar lite. Sedan ser det ju superstort ut om man tar kort lite nedifrån :)

Gilla

Imagination

Kvinna ·

21 mar, 2014

Nu har jag vaknat hemma jag har knappt ont alls ända är trycket när man ligger ner och obehaget när man ställer sig upp jag har inga problem alls med att röra armarna vilket är grymt skönt :) Jag mådde jätte bra när jag vaknade från narkosen igår men dom va lite sega med att ge mig mat så tog en morfin tablett på tom mage då började helvetet spydde som en gris och va svimfärdig lyckades sedan äta och allt blev bra tills jag skulle gå på toa.. då spydde jag upp allt jag ätit sen va de bra jag va yrr bara men när min kille skulle hämta mig blev jag svimfärdig igen och helt kalksvettig sköterskan ville nästan inte släppa iväg mig för han tyckte jag såh ut som ett spöke vilket min kille även tyckte haha klarade mig ut på gatan sen precis innan hag skulle kliva in i bilen började jag spy igen haha mysigt men efter jag kommit hem har allt gått bra kunde ta morfin imorse utan problem :)
Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

21 mar, 2014

Stackare!! Men skönt att allt gått bra i övrigt. De där morfintabletterna får man vara lite försiktig med. Jag kräktes här hemma igår men då hade jag tagit ett par stycken. Fick nytt recept utskrivet och då fick jag oxykodon actavis som var typ kapslar istället för tabletter som oxycodone G.L var och kapslarna smärtlindrar inte alls lika bra! Så ska ta tabltterna ifall jag behöver förnya receptet igen. Kan ju vara skönt att ha hemma ifall. Vad blev det för storlek nu då och blev du nöjd? :)
Gilla

Imagination

Kvinna ·

21 mar, 2014

Va konstigt jag fick oxykon actavis på engång ? Hur går det med smärtan i stygnen ? Jag tog 485 tillslut men när jag vaknade tyckte jag inte alls dom såg speciellt stora ut om jag ska vara ärlig hade förväntat mig att de skulle se större ut men när jag fick titta under stödbh såg de jätte bra ut så är grymt nöjd :) dom e typ lite fyrkants liknande nu konstigt nog hoppas de släpper hyfsat snabbt :) men jag fick inget stödband som tur va men man kanske bara får de när man har framför ? De jag tycker är mest jobbigt är veerkligen när man ställer sig upp och de känns som implantaten flyger ut haha
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 mar, 2014

Hej förlåt om jag kanske stör men jag har opat mig hos patrik på l&e så fråga gärna om de är nått ni undrar över å kolla gärna mina bilder stort lycka till er alla kram på er 

Gilla

Imagination

Kvinna ·

21 mar, 2014

Du stör absolut inte tack så mycket :) hur längesen va de du op dig ?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 mar, 2014

imagination tack de va skönt å höra :) jag opa mig för 3 månader sen :) kram

Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

21 mar, 2014

Körsbärsblomma skrev:

Jag skulle behöva lägga på mig lite istället, men jag brukar ha problemet att jag går ner i vikt när jag inte styrketränar. Men häromdagen när jag vägde mig på morgonen vägde jag visst 51,6, det är väl all vätska. Undrar hur mycket tuttarna väger? Haha. Min mage är lagom svullen fortfarande i alla fall. Ja jag har gjort i bröstvecket också :) Jasså ofta du inte fick bröstband. Om det är så kanske jag ska lossa lite mer på mitt :P Det ska ju vara som stöd. För att implantaten inte ska kunna röra på sig vad jag trodde. Hm.. Ja jag ska fråga om allt med träningen tänkte jag! Har börjat skriva ner lite. Tänkte även fråga om man kan köpa en extra stöd-bh? Eller ska man vara helt utan när man tvättar den? Kanske går att tumla, men det blir ju ändå 2 timmar och jag har tvättstuga att gå fram och tillbaks till, känns lite sådär. Hoppas jag får träffa Patrik! Det har jag räknat med i alla fall. Om inte ska jag fråga efter honom, känns ju tryggare men honom än en sköterska :)

Ja vågen går neråt men pluffsligheten utökas tyvärr! Bröste väger ju i princip samma antal gram som cc du har. Bröstbandet är ju absolut viktigast om man gjort snittet i armhålan. Då kan implantaten försöka varndra ut den väg de kom in.

Jag köpte en extra i vitt, väl sepnderade pengar. dom blir ju snabbt lite äckliga när man har dom på sig dygnet runt. Jag har dessutom blivit jättetorr på brösten så blir mkt hudavlagringar. Tror det är bäst att inte tumla, tror elasticiteten kan försämras. Har även köpt en abecita kimberly, inte alls lika skön som alla säger, men någit mer urringad så lättare att hitta toppar som inte visar BHn.

Får dock inte ihop pulshöjande efter 2 veckor då de sägs att man inte ska få svett i såret förrän det är läkt. Tar väl 4-6 veckor innan det är läkt. Gick en morgonpromme imorse, så jäkla skönt! :)

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

21 mar, 2014

Ja vågen går neråt men pluffsligheten utökas tyvärr! Bröste väger ju i princip samma antal gram som cc du har. Bröstbandet är ju absolut viktigast om man gjort snittet i armhålan. Då kan implantaten försöka varndra ut den väg de kom in.

Jag köpte en extra i vitt, väl sepnderade pengar. dom blir ju snabbt lite äckliga när man har dom på sig dygnet runt. Jag har dessutom blivit jättetorr på brösten så blir mkt hudavlagringar. Tror det är bäst att inte tumla, tror elasticiteten kan försämras. Har även köpt en abecita kimberly, inte alls lika skön som alla säger, men någit mer urringad så lättare att hitta toppar som inte visar BHn.

Får dock inte ihop pulshöjande efter 2 veckor då de sägs att man inte ska få svett i såret förrän det är läkt. Tar väl 4-6 veckor innan det är läkt. Gick en morgonpromme imorse, så jäkla skönt! :)

Ja okej då kan jag räkna med 1kg i alla fall :) Ja jag ska också köpa en extra på återbesöket då! Finns de i olika färger? Jag har en vit. Vad jag förstått som så ska väl såret vara läkt efter 2 veckor för då är ju återbesöket och tar man inte bort stygnen då? Eller de kanske försvinner av sig själv. Efter 4-6 veckor så har kapseln runt implantatet bildats färdigt. Ja visst är det skönt att vara ute och röra på sig, det känns bättre efteråt :)

Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

21 mar, 2014

Imagination skrev:
Va konstigt jag fick oxykon actavis på engång ? Hur går det med smärtan i stygnen ? Jag tog 485 tillslut men när jag vaknade tyckte jag inte alls dom såg speciellt stora ut om jag ska vara ärlig hade förväntat mig att de skulle se större ut men när jag fick titta under stödbh såg de jätte bra ut så är grymt nöjd :) dom e typ lite fyrkants liknande nu konstigt nog hoppas de släpper hyfsat snabbt :) men jag fick inget stödband som tur va men man kanske bara får de när man har framför ? De jag tycker är mest jobbigt är veerkligen när man ställer sig upp och de känns som implantaten flyger ut haha

Det man får utskrivet är Oxynorm som är originalet. Sedan ger de på apoteket en gärna en billigare version. Som när du ska hämta ut Panodil så frågar de om det går bra med Pamol istället. Likadant med p-piller. Tror de får någon slags provision om de lyckas sälja de istället för att det ska bli lite konkurrans mot de stora företagen som tillverkar originalet. Det ska vara samma säger de men det är det inte. Vet inte hur Oxynorm är, det har jag inte testat, men Oxycodone G.L tabletter vad tusen ggr bättre än Oxykodon actavis kapslar. Så säg till nästa gång om du förnyar receptet! Smärtan i stygnen är borta! Det hjälpte att dra åt axelbanden för att avlasta. Man tjänar verkligen på att slänga iväg ett mail till Patrik så fort man undrar över något. Jag tänkte först att nämen det är väl normalt när det läker. Men så vips så försvann det när jag följde hans råd :) Precis som jag då, sa ju att de inte skulle kännas så stora! Skönt att du är nöjd :) Har sett andras här på forumet som varit kantiga men de blir runda sedan ;) Konstigt att ni inte fått stödband, kan det vara för att jag har så stor storlek på mina implantat kanske? Jag har ju delvis bakomplacering och snitt i bröstvecket också... Ja man vill nästan inte resa sig på morgonen för man vet att det kommer kännas, men bara man rör lite på sig så blodcirkulationen kommer igång brukar det gå över ganska snabbt :)

Gilla

Mallans_bralla

Kvinna ·

21 mar, 2014

Hallon90.. vi ska opa samma dag, den 28de. Vilken tid har du? Är såååååå förväntansfull nu en vecka innan.. sitter i Thailand och längtar typ hem så det kan bli av någon gång, haha!
Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

21 mar, 2014

Längtade också mycket och var jätteförväntansfull och visst är det skönt när operationen är över men det värsta är att sedan återstår ääännu mer väntan, längtan och förväntan. Så tänk på att operationen bara är ett steg på vägen. Tar så lång tid innan man ser resultatet, visst storleken ser man ju på ett ungefär fast den förändras ju också. 1 vecka efter min operation nu och formen har inte ändrats nämnvärt, de är fortfarande spetsiga och det ena är mycket större än det andra. Lite otålig känner man sig. Njut du av att vara i Thailand! ;)

Gilla

hallon90

Kvinna ·

21 mar, 2014

Mallans_bralla: Vad kul :D jaa jag längtar också sjukt mycket!! men inte helt fel att vara i Thailand jue :) Jag har tid 14:00, du då?

Gilla

Mallans_bralla

Kvinna ·

21 mar, 2014

Haha, nä det är inte helt fel.. Men nu när det börjar närma sig vill jag bara hem :D Jag har tid 12.30.. har du Patrik eller den andra (som jag helt tappade namnet på nu, haha)? Hur mycket ska du lägga in?
Gilla

Mallans_bralla

Kvinna ·

21 mar, 2014

Körsbärsblomma.. haha! Jo visst är det så! Men det känns ändå som att efter op så går man åtminstone åt rätt håll. Men SOM jag njutit av Thailand, det lovar jag.. Hehe :D
Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

22 mar, 2014

Nu finns det nya bilder på mina bröst som fyller 1 vecka idag! :)
Gilla

Mallans_bralla

Kvinna ·

22 mar, 2014

Jag såg dem, jättefina!! Får jag fråga hur lång du är? Det ger en bättre bild av proportionerna. Jag ska lägga in 550 nämligen :)
Gilla

Körsbärsblomma

Kvinna ·

22 mar, 2014

Tack så mycket!! :) 163 är jag, väger strax under 50. Men brösten ser mindre ut på bilder än irl än så länge pga svullnaderna spec mellan brösten!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem