Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 feb, 2014
Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014
BröstförstoringTänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)
Sortera efter
hallon90
Kvinna ·
22 mar, 2014
Hoppan
Kvinna ·
22 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
22 mar, 2014
Hoppan
Kvinna ·
22 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
22 mar, 2014
Skönt :) Det gjorde det i mina också men det är i princip borta nu :) Bara ibland om jag lyfter ena armen lite för fort kan det komma. Haha ja eller hur :)
Hoppan
Kvinna ·
22 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 mar, 2014
Jasså. Jag frågade om det tror jag och då sade Patrik att man kan sträcka ut armarna sakta utåt sidorna och uppåt så långt man kan och sedan ned igen (kommer inte så högt första dagarna) för att sträcka ut bröstmusklerna så återhämtar de sig snabbare och man blir mindre stel. 10ggr 3ggr om dagen.
Mallans_bralla
Kvinna ·
23 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 mar, 2014
Boobisar30
Kvinna ·
23 mar, 2014
Körsbärsblomman; Assnygga tuttar!! 👍
Körsbärsblomma
Kvinna ·
23 mar, 2014
Lade precis upp nya bilder från idag :) Tack så supermycket, börjar likna något ju! Tror de kommer bli riktigt nice :D
Mallans_bralla
Kvinna ·
24 mar, 2014
Taxörat
Kvinna ·
24 mar, 2014
Jag har tre stycken sådana, mest att sova i, men även som mjukis på dagarna ibland. Den är underbar och tvättas flitigt, fortfarande i mycket bra skick efter mer än ett års användning varje natt.
Hoppan
Kvinna ·
24 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
24 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
24 mar, 2014
Hoppan
Kvinna ·
24 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
24 mar, 2014
al80: Jag har precis som du. Men jag op:ade mig för över två veckor sen och sådan här saker kan ta tid att läka ut. Tålamod! Värktabletter om du tycker att det är alltför jobbigt. Jag vet, det gör fruktansvärt ont, jag har konstant smärta i ena bröstet varenda dag, just vid byte av ställning eller när jag rör armen i ett visst läge. Då kommer denna brännande, strålande smärtan. Känner ibland att jag bara vill skära av mig bröstet :/ Men har pratat med andra som har haft samma problem och de flesta har blivit helt smärtfria vid 5-6 veckor, någon enstaka lite tidigare. Men som sagt, tålamod, massage (om du ska massera enligt din kirurg), värktabletter om du behöver, och stretching och måttlig motion så att du håller igång blodcirkulationen. Stillasittande gör det bara värre.
Tusen tack för ditt svar Strumpbyxan! Även om det inte var så positivt ;) D Det funkar trots allt rätt ok, försöker hålla igång lite grann men när värken kommer - fy sjutton vad ont det gör dom där sekundera innan det går över! Värst på morgnarna, när man legat i samma ställning väldigt länge."
Hoppan
Kvinna ·
24 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
24 mar, 2014
Ja :( Hoppas att det går över snart! Du får testa att stretcha och röra mycket på dig som de nämnde och se om det hjälper. Mina olika smärtor har bara hållit i sig ett par dagar som tur är. Jag brukade sätta alarm och ta tabletter och sedan sova lite till innan jag gick upp när jag hade som ondast:) Duschade i lördags, lite läskigt att ta av sig stöd-bhn. Men gud så fräsch man kände sig efter, superskönt med nytvättat hår! Och kul att se hur brösten utvecklas, det händer mycket på 1 vecka :) Dock så upptäckte jag i söndags morse att jag fått luftbubblor igen. Hade det dagarna efter operationen i området runt armhålorna. Det liksom "knarrar" och "pruttar" eller bubblar ibland när man höjer armarna. De säger att det är normalt och vanligt, försvann efter några dagar. Nu sitter det på ovansidan på vänster bröst. Ganska obehagligt, hoppas det försvinner snart. Och så nojjar man självklart, tycker det låter mer som vätska så var rädd att jag fått vätskeansamling som jag läst är något man kan få och om det inte försvinner så får man dränera bröstet vilket ökar risken för kapsel, men har inte hittat så mycket info om det mer än att det uppstår på samma sätt som blödning, alltså om du utför pulshöjande aktivitet vilket jag inte gjort (lite sex bara, men har tagit det väldigt lugnt så det ska väl inte vara någon fara?) Ska duscha imorgonbitti också för då ska jag på återbesök :) Då får de kolla på det :) Hoppas det läkt bra så de kan ta bort stygnen, är ju bara 1,5 vecka sedan op. Har ju 3-4 timmar resväg så har ingen lust att åka igen. Men det visste de om när de bokade in besöket så det ska väl vara läkt :) Ska köpa en ny stöd-bh att byta med så jag kan tvätta den här, känns ju inte jättefräscht att dra på sig den efter man duschat. Har skrivit upp en liten komihåg/frågelista:
Lättare motion efter 2 veckor - vad innefattar det?
Övrig träning rekommendationer
Hur mycket lyfta? Nu och när jag är tillbaks på jobbet
Mallans_bralla: Jo jag kan förstå det med :) Bara 6 dagar kvar! å jag har inte helt bestämt strl men någonstans mellan 350 - 420cc. Jag ska också opa mig av Patrik, inte Mattias hehe :)