Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Litalo

Kvinna ·

08 apr, 2014

Och ja Marängen det skulle vara lite väl typisk att köpa en för att sedan inte kunna använda den ;)

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

08 apr, 2014

Marängen skrev:
Ja det vore väl fan om jag går och köper en platta och sen bara ligger och dreglar :) sen ser jag oxå fram emot det typ som en semester, ska kanske sova hos syrran i Stockholm dagen innan om jag får en operation tidig morgon och isåfall klämmer jag väl en bio oxå :)

Det låter ju hur mysigt som helst! Jag har sett en hel del berättelser där tjejerna skriver att det var spännande med operation, avkopplande på kliniken och att de gärna skulle återuppleva sin operationsdag :-) Så hoppas jag att det blir för oss också!

Gilla

Tezla

Kvinna ·

08 apr, 2014

Ja va spännande :) Jag har faktiskt inte träffat honom än, ska göra det 23/4. Men har läst och hört bra saker om honom så jag känner mig rätt säker. Har du varit hos honom än?
Gilla

Marängen

Kvinna ·

08 apr, 2014

Ja man måste ju mer eller mindre åka kommunalt om man inte bor i sthlm och nån som skjutsar, jag tänker fråga om de föredrar att jag dushar där eller hemma :)

Gilla

Marängen

Kvinna ·

08 apr, 2014

myspys med narkos morfin surfplatta och boobisar :D

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

09 apr, 2014

Tezla skrev:
Ja va spännande :) Jag har faktiskt inte träffat honom än, ska göra det 23/4. Men har läst och hört bra saker om honom så jag känner mig rätt säker. Har du varit hos honom än?
Jag var på konsultation hos honom i slutet av mars! Valde från början mellan Akademikliniken och Citadellkliniken, de verkar generellt ha bra rykte och ligger i närheten. När jag läst om kirurgerna var Tuve den som fångade mitt intresse, han har många positiva kommentarer. Kände genast att det "klickade" på konsultationen. Han var inte alls snobbig, utan down to earth. Seriös, saklig, men ändå med glimten i ögat. Tog upp risker och möjligheter och svarade rakt och tydligt. Han tog sig tid, även om jag hörde av sköterskan innan att han var sen ;-) Han övertygade mig, jag kände mig trygg och bokade op. Nu längtar jag massor! Hoppas att du kommer att gilla honom lika mycket som jag!
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

09 apr, 2014

Marängen skrev:

myspys med narkos morfin surfplatta och boobisar :D

Man kommer kanske att boka op någon gång om året för att få lite skön semester ;-)
Gilla

Tezla

Kvinna ·

09 apr, 2014

Vad skönt att det kändes så bra! :) Vilken storlek och inplantat valde du? Jg funderaR och ska så klart prata med Tuve om att kanske ta nån av mentors för att få de lite fylligare upptill och inte "trilla ner".
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

09 apr, 2014

Jag valde Perthese, 305cc, MP...

Är ute efter ett naturligt resultat, så för mig passar dem nog bra :-)

Mentor ska ju vara lite fastare och hålla formen mer har jag hört, så det passar säkert dig bra!

Gilla

Tezla

Kvinna ·

09 apr, 2014

Ok. Ja jag har hört att perthese är bra om man vill ha lite mjukare och naturligare så då passar dom nog bra. Jag vill inte ha fakelook men ändå lite mer fyllighet upptill, men vi får se vad Tuve säger. Ska bli spännande att följa dig som är där typ en vecka innan :)
Gilla

olimp83

Kvinna ·

09 apr, 2014

Hej! Ska också göra bröstlyft & implantat i maj. Velar också mellan 400-500cc men det lutar åt att jag tar 500. Hellre lite stora än för små. Är dock väldigt nervös inför op och narkosen, men dem är ju skickliga och vet vad dem gör. Kul att vi är några stycken :-)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

09 apr, 2014

Tezla skrev:
Ok. Ja jag har hört att perthese är bra om man vill ha lite mjukare och naturligare så då passar dom nog bra. Jag vill inte ha fakelook men ändå lite mer fyllighet upptill, men vi får se vad Tuve säger. Ska bli spännande att följa dig som är där typ en vecka innan :)

Han kommer säkert att rekommendera det som är bäst för dig!

Jag lovar att berätta allt om hur det går! Kul att kunna följas åt lite, nu när vi har samma kirurg och ska opereras med bara en veckas skillnad ;-)

Gilla

Sjis

Kvinna ·

11 apr, 2014

Nu börjar det närma sig tjejer! Jag läste på klinikens hemsida att man får lätt narkos under operationen. Är det nån som vet vad det innebär? Min största skräck är nämligen att man ska vakna när dom fortfarande opererar.
Gilla

selink

Kvinna ·

11 apr, 2014

Hej tjejer! För mig blir det operation 6 maj. Byter mina anatomiska till runda. Fick besked i förrgår så jag har knappt tid att fundera över det. Gick väldigt bra sist så får hoppas på samma igen. Mitt ena bröst har roterat. Väldigt obehagligt! Har försäkring på 5år år, tack och lov! Så blev inte så dyrt för det andra bröstet. Nu har ni någon att fråga om ni funderar över något :)
Gilla

Pärlan81

Kvinna ·

11 apr, 2014

hej

jag ska göra min op på proforma clinic här i sthlm nu den 28e april och jag ska ha 600 cc runda high profil. jag är en fem barns mamma som tröttnat regält på mina stackars små bröst som bara skriker av trötthet. efter fem barn kan dom inte bli mer än det :/ så jag är så taggad nu. hur var din konsultation med din läkare.? min var rolig käck och lite så där rapp i truten om man säger så. men han var avslappnande och seriös. genom att jag ville ha större så slapp jag oxå bröstlyft.

mina förhoppningar är att jag ska få såna där riktigt kvinliga bröst med klyfta att äntligen kunna fylla ut sina kläder. just nu känns mina bröst som mjölkspenar om man säger så :/ så det ska bli riktigt skönt med op :) vad är dina förhoppningar? vad har du för tankar inför din op?

hör gärna av dig :)

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

12 apr, 2014

Sjis skrev:
Nu börjar det närma sig tjejer! Jag läste på klinikens hemsida att man får lätt narkos under operationen. Är det nån som vet vad det innebär? Min största skräck är nämligen att man ska vakna när dom fortfarande opererar.
Jag har också läst lite om narkos, eftersom jag gärna vill veta hur det fungerar... Men det är nog häst att maila kliniken och fråga hur det går till för att veta exakt. Man försätts i kontrollerad medvetslöshet, ofta används ett medel för att man ska somna och sedan ett annat för agent man ska sova vidare. Sedan kombinerar man med smärtstillande, men det finns säkert någon här som kan detta bättre ;-)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

12 apr, 2014

selink skrev:
Hej tjejer! För mig blir det operation 6 maj. Byter mina anatomiska till runda. Fick besked i förrgår så jag har knappt tid att fundera över det. Gick väldigt bra sist så får hoppas på samma igen. Mitt ena bröst har roterat. Väldigt obehagligt! Har försäkring på 5år år, tack och lov! Så blev inte så dyrt för det andra bröstet. Nu har ni någon att fråga om ni funderar över något :)
Hej! Jag ska också opereras den 6 maj, så det blir kul att följas åt :-)
Gilla

selink

Kvinna ·

12 apr, 2014

Va roligt! :) Får du hjälp med barnen första veckorna?
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

12 apr, 2014

selink skrev:
Va roligt! :) Får du hjälp med barnen första veckorna?

Ja, min man har eget företag och är inställd på att jobba helt hemifrån under den tiden som det tar för mig att komma tillbaka till gammal god form ;-) Vet inte hur barnen kommer att acceptera att jag har ont, men jag tror att det går bra. Vår minsting är tack och lov väldigt pappig, det är ändå bara maken som duger när det ska bäras och tröstas, hihi!

Kul att se att vi är nästan lika gamla och nästan lika stora i kroppen :-) Är du nöjd med 245 cc?

Gilla

h_91

Kvinna ·

13 apr, 2014

Hej allihopa! :) jag hittade den här tråden nu, lite sent kanske haha. Jag ska opereras den 16e maj hos Patrik på Laser&estetik. Är så himla exalterad men samtidigt livrädd haha, framförallt för smärtan och att resultatet inte ska bli bra.. Men jag drömmer att jag opererat mig varje natt haha :D ska bli så spännande!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem