Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Sommarflickan_86

Kvinna ·

13 apr, 2014

h_91 skrev:
Hej allihopa! :) jag hittade den här tråden nu, lite sent kanske haha. Jag ska opereras den 16e maj hos Patrik på Laser&estetik. Är så himla exalterad men samtidigt livrädd haha, framförallt för smärtan och att resultatet inte ska bli bra.. Men jag drömmer att jag opererat mig varje natt haha :D ska bli så spännande!!

Hej! Det kommer säkert att bli hur fint som helst :-)

Jag håller med dig om att det är svårt att tänka på något annat än operationen när den väl är bestämd, haha!

Gilla

Marängen

Kvinna ·

13 apr, 2014

Åh då har vi samma kirurg :) jag slapp oxå lyft genom att ta stora implantat :) han sa att 500 blir bäst men jag tror att jag kommer be om 550 bara för att :)
Gilla

Miiss

Kvinna ·

13 apr, 2014

Hej jag ska också operera mig hos Patrik! Dock inte samma datum.. Blir du en C-kupa med 325-375cc? eller är det D?

Har lite panik om storlek nämligen
Gilla

h_91

Kvinna ·

15 apr, 2014

Miiss: vad roligt, när ska du operera dig? :) Patrik sa att ungefär 100-120 cc är en kupstorlek upp, så det beror på vilken storlek du har nu. Om jag lägger in 425 och jag har b nu kommer jag alltså få typ e/f-kupa. Dock så tycker jag ofta att brösten inte ser såå stora ut, så det kanske blir visuellt som en D-kupa. Det kanske de som redan opererat sig vet mer om :)
Gilla

Miiss

Kvinna ·

15 apr, 2014

h_91 vad smart att tänka så! Jag kommer operera mig den 12 juni ! Ska bli jätte spännande! Lite nervöst förstås.

:)
Gilla

Sockerdockan

Kvinna ·

15 apr, 2014

Jag ska opereras den sjätte maj och är sjukt nervös..här konsultation och op samma dag :s
Gilla

idaa08

Kvinna ·

15 apr, 2014

Hej! Jag ska opereras på proforma clinic nu i slutet av april. Jag är både lång, 178cm och normalbyggd med ganska breda axlar vilket gör att jag vill få bröst som passar i proportion till min kropp. Har nämligen 70a nu vilket gör att jag nästintill är platt.. Var på konsulation med Carl-johan och vi kom fram till att jag ska operera in 400cc mentor hp. Nu börjar jag istället fundera på om jag ska ha 450cc då jag är rädd att plantaten ska hamna för långt ifrån varandra och skapa en för bred klyfta samtidigt som jag är livrädd över att få för stora bröst och att de ska se för uppenbart ut att jag har gjort silikon.. Någon som kan hjälpa mig lite här? Börjar bli sjukt nervös inför operationen också då den snart närmar sig... eller kanske inte mest för operationen utan snarare för resultatet då jag är rädd att något ska gå snett eller att resultatet inte blir som jag tänkt mig!

Gilla

idaa08

Kvinna ·

15 apr, 2014

Såg att vi har bokat in operation på samma dag på proforma! Va kul :) Men hur kommer det sig att du inte bestämt klinik än? Är du osäker på den eller läkaren ?

Gilla

idaa08

Kvinna ·

15 apr, 2014

Oj jag såg att vi har bokat in operation på samma dag på proforma! Va kul :D Men hur kommer det sig att du inte bestämt klinik än? Är du osäker på den eller läkaren ? och hur känner du inför operationen ? :)

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

15 apr, 2014

jag har min op den 21 maj på citadell landskrona. Som många andra har jag inte bestämt storlek nnu, men lutar åt 700cc.
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

16 apr, 2014

Sockerdockan skrev:
Jag ska opereras den sjätte maj och är sjukt nervös..här konsultation och op samma dag :s

Då har vi samma operationsdag! Knappt tre veckor kvar nu :-)

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

16 apr, 2014

idaa08 skrev:

Hej! Jag ska opereras på proforma clinic nu i slutet av april. Jag är både lång, 178cm och normalbyggd med ganska breda axlar vilket gör att jag vill få bröst som passar i proportion till min kropp. Har nämligen 70a nu vilket gör att jag nästintill är platt.. Var på konsulation med Carl-johan och vi kom fram till att jag ska operera in 400cc mentor hp. Nu börjar jag istället fundera på om jag ska ha 450cc då jag är rädd att plantaten ska hamna för långt ifrån varandra och skapa en för bred klyfta samtidigt som jag är livrädd över att få för stora bröst och att de ska se för uppenbart ut att jag har gjort silikon.. Någon som kan hjälpa mig lite här? Börjar bli sjukt nervös inför operationen också då den snart närmar sig... eller kanske inte mest för operationen utan snarare för resultatet då jag är rädd att något ska gå snett eller att resultatet inte blir som jag tänkt mig!

Jag tror att 50 cc inte gör så stor skillnad, det är bara 0,5 dl i volym... Du kan säkert ta det större, har sett här inne att många gärna rekommenderas att ta det större implanatet om man väljer mellan två. Men du kan ju alltid maila din läkare och höra vad som blir bäst ur hans perspektiv ;-)

Gilla

Sockerdockan

Kvinna ·

16 apr, 2014

Sommarflickan_86 skrev:

Sockerdockan skrev:

Då har vi samma operationsdag! Knappt tre veckor kvar nu :-)

Ja vad kul! Åh så spännande :) Vart ska du göra och vad ska du göra om man får vara nyfiken och fråga? :)

Gilla

Frisor87

Kvinna ·

16 apr, 2014

Hej tjejer!

Jag ska också opereras i maj, den 21:a närmare bestämt på Estetik kirurgi i Ockelbo. Jag ska göra lyft + förstoring med 550cc. Testade 450 och 500 på konsultationen men tyckte att det var ungefär som jag är van vid innan viktnedgång på 15 kg så jag ångrade mig och la till 50 i efterhand. Nu är jag istället lite orolig för att det ska kännas för stort men hoppas inte det =)

Mest orolig är jag för ärren som blir vid ett lyft, tänk om dom aldrig försvinner =/ Någon som vet mer om detta?

Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

16 apr, 2014

Jag ska också göra lyft, ankarlyft... Så ärr får man ju stå ut med, de kommer ju aldrig att försvinna, men läker det bra så lär de väl hålla sig mindre och fina samt att ärr bleks ju med åren så de inte syns så mycket:)
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

16 apr, 2014

Hängis o slängis skrev:
Jag ska också göra lyft, ankarlyft... Så ärr får man ju stå ut med, de kommer ju aldrig att försvinna, men läker det bra så lär de väl hålla sig mindre och fina samt att ärr bleks ju med åren så de inte syns så mycket:)

Sant + att ärren ä ju under bikinin =)

Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

16 apr, 2014

Ja precis:) men jag hoppas också att dom knappt kommer synas, största skräcken ör att dom skulle töjas ut och bli breda/ojämna:/
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

17 apr, 2014

Här är ennu en som ska göra bröstförstoring i maj. Den 21a är det dags :).  Längtar hur mycket som helst. Det ända som skrämmer mig (tror jag) är att kunna sova sen. Jag somnar i regel på mage och det verkar inte vara så lätt med 550cc sillisar har jag läst och kan även förstå det:P. Så får se hur det blir efteråt. Ska bli så skönt att få riktiga bröst, slippa ha extra inlägg och till och med två bhar ibland för att kunna "bära upp" klänningar och fina tröjor/linnen. 

Gilla

Frisor87

Kvinna ·

18 apr, 2014

Maj2014 skrev:

Här är ennu en som ska göra bröstförstoring i maj. Den 21a är det dags :). Längtar hur mycket som helst. Det ända som skrämmer mig (tror jag) är att kunna sova sen. Jag somnar i regel på mage och det verkar inte vara så lätt med 550cc sillisar har jag läst och kan även förstå det:P. Så får se hur det blir efteråt. Ska bli så skönt att få riktiga bröst, slippa ha extra inlägg och till och med två bhar ibland för att kunna "bära upp" klänningar och fina tröjor/linnen.

Hej!

Jag skrev till dig i en annan tråd men jag tror att du missade det. Vi ska opereras på samma dag i Ockelbo och lägga i lika mycket med HP=) Jag ska dock göra lyft också. Jag brukar också bära dubbla bh-ar, hahaha =D

Gilla

Maj2014

Kvinna ·

18 apr, 2014

Frisor87 skrev:

Maj2014 skrev:

Här är ennu en som ska göra bröstförstoring i maj. Den 21a är det dags :). Längtar hur mycket som helst. Det ända som skrämmer mig (tror jag) är att kunna sova sen. Jag somnar i regel på mage och det verkar inte vara så lätt med 550cc sillisar har jag läst och kan även förstå det:P. Så får se hur det blir efteråt. Ska bli så skönt att få riktiga bröst, slippa ha extra inlägg och till och med två bhar ibland för att kunna "bära upp" klänningar och fina tröjor/linnen.

Hej!

Jag skrev till dig i en annan tråd men jag tror att du missade det. Vi ska opereras på samma dag i Ockelbo och lägga i lika mycket med HP=) Jag ska dock göra lyft också. Jag brukar också bära dubbla bh-ar, hahaha =D

Jag svarade på det :). Riktigt kul att du ska göra samma dag:). Vilken tid har du? Kl 08 ska jag vara där :). Haha jaså, skönt att inte vara ensam om den saken :D. Kläderna sitter ju mycket finare när man fyller ut dem med boobs :))

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem