Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

Morgonkaffet

Kvinna ·

30 jul, 2014

Jag har inte gjort så mycket förberedelser förrutom att se till att jag har skjuts dit och hem, hjälp ett par dagar efteråt med både hunden och mig själv samt pratat med läkaren om att jag brukar må väldigt illa av morfinpreparaten. Idag tänkte jag gå ner till Apoteket och köpa descutan! Hur förbereder du dig? :)
Gilla

Lyser

Kvinna ·

30 jul, 2014

raventear skrev:
Åh, jag förstår det! Har du tänkt ta med dig något speciellt till kliniken?

Nej, faktiskt inte. Har inte fått några speciella instruktioner från kliniken mer än att ta med typ tandborste osv - packa lätt..

Min plan är att ta med mobil och laddare, kläder jag kan få på mig utan att dra över huvudet och möjligen någon tidning eller två att bläddra i om jag är pigg efter operationen. Jag kommer dit på morgonen samma dag som jag ska opereras och åker hem på fm dagen efter, så det känns inte som jag behöver ha med mig massa grejer. På kliniken får man t-shirt och morgonrock typ, så jag tänkte bara ta med mig kläder till dagen efter. Och tandborste, borste osv

Gilla

Lyser

Kvinna ·

30 jul, 2014

Morgonkaffet skrev:
Jag har inte gjort så mycket förberedelser förrutom att se till att jag har skjuts dit och hem, hjälp ett par dagar efteråt med både hunden och mig själv samt pratat med läkaren om att jag brukar må väldigt illa av morfinpreparaten. Idag tänkte jag gå ner till Apoteket och köpa descutan! Hur förbereder du dig? :)

jag köpte descutan igår, sårtejp idag.

kommer nog fixa lite innan operationen, typ tvätta, städa och handla så att det inte behöver göras de närmsta dagarna efter operationen.

Funderade ett tag på att köpa en sport-bh innan open med, men tror jagväntar till efteråt när jag vet vilken storlek som funkar.

Gilla

raventear

Kvinna ·

30 jul, 2014

Morgonkaffet skrev:

Jag harett stort kontrollbehov och måste känna att allt är färdigt för att kunna slappna av. Annars ligger jag och stressar upp mig över alla "borde" och "måste" ❤️Så jag har ordnat med ledighet, börjat rensa lite för att underlätta kommande storstädning och börjat köpa hem bra-att-ha-saker 😉
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

30 jul, 2014

Låter bra tjejer! Jag överlämnar städning osv till sambon ett tag framöver.. Men tejp glömde jag att köpa! Det måste jag införskaffa :) Jag tänkte köpa en sport-bh på kliniken eftersom det är svårt att avgöra storlek, som sagt!
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

01 aug, 2014

Då var man nyopererad och så! Hihi
Gilla

smultronia

Kvinna ·

01 aug, 2014

Åhhh vad roligt Morgonkaffet!!! :D Hur har det gått för dig?? Jag betalade min räkning precis, nu känns allt så nära!! 👍

Gilla

Delilah

Kvinna ·

01 aug, 2014

Hej tjejer! Ja, äntligen har "vår" månad kommit! Jag förbereder kroppen genom hård träning och bra kost, jag gosar allt jag kan med barnen för jag vet att jag kommer sakna dem massor när jag opereras, och nu i helgen tänkt jag göra ett par storkok och frysa in så vi har mat hemma och lättillgängligt. Sen nån dag innan tänkte jag flytta runt i köksskåpen så alla grejer står åtkomligt i "rätt" höjd, typ vällingflaskor och sånt :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

01 aug, 2014

Morgonkaffet skrev:
Då var man nyopererad och så! Hihi
Spännande! Hur mår du?? :)
Gilla

Anonym användare

01 aug, 2014

Åh va kul! Smart att göra storkok o flytta barngrejjerna till rimliga höjder :))
Gilla

raventear

Kvinna ·

01 aug, 2014

Hur har det gått för dig, Morgonkaffet? Hur mådde du när du vaknade upp? Hur är det med värk/obehag?
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

01 aug, 2014

Nu är det ett antal timmar sedan jag opererades, det var vid 13.30 :) värk, helt ok! Absolut inga problem att röra sig, äta, stretcha lite, försöker hänga med och göra grejer hemma! Marinerade kykling när jag kom hem :) jag mådde dock ganska illa vid två olika tillfällen efter operation, fick blodtrycksfall så jag rekommenderar att ta det väldigt lugnt när ni reser er upp efter att ha suttit/legat ner en stund! Sedan mådde fick jag blodtrycksfall när de knäppte upp bh-n, men det är tydligen ganska vanligt :) det spänner lite när jag skrattar/fnissar men annars känner jag mig bra! Är så nöjd med personalen på laser och estetik! Helt fantastiska :)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

02 aug, 2014

Härligt att höra att du mår bra Morgonkaffet!! Väntar med spänning på uppdateringar och bilder 👍 Är det någon i tråden som ska in på OP nästa vecka? Är ni nervösa? :)

Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

02 aug, 2014

smultronia skrev:

Härligt att höra att du mår bra Morgonkaffet!! Väntar med spänning på uppdateringar och bilder 👍 Är det någon i tråden som ska in på OP nästa vecka? Är ni nervösa? :)

Jag har inte själv sett dem ännu men en bronsbild har jag som jag kan lägga upp! :)
Gilla

feliicia

Kvinna ·

02 aug, 2014

Smultronia, jag ska opas nästa fredag, den 8 :)

Är inte nervös ännu men supersprallig, längtar så mycket fast det känns ändå overkligt!!
Gilla

Loppan81

Kvinna ·

02 aug, 2014

Hej! Jag ska operera mig på torsdag den 7/8 hos MyDoctor i Sthlm. Börjar bli nervös nu :P
Gilla

smultronia

Kvinna ·

04 aug, 2014

Åh vad roligt tjejer!! Jag opereras om 2 veckor'n hoppas tiden går snabbt! :)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

04 aug, 2014

feliicia skrev:

Är inte nervös ännu men supersprallig, längtar så mycket fast det känns ändå overkligt!!
Ser att du har nästan exakt samma mått som mig feliicia, hur känner du inför din storlek 615 UHP? Jag hade själv valt 590 UHP profil först, men sen bytte jag till 500 HP ist för tänkte att de kanske skulle bli för stort.. Men när man kollar här på POF så är de en del som har lite större storlekar och de ser ju inte alls dumt ut, utan skitsnyggt!! ;)
Gilla

Lyser

Kvinna ·

04 aug, 2014

Vad kul morgonkaffet!! Själv är jag på kliniken nu, blev precis ritad på. Får olika inplantat i höger och vänster bröst. Hoppas det blir bra...
Gilla

feliicia

Kvinna ·

04 aug, 2014

smultronia skrev:
feliicia skrev:

Ser att du har nästan exakt samma mått som mig feliicia, hur känner du inför din storlek 615 UHP? Jag hade själv valt 590 UHP profil först, men sen bytte jag till 500 HP ist för tänkte att de kanske skulle bli för stort.. Men när man kollar här på POF så är de en del som har lite större storlekar och de ser ju inte alls dumt ut, utan skitsnyggt!! ;)
Jag tycker det känns jättebra!! Vill ha stora och är inte rädd för en "fakelook" därför har jag valt allergan och uhp :) Jag har en del egen vävnad också och har alltid haft lite större men nu har dom tyvärr tappat formen och tappat volym.. Patrik tyckte också att det skulle passa så det känns kanon! Tycker du ska köra på 590! Eftersom mina mäts i gram motsvarar det ungefär 650cc..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem