Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

Morgonkaffet

Kvinna ·

04 aug, 2014

Lyser skrev:
Vad kul morgonkaffet!! Själv är jag på kliniken nu, blev precis ritad på. Får olika inplantat i höger och vänster bröst. Hoppas det blir bra...
Åh roligt!! Lycka till! Jag kan säga att smärtan inte alls har varit så farlig som jag trodde! Ett hett tips är att promenera, det hjälper så mycket när man känner sig stel :) Hoppas allt har gått bra och att du är nöjd!
Gilla

Lyser

Kvinna ·

05 aug, 2014

Håller med. Det kunde helt klart varit värre! Stretchar, promenerar (än så länge runt på kliniken) och så. Känns en smula uppsvullet i brösten, så klart, men det lär ju gå över på ett par dagar. Ser ut som jag delat en fotboll på mitten och limmat fast över tuttarna ;) men jag känner mig nöjd än så länge. Själv?
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

05 aug, 2014

Härligt att höra! Jag är supernöjd :) Smärtan är fortfarande kvar men fungerar, behöver dock ganska mycket hjälp på morgonen fortfarande vilket är lite frustrerande!
Gilla

raventear

Kvinna ·

05 aug, 2014

Vilka moment behöver du hjälp med, påklädnad, hårborstning?
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

05 aug, 2014

Nja bara att gå upp ur sängen, och ut med hunden på första kissen.. Imorse försökte jag komma upp i en halvtimme och fick tillslut tag på min bror som fick hjälpa mig upp. Jag sover dock helt liggandes och det skulle kunna undvikas om man sov mer åt det sittande hållet. Annars är allt ganska lugnt, det är jobbigt att lyfta ner/öppna oöppnade förpackningar i kylen, typ mjölk osv!
Gilla

Lyser

Kvinna ·

05 aug, 2014

Det där är nog väldigt olika. Sov iofs lite mer åt det sittande hållet, men kom upp själv. Inte jätteskönt, men det gick. Duschade själv med, ibland är man glad för självklarheter ;)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

07 aug, 2014

Nu tycker jag tråden behöver lite uppdatering :) Hur är det med er som är OP:ade?? har ni ont? Är ni nöjda än så länge? :)))

Gilla

raventear

Kvinna ·

08 aug, 2014

Då var min operationskostnad inbetald! Önskar bara att tiden kunde gå fortare..
Gilla

Lyser

Kvinna ·

08 aug, 2014

Kul Raventar, ett steg på vägen :)

Jadu, smultronia... so far so good. Känner mig hyfsat nöjd, är ju svårt att säga något om varken storlek eller form än så länge. De tar ju ett tag innan de är färdiga. Men det känns som att de blev lagom stora, det ser inte ut som att de sitter olika eller något är fel. än så länge har de lite lustig form, ungefär som när mjölken rinner till när man fått barn (ni som fått det vet precis). Brösten är liksom svullnare ovanför bröstvårtan än nedanför, vilket ger en intressant mega-push effekt som kommer minska.

Jag opererades i måndags och började jobba igår, torsdag. Funkade hur bra som helst. käkade morfin operationsdagen och två dagar efter, igår bara ipren och alvedon och en morfintablett till natten. Stretchar, masserar ett par gånger om dagen. Musklerna känns ok, som träningsvärk, men det mesta har släppt. Det är svullet och spänner, mer obehag än ont och inte helt hysteriskt. Ärren känner jag inte mycket av än, vid någon rörelse sved det minimalt, då lät jag bli.

Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

08 aug, 2014

Raventear: När är det dax för dig!? :) Smultronia: Idag fyllde mina bröst 1 vecka! Jag provade att köra bil men jag fick be om hjälp med rattningen då jag fick väldigt ont i vänster bröst efter en stund. Jag äter endast alvedon och smärtan är verkligen upp och ner. Ibland värker det och ibland märks det inte av. Jag är väldigt nöjd med storleken på mina än så länge, mycket svullnad har lagt sig men jag vet att de kommer ändras ännu mer med tiden vilket känns kul för den dagliga förändringen är helt klart positiv! Jag hoppas dock att jag får mer klyfta än vad jag har i nuläget vilket jag tänkte ta upp på återbesöket på tisdag! Antingen är det för att huden mellan brösten måste lägga sig mer eller så behöver jag kanske ett bröstband. Det får vi se! Snart är det din tur också ser jag! Hur känns det? :) Lyser: Vad imponerande att du började jobba så snart efter operationen! Jag skulle nog inte klarat det, tog lite tupplurar under dagen för att orka med är jag tog lite starkare mediciner haha :)
Gilla

raventear

Kvinna ·

08 aug, 2014

Om ca 2 veckor, den 25:e. Tiden går så sakta, trots att jag försöker hålla mig sysselsatt.. Ni som redan har opererat er, är det något ni kan rekommendera inför packningen? Var det något ni inte hade klarat er utan eller något ni hade kunnat lämna hemma?
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

08 aug, 2014

Åh spännande! Jag förstår det, men upskatta tiden nu, för sen är det inte lika skönt att sova! ;)

Jag sov inte kvar på kliniken så tog med mig en väska med allt jag trodde jag skulle behöva, men det ända jag använde var medicinerna, när jag väl kom hem haha. Jag hade lika gärna kunnat ta med mig bara telefon och plånbok! Men det är skönt att känna att man tog med sig för mycket istället för att man känner att man tog med sig för lite. Jag hade nog önskat att jag hade haft med mig en läsk/festis i väskan till färden hem då jag kände mig illamående till viss del men som tur var fick jag en av kliniken att ta med när andra blodtrycksfallet kom.

Gilla

smultronia

Kvinna ·

09 aug, 2014

Morgonkaffet skrev:
Raventear: När är det dax för dig!? :) Smultronia: Idag fyllde mina bröst 1 vecka! Jag provade att köra bil men jag fick be om hjälp med rattningen då jag fick väldigt ont i vänster bröst efter en stund. Jag äter endast alvedon och smärtan är verkligen upp och ner. Ibland värker det och ibland märks det inte av. Jag är väldigt nöjd med storleken på mina än så länge, mycket svullnad har lagt sig men jag vet att de kommer ändras ännu mer med tiden vilket känns kul för den dagliga förändringen är helt klart positiv! Jag hoppas dock att jag får mer klyfta än vad jag har i nuläget vilket jag tänkte ta upp på återbesöket på tisdag! Antingen är det för att huden mellan brösten måste lägga sig mer eller så behöver jag kanske ett bröstband. Det får vi se! Snart är det din tur också ser jag! Hur känns det? :) Lyser: Vad imponerande att du började jobba så snart efter operationen! Jag skulle nog inte klarat det, tog lite tupplurar under dagen för att orka med är jag tog lite starkare mediciner haha :)

Skönt att du är nöjd än så länge och att smärtan inte är allt för jobbig! Jaa min tur om 9 dagar!! Är sååå nervös och spänd!! Kan knappt sova på nätterna haha... Vill att tiden ska gå snabbare!!! :)

Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

09 aug, 2014

smultronia skrev:

Morgonkaffet skrev:

Skönt att du är nöjd än så länge och att smärtan inte är allt för jobbig! Jaa min tur om 9 dagar!! Är sååå nervös och spänd!! Kan knappt sova på nätterna haha... Vill att tiden ska gå snabbare!!! :)

Smärtan har helt klart varit värt resultatet tycker jag! Speciellt när man kan ta lite starkare vid behov, jag kom aldrig upp i maxdosen så om jag velat hade jag kunnat ta mer, men det kändes inte så farligt! Det kommer gå sååå bra!! Spännande :D Det är ju riktigt snart! Känner du dig nöjd med ditt val av implantat osv? :) Jag var tvungen att byta när jag kom dit för det fanns tydligen bara i 3D programmet just den storleken jag hade valt haha! Men idag är jag nöjd, vet inte om den andra storleken hade passat lika bra ;)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

11 aug, 2014

Jaa, jag känner mig nöjd med val av implantat och så än så länge, haha :) Skönt att du är nöjd i alla fall!! :)

Hur har allt gått för dig feliicia?? :)

Gilla

Delilah

Kvinna ·

13 aug, 2014

Nu är jag också opererad! Tänkte skriva en op berättelse om några dagar när jag landat lite, just nu har jag ont men är väldigt stolt över mig själv! :) har varit illamående och yrslig under dagen, och ofantligt trött! Kan knappt hålla mig vaken! Men blir väldigt fint ompysslad här, alla är underbara! :)
Gilla

raventear

Kvinna ·

13 aug, 2014

Vad skönt att höra att allt har gått bra! :)
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

14 aug, 2014

Grattis! Hoppas du mår bättre snart :)
Gilla

coyote

Kvinna ·

14 aug, 2014

Hej, jag opererades i måndags å har lagt ut bilder före och en dag efter nu! Finns även op-berättelse! :) Blev 550cc i varje och ligger här nu å har jätte ont! Svårt å sova på natten och super stelt och svider vid bh bygeln och bröstbandet! Hoppas det minskar snart! Nån annan som oxå har ont ftf kanske?
Gilla

Delilah

Kvinna ·

14 aug, 2014

coyote skrev:
Hej, jag opererades i måndags å har lagt ut bilder före och en dag efter nu! Finns även op-berättelse! :) Blev 550cc i varje och ligger här nu å har jätte ont! Svårt å sova på natten och super stelt och svider vid bh bygeln och bröstbandet! Hoppas det minskar snart! Nån annan som oxå har ont ftf kanske?
Hej! Jag mår bättre idag avseende yrsel och illamående, men är supertrött och har en elefant på bröstet! Det spänner väldigt men jag känner mig ändå positiv, glad och så himla stolt! Heja oss! Om några veckor kommer vi må bättre och ha toksnygga tuttar! Dina ser jättefina ut på bilderna redan nu! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem