raventear
Kvinna ·
18 apr, 2014
Bröstoperationer - Augusti 2014
Andra bröstoperationerHej!
Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång.
Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!
Sortera efter
Morgonkaffet
Kvinna ·
04 aug, 2014
Lyser
Kvinna ·
05 aug, 2014
Morgonkaffet
Kvinna ·
05 aug, 2014
raventear
Kvinna ·
05 aug, 2014
Morgonkaffet
Kvinna ·
05 aug, 2014
Lyser
Kvinna ·
05 aug, 2014
smultronia
Kvinna ·
07 aug, 2014
Nu tycker jag tråden behöver lite uppdatering :) Hur är det med er som är OP:ade?? har ni ont? Är ni nöjda än så länge? :)))
raventear
Kvinna ·
08 aug, 2014
Lyser
Kvinna ·
08 aug, 2014
Kul Raventar, ett steg på vägen :)
Jadu, smultronia... so far so good. Känner mig hyfsat nöjd, är ju svårt att säga något om varken storlek eller form än så länge. De tar ju ett tag innan de är färdiga. Men det känns som att de blev lagom stora, det ser inte ut som att de sitter olika eller något är fel. än så länge har de lite lustig form, ungefär som när mjölken rinner till när man fått barn (ni som fått det vet precis). Brösten är liksom svullnare ovanför bröstvårtan än nedanför, vilket ger en intressant mega-push effekt som kommer minska.
Jag opererades i måndags och började jobba igår, torsdag. Funkade hur bra som helst. käkade morfin operationsdagen och två dagar efter, igår bara ipren och alvedon och en morfintablett till natten. Stretchar, masserar ett par gånger om dagen. Musklerna känns ok, som träningsvärk, men det mesta har släppt. Det är svullet och spänner, mer obehag än ont och inte helt hysteriskt. Ärren känner jag inte mycket av än, vid någon rörelse sved det minimalt, då lät jag bli.
Morgonkaffet
Kvinna ·
08 aug, 2014
raventear
Kvinna ·
08 aug, 2014
Morgonkaffet
Kvinna ·
08 aug, 2014
Åh spännande! Jag förstår det, men upskatta tiden nu, för sen är det inte lika skönt att sova! ;)
Jag sov inte kvar på kliniken så tog med mig en väska med allt jag trodde jag skulle behöva, men det ända jag använde var medicinerna, när jag väl kom hem haha. Jag hade lika gärna kunnat ta med mig bara telefon och plånbok! Men det är skönt att känna att man tog med sig för mycket istället för att man känner att man tog med sig för lite. Jag hade nog önskat att jag hade haft med mig en läsk/festis i väskan till färden hem då jag kände mig illamående till viss del men som tur var fick jag en av kliniken att ta med när andra blodtrycksfallet kom.
smultronia
Kvinna ·
09 aug, 2014
Skönt att du är nöjd än så länge och att smärtan inte är allt för jobbig! Jaa min tur om 9 dagar!! Är sååå nervös och spänd!! Kan knappt sova på nätterna haha... Vill att tiden ska gå snabbare!!! :)
Morgonkaffet
Kvinna ·
09 aug, 2014
Skönt att du är nöjd än så länge och att smärtan inte är allt för jobbig! Jaa min tur om 9 dagar!! Är sååå nervös och spänd!! Kan knappt sova på nätterna haha... Vill att tiden ska gå snabbare!!! :)
smultronia
Kvinna ·
11 aug, 2014
Jaa, jag känner mig nöjd med val av implantat och så än så länge, haha :) Skönt att du är nöjd i alla fall!! :)
Hur har allt gått för dig feliicia?? :)
Delilah
Kvinna ·
13 aug, 2014
raventear
Kvinna ·
13 aug, 2014
Morgonkaffet
Kvinna ·
14 aug, 2014
coyote
Kvinna ·