Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

23 apr, 2011

Junitråden 2011

Bröstförstoring

Nu börjar faktiskt juni närma sig, och jag kunde inte hålla mig från att skapa en juni tråd! Det är ju fler och fler som bokar tid i juni :)

Vart och när ska du opa dig? :D

244

Sortera efter

Anonym användare

24 maj, 2011

Mikka skrev:

Jag har stooor beslutsångest ! Jag ska prova två storlekar och bestämma mig på op-dagen. Det som bekymrar mig är att jag har läst att det är många här som säger att brösten blir breda och platta med en lägre profil, som var mitt val från början. Nu väljer jag mellan 400mx och 475mp det sistnämnda låter så väldigt stort men sen har jag med läst att eftersom jag är ganska lång kan jag bära upp det. Hjälp säger jag.

Åh, svårt detta... :/ Och lite konstigt att man tänker lite större var efter som... ;) Har också hört att en del tycker mx ger för platt resultat.... Men för min del blir det nog det, vill iNTE har för mycket put och uppmärksamhet. Hoppas du kan bestämma dig och känna trygghet med valet på opdagen sen, lita på din magkänsla! :) När är det dax?

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

9 juni är min nya op-tid, längtar verkligen. Stort lycka till till dig med !

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

Mikka skrev:

9 juni är min nya op-tid, längtar verkligen. Stort lycka till till dig med !

Ja just det, så var det! :) Håller alla tummar att det ska gå bra då! :) Skriv gärna sen o berätta allt! :)

Gilla

Tindra

Kvinna ·

24 maj, 2011

åh, vi ska operaras samma dag av Örjan :)

Gilla

Tindra

Kvinna ·

24 maj, 2011

Störreboobs skrev:

Konsultation hos Örjan på proforma imorgon :O :D Och operation den 14 juni om det känns bra med Örjan:)

åh, vi ska opereras samma dag av Örjan :)

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

24 maj, 2011

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Konsultation hos Örjan på proforma imorgon :O :D Och operation den 14 juni om det känns bra med Örjan:)

Guuud vad roligt! :D Äntligen, har väntat på någon som ska opereras samtidigt :O Vad skooj, ska du göra storleksbyte?:) Kram

Gilla

Tindra

Kvinna ·

24 maj, 2011

Störreboobs skrev:

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Guuud vad roligt! :D Äntligen, har väntat på någon som ska opereras samtidigt :O Vad skooj, ska du göra storleksbyte?:) Kram

Ja, det ska jag :) ska byta från 400cc coh1 till runt 600 coh2. 

Kanske ses där :) kram

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

SaraTT: Kan tyvärr inte ge dig några tips mentalt, för jag är själv som ett himla nervvrak just nu. Är så galet nervös, och värre lär det bli.

Däremot vanliga förberedelser är väl att kanske köpa Descutan på apoteket så du har det gjort. Jag själv ska gå och köpa ögonbrynsfärg som en förbedelse, för jag klarar mig inte utan att fylla i mina ögonbryn 😇

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

24 maj, 2011

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Okej hur kmr det sig att du vill byta från coh 1 till 2?:) Har du haft problem med rippling elr är du rädd att du får det med större implantat?:) Ja hoppas vi ses! Kram

Gilla

Tindra

Kvinna ·

24 maj, 2011

Störreboobs skrev:

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Okej hur kmr det sig att du vill byta från coh 1 till 2?:) Har du haft problem med rippling elr är du rädd att du får det med större implantat?:) Ja hoppas vi ses! Kram

Nej, har verkligen inte haft problem med nånting, tycker bara att dom är aningen för mjuka, och antar att dom blir ännu värre med större implantat. 

Ja verkligen :) du kan väl skriva sen när du får veta vilken tid du ska vara där? :)

Gilla

Störreboobs

Kvinna ·

24 maj, 2011

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Tindra skrev:

Störreboobs skrev:

Nej, har verkligen inte haft problem med nånting, tycker bara att dom är aningen för mjuka, och antar att dom blir ännu värre med större implantat. 

Ja verkligen :) du kan väl skriva sen när du får veta vilken tid du ska vara där? :)

Jaha okej men vad skönt att du inte haft problem me nåt! Jag fick min tid på konsultationen, jag ska vara där 07.45 om jag minns rätt för jag bor nära och vill gärna bli opad fort på morgonen så jag inte nojjar sönder innan:P Har du fått tid än elr skulle du ringa en vecka innan?:)

Gilla

Marie90

Kvinna ·

24 maj, 2011

Flowerbomb: Nu har jag varit på mitt andra besök inför operationen hos Örjan! Och faaan va grym han är alltså. Det känns mkt mkt mkt bättre nu än vad det gjorde första gången. Är galet nervös men åh va glad jag är. Äntligen! ska bli skitkul att du gör samma dag, 9 juni! Jag opas först, så du får tänka på mig på morgonen;) Och antagligen så kommer man få dela rum också.

Då har vi iprincip samma! Jag var inne på 325-350cc moderate plus först. Efter idag slutade vi på 425cc high. Trodde han skämtade när han sa 425!! Haha. Jag vill inte heller ha så stora. Hellre lite större men jag vill fortfarande att det ska se hyfsat naturligt ut (så mkt som det går) och ge mig en snygg klyfta. Jag har 12 cm i bröstbredd :P Jag kan ta 450 cc som egentligen hade varit liiite bättre för min bröstbredd men tyckte det såg galet stort ut!

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

24 maj, 2011

Marie90: Härligt :) Jo jag höll på att ramla baklänges när han skrev "tror nog att 400 cc blir bäst och ev 425 cc också..".

Man ska inte stirra sig blind på siffrorna för om man jämför implantaten så är det ju inte SÅ stor skillnad egentligen :)

Gud va spännande! Har du redan fått reda på när du ska op:as? :D

ÅÅh vill ju också få reda på det, men de sa att man ska ringa en vecka före :/

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

Ska också opas i juni på proforma 😀

Jag är 18 år och har sparat pengar från sommarjobb osv. Det är hårt när man pluggar samtidigt! Men nu äntligen har jag råd 😀

Gilla

Marie90

Kvinna ·

24 maj, 2011

Flowerbomb: Precis annars är det ju lätt att man stirrar sig blind på siffrorna = som jag har gjort. Ja jag frågade honom idag och sa att jag gärna vill opas tidigt så jag slipper vara så nervös, så vart han tyst, skrev på datorn lite och ba "sådär nu opas du först av alla" haha:) Han var verkligen hur lättsam som helst och drev ganska mkt:) kändes skönt

Gilla

Tinglan

Kvinna ·

24 maj, 2011

Och jag som hade tänkt 375cc MX (Och tyckte att jag tog i !!) - slutade på 475cc MP !

Känns fortfarande stort, men försöker fokusera på att jag snabbt vänjer mig, och att det kändes bra på konsultationen. Dock börjar ångesten komma nu, 2 veckor kvar för min del... !! Inte berättat för familjen, de kommer tycka att jag slösar ut pengar jag "inte" har. Kommer de känna sig svikna nu när jag dyker upp med jätterattar??! Åt andra sidan märker de inte om jag går upp 15kg eller ner 15kg.. :)

Bäst att sluta noja och fokusera på planen ! ;)

Dags att börja laga matlådor nu? Så att man klarar sig under läkningen!

Gilla

Anonym användare

24 maj, 2011

.

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

24 maj, 2011

Marie90: Åh vilken lyckoost du är! :D

Ja han är verkligen lättsam och lyssnar på vad man tycker och tänker   :)

Det kommer att bli toppen! Jag heter Johanna förresten, har ju inte mitt namn som alias ;)

Ska bli kul att träffas!

Kommer du att ta med dig sällskap på op dagen?

Gilla

Marie90

Kvinna ·

24 maj, 2011

Flowerbomb: Aa jag håller med:) Haha ja det ska bli kul! Bor du i Sthlm?
Jag vet faktiskt inte om jag ska göra det. Jag ville ha min pojkvän med mig men nu gjorde vi slut för 3v sen så aa jag vet inte.  Vill bara ha ngn vid min sida när jag vaknar upp annars funkar det. Dudå? Har du sällskap?

Gilla

Flowerbomb

Kvinna ·

24 maj, 2011

Marie90: Yes, eller bor mindre än 1 h från storstan ;) 

Oj, va tråkigt :( Jo kände också att man vill ha någon vid min sida, förmodligen så tar jag med mig min barndomskompis Christian.

Min pojkvän dumpade mig dagen efter min födelsedag, 6 mars, för en annan tjej... efter 5 år tillsammans. Nåja, jag mår toppen utan honom så för mig är det bra :D

Jag kommer att finnas där så helt ensam är du inte ;) hehe

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem