Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Tj123

Kvinna ·

29 mar, 2013

Dom kanske bad mig att ta kontanter för att vara helt hundra att dom hade alla pengar på op-dagen. korttransaktion kan ju ta någon dag? Det går säkert att betala allt innan med kort. Ring och hör med dom! :)
Gilla

mazlin

Kvinna ·

29 mar, 2013

Får höra med dom, jag kan ju åka in och betala någon dag efter min konsultation. Betalar jag med kortet så ger det 2000kr i återbäring och det är inte så tokigt.
Gilla

booblady

Kvinna ·

30 mar, 2013

ja känner oxå inläggen, mest på vänster bröst som ramlat ned mer än det andra!
igår köpte ja min första BH, en 75D, dock hade ja velat ha 70E men det hade dom inte. välkommen till den nya världens kändes det som haha!

testade två bhar liksom o de var FÖR SMÅ! vilken skum känsla!! aldrig hänt förut typ haha
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

31 mar, 2013

Nu tjejer går jag ner till gymmet för PW på bandet och igår var jag ute på PW :) Går hur bra som helst, börjat med kosttillskott igen och proteinshake's. Någon annan?
Gilla

Tj123

Kvinna ·

31 mar, 2013

Jag ska ner ikväll till gymmet för en PW på bandet medan min pojkvän gymmar. Måste röra mig! Rör mig mer och mer på dagarna nu, går längre promenader varje dag. Har inte börjat med proteinet men kommer att göra det idag antagligen. Känns bra när man kan börja röra sig lite. Hur hårt orkade och vågade du pressa dig själv? Orolig att gå för fort/brant. Hur hög puls ungefär vågade du få?
Gilla

4an

Kvinna ·

01 apr, 2013

har nån av er bytt tejpen än? dom glömde ge mig den och nu känns det som de e dax för det böjar släppa. har en tutte som ärret gör ont på fortfatande. känns spännt och drar mkt om jag rör den armen. kliar oxå mkt.
Gilla

booblady

Kvinna ·

01 apr, 2013

ja har inte vågat byta, men ska tillbaka på fredag så tänkte låta dem göra det, tror min tejp klarar sig tills dess!
Gilla

limpan93

Kvinna ·

01 apr, 2013

Min tejp lossnade lite när jag duschade så jag satte på ny tejp över den gamla. Har för mig att Örjan sa att jag skulle låta den gamla sitta kvar tills mitt återbesök, 8/4. Får man byta själv? Tror inte min tejp kommer hålla en vecka till nämligen :(
Gilla

Tj123

Kvinna ·

02 apr, 2013

Jag har tejpat över den dom satte på för min håller på att ramla av. Örjan sa att den skulle sitta kvar till återbesöket. Jag har en vecka kvar, 8/4 så jag fortsätter att tejpa över tills dess :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

02 apr, 2013

Alltså grejen är ju att man inte får bli svettig, tror min puls var uppe i 160 när jag testade hålla händerna på pulsmätaren på bandet. Gick inte alls fort. Men de är nästan skönare att gå utomhus.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

02 apr, 2013

Men man får väl inte få hög puls pga risken för blödningar? Tror han sa så. Jag tycker också att det är skönare att gå utomhus. Men vet inte hur mycket jag vågar pressa mig själv. Känner iofs ingen skillnad mot före operationen. Tycker jag orkar lika mycket. Möjligtvis att jag blir tröttare efteråt. Längtar verkligen tills man kan träna igen!
Gilla

malla

Kvinna ·

03 apr, 2013

Jag sover med bh:n på natten o går topless på dagarna..Det är nog viktigt att ha den på natten för att hålla tuttarna på plats så dom inte "glider" sen i framtiden är det bra att sova med en sportbh eller tajt top..

Min tejp håller på o lossna på sidorna så jag har förstärkt med tejpen vi fått men den tejpen är ju svindålig, bara jag som tycker det eller?

Ogillar att gå utan bh på dagarna för brösten är ömma och det gör att jag skjuter fram axlarna och får dålig hållning.
Har ni ömma bröst eller är det som "vanligt"? Jag kan inte klämma på mina iaf..
Gilla

malla

Kvinna ·

03 apr, 2013

Har köpt två bh förresten :D 70 d blev det och satt som gjutet! Asfina från Tigerofsweden (köpte på sjukt bra rea)
Gilla

malla

Kvinna ·

03 apr, 2013

o en sak till bara.. började jobba igår! Lite ovant och fick ta det försiktigt då det är en del lyft o så som ingår. Men jag lever :)
Gilla

booblady

Kvinna ·

03 apr, 2013

ja tycker oxå att tejpen är sådär asso! men har gjort samma, förstärkt på sidorna där de började gå upp :)
Gilla

limpan93

Kvinna ·

03 apr, 2013

Jag tycker att tejpen är riktigt dålig då den nya man sätter över den gamla inte riktigt fäster eller lossnar efter ett litet tag. Jag har jobbat två dagar nu, kört bil till och från jobbet och är helt smärtfri. Så skönt och jag är så glad och längtar verkligen på att få använda snygga bh:ar! :)
Gilla

4an

Kvinna ·

04 apr, 2013

tejpen har lossnat ggr flera och jag har lappat ihop massor ser ut som ett lapptäcke under tutten. jag är dålig på gå utan på dagarna tycker de känns obehagligt. tycker inte mina tuttar sjunkit ner så mkt dom e inte svullna längre men jag har ju inte fått nån "skitbacke" tycker inte underpolen e så stor. dom e mer stora på ovan sidan. hur är de för er?
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

06 apr, 2013

Jag går med en mjuk bygellös bh på dagarna går nästan aldrig utan! Angående hög puls! kan man verkligen få blödningar 3v efter op? Verkar lite väl.. Lever i princip som vanligt, börjat på mitt kostschema igen och går 1-2 PW's om dagen ca 5-8 km. Sover som ett barn på nätterna :) Ja tejpen är värdelös! Har återbesök 12.30 8/4 sen en ansiktsbehandling mini 14.00 :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

06 apr, 2013

Mina är också större på ovansidan och så kommer de ju va, dom sjunker ju lite åt gången! :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

07 apr, 2013

Har för mig att det var så han sa, för att blodkärl osv inte läkt klart. Ska fråga på måndag när jag har återbesök. Har mitt 13.30 och jag längtar verkligen tills han tar bort tejpen så jag kan få ny. Har lappat över så mycket så det ser helt galet ut. Ändå fäster det inte! Jag kan inte äta som vanligt ännu. Men jag har fått förklaring till varför jag haft sån jäkla yrsel och varför jag måste äta så mycket hela tiden för att inte riskera att svimma. Så nu får jag helt enkelt äta lite annorlunda ett tag innan kroppen är som vanligt igen. Annars lever jag som vanligt förutom träningen. Men jag är ute några timmar varje dag på PWs så jag överlever kanske ett tag till. Ska se på måndag vad han säger om träningen. Vill sätta igång nu!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem