Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

07 sep, 2011

Novembertråden 2011

Bröstförstoring

Kunde inte hitta någon sådan tråd så tänkte att man kunde starta upp en.

Är det någon som ska opa sig under november? Var, hos vem och hur mycket ska du lägga in? :)

Själv är det den 10/11 som gäller för min del hos Helena Svensdottir på Citadellkliniken med 345 cc mellanprofil.

249

Sortera efter

Hulda

Kvinna ·

11 nov, 2011

Den 9:e var det dag för mig. Allt gick kanon och jag mådde oförskämt bra efter operationen. Har skrivit en operationsberättelse, lite vimsig kanske men den finns där iaf. För mig blev det 275cc mpp framför. Det stramar på rätt bra men gör inte ont i övrigt. Det är små bröst jag skaffat mig men ändå 275cc större än mina påsar jag hade innan och jag tror att dessa kommer passa min lilla kropp bra när dom är färdig gräddade ;)
Gilla

citadell2011

Kvinna ·

11 nov, 2011

Hej, grattis. Känner du dej nöjd än så länge med stl.valet? Tiden går fort å ja känner mig fortfarande så osäker på stl.
Gilla

Hulda

Kvinna ·

12 nov, 2011

citadell2011 skrev:
Hej, grattis. Känner du dej nöjd än så länge med stl.valet? Tiden går fort å ja känner mig fortfarande så osäker på stl.

Ja jag är öjd med storleken än så länge.. Dom är som sagt rätt små så visst kan jag känna att jag skulle valt större men samtidigt så vet jag att det är inte jag. :)

Gilla

citadell2011

Kvinna ·

12 nov, 2011

Härligt, själv har jag stl.noja så de står härliga till, kommer nog vela in i de sista som de känns nu..
Gilla

Jatropha

Kvinna ·

12 nov, 2011

Jag börjar nästan må som folk efter min op 9/11. Har haft rätt rejält ont, förmodligen mest för att min tydligen ovanligt fasta vävnad är väldigt ovillig att anpassa sig till den nya formen. Får bunkra upp med tålamod för att hoppas att de ska komma till rätta. Just nu är de STENHÅRDA, strutiga som bara den och allmänt i vägen. Men det var väl ungefär vad jag räknade med, har inte haft sån ångest över storleken som jag trodde jag skulle ha, men har å andra sidan inte sett dem nakna än.

La upp en bild precis för den som är nyfiken. :)

Blev sjukskriven i 3 veckor, och just nu känns det som jag kommer behöva den tiden...

Hulda: Tror det blir jättebra storlek! Mina är ju inte mycket större än dina heller (290/310). Jag ville verkligen inte ha några jättebröst, bara bröst öht. :)

Gilla

Hulda

Kvinna ·

12 nov, 2011

Jag har också lagt upp bild efter operationen. Kanske inte världens bästa då brösten är väldigt spända och hårda. Men det får man ju räkna med i början.

Gilla

zzofia

Kvinna ·

15 nov, 2011

Nu e det bara 2 veckor kvar tills det i min tur!så jäkla nervös har nästan ingen att prata om detta med eftersom att dom flesta tycker det är dumt att jag ska göra det så håller inne på allt.... Vill bara få ringa in till proforma och få min tid jag ska vara där nu! :D Vilka är det som ska op sig hos MIchael Olenius den 29/11 mer än jag?!

Gilla

Anonym användare

15 nov, 2011

Två veckor för mig också idag :D E nervös till o från, börjar kännas så verkligt nu. Hoppas dessa veckor går supersnabbt :)

Gilla

Smultron

Kvinna ·

15 nov, 2011

mindre än 1 vecka kvar nu. har äntligen funnit ro i mitt storleksval också! 375 cc hö/425 cc vä HP mentor runda bakom coheisve 1 blir det!

Gilla

Anonym användare

16 nov, 2011

Idag är det 2 veckor kvar, och jag har fortfarande inte bestämt vilken placering jag vill ha!

Per rekomenderar bakom, jag funderar på framför..att det ska vara så svårt!

Gilla

Anonym användare

16 nov, 2011

6 dagar kvar för mig nu!!!! Shiit jag hoppas att denna vecka springer iväg för nu vill jag bara ha tisdag! Har också haft lite storleksnojja men jag vet om jag skulle ta större så är det inte jag lixom! Blir 350cc framför:)

Jatropha: får man fråga vem som gjorde dina på Art clinic?? lycka till med läkningen!
Gilla

Jatropha

Kvinna ·

16 nov, 2011

Per Windh gjorde mina. Var himla nöjd med honom som kirurg, kändes väldigt lugn, trygg och förtroendeingivande, man märkte att han lyssnade och tog sig tid. För tidigt att säga nåt om själva resultatet än, men när jag var och tog suturerna idag hade de iaf läkt fint och såg bra ut, så såhär långt är allt väl. :)

Gilla

leiali

Kvinna ·

17 nov, 2011

Hulda och Jatropha, Grattis till brösten, ser jättebra ut :), själv har jag exakt en vecka kvar nu, längtar, örker för närvarande typ 2 cig per dag, ska sluta helt på söndag har jag bestämt, hoppas det inte påverkar allt för mycket, vad är det egentligen som gör att det är så farligt? har det bara med läkningen att göra eller är det mer?

Gilla

Jatropha

Kvinna ·

18 nov, 2011

Inte säker, men rökning försämrar ju cirkulation vad jag vet, vilket är dåligt i allmänhet för läkning, och påverkan på luftvägarna är förmodligen inte toppen för syresättning och så under narkos heller. Men bara kirurg och narkosläkare kan ge dig riktigt bra svar!

Går framåt för mig, har lagt upp ett par nya bilder sen jag blev av med tejpen vid stygntagningen och tycker de redan börjar se bättre ut, faktiskt. Letar sig sakta men säkert mer volym nedåt mot underpoolen. :) Har börjat sticka alldeles fantastiskt mycket i dem idag på de ställen som varit "döda" tidigare, tar det som ett tecken på att nerverna börjar vakna till liv och leta sig fram igen. Bra, men uscha så obekvämt!

Gilla

Hulda

Kvinna ·

22 nov, 2011

Hej brudar! Hur går det med allas tuttar och operationer ? :)

Gilla

Saraaa

Kvinna ·

22 nov, 2011

För mig går de bra, opades för 2 veckor sen och började jobba idag! Hur går de för dig Hulda?:)
Gilla

Hulda

Kvinna ·

22 nov, 2011

Jag började jobba idag. Opererades den 9:e. Det gicka kanon, hoppas resten av veckan går lika bra.

Dom börjar mjukna på rätt bra. Tror jag, har inte koll på hur sillisar känns :P

Gilla

akupa

Kvinna ·

22 nov, 2011

Å vad roligt för er! jag ska snart på konsultation, men har ej bokat någon tid för op än... Jag funderar på hur jag ska göra med betalningen... Hur har ni andra gjort? tagit banklån, sparat ihop eller gått genom kliniken? Jag har börjat spara och har kommit ungefär halvvägs så då kanske det är ok att ta ett lån på 20 k iaf :)
Gilla

Saraaa

Kvinna ·

22 nov, 2011

Hulda: Ja vet inte riktigt heller hur de "ska" kännas.. Men de är nog högst individuellt!;) mina börjar också mjukna. Kände idag för första gången att de "gungade" lite när ja gick!!;) hihi, aldrig känt de förut, så de va lite häftigt:p Akupa: ja tänkte först använda mina fond pengar. Annars skulle ja ta lån. Men för att slippa röra fond pengarna eller ta lån så fick ja låna av Mina föräldrar, dels för att slippa räntan. Ska betala tillbaka varje månad. Guld värt! Spara är ju de bästa, och de känns ju inte lika farligt att ta lån på 20 K som 40:p kolla vad kliniken erbjuder, med ränta och allt va de innebär:p lycka till
Gilla

Jatropha

Kvinna ·

22 nov, 2011

Blir två veckor för mig i morgon, och det går väl framåt även om det känns som det går långsamt. :) Har fortfarande en hel del ont, även om det inte är samma slags ont som i början, mer stickande och skärande nu och kommer mest vid vissa rörelser och ställningar. Äter inget smärtstillande längre, men blir trött för minsta lilla. Är väldigt glad att jag ska vara hemma från jobbet iaf tills på måndag.

Höger bröst läker på bra, vänster är rätt mycket efter men ska väl förhoppningsvis arta sig snart. Tänkte försöka ta nya bilder i morgon på tvåveckorsdagen. :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem