Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
1xxx1 profilbild

1xxx1

Kvinna ·

04 mar, 2023

Operation april/maj/juni 2023

Bröstförstoring

Hej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?

318

Sortera efter

Hejjhejj

Kvinna ·

21 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

Hejjhejj wrote:

Ananasblomma2 wrote:

Jag upplever att det knakar och brakar i brösten. Sen har jag sån otrolig brännande smärta, så oskönt.

Hur tajt ska bh sitta? Känns olidligt mot revbenen.

Till mig sa dom att de va vanligt att de knaka och braka för de va nånting som jag inte kommer ihåg.just nu.. känner ingenting mot revbenen ön iaf.

Ja jag antar att det helt ofarligt men det känns ju mysko?. Känns som att hela världen hör det jag hör...

Nä nu får maken komma hem, jag är svettig och behöver hjälp med att duscha. Ska ut och fira sonen ikväll med lite go middag och ölprovning för grabbarna, jag partar på Alvedon och eventuellt en oxynorm om jag vill vara riktigt wild and crazy.
Ha en fin helg allihopa ❤️

Ja jag dog lite själv när det knastrade till i bröstet haha.. lycka till med grabbarna ikväll och ha en fin kväll ❤️
Gilla

Acct

Kvinna ·

21 apr, 2023

Jag har tid på tisdag och börjar bli nervös för tiden efteråt framförallt, MEN hur tänker ni med bikini i sommar? Vad kan man ha/inte ha? 1000 tankar och frågor, vill veta slutstrl nu så man kan beställa nya bikinis och underkläder ?
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

22 apr, 2023

Acct skrev:

Jag har tid på tisdag och börjar bli nervös för tiden efteråt framförallt, MEN hur tänker ni med bikini i sommar? Vad kan man ha/inte ha? 1000 tankar och frågor, vill veta slutstrl nu så man kan beställa nya bikinis och underkläder ?

Har inte tänkt alls på bikini i sommar? jag tror det blir lättast att veta vid återbesöket vad man har för stl men det är ju ganska inviduellt då ingen vet hur länge man är svullen:)
Gilla

Acct

Kvinna ·

22 apr, 2023

Haha det är bara såna saker jag tänker på, sjävla operationen tänker jag inte alls på ? Ja det var ju det här med tålamodet ?
Gilla

Anonym användare

22 apr, 2023

Opererades igår. Visste inte att jag var så känslig mot morfin så jag låg och kräktes på uppvaktat i fem timmar och får inte äta oxynorm utan bara den långverkande morfinet. Kan inte resa mig själv, hade förväntat mig smärta men det här var extremt. Det är såklart individuellt. Hur mår ni andra? Ni som inte äter oxynorm, vad äter ni istället?
Gilla

Sofiatia

Kvinna ·

22 apr, 2023

Acct skrev:

Jag tänker kompressionsbh i sommar ? Den med bygel jag skaffade efter första operationen lär ju knappast passa, och bygel är ju inte att tänka på i år. Däremot köpte jag en mjuk utan bygel som passar nu och lär passa sen. Vill man köpa bikiniöverdel så kan ju de som har lite mer att slå på vara en idé. Tror inte det är någon bra idé att köpa BH i förväg dock. Hade jag chansat innan första operationen, baserat på vad det brukar hamna på, då hade jag köpt en kupa för litet. Sura pengar liksom... Men ivrig blir man ju...
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

22 apr, 2023

Tänkte fråga lite mer. Mitt ena bröst är lite kantigt och sitter högre upp. Bröstbandet hjälper väl till positioneringen, det fattar jag med hur hårt spänt ska det vara? Sen hur får man till runheten på. Det kantiga bröstet? Ska på återbesök på tisdag men vill veta nyss.
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

22 apr, 2023

Cjhg95 skrev:

Opererades igår. Visste inte att jag var så känslig mot morfin så jag låg och kräktes på uppvaktat i fem timmar och får inte äta oxynorm utan bara den långverkande morfinet.

Kan inte resa mig själv, hade förväntat mig smärta men det här var extremt. Det är såklart individuellt.

Hur mår ni andra? Ni som inte äter oxynorm, vad äter ni istället?

Nej men fy vad jobbigt för dig! Hur känns det idag? Jag har spytt två ggr sen jag kom hem, är två dagar sen op, jag tror att jag också är känslig mot oxy men får se, spyr jag igen så kommer jag sluta med den.
Gilla

citadell

Kvinna ·

22 apr, 2023

Hejjhejj hur känns storleken på dina implantat?? Är ungefär i din storlek och har blivit rekommenderad motiva 625cc full profil. Men nervös att detta ska kännas jättestort. Grattis till operationen.
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

22 apr, 2023

citadell skrev:

Hejjhejj hur känns storleken på dina implantat??
Är ungefär i din storlek och har blivit rekommenderad motiva 625cc full profil. Men nervös att detta ska kännas jättestort. Grattis till operationen.

Hej och tack!:) jag har mentor siltex thpx, än så länge svullna men det är inte för stort utan det ser "normalt" ut ? men jag är nöjd
Gilla

Anonym användare

22 apr, 2023

Känns sjukt tufft.. har skippat oxynorm helt pga krökningarna, gör för ont att kräkas. Men långverkans morfin funkar och tog 2 tabletter V det nu på kvällen istället för 1. Hoppas att det känns bättre om ett par dagar. Hur känner du nu 2 dagar efter operationen? Räknar med att det känns värre imorrn o måndag innan det saknar vänder. Är hos min mamma men har så dåligt samvete för saknar ihjäl mig efter mina små barn där hemma!
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

22 apr, 2023

Cjhg95 skrev:

Känns sjukt tufft.. har skippat oxynorm helt pga krökningarna, gör för ont att kräkas. Men långverkans morfin funkar och tog 2 tabletter V det nu på kvällen istället för 1.

Hoppas att det känns bättre om ett par dagar. Hur känner du nu 2 dagar efter operationen? Räknar med att det känns värre imorrn o måndag innan det saknar vänder. Är hos min mamma men har så dåligt samvete för saknar ihjäl mig efter mina små barn där hemma!

Ja långtidsverkande är det enda jag har tagit. Provade ta två imorse och två ikväll, tror jag måste trappa ner till 1 för jag känner nu att jag mår lite lätt illa ändå :/ Jag mår förvånansvärt bra, igår var egentligen den värsta dagen, då kändes dom extremt svullna. Idag har jag vankat sakta inne på en företagsmässa i ca 1 timme utan problem.. kände visserligen hur trött jag blev så när jag kom hem så vilade jag en timme, sen kom mina föräldrar och bjöd på middag och efter det fick jag vila igen i ca 2 timmar men det går bra faktiskt. Hur gamla är dina barn?
Gilla

Anonym användare

23 apr, 2023

Jag vakande upp idag och mår absolut bättre än igår så det är underbart. Mina barn är 15 månader och 3 år. Starkt jobbat att gå på företagsmässa! Hur gamla är dina barn, ser i din signatur att du har barn :)
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

23 apr, 2023

Cjhg95 skrev:

Jag vakande upp idag och mår absolut bättre än igår så det är underbart. Mina barn är 15 månader och 3 år.
Starkt jobbat att gå på företagsmässa! Hur gamla är dina barn, ser i din signatur att du har barn :)

De va skönt att röra på sig men fy vad trött jag blev efteråt ? mina barn är 13 år och 6 år, 6 åringen är vild och en riktigt ute kille så ska bli intressant hur det går till veckan när vi ska va själva. Men han är väldigt förstående i att jag har lite ont så han har faktiskt varit väldigt gullig och försiktig. Förstår att du har det lite tuffare men man löser det på något sätt:) men försök att ha hjälp så länge som det går, jag blir lätt trött så fort jsg har gjort nånting och måste vila..
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

23 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

Tänkte fråga lite mer. Mitt ena bröst är lite kantigt och sitter högre upp.
Bröstbandet hjälper väl till positioneringen, det fattar jag med hur hårt spänt ska det vara? Sen hur får man till runheten på. Det kantiga bröstet? Ska på återbesök på tisdag men vill veta nyss.

Jag har inget bröstband, jag sover upprätt för jag inbillar mig att det sjunker ner bättre ? hur mår du nu?
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

23 apr, 2023

Hejjhejj skrev:

Ananasblomma2 wrote:

Bröstbandet hjälper väl till positioneringen, det fattar jag med hur hårt spänt ska det vara? Sen hur får man till runheten på. Det kantiga bröstet? Ska på återbesök på tisdag men vill veta nyss.

Jag har inget bröstband, jag sover upprätt för jag inbillar mig att det sjunker ner bättre ? hur mår du nu?

Har sittsovit, fick för mig att det skulle vara bra. Har ont från vänster bröst, bränner, spänner och ilar. Men tror att det är sårytan, den är mycket större än höger sida... Bröstbandet funderar jag ff över, kan inte förstå hur spänt det ska vara. Åker till Rom den 30e hoppas kunna vara mindre stel o smärtpåverkad då... Önskar mig ett glas vin i alla fall 1 glas.
Gilla

Anonym användare

23 apr, 2023

Mina bröst är ju helt nya men sitter extremt högt så bröstvårtan sitter långt ner. Har fler så?
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

23 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

Hejjhejj wrote:

Ananasblomma2 wrote:

Har sittsovit, fick för mig att det skulle vara bra.
Har ont från vänster bröst, bränner, spänner och ilar. Men tror att det är sårytan, den är mycket större än höger sida...
Bröstbandet funderar jag ff över, kan inte förstå hur spänt det ska vara.

Åker till Rom den 30e hoppas kunna vara mindre stel o smärtpåverkad då... Önskar mig ett glas vin i alla fall 1 glas.

Du kan inte mejla och fråga dom? Jag mejlade dom idag för att fråga om jag fick tjuvkika på brösten vilket jag fick. Och då skrev dom även att det var ok att ändra ställningen på bhn för att de ska inte skava osv.. Hoppas det löser sig i alla fall! :) ska du ner innan ditt återbesök? Bor du i närheten så har du kanske kunnat kommit in tidigare så dom kan hjälpa dig?
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

23 apr, 2023

Cjhg95 skrev:

Mina bröst är ju helt nya men sitter extremt högt så bröstvårtan sitter långt ner. Har fler så?

Mina satt också väldigt högt upp men när jag kikade idag så tyckte jag det såg helt okej ut!:) har du redan tjuvkikat?
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

23 apr, 2023

Nu är det bara timmar bort, första duschen gjord. Inte så nervös (än) mer förväntansfull. Lite förvånad över hur lugn jag känner mig, kanske att nerverna kommer imorgon. Inte lika nervös inför narkosen efter jag prata med narkosläkaren i fredags, så skönt... Hoppas man kommer kunna sova i natt ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem