1xxx1
Kvinna ·
04 mar, 2023
Operation april/maj/juni 2023
BröstförstoringHej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?
Sortera efter
Ananasblomma2
Kvinna ·
23 apr, 2023
Hejjhejj
Kvinna ·
23 apr, 2023
Nu är det bara timmar bort, första duschen gjord. Inte så nervös (än) mer förväntansfull.
Lite förvånad över hur lugn jag känner mig, kanske att nerverna kommer imorgon. Inte lika nervös inför narkosen efter jag prata med narkosläkaren i fredags, så skönt...
Hoppas man kommer kunna sova i natt ?
Hejjhejj
Kvinna ·
23 apr, 2023
Tänkte fråga lite mer. Mitt ena bröst är lite kantigt och sitter högre upp.
Bröstbandet hjälper väl till positioneringen, det fattar jag med hur hårt spänt ska det vara? Sen hur får man till runheten på. Det kantiga bröstet? Ska på återbesök på tisdag men vill veta nyss.Jag har inget bröstband, jag sover upprätt för jag inbillar mig att det sjunker ner bättre ? hur mår du nu?
Har sittsovit, fick för mig att det skulle vara bra.
Har ont från vänster bröst, bränner, spänner och ilar. Men tror att det är sårytan, den är mycket större än höger sida...
Bröstbandet funderar jag ff över, kan inte förstå hur spänt det ska vara.Åker till Rom den 30e hoppas kunna vara mindre stel o smärtpåverkad då... Önskar mig ett glas vin i alla fall 1 glas.
Du kan inte mejla och fråga dom? Jag mejlade dom idag för att fråga om jag fick tjuvkika på brösten vilket jag fick. Och då skrev dom även att det var ok att ändra ställningen på bhn för att de ska inte skava osv..
Hoppas det löser sig i alla fall! :) ska du ner innan ditt återbesök? Bor du i närheten så har du kanske kunnat kommit in tidigare så dom kan hjälpa dig?
Ska på återbesök på tisdag, åker imorgon med nattbussen. Jag bor utanför Stockholm men operades i Malmö.
Har mailat men i te fått svar ännu.
Ananasblomma2
Kvinna ·
24 apr, 2023
Bröstbandet hjälper väl till positioneringen, det fattar jag med hur hårt spänt ska det vara? Sen hur får man till runheten på. Det kantiga bröstet? Ska på återbesök på tisdag men vill veta nyss.Jag har inget bröstband, jag sover upprätt för jag inbillar mig att det sjunker ner bättre ? hur mår du nu?
Har ont från vänster bröst, bränner, spänner och ilar. Men tror att det är sårytan, den är mycket större än höger sida...
Bröstbandet funderar jag ff över, kan inte förstå hur spänt det ska vara.Åker till Rom den 30e hoppas kunna vara mindre stel o smärtpåverkad då... Önskar mig ett glas vin i alla fall 1 glas.
Du kan inte mejla och fråga dom? Jag mejlade dom idag för att fråga om jag fick tjuvkika på brösten vilket jag fick. Och då skrev dom även att det var ok att ändra ställningen på bhn för att de ska inte skava osv..
Hoppas det löser sig i alla fall! :) ska du ner innan ditt återbesök? Bor du i närheten så har du kanske kunnat kommit in tidigare så dom kan hjälpa dig?Ska på återbesök på tisdag, åker imorgon med nattbussen. Jag bor utanför Stockholm men operades i Malmö.
Har mailat men i te fått svar ännu.
Ok! Ja du får ha lite is i magen.. skönt att du får det gjort innan rom resan ändå:) hade du bröstbandet på när du vaknade eller när fick du det?
Lusie
Kvinna ·
24 apr, 2023
1xxx1
Kvinna ·
24 apr, 2023
Nu är det mindre än 3h till jag ska vara på kliniken. Sååååå pirrigt nu ?? Ser inte fram emot nästa omgång Descutan jag står inför haha den första sved lite och jag såg ut som en prickig korv efteråt ?
Hejjhejj
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hoppas det löser sig i alla fall! :) ska du ner innan ditt återbesök? Bor du i närheten så har du kanske kunnat kommit in tidigare så dom kan hjälpa dig?Ska på återbesök på tisdag, åker imorgon med nattbussen. Jag bor utanför Stockholm men operades i Malmö.
Har mailat men i te fått svar ännu.Ok! Ja du får ha lite is i magen.. skönt att du får det gjort innan rom resan ändå:) hade du bröstbandet på när du vaknade eller när fick du det?
Jag fick Bröstbandet morgonen efter, var först lindad.
Vilken natt, knappt sovit. Bhn klämde så inåt helvete, var tvungen att ta av den till slut. Nu är den på igen. Känns som att den har krympt efter tvätten.
Och har haft så himlans ont inatt, brännande, skärande smärta.
Får se vad Tuve säger imorgon på återbesöket
Hejjhejj
Kvinna ·
24 apr, 2023
Nu är det mindre än 3h till jag ska vara på kliniken. Sååååå pirrigt nu ?? Ser inte fram emot nästa omgång Descutan jag står inför haha den första sved lite och jag såg ut som en prickig korv efteråt ?
Lusie
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hejjhejj
Kvinna ·
24 apr, 2023
Heeeej nu har jag vaknat! Och jag har helt okej ont ändå. Håller inte på att dö av smärta liksom. Mår inte illa heller! Så skönt ??
Lusie
Kvinna ·
24 apr, 2023
Gojjan
Kvinna ·
24 apr, 2023
sys1234
Kvinna ·
24 apr, 2023
Jag opererade mig i onsdags. 19/4. Tog 220 framför muskeln. Hade egentligen tänkt att förstora med kroppseget fett, men kirurgen trodde inte det skulle bli bra. Jag hade för lite innan och resultatet var för osäkert. Nu ligger jag här och undrar lite "vad har jag gjort" eftersom det blev ett snabbt beslut att ta implantat. Fick en återbudstid.
Känns ganska overkligt just nu.
Ananasblomma2
Kvinna ·
24 apr, 2023
Har mailat men i te fått svar ännu.Ok! Ja du får ha lite is i magen.. skönt att du får det gjort innan rom resan ändå:) hade du bröstbandet på när du vaknade eller när fick du det?
Jag fick Bröstbandet morgonen efter, var först lindad.
Vilken natt, knappt sovit. Bhn klämde så inåt helvete, var tvungen att ta av den till slut. Nu är den på igen. Känns som att den har krympt efter tvätten.
Och har haft så himlans ont inatt, brännande, skärande smärta.
Får se vad Tuve säger imorgon på återbesöket
Aj då, lät inge vidare! Jag har inte känt nånting alls av bhn, däremot stygnen kände jag imorse, brännande känsla typ. Har du knäppt bhn längst ut?
Gojjan
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hejjhejj
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hahahah systrar… jag tar tillbaka allt jag sa ? har väl jag fått känna att jag lever. Spyr som en gris och har världens smärta ?????
Hejjhejj
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hmm.. ny här och får inte till det. Lyckades inte få med tidigare inlägg trots att jag tryckte reply. Trodde att frågan "vad var det som inte kändes bra?" Skulle komma med innan detta inlägg.
Tror bara att det var lite omtumlande att över huvud taget bestämma sig för implantat istället för fettransplantation och en vecka senare sitter jag med sillisar liksom. Blir också lite nere av att bara gå hemma och har inte berättat för nån mer än min man att jag gjort det. Är rädd för vad andra ska tycka.
sys1234
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hmm.. ny här och får inte till det. Lyckades inte få med tidigare inlägg trots att jag tryckte reply. Trodde att frågan "vad var det som inte kändes bra?" Skulle komma med innan detta inlägg.
Tror bara att det var lite omtumlande att över huvud taget bestämma sig för implantat istället för fettransplantation och en vecka senare sitter jag med sillisar liksom. Blir också lite nere av att bara gå hemma och har inte berättat för nån mer än min man att jag gjort det. Är rädd för vad andra ska tycka.
Jag hade ändå litat på kirurgen, du hade kanske istället suttit med resultat som inte hade nått upp till dina förväntningar?
Det är så tabu belagt ändå med implantat kan jag tycka, men förstår om du tänkt att det skulle vara mer naturligt att det känns deppigt.
Men vill du berätta för fler så är det bara säga vad din plan var från början men att det inte gick och då blev det såhär:)
Momof2
Kvinna ·
24 apr, 2023
1xxx1
Kvinna ·
24 apr, 2023
Hoppas det löser sig i alla fall! :) ska du ner innan ditt återbesök? Bor du i närheten så har du kanske kunnat kommit in tidigare så dom kan hjälpa dig?