Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
1xxx1 profilbild

1xxx1

Kvinna ·

04 mar, 2023

Operation april/maj/juni 2023

Bröstförstoring

Hej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?

318

Sortera efter

1xxx1

Kvinna ·

19 apr, 2023

Spännande att läsa hur de gått för er som redan blivit opererade. Hur mår ni, har ni haft ont? Min dag är på måndag och det är fullt ös tills dess. Jag har haft en envis förkylningen (covid) som satt käppar i hjulen för en extra konsultation. Nu blir den på måndag innan OP. Men de känns tryggt, haft superbra samtal. Sen fyller dottern 3år på fredag, kalas lördag, sen söndag att förbereda hemma. Sen äntligen är de måndag ???
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

19 apr, 2023

Nu är första descutan duschen gjord!! Operationen blev framflyttad från 9.30 till 12.45 lite drygt men den blir av i alla fall. Dock lite orolig då min kirurg inte har skrivit ut nått recept än... mejlade kliniken om det och dom skulle påminna honom men det blev aldrig av. Så jag hoppas det löser sig på något sätt.
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

20 apr, 2023

sys1234 skrev:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!
Åh va kul det är ju likt mitt val! Jag ska ha siltex xtr HP. Vad ska du ha för något?

Jag har Montiva

Blev det framför eller bakom? Hur känns det nu såhär dagen efter?

Blev delvis bakom muskeln, 650 på bägge sidor, hög profil. Plus korrigering av fula ärr.
Otroligt fina.

Åh vad kul att höra! Blir taggad inför min egen operation. Tänkte du lägga ut någon bild? Har du mycket smärta? Hur mår du generellt?

Jag mår okej, väldigt handikappad. Svårt att klä på mig... Sov som en sten inatt, vaknade inteav smärtan (vilket jag sotar för nu). Det gör egentligen inte så ont utan det som stör är att bh sitter så satans tajt och gör inte mot revbenet. Sen bränner det mot såren. Fick snitt i mina befintliga ärr efter lyftet så inget i armhålan. Som sagt är stel, gått upp 2 kg (haha svullen och att implantaten väger 1,4 kg kan ju kanske va en orsak?). Maken bara små ler när han ser mig. Jag åkte som en snygging kom hem som en sexbomb tydligen, haha eller så blev jag 97 år gammal med rörlighetsproblem. Däremot är ena bröstet mycket högre än det andra, Tuva la handen över o försökt pressa ner det igår innan jag gick hem. Gissar att bröstbandet ska göra jobbet. Annars kommer det se udda ut. Jag känner mig så snygg i alla fall, från platt typ A-B kupa till F tror jag. Känns fantastiskt.... Nu längtar jag bara efter att jag ska kunna röra mig utan att det klämmer och har sig.
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

20 apr, 2023

Lusie skrev:

Iiiiiiihh nu är det bara 1 vecka kvar för mig. På måndag nästa vecka är det dags ???? är sååååå pirrig och spänd och nervös nu ?? Är faktiskt mest nervös och rädd för narkosen. Har ju blivit sövd en gång tidigare och det gick bra men vad som helst kan ju hända. Nu har jag ju dessutom 3 barn också… men det kommer gå bra. Det måste gå bra

Det kommer gå strålande. Jag opererades den 18 april. Mår relativt bra, men önskar jag hade haft min man hemma ett par dagar. Är ganska så orörlig och stel. Lycka till med operationen. Du kommer bli så fin❤️ hoppas dom tar väl hand om dig. Kram Ananasblomman
Gilla

sys1234

Kvinna ·

20 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!
Åh va kul det är ju likt mitt val! Jag ska ha siltex xtr HP. Vad ska du ha för något?

Jag har Montiva

Blev delvis bakom muskeln, 650 på bägge sidor, hög profil. Plus korrigering av fula ärr.
Otroligt fina.

Åh vad kul att höra! Blir taggad inför min egen operation. Tänkte du lägga ut någon bild? Har du mycket smärta? Hur mår du generellt?

Jag mår okej, väldigt handikappad. Svårt att klä på mig... Sov som en sten inatt, vaknade inteav smärtan (vilket jag sotar för nu). Det gör egentligen inte så ont utan det som stör är att bh sitter så satans tajt och gör inte mot revbenet. Sen bränner det mot såren. Fick snitt i mina befintliga ärr efter lyftet så inget i armhålan.

Som sagt är stel, gått upp 2 kg (haha svullen och att implantaten väger 1,4 kg kan ju kanske va en orsak?).

Maken bara små ler när han ser mig. Jag åkte som en snygging kom hem som en sexbomb tydligen, haha eller så blev jag 97 år gammal med rörlighetsproblem.

Däremot är ena bröstet mycket högre än det andra, Tuva la handen över o försökt pressa ner det igår innan jag gick hem. Gissar att bröstbandet ska göra jobbet. Annars kommer det se udda ut. Jag känner mig så snygg i alla fall, från platt typ A-B kupa till F tror jag. Känns fantastiskt.... Nu längtar jag bara efter att jag ska kunna röra mig utan att det klämmer och har sig.

Skönt att det ändå inte är smärtan från operationen som är största problemet i sig även om jag kan tänka mig att du känner dig lite mörbultad. Jätteroligt att höra att du är så nöjd. Hade du också olika höjd på bröstvecken? Jag har det och är väl lite orolig att det ska bli ojämnt eller DB... Var Tuve nöjd själv med resultatet?
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

20 apr, 2023

sys1234 skrev:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!

Jag har Montiva

Otroligt fina.

Jag mår okej, väldigt handikappad. Svårt att klä på mig... Sov som en sten inatt, vaknade inteav smärtan (vilket jag sotar för nu). Det gör egentligen inte så ont utan det som stör är att bh sitter så satans tajt och gör inte mot revbenet. Sen bränner det mot såren. Fick snitt i mina befintliga ärr efter lyftet så inget i armhålan.

Som sagt är stel, gått upp 2 kg (haha svullen och att implantaten väger 1,4 kg kan ju kanske va en orsak?).

Maken bara små ler när han ser mig. Jag åkte som en snygging kom hem som en sexbomb tydligen, haha eller så blev jag 97 år gammal med rörlighetsproblem.

Däremot är ena bröstet mycket högre än det andra, Tuva la handen över o försökt pressa ner det igår innan jag gick hem. Gissar att bröstbandet ska göra jobbet. Annars kommer det se udda ut. Jag känner mig så snygg i alla fall, från platt typ A-B kupa till F tror jag. Känns fantastiskt.... Nu längtar jag bara efter att jag ska kunna röra mig utan att det klämmer och har sig.

Skönt att det ändå inte är smärtan från operationen som är största problemet i sig även om jag kan tänka mig att du känner dig lite mörbultad.
Jätteroligt att höra att du är så nöjd.
Hade du också olika höjd på bröstvecken? Jag har det och är väl lite orolig att det ska bli ojämnt eller DB...
Var Tuve nöjd själv med resultatet?

Japp, olika höjd på bröst vecket. Men Tuve verkade nöjd, vilket alltid känns bra. Som sagt ser lite ojämnt ut men tror det schysstar till sig med bröstbandet. Ska dit igen den 25e april så får vi se om han är lika nöjd då.... Vill köpa underkläder nu?. Var det i maj du skulle opereras eller blandar jag ihop det?
Gilla

sys1234

Kvinna ·

20 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!

Jag har Montiva

Otroligt fina.

Skönt att det ändå inte är smärtan från operationen som är största problemet i sig även om jag kan tänka mig att du känner dig lite mörbultad.
Hade du också olika höjd på bröstvecken? Jag har det och är väl lite orolig att det ska bli ojämnt eller DB...

Japp, olika höjd på bröst vecket. Men Tuve verkade nöjd, vilket alltid känns bra.
Som sagt ser lite ojämnt ut men tror det schysstar till sig med bröstbandet. Ska dit igen den 25e april så får vi se om han är lika nöjd då....
Vill köpa underkläder nu?.

Var det i maj du skulle opereras eller blandar jag ihop det?

Stämmer - mitten på maj! Verkar ju vara väldigt vanligt med olika höjd på bröstvecken så det bör ju inte vara något konstigt egentligen. Spännande att höra hur det utvecklas för dig i takt med läkningen!
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

20 apr, 2023

sys1234 skrev:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!

Jag har Montiva

Otroligt fina.

Japp, olika höjd på bröst vecket. Men Tuve verkade nöjd, vilket alltid känns bra.
Som sagt ser lite ojämnt ut men tror det schysstar till sig med bröstbandet. Ska dit igen den 25e april så får vi se om han är lika nöjd då....
Vill köpa underkläder nu?.

Var det i maj du skulle opereras eller blandar jag ihop det?

Stämmer - mitten på maj!
Verkar ju vara väldigt vanligt med olika höjd på bröstvecken så det bör ju inte vara något konstigt egentligen. Spännande att höra hur det utvecklas för dig i takt med läkningen!

Ska bli spännande att höra hur du mår efteråt. Jag tog mig en promenad till brevlådan, oj vad det värker nu... (har 800 m till brevlådan) tänkte Att det var en liten kost långsam promenad med jäklar.... Jag döööör nu. Brukar vara ganska tålig men nu är jag verkligen ynkel pynkel.
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

20 apr, 2023

Nu är op gjord!! Hittills är jag så nöjd och är förvånad att smärtan är lite mildrare än vad jag trodde? Känns som en jävlig mjölkstockning (ni som vet i vet) Lite tryck över bröstet så emellan åt tungt att andas. Det blev 620cc mentor siltex med textur, delvis bakom muskeln, flyttade ner bröstvecket lite för att få ett lyft för bröstvårtorna så ska bli intressant åh se vad det blir. Jag frågade om risken för dubbelbröst och han sa att risken finns men han tyckte att den skulle vara väldigt liten i mitt fall, känns tryggt!
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

20 apr, 2023

Åh vad härligt att läsa att allt gått bra för er och att allt känns bra. Nu börjar mina nerver komma... men så förväntansfull ?
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

20 apr, 2023

1xxx1 skrev:

Åh vad härligt att läsa att allt gått bra för er och att allt känns bra.

Nu börjar mina nerver komma... men så förväntansfull ?

Jag har varit så spänd i en hel månad och idag.. kände jag absolut ingenting.. operationen blev framflyttad två ggr och till slut så var jag så hungrig så jag var i stadiet att bars få de överstökat så jag kunde få äta hahah
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

20 apr, 2023

Oj varför blev du framflyttad 2g? De vill man absolut inte ska ske. Nu börjar jag nojja över narkosen, kristankar delux ?
Hejjhejj skrev:

1xxx1 wrote:

Jag har varit så spänd i en hel månad och idag.. kände jag absolut ingenting.. operationen blev framflyttad två ggr och till slut så var jag så hungrig så jag var i stadiet att bars få de överstökat så jag kunde få äta hahah

Gilla

Anonym användare

20 apr, 2023

Jag har op imorgon! Så spännande, är inte nervös alls men kanske blir. Känns som ett tandläkarbesök typ ? Är mer nervös för tiden efter i och med att jag har små barn hemma. Puhhh!
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

21 apr, 2023

1xxx1 skrev:

Oj varför blev du framflyttad 2g?
De vill man absolut inte ska ske. Nu börjar jag nojja över narkosen, kristankar delux ?

Hejjhejj wrote:

1xxx1 wrote:

Den första tiden vet jag inte, men när jag blev flyttad till 15 tiden var de pga att låg efter med en timme och de kan jag ändå förstå, man jobbar ju med människor som alla är vi olika:) Så boka fast hela dan för man vet aldrig vad som händer :) Narkosen var hur lätt som helst, jag trodde de skulle va otäckt att se operationssalen men personalen var väldigt duktig på att skicka ut bra vibbar så jag kände mig lugn, uppvaket var snabbt och enkelt. Är du rädd för illamående så tryck direkt på knappen så kommer dom med medicin, jag trodde jag kunde hantera den men icke.. men man får även det utskrivet.
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

21 apr, 2023

Cjhg95 skrev:

Jag har op imorgon! Så spännande, är inte nervös alls men kanske blir. Känns som ett tandläkarbesök typ ? Är mer nervös för tiden efter i och med att jag har små barn hemma. Puhhh!

Håller tummarna för dig!! Jag upplever det som sagt som en rejäl mjölkstockning och lite tryck över bröstet så än är det hanterbart.
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

21 apr, 2023

Jag upplever att det knakar och brakar i brösten. Sen har jag sån otrolig brännande smärta, så oskönt. Hur tajt ska bh sitta? Känns olidligt mot revbenen.
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

21 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

Jag upplever att det knakar och brakar i brösten. Sen har jag sån otrolig brännande smärta, så oskönt.

Hur tajt ska bh sitta? Känns olidligt mot revbenen.

Till mig sa dom att de va vanligt att de knaka och braka för de va nånting som jag inte kommer ihåg.just nu.. känner ingenting mot revbenen ön iaf.
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

21 apr, 2023

Jag läste att ljuden och knastret är luft som kommit i under operationen, men som kroppen absorberar, så inget farligt. Mjölkstockning är inte skoj, men den kunde jag iaf hantera med massage och värme. Massage står att man inte ska göra för mig, men värme kanske kan hjälpa. Jag ska vara på kliniken först kl 13, så måndag morgonen lär jag gå på nålar. Illamåendet är absolut något jag är rädd för, eftersom jag har så dåliga erfarenheter fr mina två KS, då mådde jag super dåligt i 12h/8h och kräktes massor med båda. Men jag har sagt de och pratat flera gånger med Örjan om de. Så jag hoppas innerligt att jag slipper de nu. Sen finns oron för efter, hur barnen kommer ta de, dottern är super mammig. Men jag hoppas de ska gå bra. Ska prata med barnen mer i helgen om att jag kommer ha ont och inte kunna göra allt som vanligt. Sen hoppas jag gubben inser/insett att jag kommer vara begränsad ? han är van att jag har en hög smärtgräns, men man vet aldrig hur de går. Kanske kommer ha super ont ? Sen kommer den andra känslan och tankarna... wwweeeiii snart min tur ??? Bara helgen, sen min tur ?
Hejjhejj skrev:

Ananasblomma2 wrote:

Jag upplever att det knakar och brakar i brösten. Sen har jag sån otrolig brännande smärta, så oskönt.

Till mig sa dom att de va vanligt att de knaka och braka för de va nånting som jag inte kommer ihåg.just nu.. känner ingenting mot revbenen ön iaf.

Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

21 apr, 2023

Hejjhejj skrev:

Ananasblomma2 wrote:

Ja jag antar att det helt ofarligt men det känns ju mysko?. Känns som att hela världen hör det jag hör... Nä nu får maken komma hem, jag är svettig och behöver hjälp med att duscha. Ska ut och fira sonen ikväll med lite go middag och ölprovning för grabbarna, jag partar på Alvedon och eventuellt en oxynorm om jag vill vara riktigt wild and crazy. Ha en fin helg allihopa ❤️
Gilla

Sofiatia

Kvinna ·

21 apr, 2023

Tid bokad 19/5 ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem