1xxx1
Kvinna ·
04 mar, 2023
Operation april/maj/juni 2023
BröstförstoringHej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?
Sortera efter
Hejjhejj
Kvinna ·
24 apr, 2023
1xxx1
Kvinna ·
25 apr, 2023
Hej alla bröstsystrar.
Nu är op äntligen gjort och jag är hemma igen. Så nöjd med resultatet, glad att jag lita på magkänslan när huvudet spökade.
Jag fick blodtrycksfall, så var väldigt yr och skakig samt illamående men jag fick extra dropp med lite annat skoj så de hölls under kontroll.
Men är så trött, har inte direkt ont (än) känns mer som mjölkstockning (ni som vet ni vet ?)
Hoppas de fortsätter på samma väg.Får se hur första natten går ?
Hur många andra som haft er op? Vilka dagar var värst/när vände de mm?
Jag hade värst 2a dagen, inte ont men dom var otroligt svullna! Dag 4 började jag trappa ner på smärtstillande:)
Hejjhejj
Kvinna ·
25 apr, 2023
Jag är förvånad över hur mobil jag är, visst, de spänner/ömmar lite och tryck mot revbenen, men hanterbart (än så länge)
Bara tagit alvedon idag, så får se om jag klarar mig med det. Någon mer som haft så?
Fascinerande att min man först nu och efter 2KS, insett att jag har väldigt hög smärtgräns, han har ståsatt sig, kanske tom sett framemot att vara min "vårdare" lite grann ???
Men det är bara dag 2, och det vända, så än ska jag inte ropa hej.
Och ja, svullen är jag definitivt, känns som brösten sitter vid hakan ???
Hej alla bröstsystrar.
Nu är op äntligen gjort och jag är hemma igen. Så nöjd med resultatet, glad att jag lita på magkänslan när huvudet spökade.
Jag fick blodtrycksfall, så var väldigt yr och skakig samt illamående men jag fick extra dropp med lite annat skoj så de hölls under kontroll.
Men är så trött, har inte direkt ont (än) känns mer som mjölkstockning (ni som vet ni vet ?)
Hoppas de fortsätter på samma väg.Får se hur första natten går ?
Jag hade värst 2a dagen, inte ont men dom var otroligt svullna! Dag 4 började jag trappa ner på smärtstillande:)
Gojjan
Kvinna ·
25 apr, 2023
Hmm.. ny här och får inte till det. Lyckades inte få med tidigare inlägg trots att jag tryckte reply. Trodde att frågan "vad var det som inte kändes bra?" Skulle komma med innan detta inlägg.
Tror bara att det var lite omtumlande att över huvud taget bestämma sig för implantat istället för fettransplantation och en vecka senare sitter jag med sillisar liksom. Blir också lite nere av att bara gå hemma och har inte berättat för nån mer än min man att jag gjort det. Är rädd för vad andra ska tycka.
Jag hade ändå litat på kirurgen, du hade kanske istället suttit med resultat som inte hade nått upp till dina förväntningar?
Det är så tabu belagt ändå med implantat kan jag tycka, men förstår om du tänkt att det skulle vara mer naturligt att det känns deppigt.
Men vill du berätta för fler så är det bara säga vad din plan var från början men att det inte gick och då blev det såhär:)
Gojjan
Kvinna ·
25 apr, 2023
Hmm.. ny här och får inte till det. Lyckades inte få med tidigare inlägg trots att jag tryckte reply. Trodde att frågan "vad var det som inte kändes bra?" Skulle komma med innan detta inlägg.
Tror bara att det var lite omtumlande att över huvud taget bestämma sig för implantat istället för fettransplantation och en vecka senare sitter jag med sillisar liksom. Blir också lite nere av att bara gå hemma och har inte berättat för nån mer än min man att jag gjort det. Är rädd för vad andra ska tycka.
Jag hade ändå litat på kirurgen, du hade kanske istället suttit med resultat som inte hade nått upp till dina förväntningar?
Det är så tabu belagt ändå med implantat kan jag tycka, men förstår om du tänkt att det skulle vara mer naturligt att det känns deppigt.
Men vill du berätta för fler så är det bara säga vad din plan var från början men att det inte gick och då blev det såhär:)
Jag håller med!
Sedan var väl planen att förstora dina bröst - på vilket sätt du gjort det har andra ingenting att göra med. Folk hittar alltid sätt och saker att döma andra människor efter. Men att du måste vänja dig vid tanken är ju en annan sak och det förstår jag. :)
Det är nog som du säger - det har gått fort och allt ska hinna lugna sig lite och gå tillbaka till vardagen igen.
Gojjan
Kvinna ·
25 apr, 2023
Hej hoppar in här. Opererades 19/4, var tänkt att göra ett bröstlyft med implantant 400cc mentor och vårtgårdsförminskning. Väl på plats sa kirurgen Göran att han inte trodde ett lyft skulle behövas. Vaknar upp efter lyckad op och inget lyft behövdes. Skulle ha bröstband 4 dagar (till i lördags).
Blev dock lite nojig att implantat fortsatt satt lite högt upp, videosamtalade med Göran idag som sa att jag kunde ha bröstband 1 vecka till. Hatar bröstbandet!! Hade precis trappat av smärtstillande helt men blev nu tvungen att börja om? aj!! Men har förstått att vissa behöver ha det i flera veckor..
Hejjhejj
Kvinna ·
26 apr, 2023
Maria_78
Kvinna ·
27 apr, 2023
1xxx1
Kvinna ·
27 apr, 2023
Idag är det dags för mig.
Lite drygt en timme tills jag ska infinna mig på kliniken.
Ligger på hotellrummet och tycker klockan går svinsakta. Och magen kurrar.?
Känner mig inte nervös, vilket jag nog trodde jag skulle bli när det närmade sig. Är bara förväntansfull.
Ananasblomma2
Kvinna ·
27 apr, 2023
Funderar hur länge de ska knastra om brösten??
Ananasblomma2
Kvinna ·
27 apr, 2023
sys1234
Kvinna ·
27 apr, 2023
Alltså, det är så sjukt att det äntlgien är över. Denna långa väntan i flera år faktiskt.
Och dom är ju så fina ❤️, för att inte tänka på makens blickar. Vi är som nykära. Haha knasigt men jag är så nöjd...
Längtar efter sommar och värme och att fåha fina sommarklänningar och urringat.
Maria_78
Kvinna ·
28 apr, 2023
Lotus123
Kvinna ·
28 apr, 2023
Dewy
Kvinna ·
28 apr, 2023
Sofiatia
Kvinna ·
28 apr, 2023
Hej!
Hoppas jag kan hoppa in här även fast jag har tid för operation i början på juli.
Jag ska byta ut mina och har nu mentor 350cc.
Vi var överens om att 500 eller 550cc skulle bli bra. Men nu går jag och velar, om jag skulle ta 500cc blir det bara 150 i ökning och vissa säger att det knappt blir någon skillnad och 550 låter mycket? är 167 och väger 54kg, vad tror ni? Mina 350cc blev 70c i bh strl.
1xxx1
Kvinna ·
29 apr, 2023
Hejjhejj
Kvinna ·
02 maj, 2023
Lerkruka
Kvinna ·
02 maj, 2023
sys1234
Kvinna ·
02 maj, 2023
Återbesök idag, 11 dagar sen op, ff lite svullna men allt såg bra ut, sköterskan tyckte dom hade lagt sig fint, jag är så nöjd med formen, ha inte haft några problem med att de ha varit ojämna eller så. Inget fluff än men känner hur svullnaden går ner sig dag för dag nu! Imorgon ska jag äntligen jobba.
Hej alla bröstsystrar.
Hoppas de fortsätter på samma väg.
Får se hur första natten går ?