Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
1xxx1 profilbild

1xxx1

Kvinna ·

04 mar, 2023

Operation april/maj/juni 2023

Bröstförstoring

Hej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?

318

Sortera efter

1xxx1

Kvinna ·

14 apr, 2023

Visst blir det mer verkligt när det blir betalt, spännande. Jag har knappt 1v kvar så jobbar på att bli frisk, går åt rätt håll men sakta.
Maria_78 skrev:

Idag betalade jag fakturan för operationen och det är nu 13 dagar tills det är dags.
Böjar fatta att det faktiskt är på riktigt nu och det börjar kännas lite pirrigt, men positivt.
Jag är inte nervös. Än iaf..

Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

14 apr, 2023

1xxx1 skrev:

Visst blir det mer verkligt när det blir betalt, spännande.
Jag har knappt 1v kvar så jobbar på att bli frisk, går åt rätt håll men sakta.

Maria_78 wrote:

Idag betalade jag fakturan för operationen och det är nu 13 dagar tills det är dags.
Böjar fatta att det faktiskt är på riktigt nu och det börjar kännas lite pirrigt, men positivt.

Tänkte på dig precis och undrade hur de gick.. jag vaknade upp med en "kuse" i halsen igår och idag har jag fått hosta.. hoppas det hinner gå över, har 6 dagar kvar nu till operation.
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

14 apr, 2023

Min hosta var värst i 4d innan de vände. Mitt börja med att jag kände av halsen, sen kom hostan. Nu har jag snorigheten kvar och en lätt hosta, som blir mindre och mindre. Men jag är trött, sovit super dåligt, så nu försöker jag vila massor, små powernaps på dagarna tom. Hoppas innerligt att du slipper detta och att du får hålla dig frisk inför op ?
Hejjhejj skrev:

1xxx1 wrote:

Visst blir det mer verkligt när det blir betalt, spännande.
Jag har knappt 1v kvar så jobbar på att bli frisk, går åt rätt håll men sakta.

Maria_78 wrote:

Tänkte på dig precis och undrade hur de gick.. jag vaknade upp med en "kuse" i halsen igår och idag har jag fått hosta.. hoppas det hinner gå över, har 6 dagar kvar nu till operation.

Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

15 apr, 2023

Nu är det bestämt, på måndag tar jag tåg till Malmö igen och operation på tisdag. Var på konsultation igår och jag blev så överraskad när jag som tänkte 450 kansle var för stort för min kropp att det ändå landar på 650cc, rund med hög profil (tror jag) Sjukt nöjd i alla fall. Så nu packas det och fixas inför bästa dagen
Gilla

sys1234

Kvinna ·

15 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

Nu är det bestämt, på måndag tar jag tåg till Malmö igen och operation på tisdag.
Var på konsultation igår och jag blev så överraskad när jag som tänkte 450 kansle var för stort för min kropp att det ändå landar på 650cc, rund med hög profil (tror jag) Sjukt nöjd i alla fall.
Så nu packas det och fixas inför bästa dagen

Vad roligt! Då har vi i princip gjort samma val av implantat! Blir det framför eller bakom muskel för dig? Du får uppdatera med resultat senare. Längtar efter min operation i maj...
Gilla

Elli67

Kvinna ·

15 apr, 2023

Maria_78 skrev:

Så spännande!! Jag ska också opereras I Umeå. Har inte betalat ännu då jag inte fått helt klart med vilka implantat det blir. Nedräkning. Jag har min tid den 4 maj
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

16 apr, 2023

sys1234 skrev:

Ananasblomma2 wrote:

Nu är det bestämt, på måndag tar jag tåg till Malmö igen och operation på tisdag.
Var på konsultation igår och jag blev så överraskad när jag som tänkte 450 kansle var för stort för min kropp att det ändå landar på 650cc, rund med hög profil (tror jag) Sjukt nöjd i alla fall.

Vad roligt! Då har vi i princip gjort samma val av implantat! Blir det framför eller bakom muskel för dig? Du får uppdatera med resultat senare. Längtar efter min operation i maj...

Åh så roligt. Jag tror det blir framför muskeln, minns inte att vi diskuterade det. Som sagt jag åker ner till Malmö imorgon, är så förväntansfull och pirrig. Vill bara att det ska vara klart. Längtar efter att få köpa underkläder och att det ska bli sommar. När i maj är det dags för dig?
Gilla

sys1234

Kvinna ·

16 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

Åh så roligt. Jag tror det blir framför muskeln, minns inte att vi diskuterade det. Som sagt jag åker ner till Malmö imorgon, är så förväntansfull och pirrig. Vill bara att det ska vara klart.
Längtar efter att få köpa underkläder och att det ska bli sommar.

När i maj är det dags för dig?

16 maj är det dags! Vanligtvis lägger han bakom men då jag har lite häng samt tränar en del så kom vi fram till att framför blir bäst för mig - då slipper jag göra lyft också. Ser framemot att höra hur det gått för dig!
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

16 apr, 2023

sys1234 skrev:

Ananasblomma2 wrote:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

Åh så roligt. Jag tror det blir framför muskeln, minns inte att vi diskuterade det. Som sagt jag åker ner till Malmö imorgon, är så förväntansfull och pirrig. Vill bara att det ska vara klart.
Längtar efter att få köpa underkläder och att det ska bli sommar.

När i maj är det dags för dig?

16 maj är det dags!
Vanligtvis lägger han bakom men då jag har lite häng samt tränar en del så kom vi fram till att framför blir bäst för mig - då slipper jag göra lyft också.
Ser framemot att höra hur det gått för dig!

Spääande för dig. Som sagt var lite tankspridd efter konsultationen så jag minns inte om han sa nåt om framför eller bakom. För mig kvittar det, bara jag får mina efter erlängtade inlägg :)
Gilla

Cassiopeja

Kvinna ·

16 apr, 2023

Hej! Jag har bokat op mitten av maj. Står i valet om jag ska ta Mentors CPG 355cc eller 395cc. Någon som har en bild på dessa? Min målbild är att få tillbaka mina flickor men har även sneglat på Amanda Strands och Bianca Ingrossos tittar och älskar formen. Lycka till allesammans (ni som ska göra op i veckan).
Gilla

Lusie

Kvinna ·

17 apr, 2023

Iiiiiiihh nu är det bara 1 vecka kvar för mig. På måndag nästa vecka är det dags ???? är sååååå pirrig och spänd och nervös nu ?? Är faktiskt mest nervös och rädd för narkosen. Har ju blivit sövd en gång tidigare och det gick bra men vad som helst kan ju hända. Nu har jag ju dessutom 3 barn också… men det kommer gå bra. Det måste gå bra
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

17 apr, 2023

Samma här, 1v kvar, såå förväntansfull. Hoppas innerligt att sista förkylning är borta. Är covid negativ numera iaf. Så rätt håll. Hur har de gått för er som blivit opererade redan?
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

18 apr, 2023

Nu är det över. Operationen är klar, jag är mör det gör ont så klart och bandaget är bytt. Men satan vad fint det är. Är hög på lycka, vill bara hem och visa upp mig för min finaste make som under många år lagt undan pengar för alla matlådor jag gjort. För varje gång han inte behövt äta ute har han lagt dom pengarna på ett min fru konto. Så tack till honom som förstått vad jag önskat mig i många år.
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

18 apr, 2023

Fint av din man och skönt att höra att du är nöjd och allt gått bra ? Hoppas du får en snabb återhämtning
Gilla

sys1234

Kvinna ·

18 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

Nu är det över. Operationen är klar, jag är mör det gör ont så klart och bandaget är bytt. Men satan vad fint det är. Är hög på lycka, vill bara hem och visa upp mig för min finaste make som under många år lagt undan pengar för alla matlådor jag gjort. För varje gång han inte behövt äta ute har han lagt dom pengarna på ett min fru konto.
Så tack till honom som förstått vad jag önskat mig i många år.

Vad härligt att höra! Grattis!!
Gilla

fifi

Kvinna ·

18 apr, 2023

Hej! Åh va kul det är ju likt mitt val! Jag ska ha siltex xtr HP. Vad ska du ha för något?
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

19 apr, 2023

fifi skrev:

Hej!
Åh va kul det är ju likt mitt val! Jag ska ha siltex xtr HP. Vad ska du ha för något?

Jag har Montiva
Gilla

sys1234

Kvinna ·

19 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

fifi wrote:

Hej!
Åh va kul det är ju likt mitt val! Jag ska ha siltex xtr HP. Vad ska du ha för något?

Jag har Montiva

Blev det framför eller bakom? Hur känns det nu såhär dagen efter?
Gilla

Ananasblomma2

Kvinna ·

19 apr, 2023

sys1234 skrev:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!

Jag har Montiva

Blev delvis bakom muskeln, 650 på bägge sidor, hög profil. Plus korrigering av fula ärr. Otroligt fina.
Gilla

sys1234

Kvinna ·

19 apr, 2023

Ananasblomma2 skrev:

sys1234 wrote:

Ananasblomma2 wrote:

fifi wrote:

Hej!

Jag har Montiva

Blev delvis bakom muskeln, 650 på bägge sidor, hög profil. Plus korrigering av fula ärr.
Otroligt fina.

Åh vad kul att höra! Blir taggad inför min egen operation. Tänkte du lägga ut någon bild? Har du mycket smärta? Hur mår du generellt?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem