Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Jkagdn

Kvinna ·

07 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Jkagdn skrev:

Dafne92 skrev:

Vad skönt att ni verkar klara er utan morfinet Jess och Jkagdn! Min förhoppning är att även jag ska kunna göra det. Visst får ni även ta ipren nu?

Jag får ta Ipren från och med lördag/söndag men som det känns nu behövs det inte heller. Dom sa dock att det kan vara bra även om man inte behöver det för smärtlindringens skull för det funkar som en antiinflammatorisk kur som även får ner eventuell svullnad så jag ska fundera på det. Väldigt skönt att slippa må illa iaf, morfinet var verkligen ?? för mig

Okej, förstår. Ja, det kan ju vara bra att veta ifall du skulle märka att det blir någon reaktion. :-)Skönt att slippa morfinet, men är smärtan ok ändå? Jag är lite rädd att det kommer vara svårt att andas och att jag ska känna mig lite instängd och få ångest. Har du upplevt något sånt?

Ja jag tycker verkligen smärtan är ok, ingen vidare smärta att tala om, mer som ett tryck. Inte jobbigt att andas på det sättet utan mer att någon kramar dig hårt. Jag har dessutom bröstband så jag tror att det spär på trycket lite
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ellas skrev:

Hemma igen från min sista konsultation med Patrik och känner mig SÅ lättad! Jag började med att visa mina födelsemärken, och det var inga problem alls att klippa bort dem sa han. Skulle gå snabbt och enkelt. Sedan visade jag mina inspobilder med mina drömbröst och förklarade vad jag önskar för resultat, och vi pratade igenom allting noga igen och han sa att Demi på min kropp är det som motsvarar bilderna jag visade, och att om han själv fick välja hade han valt Demi till mig. Dels för att det skulle bli estetiskt finare, men även för att bröstvårtorna skulle peka lite neråt med Mini och kännas piggare och sitta lite längre upp med Demi. Jag skulle inte heller få den fina runda formen undertill med Mini, och han jämförde det implantatet med en diskus och sa att det mer skulle bli som en fylligare platta på min kropp och även fast jag är ute efter små bröst är det ju inte riktigt två mindre plattor jag önskar. Så vi båda var väldigt överens om att Demi är det som passar mig bäst och det kändes så himla bra att äntligen kunna släppa alla frågetecken. Nu är jag helt säker på att det blir Ergonomix 380cc Demi, tjoho! 17 dagar kvar, längtar sååå..!

Härligt att höra! Mattias sa detsamma till mig, att han inte ville lägga in mini för att han är övertygad om att jag kommer bli missnöjd med just plattheten efter några månader/ett år (baserat på inspobilder och vad jag förklarat att jag vill ha. Och jag smyglyfte lite på bhn och det ser verkligen superbra ut redan. Inte alls fyrkantigt upp under hakan så som jag väntat mig, så jag är verkligen överlycklig:)
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

07 feb, 2020

Det är ju svårt att hålla sig från att tjuvkika hela tiden! Är så otroligt nöjd med formen och hur symmetriska de ser ut. Hoppas att det också tyder på att det blir ett bra slutresultat. Oroar mig en del för infektioner el andra komplikationer men å andra sidan är det väl inte så mycket man kan göra annat än att avvakta. Imorgon SKA jag ta en promenad för att få igång kroppen lite. Märker att man rätt snabbt blir ”försoffad” av att bara sitta i soffan ;)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 feb, 2020

Så härligt att få logga in och hitta alla era svar! Jag är som Jkagdn (jäkla alias du valt ?) inne på dag 2 nu, så mina nya brön har varit på plats i ca 30 h nu och jag kan konstatera att det gör ont och spänner och de är stenhårda MEN allt är verkligen överkomligt. Skippar allt med morfinet och kör Alvedon plus Ipren (även fast ssk avrådde men jag tar det inte lika ofta som Alvedon. Jag mailade ssk och sa just att jag mådde illa och undrade om jag måste ta morfinet och muskelavslappnande och hon verkar vilja att jag tar just muskelavslappnande. Jag är rädd att må illa av det också, har du känt något Jkagdn? Magen är trög som fan och det är kämpigt att få igång den så jag måste köpa Movicol imorgom. Hetsäter Omeprazol också för magkatarren har verkligen slagit till. Men summa summarum så känns allt skitbra. Får som såna ångestvågor ibland bara, typ vad har jag gjort är det så viktigt och stackars familj som ska dras med en risig morsa pga utseendefixering. Men det är nog glömt snart, har skyllt på mensvärk för jag vill inte berätta för dem (10 och 6).
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Det är ju svårt att hålla sig från att tjuvkika hela tiden! Är så otroligt nöjd med formen och hur symmetriska de ser ut. Hoppas att det också tyder på att det blir ett bra slutresultat. Oroar mig en del för infektioner el andra komplikationer men å andra sidan är det väl inte så mycket man kan göra annat än att avvakta. Imorgon SKA jag ta en promenad för att få igång kroppen lite. Märker att man rätt snabbt blir ”försoffad” av att bara sitta i soffan ;)

Underbart att du känner dig så.nöjd!!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ellas skrev:

Hemma igen från min sista konsultation med Patrik och känner mig SÅ lättad! Jag började med att visa mina födelsemärken, och det var inga problem alls att klippa bort dem sa han. Skulle gå snabbt och enkelt. Sedan visade jag mina inspobilder med mina drömbröst och förklarade vad jag önskar för resultat, och vi pratade igenom allting noga igen och han sa att Demi på min kropp är det som motsvarar bilderna jag visade, och att om han själv fick välja hade han valt Demi till mig. Dels för att det skulle bli estetiskt finare, men även för att bröstvårtorna skulle peka lite neråt med Mini och kännas piggare och sitta lite längre upp med Demi. Jag skulle inte heller få den fina runda formen undertill med Mini, och han jämförde det implantatet med en diskus och sa att det mer skulle bli som en fylligare platta på min kropp och även fast jag är ute efter små bröst är det ju inte riktigt två mindre plattor jag önskar. Så vi båda var väldigt överens om att Demi är det som passar mig bäst och det kändes så himla bra att äntligen kunna släppa alla frågetecken. Nu är jag helt säker på att det blir Ergonomix 380cc Demi, tjoho! 17 dagar kvar, längtar sååå..!

Vilken lättnad för dig!! Jag såg han smita förbi mitt omklädningsrum igår. De verkar så bra hela högen där. Mattias är verkligen toppen också och den narkosläkare jag hade var grym på att lugna ner mig. Perfekt att få bli av med födelsemärken samtidigt det kallar jag service!
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ellas skrev:

Pinkroose: Grattis till dina nya bröst!! De kommer nog att bli superfina när de hamnat på plats! ?Jätteroligt att läsa din op-berättelse också!

Jesss och Jkagdn: Stort grattis till er också! Vad härligt att allt verkar ha gått bra! Lägg gärna upp bilder och op-berättelser ni också, man är ju så himla nyfiken!! ? Hur känns Demi för er båda? Är ni nöjda med storleken hittills?

Jag tror jag är nöjd! Tror jag hade varit det med en stl mindre också. Svårt att veta hur de hänger till sig men just nu känns de bra ena stunden och för stora i nästa. Har inte vågat klä av mig fullt men ska se om jag kan få in bilden jag skickade till mina vänner. Operationsberättelse ska jag försöka få till imorgon :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Ellas skrev:

Härligt att höra! Mattias sa detsamma till mig, att han inte ville lägga in mini för att han är övertygad om att jag kommer bli missnöjd med just plattheten efter några månader/ett år (baserat på inspobilder och vad jag förklarat att jag vill ha. Och jag smyglyfte lite på bhn och det ser verkligen superbra ut redan. Inte alls fyrkantigt upp under hakan så som jag väntat mig, så jag är verkligen överlycklig:)

Det låter ju helt fantastiskt! Vad glad jag blir för din skull! ? Jag är så himla glad att jag samlade mod och gick på en tredje konsultation tillslut ändå, känner mig som världens jobbigaste patient men Patrik var verkligen supertrevlig och tog sig tid att lugna mig och förklara hur hans tankar gick. Så himla skönt att det blev glasklart idag när jag gjort så mycket research innan och tog med tydliga foton den här gången. Innan har han ändå varit 50/50 men idag var det ingen tvekan alls längre. Ska bli så himla spännande att följa er som redan op-at er de närmsta veckorna, känns helt galet att man snart är där själv!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

08 feb, 2020

Jesss skrev:

Så härligt att få logga in och hitta alla era svar! Jag är som Jkagdn (jäkla alias du valt ?) inne på dag 2 nu, så mina nya brön har varit på plats i ca 30 h nu och jag kan konstatera att det gör ont och spänner och de är stenhårda MEN allt är verkligen överkomligt. Skippar allt med morfinet och kör Alvedon plus Ipren (även fast ssk avrådde men jag tar det inte lika ofta som Alvedon. Jag mailade ssk och sa just att jag mådde illa och undrade om jag måste ta morfinet och muskelavslappnande och hon verkar vilja att jag tar just muskelavslappnande. Jag är rädd att må illa av det också, har du känt något Jkagdn? Magen är trög som fan och det är kämpigt att få igång den så jag måste köpa Movicol imorgom. Hetsäter Omeprazol också för magkatarren har verkligen slagit till.

Men summa summarum så känns allt skitbra. Får som såna ångestvågor ibland bara, typ vad har jag gjort är det så viktigt och stackars familj som ska dras med en risig morsa pga utseendefixering. Men det är nog glömt snart, har skyllt på mensvärk för jag vill inte berätta för dem (10 och 6).

?? jag kan underlätta för dig och berätta att det står för ’jag kommer aldrig glömma din närhet’. Jag hann äta två muskelavslappnande (efter jag slutat med morfin) men kände inget illamående. Jag var dock tvungen att sluta med muskelavslappnande också pga att jag svullnade upp i hals och svalg, inget morfin heller pga typ hela listan med biverkningar inkl kräkningar. Så allt jag tar nu är en Alvedon och antibiotikan och jag mår verkligen toppen, känner att jag tog Alvedon av dåligt samvete typ för att jag inte tar nåt annat men jag tror fasiken inte jag skulle behöva den heller. Kommer nog ta en iprenkur imorn och 3-4 dagar framöver för att minska på eventuell svullnad men annars är smärtan verkligen inget att tala om. Jag måste konstant tänka på vad jag gör för jag har varken problem med att fysiskt lyfta händerna över huvudet eller att använda muskeln. Känner mig ytterst priviligierad att må så oförskämt bra som jag gör :) skönt att du också verkar må bra Jesss bortsett från ångestvågorna:/ jag är barnfri en vecka till så jag får se hur det känns när jag måste förklara att jag inte kan bära dem (5-2år)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

08 feb, 2020

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:

Så härligt att få logga in och hitta alla era svar! Jag är som Jkagdn (jäkla alias du valt ?) inne på dag 2 nu, så mina nya brön har varit på plats i ca 30 h nu och jag kan konstatera att det gör ont och spänner och de är stenhårda MEN allt är verkligen överkomligt. Skippar allt med morfinet och kör Alvedon plus Ipren (även fast ssk avrådde men jag tar det inte lika ofta som Alvedon. Jag mailade ssk och sa just att jag mådde illa och undrade om jag måste ta morfinet och muskelavslappnande och hon verkar vilja att jag tar just muskelavslappnande. Jag är rädd att må illa av det också, har du känt något Jkagdn? Magen är trög som fan och det är kämpigt att få igång den så jag måste köpa Movicol imorgom. Hetsäter Omeprazol också för magkatarren har verkligen slagit till.

Men summa summarum så känns allt skitbra. Får som såna ångestvågor ibland bara, typ vad har jag gjort är det så viktigt och stackars familj som ska dras med en risig morsa pga utseendefixering. Men det är nog glömt snart, har skyllt på mensvärk för jag vill inte berätta för dem (10 och 6).

?? jag kan underlätta för dig och berätta att det står för ’jag kommer aldrig glömma din närhet’. Jag hann äta två muskelavslappnande (efter jag slutat med morfin) men kände inget illamående. Jag var dock tvungen att sluta med muskelavslappnande också pga att jag svullnade upp i hals och svalg, inget morfin heller pga typ hela listan med biverkningar inkl kräkningar. Så allt jag tar nu är en Alvedon och antibiotikan och jag mår verkligen toppen, känner att jag tog Alvedon av dåligt samvete typ för att jag inte tar nåt annat men jag tror fasiken inte jag skulle behöva den heller. Kommer nog ta en iprenkur imorn och 3-4 dagar framöver för att minska på eventuell svullnad men annars är smärtan verkligen inget att tala om. Jag måste konstant tänka på vad jag gör för jag har varken problem med att fysiskt lyfta händerna över huvudet eller att använda muskeln. Känner mig ytterst priviligierad att må så oförskämt bra som jag gör :) skönt att du också verkar må bra Jesss bortsett från ångestvågorna:/ jag är barnfri en vecka till så jag får se hur det känns när jag måste förklara att jag inte kan bära dem (5-2år)

Men vilken drömåterhämtning! Jag tog en muskelavslappnande nu faktiskt, är så jäkla stel över bröstet och kan inte alls röra mig så som du beskriver. Har du tagit någon bild? Jag har lagt upp en i min profil. Bra strutiga ? Och du, tack för förtydligandet till ditt alias. Nu blev det lättare haha!
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

08 feb, 2020

Dag 4 och värken eskalerar? hoppas verkligen att smärttoppen är nära nu, nu börjar tålamodet tryta? Är så illamående, och stundvis yr. kan de va alvedonen som spökar tro. Jag har ju en väldig känslig mage. Och sååå trött haha. *de vänder snart och blir bra... de är värt de, de är värt de, de är värt de...??*
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

08 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Dag 4 och värken eskalerar? hoppas verkligen att smärttoppen är nära nu, nu börjar tålamodet tryta?

Är så illamående, och stundvis yr. kan de va alvedonen som spökar tro. Jag har ju en väldig känslig mage. Och sååå trött haha.

*de vänder snart och blir bra...
de är värt de, de är värt de, de är värt de...??*

Åh, jag som sett fram emot dag 4 (imorgon) då flera säger att det är den dagen det vänder ? Hade tänkt att klara mig på Alvedon och Ipren idag men har precis tagit muskelavslappnande. Känns som att brösten liksom dragit ihop sig och det spänner och jag kan bara gå kutryggig. Suck, skulle vara fint om det kunde vända nu.
Gilla

zeev01

Kvinna ·

08 feb, 2020

Idag är det storstädning i min lägenhet. Skurar och gör rent. Blir lakanbyte och uppfräschning på ons kväll. Imorgon dags att göra matlådor. På torsdag är det dags!!?? kan knappt tro att det är på riktigt. Min snälla mamma har tagit ledigt för att köra mig till och från kliniken. En av mina bästa vänner kommer vara med på kliniken när jag opereras.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

08 feb, 2020

Mitt tålamod börjar fan också tryta ? Precis innan op så hade vi en dryga två veckor lång sjukperiod med influensa och innan dess gjirde jag ett annat ingrepp för att ta bort inre och yttre hemmorrojder så jag har fan varit halvdan som människa tillräckligt länge känns det som! Har tagit muskelavslappnande idag vilket gjort mig seg men det har gjort att jag inte känner mig lika spänd. Tjuvkikade på brösten för en stund sen och de känns enorma ? Hoppas de ger med sig lite.. kan inte sluta tänka på att jag skulle gått lite mindre. Men jag vänjer mig nog tänker jag.
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

08 feb, 2020

Jesss skrev:

Mitt tålamod börjar fan också tryta ? Precis innan op så hade vi en dryga två veckor lång sjukperiod med influensa och innan dess gjirde jag ett annat ingrepp för att ta bort inre och yttre hemmorrojder så jag har fan varit halvdan som människa tillräckligt länge känns det som!
Har tagit muskelavslappnande idag vilket gjort mig seg men det har gjort att jag inte känner mig lika spänd.

Tjuvkikade på brösten för en stund sen och de känns enorma ? Hoppas de ger med sig lite.. kan inte sluta tänka på att jag skulle gått lite mindre. Men jag vänjer mig nog tänker jag.

Åh men nej ? Förstår dig precis även om jag ”bara” gått igenom bröst-op. Man vill bara att det ska ge sig så att man orkar med livet igen. Är utan barnen till på måndag och känner mig vansinnigt isolerad och ganska trött på att halvligga i soffan framför tv:n. Tror att du kommer att bli så nöjd med brösten när det gått en tid. Jag tror inte att man riktigt kan relatera till dem såhär i början, känns inte som att de blivit en del av en ännu. Har inte sett dina bilder ännu men hoppas att jag snart blir uppgraderad till silvermedlem ? Du får rapportera imorgon också, det kanske är dag 5 det vänder ??
Gilla

lillgrodis

Kvinna ·

08 feb, 2020

Åh vad spännande att det snart är din tur!! Själv får jag vänta i fyra veckor till, jag hoppas att det kommer gå fort! :)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

08 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

Dag 4 och värken eskalerar? hoppas verkligen att smärttoppen är nära nu, nu börjar tålamodet tryta?

Är så illamående, och stundvis yr. kan de va alvedonen som spökar tro. Jag har ju en väldig känslig mage. Och sååå trött haha.

Åh, jag som sett fram emot dag 4 (imorgon) då flera säger att det är den dagen det vänder ? Hade tänkt att klara mig på Alvedon och Ipren idag men har precis tagit muskelavslappnande. Känns som att brösten liksom dragit ihop sig och det spänner och jag kan bara gå kutryggig. Suck, skulle vara fint om det kunde vända nu.

De kanske är bättre för dig imorgon? Höger sida är mkt bättre gör fortfarande ont men mer hanterbart, men vänster är katastrof haha.. Kom i natt, under bröstet och upp mot bröstvårtan går så sjukt ont, och bränner. Går inte att röra armen knappt. Sa till mamma innan att jag hoppas att det inte hänt nått.. men antagligen inte, är väl såhär de kan va I guess??
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

08 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

De kanske är bättre för dig imorgon?

Höger sida är mkt bättre gör fortfarande ont men mer hanterbart, men vänster är katastrof haha.. Kom i natt, under bröstet och upp mot bröstvårtan går så sjukt ont, och bränner. Går inte att röra armen knappt. Sa till mamma innan att jag hoppas att det inte hänt nått.. men antagligen inte, är väl såhär de kan va I guess??

Ja, hoppas det! Och detsamma till dig. Men det känns som att allt detta bara är ”helt normalt” ? Vi får fokusera på så skönt det kommer att vara den dagen då vi är smärtfria ?? Mina känns som två stenhårda pingisbollar idag ?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

08 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

De kanske är bättre för dig imorgon?

Höger sida är mkt bättre gör fortfarande ont men mer hanterbart, men vänster är katastrof haha.. Kom i natt, under bröstet och upp mot bröstvårtan går så sjukt ont, och bränner. Går inte att röra armen knappt. Sa till mamma innan att jag hoppas att det inte hänt nått.. men antagligen inte, är väl såhär de kan va I guess??

Ja, hoppas det! Och detsamma till dig. Men det känns som att allt detta bara är ”helt normalt” ? Vi får fokusera på så skönt det kommer att vara den dagen då vi är smärtfria ??

Mina känns som två stenhårda pingisbollar idag ?

Ja idag trycker det ordentligt, känns som brösten har sammandragningar med extrem kraftig mjölkstockning?
Gilla

Plingeling

Kvinna ·

08 feb, 2020

Är så glad över den här tråden och att ni delar med er! Ska opereras på tisdag 11/2, har även konsultation då så jag är ju ännu HELT lost hur och vad det kommer bli. ? Har ni fått några direktiv beträffande att massera eller stretcha och hur går det med det? ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem