Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Pinkroose: Grattis till dina nya bröst!! De kommer nog att bli superfina när de hamnat på plats! ?Jätteroligt att läsa din op-berättelse också! Jesss och Jkagdn: Stort grattis till er också! Vad härligt att allt verkar ha gått bra! Lägg gärna upp bilder och op-berättelser ni också, man är ju så himla nyfiken!! ? Hur känns Demi för er båda? Är ni nöjda med storleken hittills?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Idag skall jag in på en tredje (och förhoppningsvis sista haha) snabb konsultation hos Patrik. Vi ska gå igenom projektionen en sista gång, om Mini eller Demi blir bäst på mig, och även se om han kan ta bort tre små leverfläckar också när jag ändå ligger sövd. Alla tre står ut lite från kroppen och jag har velat ta bort dem länge men är alldeles för nål- och spruträdd för att göra det med enbart lokalbedövning hos vårdcentralen. Två är rent estetiskt otillfredsställande bara men den tredje kommer förmodligen att sitta precis i mitt nya bröstveck och skava mot BH-kanten så den måste nog bort oavsett. Hoppas att det inte kommer att finnas ett enda frågetecken kvar efter konsultationen idag, vore så oerhört (!) skönt att landa i ett beslut ang. implantaten nu och slippa all oro och stress kring det!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

07 feb, 2020

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:

Jkagdn skrev:
Jesss skrev:
Jkagdn skrev:

Klaaaar? ligger på uppvak sedan 1h tillbaka och även jag mår oförskämt bra! Känns helt underbart

Skönt!!! Jag är hemma nu med de mest spända boobsen i världshistorien känns det som ?

Hade du också fyra män under operationen? För mig var alla män ink systrarna. Helt annan stämning i rummet med lite skön musik haha

Hehe? Jag hade narkos-Ove och en manlig ssk. Somnade innan någon annan kom in:) jag känner mig inte särskilt spänd alls, de är tom mindre än vad jag förväntat mig men antar att de svullnar upp sen

Vilken storlek blev det? Jag körde 340cc

Nästan samma då:) Jag körde 320, kändes superbra efter jag fått ställa lite frågor

Hur mår du idag då?

Jag mår toppen! Har skippat morfinet jag med för att jag fick hela listan med biverkningar inklusive kräkningar men jag tycker hittills att det är mer än hanterbart just nu, får se om smärtan utvecklas under dagen. Hur mår du själv?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

07 feb, 2020

Vad skönt att ni verkar klara er utan morfinet Jess och Jkagdn! Min förhoppning är att även jag ska kunna göra det. Visst får ni även ta ipren nu?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

07 feb, 2020

Op i onsdags så dag två nu. Annorlunda smärta idag, mer träningsvärk, men är hittills supernöjd med resultatet! Fråga, är så svullen i magen! Ser ut som att jag är höggravid. Inte varit på toaletten heller. Någon som vet hur länge detta håller i sig? Ska man ta något för att få det att släppa?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

07 feb, 2020

Har bara tagit 1 morfin tablett, inte för att jag kanske inte behöver utan för att jag inte klarar av dom, alldeles för yr och illamående? Dag 3 idag och nu värker de rejält, men vet inte om det är brösten som är värst eller att kroppen gått i total strejk för att jag tvingas ligga på rygg hela tiden? så spänd och stel i överkroppen, ner mot revbenen både fram och bak, och upp mot nacken??
Gilla

missk8

Kvinna ·

07 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Op i onsdags så dag två nu. Annorlunda smärta idag, mer träningsvärk, men är hittills supernöjd med resultatet!

Fråga, är så svullen i magen! Ser ut som att jag är höggravid. Inte varit på toaletten heller. Någon som vet hur länge detta håller i sig? Ska man ta något för att få det att släppa?

Jag fick rådet att ta dulcolax, många av läkemedlen som man får stannar upp magen.
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ok, tack! Då ska jag testa det och hoppas att det hjälper :)
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

07 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Har bara tagit 1 morfin tablett, inte för att jag kanske inte behöver utan för att jag inte klarar av dom, alldeles för yr och illamående?
Dag 3 idag och nu värker de rejält, men vet inte om det är brösten som är värst eller att kroppen gått i total strejk för att jag tvingas ligga på rygg hela tiden? så spänd och stel i överkroppen, ner mot revbenen både fram och bak, och upp mot nacken??

Du känns ändå tapper! Förstår, hela kroppen kommer väl lite ur balans. Hur känns smärtan? Skärande eller mer molande som en träningsvärk? Är så spänd (hehe) på att få se hur det kommer att bli för mig. Tänk ändå att du snart klarat av de tre första dagarna som för många är de värsta! Har du hunnit gå ut och promenera något? :)
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

07 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Vad skönt att ni verkar klara er utan morfinet Jess och Jkagdn! Min förhoppning är att även jag ska kunna göra det. Visst får ni även ta ipren nu?

Jag får ta Ipren från och med lördag/söndag men som det känns nu behövs det inte heller. Dom sa dock att det kan vara bra även om man inte behöver det för smärtlindringens skull för det funkar som en antiinflammatorisk kur som även får ner eventuell svullnad så jag ska fundera på det. Väldigt skönt att slippa må illa iaf, morfinet var verkligen ?? för mig
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

07 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Pinkroose skrev:

Har bara tagit 1 morfin tablett, inte för att jag kanske inte behöver utan för att jag inte klarar av dom, alldeles för yr och illamående?
Dag 3 idag och nu värker de rejält, men vet inte om det är brösten som är värst eller att kroppen gått i total strejk för att jag tvingas ligga på rygg hela tiden? så spänd och stel i överkroppen, ner mot revbenen både fram och bak, och upp mot nacken??

Du känns ändå tapper! Förstår, hela kroppen kommer väl lite ur balans. Hur känns smärtan? Skärande eller mer molande som en träningsvärk? Är så spänd (hehe) på att få se hur det kommer att bli för mig. Tänk ändå att du snart klarat av de tre första dagarna som för många är de värsta! Har du hunnit gå ut och promenera något? :)

Tack? Tycker mer att det spänner extremt. Svider/bränner. Men inte överallt hela tiden utan ibland under ibland vid armhålorna osv. Mellangärdet gör väldigt ont. När jag ställer mig upp så känns de som brösten har värkar hahaha, kan tänka mig att det är den känslan många tar för att de känns som dom ska ramla ut? jag tycker mer att de känns som hela brösten spänns åt ännu mer? Blandning mellan en extrem extrem träningsvärk och mjölkstockning skulle jag vilja säga?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

07 feb, 2020

Nej inte varit ute än, inte fått haha, har varit isbana på vägarna här så inte velat riskera att ramla?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

07 feb, 2020

Jkagdn skrev:
Dafne92 skrev:

Jag får ta Ipren från och med lördag/söndag men som det känns nu behövs det inte heller. Dom sa dock att det kan vara bra även om man inte behöver det för smärtlindringens skull för det funkar som en antiinflammatorisk kur som även får ner eventuell svullnad så jag ska fundera på det. Väldigt skönt att slippa må illa iaf, morfinet var verkligen ?? för mig
Okej, förstår. Ja, det kan ju vara bra att veta ifall du skulle märka att det blir någon reaktion. :-)Skönt att slippa morfinet, men är smärtan ok ändå? Jag är lite rädd att det kommer vara svårt att andas och att jag ska känna mig lite instängd och få ångest. Har du upplevt något sånt?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

07 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Jkagdn skrev:

Dafne92 skrev:

Okej, förstår. Ja, det kan ju vara bra att veta ifall du skulle märka att det blir någon reaktion. :-)Skönt att slippa morfinet, men är smärtan ok ändå? Jag är lite rädd att det kommer vara svårt att andas och att jag ska känna mig lite instängd och få ångest. Har du upplevt något sånt?

Jag kan få så av morfin, ångest, men de är nog mest pga att jag tycker att det är så obehagligt när man blir yr, att kroppen reagerar på att de skulle vara nått annat?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

07 feb, 2020

Kan inte fatta att jag vaknar med nya tuttar om en vecka! ? har tvekat på storlek ett dygn nu.. är 400 för lite eller för stort ?
Gilla

Laura84

Kvinna ·

07 feb, 2020

Två ovh en halv vecka kvar her... :-D :-D vet inte om jag vil våkna och tenke for stora eller for små.. hahah ;) Kirurgen skal kolla udner operationen hvad som er bäst. Bor ensam, men har en kompis som skal være med mig dom två førsta døgn. Så er jag spend på om jag vil klare mig selv, eller om jag måste få ngn annan til att hjelpa mig med hvardagen.. Skal legga over muskel, og hørt att det inte skal være like vondt.
Gilla

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Op i onsdags så dag två nu. Annorlunda smärta idag, mer träningsvärk, men är hittills supernöjd med resultatet!

Fråga, är så svullen i magen! Ser ut som att jag är höggravid. Inte varit på toaletten heller. Någon som vet hur länge detta håller i sig? Ska man ta något för att få det att släppa?

Vad roligt, grattis!! :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Fy vad jobbigt det låter, hoppas att det vänder inom ett par dagar din stackare!
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

07 feb, 2020

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:

Fy vad jobbigt det låter, hoppas att det vänder inom ett par dagar din stackare!

Ja tack haha. Klart man är beredd på smärta men trodde inte att jag skulle bli så hindrad i allt. och att sitta still mår jag inte bra av, men känns när man varit på benen ett tag, kropprn blir så trött och tuttarna spänner och värker? och så trött och huvudvärk eftersom sömnen blir påverkad. Idag va ingen bra dag, hoppas de är bättre imorgon?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

07 feb, 2020

Hemma igen från min sista konsultation med Patrik och känner mig SÅ lättad! Jag började med att visa mina födelsemärken, och det var inga problem alls att klippa bort dem sa han. Skulle gå snabbt och enkelt. Sedan visade jag mina inspobilder med mina drömbröst och förklarade vad jag önskar för resultat, och vi pratade igenom allting noga igen och han sa att Demi på min kropp är det som motsvarar bilderna jag visade, och att om han själv fick välja hade han valt Demi till mig. Dels för att det skulle bli estetiskt finare, men även för att bröstvårtorna skulle peka lite neråt med Mini och kännas piggare och sitta lite längre upp med Demi. Jag skulle inte heller få den fina runda formen undertill med Mini, och han jämförde det implantatet med en diskus och sa att det mer skulle bli som en fylligare platta på min kropp och även fast jag är ute efter små bröst är det ju inte riktigt två mindre plattor jag önskar. Så vi båda var väldigt överens om att Demi är det som passar mig bäst och det kändes så himla bra att äntligen kunna släppa alla frågetecken. Nu är jag helt säker på att det blir Ergonomix 380cc Demi, tjoho! 17 dagar kvar, längtar sååå..!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem