Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Jesss

Kvinna ·

09 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Ni har ju jättefina bröst ? Och de kommer bara att bli finare för varje dag. Detta med tålamodet alltså ?? Önskar att jag ”bara” hade behövt göra en förstoring. Känner att ärren/såren efter lyftet stramar rätt rejält och nu nojar jag en del över komplikationer..

Dina ser verkligen superfina ut! Hur var utgångsläget?

Tack! Jag är verkligen så nöjd hittills ?? Över förväntan. Men det kan ju hända rätt mycket med ankarlyft så jag kan inte låta bli att oroa mig lite. Ska på återbesök på onsdag och ta bort stygnen och tejpen så då lär jag kunna se bättre hur såren ser ut.

Laddat upp en förebild nu. Så himla osmickrande ?

Men smärtan är mindre idag ?? Så skönt!!

Tänk vad de kan göra ändå! Du hade rätt stora innan, behöll du allt fett och lade till inplantat? Ska bli så spännande att se hur det artar sig!
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

09 feb, 2020

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Ni har ju jättefina bröst ? Och de kommer bara att bli finare för varje dag. Detta med tålamodet alltså ?? Önskar att jag ”bara” hade behövt göra en förstoring. Känner att ärren/såren efter lyftet stramar rätt rejält och nu nojar jag en del över komplikationer..

Tack! Jag är verkligen så nöjd hittills ?? Över förväntan. Men det kan ju hända rätt mycket med ankarlyft så jag kan inte låta bli att oroa mig lite. Ska på återbesök på onsdag och ta bort stygnen och tejpen så då lär jag kunna se bättre hur såren ser ut.

Tänk vad de kan göra ändå! Du hade rätt stora innan, behöll du allt fett och lade till inplantat?

Ska bli så spännande att se hur det artar sig!

Ja, det är otroligt vad de kan göra ☺️ Hade ca 450 cc själv och han tog bort ca 150 cc och så ett ganska litet implantat på det. Tror nästan inte att det är sant och håller som sagt alla tummar för att slippa komplikationer ?? Hur går det för dig, med smärta och återhämtning?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

09 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Plingeling skrev:

Då ska jag PM:a henne. ? måste bara kolla med er som nu gjort nyligen, finns de nå "misstag" vi andra kan skippa? Har läst att vissa flyttat ner saker från hyllor osv för att inte behöva sträcka sig, bunkrat upp med kuddar för att sova lite sittande osv. :)

Hmm, nu har vi alla glas och sånt i skåp med lådor i, i midjehöjd redan så inget jag behövde tänka på.
Nått jag började göra nästan direkt, inget speciellt så haha men de va att ta toapapper i handen innan jag sätter mig, om de sitter på sidan om dig, den rörelsen kan kännas när man vrider sig?
Annars är de väl att ha tröjor med dragkedja, väldigt svårt att få upp armarna. Fläta håret ifall man har långt och inte vill ha de i ansiktet.
Ett gäng kuddar där man sover. Jag lägger byxorna jag ska ha på mig dagen efter i sängen så sätter jag i benen när jag sitter i sängen och när jag går ner så åker benet i av bara farten?
Hojtar till om jag kommer på mer?

Ha ha ha! Det med toapappret känner jag igen ???
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

09 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

Plingeling skrev:

Då ska jag PM:a henne. ? måste bara kolla med er som nu gjort nyligen, finns de nå "misstag" vi andra kan skippa? Har läst att vissa flyttat ner saker från hyllor osv för att inte behöva sträcka sig, bunkrat upp med kuddar för att sova lite sittande osv. :)

Hmm, nu har vi alla glas och sånt i skåp med lådor i, i midjehöjd redan så inget jag behövde tänka på.
Nått jag började göra nästan direkt, inget speciellt så haha men de va att ta toapapper i handen innan jag sätter mig, om de sitter på sidan om dig, den rörelsen kan kännas när man vrider sig?
Annars är de väl att ha tröjor med dragkedja, väldigt svårt att få upp armarna. Fläta håret ifall man har långt och inte vill ha de i ansiktet.
Ett gäng kuddar där man sover. Jag lägger byxorna jag ska ha på mig dagen efter i sängen så sätter jag i benen när jag sitter i sängen och när jag går ner så åker benet i av bara farten?
Hojtar till om jag kommer på mer?

Ha ha ha! Det med toapappret känner jag igen ???

Haha ja, svär för mig själv dom gångerna jag glömmer de?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

10 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:
Cliopatra skrev:

Tänk vad de kan göra ändå! Du hade rätt stora innan, behöll du allt fett och lade till inplantat?

Ja, det är otroligt vad de kan göra ☺️ Hade ca 450 cc själv och han tog bort ca 150 cc och så ett ganska litet implantat på det. Tror nästan inte att det är sant och håller som sagt alla tummar för att slippa komplikationer ??

Hur går det för dig, med smärta och återhämtning?

Så klart vi ska slippa komplikationer! Jag mår bra tycker jag. Fortfarande öm och här en påtagligt sämre kondis då andetagen inte riktigt räcker till. Drömmer och tänker på vad jag gjort typ nonstop. Funderar mycket på att jag skulle gått mindre men enligt kirurgen så skulle de inplantaten bli för smala och jag skulle få en motorväg mellan brösten. Är nog bara svårt att vänja sig, min önskan är ett par härligt naturliga mammabröst och inte ett par sillisar så jag hoppas det blir som jag vill :)
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:
Jesss skrev:
Cliopatra skrev:

Ja, det är otroligt vad de kan göra ☺️ Hade ca 450 cc själv och han tog bort ca 150 cc och så ett ganska litet implantat på det. Tror nästan inte att det är sant och håller som sagt alla tummar för att slippa komplikationer ??

Hur går det för dig, med smärta och återhämtning?

Så klart vi ska slippa komplikationer!

Jag mår bra tycker jag. Fortfarande öm och här en påtagligt sämre kondis då andetagen inte riktigt räcker till. Drömmer och tänker på vad jag gjort typ nonstop. Funderar mycket på att jag skulle gått mindre men enligt kirurgen så skulle de inplantaten bli för smala och jag skulle få en motorväg mellan brösten. Är nog bara svårt att vänja sig, min önskan är ett par härligt naturliga mammabröst och inte ett par sillisar så jag hoppas det blir som jag vill :)

Jag tror inte att du kommer att ångra dig när de väl mjuknat till sig och ”fluffat” sig lite. De ser jättefina ut och passar din kropp ?? Vet inte hur du känner men även om jag är nöjd hittills så har jag svårt att känna att de tillhör min kropp. De sitter liksom bara där och är mest jobbiga och känns främmande men är övertygad om att det snart vänder och då kommer det att vara värt det! Har sett fina bilder på bröst efter 4 veckor så det är min målbild just nu ??
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2020

Hur lång tid tog det för er innan ni fick åka hem efter uppvaknande? Jag har operation imorgon och som jag minns efter förra gången för 17 år sedan hade jag inte kunnat åka hem dagen efter.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

10 feb, 2020

Natval skrev:

Hur lång tid tog det för er innan ni fick åka hem efter uppvaknande? Jag har operation imorgon och som jag minns efter förra gången för 17 år sedan hade jag inte kunnat åka hem dagen efter.

Jag sövdes vid 730 och lämnade kliniken vid 1330, då hade jag ätit och sovit i omgångar och tömt blåsan? men mådde skit hela dagen?
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2020

Kommer ihåg att jag var extremt trött sist å ville bara sova och hade svin ont ?
Gilla

Laura84

Kvinna ·

10 feb, 2020

Hur lenga behøver man hjelp hemma? Jag har ngn med mig i typ 2,5 dygn efter operationen. Så bor jeg ensam och undrar om jag burde få ngn til å være hos mig flere dager? Skal legge implantat over muskelen. 16 dager kvar!!!
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Natval skrev:

Jag opererade mig på Citadellkliniken och sov över. Var skönt att känna mig trygg och blev ordentligt uppassad under tiden. Gjorde i och för sig ankarlyft också. Hoppas att du får en bättre upplevelse den här gången ☺️ Det ska bara genomlidas!
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

@Jesss, gick du tillbaka till jobbet idag? Hur gick det? Är så rastlös så att jag snart blir galen och funderar på att börja igen imorgon men vet inte om det är en bra idé ?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

10 feb, 2020

Cliopatra skrev:

@Jesss, gick du tillbaka till jobbet idag? Hur gick det? Är så rastlös så att jag snart blir galen och funderar på att börja igen imorgon men vet inte om det är en bra idé ?

Japp! Tuttan är tilllbaka på jobbet ? Ingen som märker ngt, jag mörkar en förkylning och tar mina Alvedon och muskelavslappnande i smyg. Behöver verkligen röra på mig, ryggen går ju typ av när man ska ligga eller halvsitta hela tiden. Så förstår att du börjar bli otålig.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

10 feb, 2020

Natval skrev:

Jag sövdes strax efter 10 och var hemma till 1645. Fick extra mot illamåendet annars hade det aldrig gått.
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Japp! Tuttan är tilllbaka på jobbet ? Ingen som märker ngt, jag mörkar en förkylning och tar mina Alvedon och muskelavslappnande i smyg.

Behöver verkligen röra på mig, ryggen går ju typ av när man ska ligga eller halvsitta hela tiden. Så förstår att du börjar bli otålig.

Heja Tuttan! ? Hur funkade huvudet? Tycker att jag blir trött av minsta lilla men hade som sagt varit skönt att slippa ryggläge också..
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

10 feb, 2020

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Japp! Tuttan är tilllbaka på jobbet ? Ingen som märker ngt, jag mörkar en förkylning och tar mina Alvedon och muskelavslappnande i smyg.

Behöver verkligen röra på mig, ryggen går ju typ av när man ska ligga eller halvsitta hela tiden. Så förstår att du börjar bli otålig.

Jaa! Börjar få panik över att inte kunna göra så mkt, såå trött på soffan haha. Psykisk tortyr?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Laura84 skrev:

Hur lenga behøver man hjelp hemma? Jag har ngn med mig i typ 2,5 dygn efter operationen. Så bor jeg ensam och undrar om jag burde få ngn til å være hos mig flere dager?
Skal legge implantat over muskelen.
16 dager kvar!!!

Jag hade en kär vän som hämtade mig och såg till att jag kom hem ordentligt men efter det klarade jag mig själv och har varit hemma själv i 4 dagar innan mina två huliganer kom hem från pappa ? Klarade mig fint men hade förberett med mat etc i lagom höjd så att jag skulle slippa lyft och att sträcka mig efter något. Tror att du klarar dig fint med hjälp i 2 dagar men det här med smärta och rörlighet är ju väldigt individuellt verkar det som.
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Jaa!
Börjar få panik över att inte kunna göra så mkt, såå trött på soffan haha. Psykisk tortyr?

Ja herregud, är också så trött på detta! Tycker att smärtan blivit värre igen och dras med lite illamående nu också. Gnäll, gnäll gnäll ?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

10 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Jaa!
Börjar få panik över att inte kunna göra så mkt, såå trött på soffan haha. Psykisk tortyr?

Ja herregud, är också så trött på detta! Tycker att smärtan blivit värre igen och dras med lite illamående nu också. Gnäll, gnäll gnäll ?

Ja illamående, och värken går ut i armen, speciellt vänster, o ner i revbenen på sidorna. Är väl dels för att bröstmuskeln trycket, man spänner sig gör att de gör ont och använder inte överkroppen så mkt, sen ryggläge??
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2020

Wow Jesss, tilbake på jobb så snabbt!! Jeg kunne ikke engang kjøre bil den første uken da jeg opererte meg sist....håper å være tilbake like snabbt som deg :) Hur er det å være på jobb? Behøver du å bære på en dator eller lignende?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem