Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Jesss

Kvinna ·

10 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

@Jesss, gick du tillbaka till jobbet idag? Hur gick det? Är så rastlös så att jag snart blir galen och funderar på att börja igen imorgon men vet inte om det är en bra idé ?

Japp! Tuttan är tilllbaka på jobbet ? Ingen som märker ngt, jag mörkar en förkylning och tar mina Alvedon och muskelavslappnande i smyg.

Behöver verkligen röra på mig, ryggen går ju typ av när man ska ligga eller halvsitta hela tiden. Så förstår att du börjar bli otålig.

Jaa!
Börjar få panik över att inte kunna göra så mkt, såå trött på soffan haha. Psykisk tortyr?

Ja herregud, är också så trött på detta! Tycker att smärtan blivit värre igen och dras med lite illamående nu också. Gnäll, gnäll gnäll ?

Åhnej.. Tar du morfin?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

10 feb, 2020

Pratade med kliniken idag. Kl 8:00 på torsdag morgon ska jag infinna mig! Glad för en tidig tid. Rätt upp på morgonen. Inget utdraget hemma?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:
Cliopatra skrev:

@Jesss, gick du tillbaka till jobbet idag? Hur gick det? Är så rastlös så att jag snart blir galen och funderar på att börja igen imorgon men vet inte om det är en bra idé ?

Japp! Tuttan är tilllbaka på jobbet ? Ingen som märker ngt, jag mörkar en förkylning och tar mina Alvedon och muskelavslappnande i smyg.

Behöver verkligen röra på mig, ryggen går ju typ av när man ska ligga eller halvsitta hela tiden. Så förstår att du börjar bli otålig.

Jaa!
Börjar få panik över att inte kunna göra så mkt, såå trött på soffan haha. Psykisk tortyr?

Ja herregud, är också så trött på detta! Tycker att smärtan blivit värre igen och dras med lite illamående nu också. Gnäll, gnäll gnäll ?

Åhnej.. Tar du morfin?

Inget morfin idag men kommer att ta en att sova på. Slut Paraflex också som jag tyckte fungerade bäst. Får se imorgon annars får jag ringa kliniken och be dem skriva ut mer. Kämpa ?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

10 feb, 2020

Opererar mig nästa torsdag (20e) och har idag börjat få lite rethosta! Är livrädd att det ska utvecklas till bronkit som jag hade för ca 3 år sen och var då riktigt sjuk i ca 3-4 veckor.. Hoppas att det bara är lite hosta och inte blir något mer!! :( Så kul att läsa era inlägg Cliopatra, Jesss mfl. Vad spännande att det snart är din tur zeev01! Hur känns det?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

10 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Opererar mig nästa torsdag (20e) och har idag börjat få lite rethosta! Är livrädd att det ska utvecklas till bronkit som jag hade för ca 3 år sen och var då riktigt sjuk i ca 3-4 veckor.. Hoppas att det bara är lite hosta och inte blir något mer!! :(

Så kul att läsa era inlägg Cliopatra, Jesss mfl. Vad spännande att det snart är din tur zeev01! Hur känns det?

Men fy din stackare! Försök ta det lugn och ät mycket c-vitaminer! Drick te med honung ? Jag pendlar mellan jättetaggad och katastrof-känslor? Verkligen två helt olika lägen. Jag har planerat att gå tillbaka till jobb redan på tisdag, börjar ifrågasätta om det är en bra idé.. Hur känner du??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

10 feb, 2020

Har även börjat fundera på storleken fram och tillbaka. Har egentligen redan bröst (stor B/liten C) men vill ”fylla” ut dem för att få lite mer put uppåt. Har tänkt lägga i 400cc. Börjar föreställa mig att det kommer bli megastort eller alldeles för lite. Så jag är i två lägen vad det gäller exakt allt.???
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

10 feb, 2020

Idag firar mina nya bröst en vecka! ? har ÄNTLIGEN börjar känna mig lite normal igen. Fortfarande öm och stel men kan faktiskt göra saker på egen hand. Jätteimponerad på er som går tillbaka till jobbet så kort efter! Har även lagt upp en bild på mitt resultat ?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

10 feb, 2020

Grattis Trasseludd! ??? utstår man smärtan? ? mvh nervös
Gilla

zeev01

Kvinna ·

10 feb, 2020

Trasselsudd*
Gilla

Jesss

Kvinna ·

10 feb, 2020

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Pinkroose skrev:
Jesss skrev:
Cliopatra skrev:

Jaa!

Åhnej.. Tar du morfin?

Inget morfin idag men kommer att ta en att sova på. Slut Paraflex också som jag tyckte fungerade bäst. Får se imorgon annars får jag ringa kliniken och be dem skriva ut mer.

Kämpa ?

Aha de muskelavslappnande? Har tagit ett par st mdn har inte upplevt att det gett något men det kanske det gör. Tycker det känns som att brösten är sprängfyllda med mjölk och att jag skulle behöva amma ?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

10 feb, 2020

Trasselsudd skrev:

Idag firar mina nya bröst en vecka! ? har ÄNTLIGEN börjar känna mig lite normal igen. Fortfarande öm och stel men kan faktiskt göra saker på egen hand. Jätteimponerad på er som går tillbaka till jobbet så kort efter!

Har även lagt upp en bild på mitt resultat ?

Titta där! Ser bra ut, väldigt proportionerligt till din kropp också ?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

10 feb, 2020

zeev01 skrev:

Grattis Trasseludd! ??? utstår man smärtan? ? mvh nervös

Tack! ? hahah ska inte ljuga, smärtan de första 4 dagarna är inte roliga alls speciellt inte när man blev illamående av sina mediciner också. men den perioden är över snabbt och det är värt det till 110% ?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

10 feb, 2020

Jesss skrev:

Trasselsudd skrev:

Idag firar mina nya bröst en vecka! ? har ÄNTLIGEN börjar känna mig lite normal igen. Fortfarande öm och stel men kan faktiskt göra saker på egen hand. Jätteimponerad på er som går tillbaka till jobbet så kort efter!

Titta där! Ser bra ut, väldigt proportionerligt till din kropp också ?

Tack så mycket! ☺️ Dina blev också superfina! ?
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

10 feb, 2020

zeev01 skrev:

Dafne92 skrev:

Opererar mig nästa torsdag (20e) och har idag börjat få lite rethosta! Är livrädd att det ska utvecklas till bronkit som jag hade för ca 3 år sen och var då riktigt sjuk i ca 3-4 veckor.. Hoppas att det bara är lite hosta och inte blir något mer!! :(

Så kul att läsa era inlägg Cliopatra, Jesss mfl. Vad spännande att det snart är din tur zeev01! Hur känns det?

Men fy din stackare! Försök ta det lugn och ät mycket c-vitaminer! Drick te med honung ?

Jag pendlar mellan jättetaggad och katastrof-känslor? Verkligen två helt olika lägen. Jag har planerat att gå tillbaka till jobb redan på tisdag, börjar ifrågasätta om det är en bra idé..

Hur känner du??

Jaa, får göra det! Jag är ledig fram tills dess så får bara försöka hålla mig borta från folk ? Haha, förstår dig helt! Så går mina tankar redan, fast kanske lite mildare. Har du ett tungt jobb? Annars kanske det bara är bra att komma iväg och röra lite på sig, få tankarna på annat, men beror ju såklart helt på hur du mår! Vet jobbet om att du genomgått en operation? Jag är så himla taggad, men samtidigt har jag lite jobbiga tankar också - typ att jag kanske kommer få hängtuttar osv (vilket jag typ inte kan få nu ?)
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

10 feb, 2020

Trasselsudd skrev:

Jättefina!! Grattis! ? Säger som Jesss att de passar jättebra till din kropp. Hoppas att mina också kommer att göra det!
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:

Jesss skrev:

Cliopatra skrev:
Pinkroose skrev:
Jesss skrev:
Cliopatra skrev:

Jaa!

Åhnej.. Tar du morfin?

Inget morfin idag men kommer att ta en att sova på. Slut Paraflex också som jag tyckte fungerade bäst. Får se imorgon annars får jag ringa kliniken och be dem skriva ut mer.

Kämpa ?

Aha de muskelavslappnande? Har tagit ett par st mdn har inte upplevt att det gett något men det kanske det gör.

Tycker det känns som att brösten är sprängfyllda med mjölk och att jag skulle behöva amma ?

Ja, men PRECIS så ? Fast bara tanken på att ha en liten bebis nära min barm just nu.. ?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

zeev01 skrev:

Har även börjat fundera på storleken fram och tillbaka. Har egentligen redan bröst (stor B/liten C) men vill ”fylla” ut dem för att få lite mer put uppåt. Har tänkt lägga i 400cc. Börjar föreställa mig att det kommer bli megastort eller alldeles för lite. Så jag är i två lägen vad det gäller exakt allt.???

Dom flesta säger att om man tvekar ska man alltid ta den större storleken. Tror att det kommer att bli jättebra ? Ang jobb på tisdag så är det individuellt med smärta etc. Bara planera så att du kan stanna hemma längre om det behövs.
Gilla

Plingeling

Kvinna ·

10 feb, 2020

Måste bara säga att ni är så himla goa som delar med er av så mycket, och att stämningen här är så bra. När nervositeten hägrar går man in här och bläddrar lite så släpper det faktiskt en hel del för mig. ?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

10 feb, 2020

Plingeling skrev:

Måste bara säga att ni är så himla goa som delar med er av så mycket, och att stämningen här är så bra. När nervositeten hägrar går man in här och bläddrar lite så släpper det faktiskt en hel del för mig. ?

Skönt att ha ett ställe att gnälla av sig lite i efteråt också ☺️ Alla andra jobbar ju och mina väninnor är nog trötta på att höra om tvillingarna och mitt mående ?
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

10 feb, 2020

Dafne92 skrev:

Trasselsudd skrev:

Jättefina!! Grattis! ? Säger som Jesss att de passar jättebra till din kropp. Hoppas att mina också kommer att göra det!

Tack så mycket! ? tror säkert att dina kommer bli superfina dem med ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem