Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Anonym användare

12 feb, 2020

zeev01 skrev:

Tror det kommer bli supersnyggt Natval! Ser redan fint ut❤️

Tack ? hoppas du har rätt
Gilla

Beatrice19

Kvinna ·

12 feb, 2020

Åh va fint det ser ut!
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

12 feb, 2020

Nu ligger jag på uppvaket sen en timme tror jag. Äter efterlängtad frukost?Allt ska ha gått bra. Gud va ont jag hade när jag svalde men börjar gå över nu. Spänner och man kan lixom inte djupandas men väldigt överkomligt. Har väl en del smärtstillande i kroppen så inte så konstigt. Tycker de ser lite små ut när jag tittar ner på dem men hoppas verkligen de ska kännas lagom senare. Kirurgen trodde verkligen detta skulle bli ett fint resultat så hoppas jag gjorde rätt i att lita på honom?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

12 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Nu ligger jag på uppvaket sen en timme tror jag. Äter efterlängtad frukost?Allt ska ha gått bra. Gud va ont jag hade när jag svalde men börjar gå över nu. Spänner och man kan lixom inte djupandas men väldigt överkomligt. Har väl en del smärtstillande i kroppen så inte så konstigt. Tycker de ser lite små ut när jag tittar ner på dem men hoppas verkligen de ska kännas lagom senare. Kirurgen trodde verkligen detta skulle bli ett fint resultat så hoppas jag gjorde rätt i att lita på honom?

Grattis??
Gilla

zeev01

Kvinna ·

12 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Åh va skönt att det gått bra Pumba! Kommer jag överleva imorgon? ??♥️
Gilla

Anonym användare

12 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Jag kände samma sak om storleken igår när jag vaknade å känner det än men tror man blir nöjd om ett tag ?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

12 feb, 2020

Ja..känns lite bättre angående storleken nu och tror nog detta kommer bli bra. Zeev01 du kommer definitivt överleva!man får bra mediciner och än är det ingen överväldigande smärta. Jag är inte van med mediciner så jag pendlar lite mellan okej och illamående men inte spytt än. Sålänge jag inte anstränger mig utan bara ligger i sängen så går det väldigt bra!så visst att man ska röra sig men första dygnet tänker jag mest bara ligga. Rörde mig lite när vi tog oss till hotellet, det får räcka för idag?alltså tror det kommer vara såå värt det!vi kommer ha så fina boobies till sommaren tjejer!!!??????
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

12 feb, 2020

Pumba86 skrev:

Ja..känns lite bättre angående storleken nu och tror nog detta kommer bli bra. Zeev01 du kommer definitivt överleva!man får bra mediciner och än är det ingen överväldigande smärta. Jag är inte van med mediciner så jag pendlar lite mellan okej och illamående men inte spytt än. Sålänge jag inte anstränger mig utan bara ligger i sängen så går det väldigt bra!så visst att man ska röra sig men första dygnet tänker jag mest bara ligga. Rörde mig lite när vi tog oss till hotellet, det får räcka för idag?alltså tror det kommer vara såå värt det!vi kommer ha så fina boobies till sommaren tjejer!!!??????

Yaaas de kommer vi ha!! Hoppas du kommer klara av morfinet, de gör tyvärr inte jag??
Gilla

Jesss

Kvinna ·

12 feb, 2020

Jag klarade inte heller morfinet! Det går att be om medicin mot illamående som komplement om man verkligen inte klarar sig på muskelavslappnande och Alvedon men jag tyckte ändå det var överkomligt. Dag 6 idag och jag känner mig redo att amma, så känns det hela tiden ?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

12 feb, 2020

Alltså det är helt otroligt vilken trygghet det är att dela detta med ER. Som är i exakt samma situation JUST NU. Har flera vänner som gjort detta tidigare, men känns tryggt att skriva med er som gör det i realtid. Just nu hemma och fixar i lägenheten. Mamma lagar mat. Kan inte fatta att det är på riktigt! Om ett dygn är jag ny-opad!??
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

12 feb, 2020

Jesss skrev:

Jag klarade inte heller morfinet! Det går att be om medicin mot illamående som komplement om man verkligen inte klarar sig på muskelavslappnande och Alvedon men jag tyckte ändå det var överkomligt.

Dag 6 idag och jag känner mig redo att amma, så känns det hela tiden ?

Precis, har primperan hemma men är inte bara illamåendet utan jag blir så påverkad i allmänhet att biverkningarna inte är värt de? Haha eller hur!! Man vill bara pumpa ut för att lätta på trycket??
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

12 feb, 2020

zeev01 skrev:

Alltså det är helt otroligt vilken trygghet det är att dela detta med ER. Som är i exakt samma situation JUST NU. Har flera vänner som gjort detta tidigare, men känns tryggt att skriva med er som gör det i realtid. Just nu hemma och fixar i lägenheten. Mamma lagar mat. Kan inte fatta att det är på riktigt! Om ett dygn är jag ny-opad!??

Ja verkligen? Har oxå nära och vänner som gjort men de va några år sen, skönt att prata med fler som vet vad man går igenom just nu?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

12 feb, 2020

Tjejer, vill ni dela med er av eran Instagram eller fb? Förstår om ni vill fortsätta vara anonyma här?
Gilla

Anonym användare

12 feb, 2020

Pinkroose skrev:

Tjejer, vill ni dela med er av eran Instagram eller fb?
Förstår om ni vill fortsätta vara anonyma här?

Absolut vi kan väl skicka pm isf
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

12 feb, 2020

Natval skrev:

Pinkroose skrev:

Tjejer, vill ni dela med er av eran Instagram eller fb?
Förstår om ni vill fortsätta vara anonyma här?

Absolut vi kan väl skicka pm isf

Ja absolut?
Gilla

Cliopatra

Kvinna ·

12 feb, 2020

Det kommer att bli sååå bra till alla er nyopade och er som snart lägger er på op-bordet ??? Mina boobisar är en vecka gamla idag och har redan glömt hur de ”gamla” såg ut, även om den här nya varianten inte riktigt känns som en del av min kropp ännu. Återbesök idag och sköterskan tyckte att det såg jättebra ut medan jag var nära att börja gråta när jag såg dem utan tejp ? Första månaden händer mycket förklarade hon och lugnade mig lite. Ska byta tejp en gång i veckan så förhoppningsvis ser jag framsteg i varje byte. Kämpa på alla boobisar!
Gilla

zeev01

Kvinna ·

12 feb, 2020

Alltså dessa känslor går i värre berg och dalbana än pms! ? För en timme sedan hade jag nästan hjärtklappning, nu känner jag mig superlugn igen. Försöker tänka att det är klart om ett dygn. Gaahh!
Gilla

zeev01

Kvinna ·

12 feb, 2020

Tror ni jag kan raka mig under armhålan ikv? Eller är det för nära? Ska göra snitt under bröstvecket
Gilla

Anonym användare

12 feb, 2020

Kjenner presis som du, ser frem imot at alt er klart og håper det vil gå bra!! Lykke til - alle som skal på bordet i morgen :) Har Op i morgen kl 12....
Gilla

Jesss

Kvinna ·

12 feb, 2020

zeev01 skrev:

Tror ni jag kan raka mig under armhålan ikv? Eller är det för nära? Ska göra snitt under bröstvecket

Jag rakade dagen innan! Ingen som sa ngt om det. Jag tänkte det skulle innebära färre bakterier, rakar mig nämligen inte i vanliga fall. Ja snart är det dags!! Ska bli så kul att höra från dig sen ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem