Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Ellas

Kvinna ·

17 jan, 2020

Nu är jag hemma igen efter min andra konsultation och jag känner mig betydligt lugnare nu ang. bredden på implantaten! Han var helt övertygad om att 12,5cm var rätt för mig till min bröstbredd på 13,5cm. Han sa att 13cm visserligen var genomförbart men att jag förmodligen skulle känna att de blev för breda efter ett tag och att de skulle kännas i vägen. Han visade även på min kropp var man brukar ha som riktlinje att implantatets kant skall gå och där skulle 12,5cm hamna på mig. Så jag litar helt och fullt på Patrik nu och släpper min oro över bredden helt eftersom han är så säker på sin sak. Känns väldigt skönt! Däremot testade jag både Mini och Demi och nu sitter jag istället och velar lite över profilen istället, haha. Har varit helt inställd på Mini innan och tyckt att Demi ser gigantiska ut på alla bilder jag sett här inne men väl under tröjan såg de inte alls särskilt stora ut på mig. Frågade Patrik vad han tyckte men han sa att båda kommer att bli precis lika fina och föredrog ingen framför den andra på mig utan sa att det kommer att bli lika bra vilken jag än bestämmer mig för. Lutar nog åt Mini fortfarande men ska kika runt lite på Demi-bilder här och se hur det känns om ett par veckor när jag hunnit smälta den karamellen lite. Laddade upp min nya 3D-bild på Demi också om någon vill kika :) Väljer mao mellan Mini 310cc och Demi 380cc.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

17 jan, 2020

Ellas skrev:

Nu är jag hemma igen efter min andra konsultation och jag känner mig betydligt lugnare nu ang. bredden på implantaten! Han var helt övertygad om att 12,5cm var rätt för mig till min bröstbredd på 13,5cm. Han sa att 13cm visserligen var genomförbart men att jag förmodligen skulle känna att de blev för breda efter ett tag och att de skulle kännas i vägen. Han visade även på min kropp var man brukar ha som riktlinje att implantatets kant skall gå och där skulle 12,5cm hamna på mig. Så jag litar helt och fullt på Patrik nu och släpper min oro över bredden helt eftersom han är så säker på sin sak. Känns väldigt skönt!

Däremot testade jag både Mini och Demi och nu sitter jag istället och velar lite över profilen istället, haha. Har varit helt inställd på Mini innan och tyckt att Demi ser gigantiska ut på alla bilder jag sett här inne men väl under tröjan såg de inte alls särskilt stora ut på mig. Frågade Patrik vad han tyckte men han sa att båda kommer att bli precis lika fina och föredrog ingen framför den andra på mig utan sa att det kommer att bli lika bra vilken jag än bestämmer mig för. Lutar nog åt Mini fortfarande men ska kika runt lite på Demi-bilder här och se hur det känns om ett par veckor när jag hunnit smälta den karamellen lite. Laddade upp min nya 3D-bild på Demi också om någon vill kika :) Väljer mao mellan Mini 310cc och Demi 380cc.

Va skulle du bli mest missnöjd med,om dom blev för små eller för stora??
Gilla

Ellas

Kvinna ·

17 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Nu är jag hemma igen efter min andra konsultation och jag känner mig betydligt lugnare nu ang. bredden på implantaten! Han var helt övertygad om att 12,5cm var rätt för mig till min bröstbredd på 13,5cm. Han sa att 13cm visserligen var genomförbart men att jag förmodligen skulle känna att de blev för breda efter ett tag och att de skulle kännas i vägen. Han visade även på min kropp var man brukar ha som riktlinje att implantatets kant skall gå och där skulle 12,5cm hamna på mig. Så jag litar helt och fullt på Patrik nu och släpper min oro över bredden helt eftersom han är så säker på sin sak. Känns väldigt skönt!

Däremot testade jag både Mini och Demi och nu sitter jag istället och velar lite över profilen istället, haha. Har varit helt inställd på Mini innan och tyckt att Demi ser gigantiska ut på alla bilder jag sett här inne men väl under tröjan såg de inte alls särskilt stora ut på mig. Frågade Patrik vad han tyckte men han sa att båda kommer att bli precis lika fina och föredrog ingen framför den andra på mig utan sa att det kommer att bli lika bra vilken jag än bestämmer mig för. Lutar nog åt Mini fortfarande men ska kika runt lite på Demi-bilder här och se hur det känns om ett par veckor när jag hunnit smälta den karamellen lite. Laddade upp min nya 3D-bild på Demi också om någon vill kika :) Väljer mao mellan Mini 310cc och Demi 380cc.

För stora tror jag faktiskt, det går ju alltid att trolla fram lite extra volym med BHar vid behov men om man inte vill klämma in sig i en tight sport-BH jämt är det ju väldig svårt att förminska. Skulle bli så himla ledsen om det blir den där onaturliga "hon har garanterat opererat brösten"-looken som jag verkligen inte vill ha. Har scrollat runt lite på mina bröstinspokonton på Instagram också sedan jag kom hem och faller alltid tillbaka på att jag föredrar den plattare looken. Är 90% säker på att det blir Mini ändå! :) Det kommer ju oavsett bli en förbättring, sen om de blir lite små i slutändan får jag leva med det. Mycket hellre det än att det skall börja tisslas och tasslas i vår vänskapskrets
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

17 jan, 2020

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

För stora tror jag faktiskt, det går ju alltid att trolla fram lite extra volym med BHar vid behov men om man inte vill klämma in sig i en tight sport-BH jämt är det ju väldig svårt att förminska. Skulle bli så himla ledsen om det blir den där onaturliga "hon har garanterat opererat brösten"-looken som jag verkligen inte vill ha. Har scrollat runt lite på mina bröstinspokonton på Instagram också sedan jag kom hem och faller alltid tillbaka på att jag föredrar den plattare looken. Är 90% säker på att det blir Mini ändå! :) Det kommer ju oavsett bli en förbättring, sen om de blir lite små i slutändan får jag leva med det. Mycket hellre det än att det skall börja tisslas och tasslas i vår vänskapskrets

Jamen dåså, då har du ju svaret? Ska själv lägga in 315 full?
Gilla

Bbumbid

Kvinna ·

18 jan, 2020

Spännande tråd med mycket bra läsning! Jag ska operera mig den 19/2 på Nordiska kliniken hos Mattias! :) är super osäker på storleken, så har bokat en konsultation till nästa vecka, det står mellan 450/500cc full. Super nervös!?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

18 jan, 2020

Bbumbid skrev:

Spännande tråd med mycket bra läsning! Jag ska operera mig den 19/2 på Nordiska kliniken hos Mattias! :) är super osäker på storleken, så har bokat en konsultation till nästa vecka, det står mellan 450/500cc full. Super nervös!?

Va kul!? Börjar närma sig för mig nu, på tisdag är de 2 veckor kvar?? Börjar bli lite nervös men de värsta just nu är att jag kämpar med rökningen?? Blir ju en annan sak när de blir ett "måste ifrån någon annan än att man själv valt de just då. Men de ska nog gå bra?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

19 jan, 2020

Ellas skrev:

Hur mår ni alla? Har nervositeten börjat kicka in? :) Är stundtals jättepepp och stundtals livrädd. Brottas mycket med mina tankar och min egen identitet iom allt detta också. Hade aldrig någonsin trott att jag skulle göra en skönhetsoperation men så står jag ändå här efter tre barn... Jag är ju inte "en sådan tjej" om ni förstår mig rätt. Har bokat op 24/2 på Nordiska Kliniken

Samma här! Jag är inte en "sån" som gör tuttar. Men ändå så ska jag det. Tänker att det är ens egna fördomar som spökar, alla som gjort brösten är inte samma typ av person och vem är jag att döma någon för vad hen väljer att göra med sin kropp och med sitt liv? Jag längtar som en galning stundtals. För mig är det dags den 6 feb kl 8.00 på morgonen.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

19 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Bbumbid skrev:

Va kul!?

Börjar närma sig för mig nu, på tisdag är de 2 veckor kvar??
Börjar bli lite nervös men de värsta just nu är att jag kämpar med rökningen??
Blir ju en annan sak när de blir ett "måste ifrån någon annan än att man själv valt de just då. Men de ska nog gå bra?

Hur kommer du göra, har du börjat dra ner eller tänker du sluta tvärt och när i så fall?
Gilla

Anonym användare

19 jan, 2020

Ska byta ut mina implantat den 11/2
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

19 jan, 2020

Jesss skrev:

Pinkroose skrev:

Bbumbid skrev:

Va kul!?

Blir ju en annan sak när de blir ett "måste ifrån någon annan än att man själv valt de just då. Men de ska nog gå bra?

Hur kommer du göra, har du börjat dra ner eller tänker du sluta tvärt och när i så fall?

Har dragit ner och planen är väl att ta sista imorgon kväll alt senast tisdag morgon, hujedamig? inte för att ciggen,förhoppningsvis, försvinner de får dom gärna göra! Men hur jobbigt det kommer bli.
Gilla

Jesss

Kvinna ·

20 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:

Pinkroose skrev:

Bbumbid skrev:

Va kul!?

Har dragit ner och planen är väl att ta sista imorgon kväll alt senast tisdag morgon, hujedamig? inte för att ciggen,förhoppningsvis, försvinner de får dom gärna göra! Men hur jobbigt det kommer bli.

Duktigt! Jag röker också men inte så mkt så jag väntar med att sluta. Tror Mattias sa en/två vecka innan?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

20 jan, 2020

Jesss skrev:

Pinkroose skrev:

Jesss skrev:

Pinkroose skrev:
Bbumbid skrev:

Va kul!?

Duktigt! Jag röker också men inte så mkt så jag väntar med att sluta. Tror Mattias sa en/två vecka innan?

Skickar pm till dig?
Gilla

TyTy

Kvinna ·

20 jan, 2020

Nyfiken123 skrev:

Bo är att allt ramlar ner och lägger sig i underpolen om jag fattat det rätt. Därför fick jag inte bröstband vid första återbesöket heller eftersom implantatet skulle ner själv. Men vi får se nästa vecka nu vad hon tycker. Jag kan ju verkligen ingenting om detta, eller att om det tar för lång tid, kan inte det växa fast i bröstmuskeln, eller om själva fickan blir för trång, det hinner lixom läka ihop för mkt? Eller kapseln som bildas runt om, hur bildas den om det mesta efter 1 månad fortf ska ner till underpolen? Ja, får väl fråga när jag går på återbesöket.
Ryggproblem är väldigt bra att skylla på, även efter för det blir en sanning. Iaf för mig. Vet inte om det beror på att man går annolunda nu för man haft ont men jag blir trött i ryggen väldigt fort när jag är uppe och grejjar eller går på promenad. Det känns som det rinner kallt vatten på övre ryggen. I början trodde jag att jag satt bh:n ut och in och metallspännet sätt mot huden. Sen när det började "rinna" trodde jag att jag svettades ?? Men icke, det måste vara ngt med nerver. Känns jätteskumt. Så nu har jag promenerat med hunden, tvättat lite och ska dammsuga men får sätta mig en stund å vila ryggen. #tant

Ellas skrev:

Nyfiken123:

Haha, skönt ändå att du landade i ett beslut som kändes rätt även fast det kanske inte var din ursprungsplan! Om det är något jag lärt mig under den här emotionella resan till mitt beslut att göra en operation så är det att man skall följa sitt hjärta och göra det som känns rätt.

Vad jobbigt att implantaten sitter fortsatt högt upp, antar att du kanske kommer att få ett bröstband då på återbesöket? Vad är BO förresten? :)

Ja det är verkligen olika vad de olika klinikerna rekommenderar! Jättekonstigt faktiskt, en läkningsprocess borde ju hanteras likadant överallt kan man ju tycka. Men det kanske beror på alla kirurgers olika tekniker osv, hur de sätter in implantaten osv.

Ryggproblem är ju en himla bra anledning, det i kombination med lite långdragen influensa får det nog bli här hemma ;)

Snubblade in här och hoppas att det är ok att jag gör ett litet "gäst-inlägg" för att förtydliga BO: BO står för Bottoming Out och är när implantaten inte stannar kvar som det ska ovanför bröstvecket, utan börjar glida ner mot magen (!), en trist komplikation som ofta korrigeras genom att man petar upp implantatet till rätt läge igen och syr in vecket för att det ska läka fast där. Ju lättare implantat man har ju mindre är risken. Här är några exempel på hur BO kan se ut: https://www.thebodydoc.com/assets/img/intro/implants-bottoming-out.jpg https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaeKcv0MtWvoiM3P7X5k7tX6-b0m1ncP3OXVbB_tSZJaAV0wUW&s https://www.drkarenhorton.com/wp-content/uploads/2014/06/uniboob.jpg
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

20 jan, 2020

TyTy skrev:

Nyfiken123 skrev:

Bo är att allt ramlar ner och lägger sig i underpolen om jag fattat det rätt. Därför fick jag inte bröstband vid första återbesöket heller eftersom implantatet skulle ner själv. Men vi får se nästa vecka nu vad hon tycker. Jag kan ju verkligen ingenting om detta, eller att om det tar för lång tid, kan inte det växa fast i bröstmuskeln, eller om själva fickan blir för trång, det hinner lixom läka ihop för mkt? Eller kapseln som bildas runt om, hur bildas den om det mesta efter 1 månad fortf ska ner till underpolen? Ja, får väl fråga när jag går på återbesöket.
Ryggproblem är väldigt bra att skylla på, även efter för det blir en sanning. Iaf för mig. Vet inte om det beror på att man går annolunda nu för man haft ont men jag blir trött i ryggen väldigt fort när jag är uppe och grejjar eller går på promenad. Det känns som det rinner kallt vatten på övre ryggen. I början trodde jag att jag satt bh:n ut och in och metallspännet sätt mot huden. Sen när det började "rinna" trodde jag att jag svettades ?? Men icke, det måste vara ngt med nerver. Känns jätteskumt. Så nu har jag promenerat med hunden, tvättat lite och ska dammsuga men får sätta mig en stund å vila ryggen. #tant

Ellas skrev:

Nyfiken123:

Haha, skönt ändå att du landade i ett beslut som kändes rätt även fast det kanske inte var din ursprungsplan! Om det är något jag lärt mig under den här emotionella resan till mitt beslut att göra en operation så är det att man skall följa sitt hjärta och göra det som känns rätt.

Vad jobbigt att implantaten sitter fortsatt högt upp, antar att du kanske kommer att få ett bröstband då på återbesöket? Vad är BO förresten? :)

Ja det är verkligen olika vad de olika klinikerna rekommenderar! Jättekonstigt faktiskt, en läkningsprocess borde ju hanteras likadant överallt kan man ju tycka. Men det kanske beror på alla kirurgers olika tekniker osv, hur de sätter in implantaten osv.

Ryggproblem är ju en himla bra anledning, det i kombination med lite långdragen influensa får det nog bli här hemma ;)

Snubblade in här och hoppas att det är ok att jag gör ett litet "gäst-inlägg" för att förtydliga BO:
BO står för Bottoming Out och är när implantaten inte stannar kvar som det ska ovanför bröstvecket, utan börjar glida ner mot magen (!), en trist komplikation som ofta korrigeras genom att man petar upp implantatet till rätt läge igen och syr in vecket för att det ska läka fast där. Ju lättare implantat man har ju mindre är risken.
Här är några exempel på hur BO kan se ut:
https://www.thebodydoc.com/assets/img/intro/implants-bottoming-out.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaeKcv0MtWvoiM3P7X...
https://www.drkarenhorton.com/wp-content/uploads/2014/06/uniboob.jpg

Tack så jätte mycket för info??
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

20 jan, 2020

Ellas skrev:

Jag förstår! Försök att inte fokusera så mycket på siffrorna bara utan gå på vad du önskar för resultat. Ett brett och platt implantat kan ju ha precis lika många cc som ett smalt och högt. Om Mini känns för platt är det ju absolut Demi du skall ha iaf, eftersom lite försvinner på höjden sedan när implantaten väl är i kroppen. Så utgå ifrån det och strunta sedan i cc. Sen är det ju bara att du bestämmer dig för hur pass långt ut mot kanterna du önskar att de skall gå :) Testade du de olika bredderna som du väljer mellan på din konsultation? Annars hade jag bokat in ett till besök för att känna efter ordentligt med en tight tröja. Det skall jag göra imorgon, bokade in en till konsultation bara för att verkligen testa vad som känns mest rätt i verkligheten eftersom det är så svårt att se på en 3D-bild. Försöker att inte alls tänka på cc nu heller utan bara gå på vad som ser bäst ut. Var ju inställd på Mini 275cc från början men nu väljer jag ju mellan Mini 310cc, 360cc och 400cc. Känns helt galet att läsa de siffrorna då jag vill ha ett litet och diskret resultat men sedan har jag ju inte heller runt 12cm i bröstbredd som många av de tjejerna som har 275cc har.

Det var så lite så! :) Hoppas att du landar i ett beslut som känns helrätt!

tack! Jag testade alla de storlekarna jag väljer på min första konsultation hos Mattias, men det var också min första kons av 3 så jag skulle nog eg vilja ha en till med Mattias nu när jag har fått lite mer känsla för vad jag väljer mellan. Ska fundera lite på den. Är vilket som supertaggad! :D
Gilla

L-i-s

Kvinna ·

22 jan, 2020

Jag ska operera mig i Mars, men tänkte jag kunde skriva här ändå. Jag var på konsultation och fick då inte veta hur mkt egen bröstvävnad jag har. Fick heller ingen vidare info kring lämplig storlek till min kropp. Kan tyvärr inte lägga ut nån bild då jag är ny i forumet. Jag har även olika storlek på brösten idag, men på konsultationen pratades det aldrig om att man kunde lägga in olika storlekar. Fick ni all info direkt på första konsultationen?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

22 jan, 2020

Hej L-i-s! Konsultationen för mig gick väldigt fort och allt kändes så självklart när jag va där men sen efteråt när man landat så hade man ju massa frågor?vet inte heller min bröstbredd eller hur mycket egen vävnad. Tror han sa typ 200-250. Jag hade velat se 3D bilder på fler storlekar. Han tog fram en, och i den stunden kändes det jättebra men har funderat över strl sen dess. Inte helt hundra än. Operation 12/2. Hade velat se när det blev för stort lixom, men kanske är svårt på 3D-bilder. Ska snacka med kirurgen över telefon på måndag. Har dryga 2h till kliniken så kan inte hålla på att åka dit för att prata. Men en superbra kirurg, bara hört bra om honom så man kanske bara ska våga lita på hans omdöme. Svårt för en kontrollfreak bara?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

23 jan, 2020

L-i-s skrev:

Jag ska operera mig i Mars, men tänkte jag kunde skriva här ändå.
Jag var på konsultation och fick då inte veta hur mkt egen bröstvävnad jag har. Fick heller ingen vidare info kring lämplig storlek till min kropp. Kan tyvärr inte lägga ut nån bild då jag är ny i forumet. Jag har även olika storlek på brösten idag, men på konsultationen pratades det aldrig om att man kunde lägga in olika storlekar.
Fick ni all info direkt på första konsultationen?

Ja de mättes hit och dit på min konsultation? Hade en liten skillnad på mina bröst men ingenting som han tyckte krävdes olika storlek för. Tror de va 115 på ena och 155 på de andra?
Gilla

Anonym användare

23 jan, 2020

Jag ska också göra i februari! Ankarlyft & förstoring, samt rätta till asymmetri (höger större och hängigare än v) bild finns på min profil. Är de någon som har liknade ? Har ännu ej bestämt implantat ....
Gilla

Anonym användare

23 jan, 2020

Pinkroose skrev:

L-i-s skrev:

Jag ska operera mig i Mars, men tänkte jag kunde skriva här ändå.
Jag var på konsultation och fick då inte veta hur mkt egen bröstvävnad jag har. Fick heller ingen vidare info kring lämplig storlek till min kropp. Kan tyvärr inte lägga ut nån bild då jag är ny i forumet. Jag har även olika storlek på brösten idag, men på konsultationen pratades det aldrig om att man kunde lägga in olika storlekar.
Fick ni all info direkt på första konsultationen?

Ja de mättes hit och dit på min konsultation?
Hade en liten skillnad på mina bröst men ingenting som han tyckte krävdes olika storlek för. Tror de va 115 på ena och 155 på de andra?

Jag har också olika storlek på mina. Men han ville ej lägga in olika storlekar utan istället skära bort mer på det största bröstet för att få det jämt. Skall göra lyft och förstoring
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem