Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Anonym användare

23 jan, 2020

Pumba86 skrev:

??‍♀️jag ska operera brösten den 12/2-20 på Art Clinic Gbg. Läkare Per Windh. Lite osäker på storlek. Ska ha Motiva ergonomix. Fått rekommenderat 245demi på ena och 320 mini på andra. Rädd att det ska bli för litet men är ju såå svårt att veta. Det är det jobbigaste inför op tycker jag, att man tar rätt storlek. Att man blir nöjd efteråt.

Håller verkligen med om att storleksvalet är så svårt! Ångest delux ...!
Gilla

Anonym användare

23 jan, 2020

Är det någon mer som ska göra lyft & förstoring? :-)
Gilla

Anonym användare

24 jan, 2020

Jkagdn skrev:

Nu har jag betalat in för övrigt:D:D känns så overkligt att de pengarna äntligen får spenderas (har haft de sparade och avskiljda på ett separat dolt konto)

Ska också betala in mitt imorgonbitti. Känns ju helt overkligt för jag fattar typ inte att det kommer bli av ?
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

24 jan, 2020

Emandm skrev:

Jkagdn skrev:

Nu har jag betalat in för övrigt:D:D känns så overkligt att de pengarna äntligen får spenderas (har haft de sparade och avskiljda på ett separat dolt konto)

Ska också betala in mitt imorgonbitti. Känns ju helt overkligt för jag fattar typ inte att det kommer bli av ?

Inte jag heller! Sällan man är såhär taggad när man bränt 45lax?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

26 jan, 2020

Snart går vi in i februari!shit va fort det går tjejer!Snart sitter vi där med våra nya och förhoppningsvis amazing boobs!?☺️Då jag ska opas mitt i vabruari så kör jag stenhårt med ingefärashots nu?Vet inte om det funkar eller inte men placeboeffekt funkar lika bra?Jag ska försöka allt jag kan för att hålla mig frisk!
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

27 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Snart går vi in i februari!shit va fort det går tjejer!Snart sitter vi där med våra nya och förhoppningsvis amazing boobs!?☺️Då jag ska opas mitt i vabruari så kör jag stenhårt med ingefärashots nu?Vet inte om det funkar eller inte men placeboeffekt funkar lika bra?Jag ska försöka allt jag kan för att hålla mig frisk!

Ja de är nått jag är jätte orolig över, att ex magsjukan ska hitta hit och man tvingas flytta fram op.. 8 dagar kvar!??
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

27 jan, 2020

Lr hur!vi har inte haft magsjukan på besök på flera år (ta i trä?) så vore så jädra typiskt om den skulle hitta hit just när man ska opas. Tvättar handdukar och lakan ofta, tvätta toa och handfat lite oftare kanske oxå vore bra för att förebygga. Till helgen ska det inhandlas fler kuddar. De vi har behöver bytas ut och sen införskaffa några fler så man har att bulla upp sig med.
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2020

Har op 13/2 Ta ut gamle innlegg + hard kapsel, legge inn nye og litt ekstra fett. Motiva Ergonomix. Funderer mye på storlek. Vil virkelig ha mindre uten at brösten blir tomme eller får heng. Vil ikke gjøre lyft nu, det får evt bli senere om det er HELT nødvendig... Funderer også på om jeg skal velge demi (som kirurgen har foreslått) eller mini. Andre som har samme tanker?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

27 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Lr hur!vi har inte haft magsjukan på besök på flera år (ta i trä?) så vore så jädra typiskt om den skulle hitta hit just när man ska opas. Tvättar handdukar och lakan ofta, tvätta toa och handfat lite oftare kanske oxå vore bra för att förebygga. Till helgen ska det inhandlas fler kuddar. De vi har behöver bytas ut och sen införskaffa några fler så man har att bulla upp sig med.

Ja, kommer den så kommer den garanterat natten till op! Eller så dagen efter?? Jag har allt hemma, väntar bara på descutan som är på g?
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

27 jan, 2020

Norgirl skrev:

Har op 13/2
Ta ut gamle innlegg + hard kapsel, legge inn nye og litt ekstra fett. Motiva Ergonomix.
Funderer mye på storlek. Vil virkelig ha mindre uten at brösten blir tomme eller får heng. Vil ikke gjøre lyft nu, det får evt bli senere om det er HELT nødvendig...
Funderer også på om jeg skal velge demi (som kirurgen har foreslått) eller mini.
Andre som har samme tanker?

Jag! Blev rekommenderad demi men är rädd för att det ska bli ”för stort”. Har funderat en del på mini men på konsultationen sa kirurgen (innan han rekommenderade demi) att mini skulle också vara bra men det kommer se fint ut första året typ. Jag frågade dock inte varför då utan det är såhär i efterhand när cc-rädslan kommit som jag undrar varför mini inte skulle vara fint mer än i ett år:) Hur tänker du? Varför velar du?
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2020

Jeg har ikke bestemt meg. Skal på ny konsultasjon på onsdag og kan fråge da - om det er så at demi «holder» bedre på sikt. Jeg har en ekstra utmaning da mine nye implantat skal inn i eksisterende fickor, de skal riktignok sys litt inn men tror ikke de kan minskes hur mycke som helst. Så har jeg også hatt 375 i 8 år og huden har jo strukket seg. Du kan jo velge ganske fritt siden du ikke er operert allerede. Mitt råd er å legge inn heller for lite enn for mye. Om du undrer, så maile legen, det er ofte enklere enn å få tak på dem på telefon.
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

27 jan, 2020

Så..nu har jag beställt descutan. Börjar närma sig nu. Spännande när du gjort Pinkroose, för visst är du först ut här i gruppen??
Gilla

Anonym användare

28 jan, 2020

Hei Pumba86, Ser du skal ha både demi og mini. Har du sett/kjent på begge? Jeg har bare sett demi.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

28 jan, 2020

Pumba86 skrev:

Så..nu har jag beställt descutan. Börjar närma sig nu. Spännande när du gjort Pinkroose, för visst är du först ut här i gruppen??

Fick hem mina idag? Ja jag tror de? Exakt en vecka idag, om 1 vecka vid denna tiden så är de klart! Haha så svårt att få in i huvudet??
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

28 jan, 2020

Ja, jag ska ha en av varje. Har inte känt på båda, vet inte ens vad det var jag kände på?Tror det va demi. Kände på ergonomix iaf?den va väldigt mjuk så tror det kan bli ett bra resultat, även att känna på sen. För att få så jämna bröst som möjligt, eller symmetriska, så valde kirurgen en av varje. Ja, Pinkroose, fatta att du har dina nya tuttar om en vecka!
Gilla

Anonym användare

28 jan, 2020

Jkagdn skrev:

Emandm skrev:

Jkagdn skrev:

Inte jag heller! Sällan man är såhär taggad när man bränt 45lax?

76(!!) kostar mitt , de va en tung överföring MEN nu är de gjort! Ingen återvändo ?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

28 jan, 2020

Ja herregud, snart är det dags!! Vi har åkt på influensan här hemma, vilket är vidrigt förstås men tur i oturen att vi fått det nu och inte om ett par dagar. Då borde jag hinna bli frisk:) Varför beställer ni Descutan, går det inte att köpa på ett apotek?
Gilla

Pumba86

Kvinna ·

28 jan, 2020

Jo, går väl att köpa direkt. Lite smidigt bara att få hem det i brevlådan?gött med nätshopping mär man bor på landsbygden. Visst har vi ju apotek men är inte inne där så ofta så då slipper man dit för den sakens skull.
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

29 jan, 2020

Ja klart de går att köpa på apoteket men som sagt smidigt att klicka hem de? Ja, börjar bli en aning nervös nu haha, hur ska de då bli dagen innan och samma dag om jag redan är såhär nipprig nu?? en bilresa på ca 1 timme dit.. Så får nervös kissa och bajsa färdigt innan vi åker hahaha??
Gilla

Trasselsudd

Kvinna ·

29 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Ja klart de går att köpa på apoteket men som sagt smidigt att klicka hem de?

Ja, börjar bli en aning nervös nu haha, hur ska de då bli dagen innan och samma dag om jag redan är såhär nipprig nu?? en bilresa på ca 1 timme dit.. Så får nervös kissa och bajsa färdigt innan vi åker hahaha??

Ja jag opereras dagen innan dig och jag börjar verkligen känna av nerverna rejält nu. Svårt att tänka på annat ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem