LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Tuttlisaan
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Joxie: ja det där med morfin är en klurig grej. Man mår ju oftast så illa utav det för att man inte har ätit något på ett tag heller, så oavsett hur illa du mår när du vaknar så försök få i dig en drickyoghurt eller något lätt bara så brukar det oftast bli bättre! Tror absolut inte det kommer se hemskt ut, dom är så duktiga på det dom gör nu för tiden. Men förstår att du hamnar i såna tankar! Har du långt till/från kliniken?

AndreaC
Kvinna ·

CMA
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Jag planerar brödtförminskning 28/11, men tänker att jag hänger på här också Det är inte så många som vill förminska, men det kanske är fler som ska göra ankarlyft?

Joxie
Kvinna ·
Jag drömde härom natten att de hade häftat ihop hela magen efter bröstoperationen. Helt galet. Ingen logik alls men det är väl nervositeten som smyger sig på haha

Ailosliv
Kvinna ·

Tuttlisaan
Kvinna ·

Vildängel
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Nu har jag vart och köpt allt som behövs inför op! Bara tre dagar kvar, börjar bli lite pirrig :D

Ailosliv
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·

CarGirl
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Någon som börjat stretcha? Läste någonstans (säkert här på POF) att genom att stretcha och tänja ut bröstmuskeln innan OP kan det förmildra smärtan lite. Värt ett försök iallafall ;)

Mad
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Idag har jag varit på konsultation. Har helatiden varit inställd på en operation i början av december men fick nu en tid 30 november! Ser framemot detta samtidigt som jag lovat att följa med på Stockholm horse show på lördagen. Bara två dagar efter operationen, vad tror ni? Ni som opereras i början av november kan väl skriva om era upplevelser efter operationen.

CarGirl
Kvinna ·
Någon som börjat stretcha? Läste någonstans (säkert här på POF) att genom att stretcha och tänja ut bröstmuskeln innan OP kan det förmildra smärtan lite. Värt ett försök iallafall ;)
Jasså? Hur ska man stretcha? :D

Ailosliv
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Jasså? Hur ska man stretcha? :D
Har inte sätt några konkreta övningar men har googlat lite på "stretcha bröstmusklatur" osv och hittat lite olika övningar. De pratar mycket om att eftersom vi hela tiden arbetar med våra händer och armar framför oss så blir bröstmuskeln väldigt "kort". Genom att stretcha den så "öppnar" man upp den. Tycker själv det låter logiskt att en stretchad muskel borde ha lättare att ta emot ett implantat än en ihopdragen muskel som är "för kort" pga stelhet redan från början :)

LT123
Kvinna ·
Ojoj, idag betalade jag så nu känns det verkligen att det är på riktigt! Jag fick även ett sms av koordinatorn på kliniken som undrade om allt kändes bra inför operationen. Känns fantastiskt att de verkligen stöttar en och ser till att allt är OK även flera veckor innan op!