Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Ja, tror man är mer rädd för att det låter för stort haha! Det kommer nog bli bra ska du se! Ja jag är också orolig över det, tiden efter min första op var ett helvete rent ut sagt. Jag hoppas verkligen att denna gången blir bättre!!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Joxie: ja det där med morfin är en klurig grej. Man mår ju oftast så illa utav det för att man inte har ätit något på ett tag heller, så oavsett hur illa du mår när du vaknar så försök få i dig en drickyoghurt eller något lätt bara så brukar det oftast bli bättre! Tror absolut inte det kommer se hemskt ut, dom är så duktiga på det dom gör nu för tiden. Men förstår att du hamnar i såna tankar! Har du långt till/från kliniken?

Ja det är nog en bra idé, äta något även om man inte är så sugen. Ja jag har 50 mil så jag kommer övernatta en natt på kliniken och sen en natt hos min bästa vän som bor i Sthlm. Därefter flyger jag hem på fredag eftermiddag.
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Jag drömde härom natten att de hade häftat ihop hela magen efter bröstoperationen. Helt galet. Ingen logik alls men det är väl nervositeten som smyger sig på haha
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Jag planerar brödtförminskning 28/11, men tänker att jag hänger på här också Det är inte så många som vill förminska, men det kanske är fler som ska göra ankarlyft?
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

CMA skrev:

Jag planerar brödtförminskning 28/11, men tänker att jag hänger på här också Det är inte så många som vill förminska, men det kanske är fler som ska göra ankarlyft?

Jag ska göra ankarlyft! Dödsnervös men hoppas ändå att det ska bli bättre än idag iallafall. Inatt drömde jag att dom hade satt in 600cc på mig istället för 300cc, vaknade alldeles kallsvettig :P
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

AndreaC skrev:

Jag drömde härom natten att de hade häftat ihop hela magen efter bröstoperationen. Helt galet. Ingen logik alls men det är väl nervositeten som smyger sig på haha

Alltså, dom här drömmarna :P
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Jag tycker att hela alltet känns som en dröm. Vissa dagar känns det liksom som att jag inte alls har fixat pengarna och bokat in en operation, att det bara är något jag drömt - men sen kollar jag i kalendern osv och ser att jag ringat in operationsdagen. Det känns nästan som att jag "aldrig skulle ha den turen", att få genomgå operationen alltså - men sen slår det mig att jag ÄNTLIGEN ska få bröst.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Nu har jag vart och köpt allt som behövs inför op! Bara tre dagar kvar, börjar bli lite pirrig :D
Gilla
Vildängel

Vildängel

Kvinna ·

Jag blir avis när jag läser era inlägg, ni har detta spännande framför er!! Det är så häftigt & va inte alls lika jobbigt som jag förväntade mig. Jag opererade mig i Onsdags & är inne på min 4 dag efter nu. Igår fick jag duscha & se mina nya tuttar & det var en så häftig upplevelse!! Hängtuttarna är väck & jag trodde inte alls det skulle se så fint ut på en gång, å då har jag ju gjort lyft också så mycket ärr. Men jag är typ kär i mina nya fasta tuttar! Vilken känsla! Stort lycka till till er alla som har detta framför er, så spännande! Kram på er!!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Nu har jag vart och köpt allt som behövs inför op! Bara tre dagar kvar, börjar bli lite pirrig :D

Åhh, vad spännande! Förstår att du börjar bli pirrig :D
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Tre sprängfyllda veckor kvar för mig, så jag är relativt säker på att tiden bara kommer springa förbi! Såååå pepp för både min egen och er andras skull!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Idag är jag nere på ensiffrigt, 9 dagar kvar! Nu börjar nervositeten komma lite..
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Någon som börjat stretcha? Läste någonstans (säkert här på POF) att genom att stretcha och tänja ut bröstmuskeln innan OP kan det förmildra smärtan lite. Värt ett försök iallafall ;)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Någon som börjat stretcha? Läste någonstans (säkert här på POF) att genom att stretcha och tänja ut bröstmuskeln innan OP kan det förmildra smärtan lite. Värt ett försök iallafall ;)

Jasså? Hur ska man stretcha? :D
Gilla
Mad

Mad

Kvinna ·

Idag har jag varit på konsultation. Har helatiden varit inställd på en operation i början av december men fick nu en tid 30 november! Ser framemot detta samtidigt som jag lovat att följa med på Stockholm horse show på lördagen. Bara två dagar efter operationen, vad tror ni? Ni som opereras i början av november kan väl skriva om era upplevelser efter operationen.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Mad skrev:

Idag har jag varit på konsultation. Har helatiden varit inställd på en operation i början av december men fick nu en tid 30 november! Ser framemot detta samtidigt som jag lovat att följa med på Stockholm horse show på lördagen. Bara två dagar efter operationen, vad tror ni? Ni som opereras i början av november kan väl skriva om era upplevelser efter operationen.

Åhh vad kul att du fick en tid så snabbt! Vart ska du operera dig? :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

LT123 skrev:

CarGirl skrev:

Har inte sätt några konkreta övningar men har googlat lite på "stretcha bröstmusklatur" osv och hittat lite olika övningar. De pratar mycket om att eftersom vi hela tiden arbetar med våra händer och armar framför oss så blir bröstmuskeln väldigt "kort". Genom att stretcha den så "öppnar" man upp den. Tycker själv det låter logiskt att en stretchad muskel borde ha lättare att ta emot ett implantat än en ihopdragen muskel som är "för kort" pga stelhet redan från början :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Ojoj, idag betalade jag så nu känns det verkligen att det är på riktigt! Jag fick även ett sms av koordinatorn på kliniken som undrade om allt kändes bra inför operationen. Känns fantastiskt att de verkligen stöttar en och ser till att allt är OK även flera veckor innan op!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

CarGirl skrev:

LT123 skrev:

CarGirl skrev:

Har inte sätt några konkreta övningar men har googlat lite på "stretcha bröstmusklatur" osv och hittat lite olika övningar. De pratar mycket om att eftersom vi hela tiden arbetar med våra händer och armar framför oss så blir bröstmuskeln väldigt "kort". Genom att stretcha den så "öppnar" man upp den. Tycker själv det låter logiskt att en stretchad muskel borde ha lättare att ta emot ett implantat än en ihopdragen muskel som är "för kort" pga stelhet redan från början :)

Jo, det låter ju vettigt och man gör gärna allt man kan för att kunna underlätta. Får försöka stretcha lite den sista veckan innan op. Tack för tipset! :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Ojoj, idag betalade jag så nu känns det verkligen att det är på riktigt! Jag fick även ett sms av koordinatorn på kliniken som undrade om allt kändes bra inför operationen. Känns fantastiskt att de verkligen stöttar en och ser till att allt är OK även flera veckor innan op!

Åhh, spännande. Det är ju lite extra pirrigt när det är så mycket pengar men nu är det verkligen på riktigt! Vilken service att dom hör av sig och kollar läget! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem