Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ailosliv skrev:

Ojoj, idag betalade jag så nu känns det verkligen att det är på riktigt! Jag fick även ett sms av koordinatorn på kliniken som undrade om allt kändes bra inför operationen. Känns fantastiskt att de verkligen stöttar en och ser till att allt är OK även flera veckor innan op!

Åhh, spännande. Det är ju lite extra pirrigt när det är så mycket pengar men nu är det verkligen på riktigt! Vilken service att dom hör av sig och kollar läget! :D

Men verkligen! För mig har det bara känts som en dröm den senaste veckan, men nu känns det lite mer verkligt! Och verkligen en helt fantastisk service som hör av sig, känns inte som att det är många som gör så, men jag vet inte?
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

LT123 skrev:

CarGirl skrev:

LT123 skrev:

CarGirl skrev:

Någon som börjat stretcha? Läste någonstans (säkert här på POF) att genom att stretcha och tänja ut bröstmuskeln innan OP kan det förmildra smärtan lite. Värt ett försök iallafall ;)

Jasså? Hur ska man stretcha? :D

Har inte sätt några konkreta övningar men har googlat lite på "stretcha bröstmusklatur" osv och hittat lite olika övningar. De pratar mycket om att eftersom vi hela tiden arbetar med våra händer och armar framför oss så blir bröstmuskeln väldigt "kort". Genom att stretcha den så "öppnar" man upp den. Tycker själv det låter logiskt att en stretchad muskel borde ha lättare att ta emot ett implantat än en ihopdragen muskel som är "för kort" pga stelhet redan från början :)

Jo, det låter ju vettigt och man gör gärna allt man kan för att kunna underlätta. Får försöka stretcha lite den sista veckan innan op. Tack för tipset! :)

Och jag får stretcha sista dagen innan op! :D Imorgon klockan 16 flyger jag ner till Sthlm, bor hos en kompis över natten och sedan tar jag mig till kliniken på onsdagen för operation kl 11!
Gilla
resaos

resaos

Kvinna ·

Den 16:e november är det min tur. Någon mer som ska göra det på Bellakliniken?
Gilla
Mad

Mad

Kvinna ·

Jag ska operera mig hos Örjan Gribbe på Proforma.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Joxie: jag har också op tid klockan 11 på onsdag haha :D Gud va kul! Tycker vi får skriva till varandra när vi har vaknat! :*
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Joxie: jag har också op tid klockan 11 på onsdag haha :D Gud va kul! Tycker vi får skriva till varandra när vi har vaknat! :*

Men vilket sammanträffande! Ja det måste vi verkligen :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mad skrev:

Jag ska operera mig hos Örjan Gribbe på Proforma.

Samma här :)
Gilla
Karolina78

Karolina78

Kvinna ·

Hej, ska göra en kombinerad bukplastik och ny bröstförstoring 22 nov. Har oxå 3 barn på 6 mån,3år och 7år, så förstår hur den oron ser ut ; ). Barn är ju inte så försiktiga alltid.. när jag gjorde min förra var mellanbarnet ca 8mån å det gick ändå bra att ta hand om efter ca 1vecka. Körde runt honom i gåsstolen :). Men där ju bra om du kan få hjälp vecka 1. Jag har nu anatomiska 375g men har nu bokat in 475g/cc. Funderar dock på att ändra till 535cc då jag nästan inte har något kvar efter ammat 3 st. Hade dock D-kupa innan barnen...lycka till iaf! Jag tyckte inte alls att det gjorde ont efteråt senast : ).
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Karolina78 skrev:

Hej, ska göra en kombinerad bukplastik och ny bröstförstoring 22 nov. Har oxå 3 barn på 6 mån,3år och 7år, så förstår hur den oron ser ut ; ). Barn är ju inte så försiktiga alltid.. när jag gjorde min förra var mellanbarnet ca 8mån å det gick ändå bra att ta hand om efter ca 1vecka. Körde runt honom i gåsstolen :). Men där ju bra om du kan få hjälp vecka 1. Jag har nu anatomiska 375g men har nu bokat in 475g/cc. Funderar dock på att ändra till 535cc då jag nästan inte har något kvar efter ammat 3 st. Hade dock D-kupa innan barnen...lycka till iaf! Jag tyckte inte alls att det gjorde ont efteråt senast : ).

För att se skillnad har jag hört att man bör gå upp minst 200 cc, så 535 blir nog bra :) vad skönt att höra att du inte tyckte det gjorde ont!
Gilla
Karolina78

Karolina78

Kvinna ·

Gilla
Karolina78

Karolina78

Kvinna ·

Har nu ringt in å ändrat till 535g : ). Vet inte om det kanske kan kännas lite mer efter om man inte haft större innan, alltså huden är ju redan lite uttöjd då ; ). Men som sagt jag hade läst att det skulle göra jätte ont och tyckte inte alls att det var farligt. Ett tips är dock att köpa en sådan där kudde som man har på flygplan, nackkudde typ. Man måste ju sova på rygg!
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Tänk tjejer att vi imorgon redan går in november - VÅR MÅNAD! Känns som om oktober bara flög förbi. Stort lycka till imorgon Joxie som jag tror är först ut av oss(?) Kan ha missat någon! Sen tänkte jag fråga om det är någon mer av oss i tråden som ska sänka sitt bröstveck?:)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Om 14 dagar ligger jag nyopad... helt otroligt! Är både nervös o förväntansfull i omgångar.
Gilla
Mad

Mad

Kvinna ·

Mitt bröstveck skulle de sänka, han ritade ett och visade vart de skulle hamna på konsultationen .
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Tänk tjejer att vi imorgon redan går in november - VÅR MÅNAD! Känns som om oktober bara flög förbi.
Stort lycka till imorgon Joxie som jag tror är först ut av oss(?) Kan ha missat någon!

Sen tänkte jag fråga om det är någon mer av oss i tråden som ska sänka sitt bröstveck?:)

Tack! Jag och Tuttlisaan opereras imorgon kl 11! Eller, jag ska vara på kliniken kl 11, sen lär det ju dröja innan jag blir opererad, men ändå. Ungefär 17 timmar kvar nu! Och det värsta är att jag inte bestämt mig för storleken än :P
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Lycka till ni som ska operera er imorgon! :D
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Har precis duschat första descutan duschen. Har packat klart väskan och imorgon bitti halv åtta beger jag mig mot kliniken! Är så förväntansfull :D
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Ooooh spännande! Så glad för er skull Joxie och Tuttlisaan! Snart är det er tur, och sen kommer vi andra också! :D
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Heeeej! Här vill jag oxå vara med :D ska opereras på måndag den 6 november på Citadellkliniken. Börjar bli sååå nervös! Skönt med andra i samma Sits, min man tycker ja tjatar så :)
Gilla
JosieJo

JosieJo

Kvinna ·

resaos skrev:

Den 16:e november är det min tur. Någon mer som ska göra det på Bellakliniken?

Resaos: Jag ska opereras på Bellakliniken men liten innan dig. Jag har tid den 6 nov. Kan inte fatta att det är mindre än en vecka kvar. Känns helt overkligt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem