Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Joxie

Joxie

Kvinna ·

Jag har precis flugit hem från Stockholm, det gick över förväntan :) Klarar mig på alvedon (får penicillin också i förebyggande syfte) och det är skönt. Svider/drar under vänster bröst men det är inte jätteont.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Wiiiii! Vad spännande :) jag skall vara där klockan sju på måndag. Känns som de e vi som e näst på tur i tråden. Fasen vad pirrig jag börjar bli!
Boobso skrev:

LT123 skrev:

Boobso skrev:

Nu har ni äntligen era bröst! Jag längtar!

Jag drömde dock inatt att mina bröst blev alldeles för stora på min kropp. Vad ledsen jag blev :( nu börjar man bli redligt nervös. Vill att klockan ska bli 10 så jag kan ringa kliniken och få det exakta klockslaget

Jag är också rädd att mina bröst ska bli för stora.... Spännande och se vilken tid du får! Jag ska vara på kliniken klockan 10 på onsdag :D

Jag ska vara på kliniken kl 08.00 måndag morgon! Hjälp! Nu är det på riktigt!

Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie skrev:

Jag har precis flugit hem från Stockholm, det gick över förväntan :)
Klarar mig på alvedon (får penicillin också i förebyggande syfte) och det är skönt.
Svider/drar under vänster bröst men det är inte jätteont.

Skönt att resan hem gick bra! Har bara varit på detta forum några dagar. Gjorde du även lyft ? Nyfiken då jag skall göra ankarlyft och förstoring på måndag. Hoppas du är nöjd!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Joxie skrev:

Klarar mig på alvedon (får penicillin också i förebyggande syfte) och det är skönt.

Skönt att resan hem gick bra! Har bara varit på detta forum några dagar. Gjorde du även lyft ? Nyfiken då jag skall göra ankarlyft och förstoring på måndag. Hoppas du är nöjd!

Japp, gjorde både lyft och förstoring (ankarlyft + Mentor round, 325cc). Själva stygnen runt bröstvårtor mm känns inte ens, det enda jag känner är som träningsvärk i bröstmusklerna och att det stramar/svider i stygnen under vänster bröst.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Lade in en ny bild nu efter första duschen (Örjan mailade och sa att det var okej att duscha men att tejpen måste vara helt torr innan jag tar på bh:n igen, så ikväll har jag både klapptorkat och lufttorkat).
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Ser bra ut Joxie! :D
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Ser jätte fint ut Joxie!! :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tack hörni :) Lite jobbigt att min 2-åring är så otroligt mammig. Jag kom hem igår och hon är fullkomligt klistrad vid mig <3 Det är jättemysigt såklart men man blir väldigt orolig för brösten när hon klättrar på mig :/
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Wiiiii! Vad spännande :) jag skall vara där klockan sju på måndag. Känns som de e vi som e näst på tur i tråden. Fasen vad pirrig jag börjar bli!

Boobso skrev:

LT123 skrev:

Boobso skrev:

Nu har ni äntligen era bröst! Jag längtar!

Jag drömde dock inatt att mina bröst blev alldeles för stora på min kropp. Vad ledsen jag blev :( nu börjar man bli redligt nervös. Vill att klockan ska bli 10 så jag kan ringa kliniken och få det exakta klockslaget

Jag är också rädd att mina bröst ska bli för stora.... Spännande och se vilken tid du får! Jag ska vara på kliniken klockan 10 på onsdag :D

Jag ska vara på kliniken kl 08.00 måndag morgon! Hjälp! Nu är det på riktigt!

Ja det är nog vi som står på tur! Längtar så! Kan det bli måndag NU! Imorgon ska jag tvätta och städa (sånt jag inte kanske kan göra på ett tag). Skura badrummen också, haha
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Joxi, dina tuttar är jätte fina! Vill också ha mina bröst nu, haha
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Redan nu (dag 3 efter operation) tycker jag att brösten är mindre spända. Det gör inte så ont längre heller, bara ibland när bh:n skaver mot stygnen under bröstet. Försöker ta det lugnt och bara läka. Tog en promenad till Ica tidigare. I vanliga fall tar det 10 minuter enkelt väg, den här dagen tog det 20 minuter dit och säkert 45 minuter hem eftersom vår 2-åring fick världens utbrott och la sig på backen och vägrade kliva upp. Eftersom jag inte får lyfta henne fick jag vackert vänta tills hon ”gav upp” och följde med hem :P
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Haha ja, har nyss dammsugit och stekt pannkakor. Körde bodypump på förmiddagen och skall även göra ett lass köttfärssås i morgon så familjen har et pat dagar. Som min man sa i morse ”du kanske kan fixa lite hemma nu mär du inte kommet kunna göra nåt på ett tag” hihi. Alltså jag drömde om bröst i natt, att de inte alls var någon skillnad när jag var naken. De hängde o såg precis ut som de gör nu innan operationen. Vaknade o va sååå ledsen :) Kan de bli måndag nnuuuuuuuu
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie skrev:

Mammatax skrev:

Joxie skrev:

Japp, gjorde både lyft och förstoring (ankarlyft + Mentor round, 325cc).
Själva stygnen runt bröstvårtor mm känns inte ens, det enda jag känner är som träningsvärk i bröstmusklerna och att det stramar/svider i stygnen under vänster bröst.

Då ska ju jag göra nästan exakt som dig. Gud vad jag börjar bli nervös nu! Skönt att höra att det känns okej för dig.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Joxie skrev:

Redan nu (dag 3 efter operation) tycker jag att brösten är mindre spända. Det gör inte så ont längre heller, bara ibland när bh:n skaver mot stygnen under bröstet.
Försöker ta det lugnt och bara läka. Tog en promenad till Ica tidigare. I vanliga fall tar det 10 minuter enkelt väg, den här dagen tog det 20 minuter dit och säkert 45 minuter hem eftersom vår 2-åring fick världens utbrott och la sig på backen och vägrade kliva upp.
Eftersom jag inte får lyfta henne fick jag vackert vänta tills hon ”gav upp” och följde med hem :P

Vad fina dina bröst ser ut redan! Vad skönt att det börjar kännas bättre, du ger mig hopp inför min operation på onsdag :D haha, ibland får man bara gilla läget och låta det ta den tid det tar med dom små :)
Gilla
JosieJo

JosieJo

Kvinna ·

Börjar oxå bli rejält nervös. På måndag är det dags. Känns fortfarande helt overkligt. Ska vara på kliniken kl 7.30 så det är skönt att man inte hinner stirra så mycket innan på op.dagen. Imorgon ska det städas och fixa matlådor.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Jag ska opereras den 22/11 och jag kommer att få ta mig hem själv med tåg... Hur har ni andra packat? Och i vad? Jag gissar på att jag inte får lyfta tungt... Vad ska man ha för väska? Ryggsäck eller resväska?
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Jag ska opereras den 22/11 och jag kommer att få ta mig hem själv med tåg... Hur har ni andra packat? Och i vad? Jag gissar på att jag inte får lyfta tungt... Vad ska man ha för väska? Ryggsäck eller resväska?

Jag tog en kabinväska på hjul, det gick smidigt att dra den. Be om hjälp med att lyfta den in i tåget bara.
Gilla
Truls

Truls

Kvinna ·

Hej! Opererade mig 1/11 med en bröstförstoring och herregud vad nervös jag var! Mest för sövningen..men allt gick bra och nu ligger jag här med bröst, väldigt märklig känsla haha:) hoppas det går bra för er också alla November tjejer!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

malinsjoberg79 skrev:

Jag skulle egentligen åka själv (opas 20/11), men igår kväll blev min sambo så arg över det (hans syster skulle egentligen följa med, men hittade ingen hundvakt) och bestämde att han minsann ska följa med mig ändå, haha. MEN till din fråga: Jag skulle ha haft antingen en kabinväska på hjul för att kunna packa med mig vad som helst, eller min egna lilla axelburna handväska (ca 2x2dm stor) och packa med mig så lite som möjligt. Känner rent spontant att en ej behöver ha med sig jättemycket saker? Jag har opats några gånger förut, om än inte plastikkirurgi - men lite större operationer på annat vis. Och flera av gångerna har jag packat med mig mer än jag behövt och använt. En kan ju åka till kliniken i samma kläder som en tänkt åka hem med, så minskas packningen. Det viktigaste enligt mig är nog: - Mobilladdare (det absolut viktigaste!) - Hörlurar (för att kunna slappna av med lite musik eller dylikt) - Travel-kit med tandkräm+tandborste (extra skönt om en mår illa efteråt) - Halstabletter (skönt efter att ha haft en tub i halsen under op) - Godis (för att få i sig åtminstone lite energi efter op) - Extra par trosor och stumpor (vad som helst kan ske efter en op, haha)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

malinsjoberg79 skrev:

Jag skulle egentligen åka själv (opas 20/11), men igår kväll blev min sambo så arg över det (hans syster skulle egentligen följa med, men hittade ingen hundvakt) och bestämde att han minsann ska följa med mig ändå, haha.
MEN till din fråga: Jag skulle ha haft antingen en kabinväska på hjul för att kunna packa med mig vad som helst, eller min egna lilla axelburna handväska (ca 2x2dm stor) och packa med mig så lite som möjligt. Känner rent spontant att en ej behöver ha med sig jättemycket saker? Jag har opats några gånger förut, om än inte plastikkirurgi - men lite större operationer på annat vis. Och flera av gångerna har jag packat med mig mer än jag behövt och använt. En kan ju åka till kliniken i samma kläder som en tänkt åka hem med, så minskas packningen.

Det viktigaste enligt mig är nog:
- Mobilladdare (det absolut viktigaste!)
- Hörlurar (för att kunna slappna av med lite musik eller dylikt)
- Travel-kit med tandkräm+tandborste (extra skönt om en mår illa efteråt)
- Halstabletter (skönt efter att ha haft en tub i halsen under op)
- Godis (för att få i sig åtminstone lite energi efter op)
- Extra par trosor och stumpor (vad som helst kan ske efter en op, haha)

Bra tips! :) Men vad menar du att vad som helst kan hända? :o hahaha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem