LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Joxie
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·
Nu har ni äntligen era bröst! Jag längtar!
Jag drömde dock inatt att mina bröst blev alldeles för stora på min kropp. Vad ledsen jag blev :( nu börjar man bli redligt nervös. Vill att klockan ska bli 10 så jag kan ringa kliniken och få det exakta klockslaget
Jag är också rädd att mina bröst ska bli för stora.... Spännande och se vilken tid du får! Jag ska vara på kliniken klockan 10 på onsdag :D
Jag ska vara på kliniken kl 08.00 måndag morgon! Hjälp! Nu är det på riktigt!

Mammatax
Kvinna ·
Jag har precis flugit hem från Stockholm, det gick över förväntan :)
Klarar mig på alvedon (får penicillin också i förebyggande syfte) och det är skönt.
Svider/drar under vänster bröst men det är inte jätteont.

Joxie
Kvinna ·
Klarar mig på alvedon (får penicillin också i förebyggande syfte) och det är skönt.
Svider/drar under vänster bröst men det är inte jätteont.
Skönt att resan hem gick bra! Har bara varit på detta forum några dagar. Gjorde du även lyft ? Nyfiken då jag skall göra ankarlyft och förstoring på måndag. Hoppas du är nöjd!

Joxie
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·

Tuttlisaan
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·
Wiiiii! Vad spännande :) jag skall vara där klockan sju på måndag. Känns som de e vi som e näst på tur i tråden. Fasen vad pirrig jag börjar bli!
Nu har ni äntligen era bröst! Jag längtar!
Jag drömde dock inatt att mina bröst blev alldeles för stora på min kropp. Vad ledsen jag blev :( nu börjar man bli redligt nervös. Vill att klockan ska bli 10 så jag kan ringa kliniken och få det exakta klockslaget
Jag är också rädd att mina bröst ska bli för stora.... Spännande och se vilken tid du får! Jag ska vara på kliniken klockan 10 på onsdag :D
Jag ska vara på kliniken kl 08.00 måndag morgon! Hjälp! Nu är det på riktigt!

Boobso
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·
Svider/drar under vänster bröst men det är inte jätteont.Skönt att resan hem gick bra! Har bara varit på detta forum några dagar. Gjorde du även lyft ? Nyfiken då jag skall göra ankarlyft och förstoring på måndag. Hoppas du är nöjd!
Japp, gjorde både lyft och förstoring (ankarlyft + Mentor round, 325cc).
Själva stygnen runt bröstvårtor mm känns inte ens, det enda jag känner är som träningsvärk i bröstmusklerna och att det stramar/svider i stygnen under vänster bröst.

LT123
Kvinna ·
Redan nu (dag 3 efter operation) tycker jag att brösten är mindre spända. Det gör inte så ont längre heller, bara ibland när bh:n skaver mot stygnen under bröstet.
Försöker ta det lugnt och bara läka. Tog en promenad till Ica tidigare. I vanliga fall tar det 10 minuter enkelt väg, den här dagen tog det 20 minuter dit och säkert 45 minuter hem eftersom vår 2-åring fick världens utbrott och la sig på backen och vägrade kliva upp.
Eftersom jag inte får lyfta henne fick jag vackert vänta tills hon ”gav upp” och följde med hem :P

JosieJo
Kvinna ·

malinsjoberg79
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Jag ska opereras den 22/11 och jag kommer att få ta mig hem själv med tåg... Hur har ni andra packat? Och i vad? Jag gissar på att jag inte får lyfta tungt... Vad ska man ha för väska? Ryggsäck eller resväska?

Truls
Kvinna ·

Ailosliv
Kvinna ·
Jag ska opereras den 22/11 och jag kommer att få ta mig hem själv med tåg... Hur har ni andra packat? Och i vad? Jag gissar på att jag inte får lyfta tungt... Vad ska man ha för väska? Ryggsäck eller resväska?

SS81
Kvinna ·
Jag skulle egentligen åka själv (opas 20/11), men igår kväll blev min sambo så arg över det (hans syster skulle egentligen följa med, men hittade ingen hundvakt) och bestämde att han minsann ska följa med mig ändå, haha.
MEN till din fråga: Jag skulle ha haft antingen en kabinväska på hjul för att kunna packa med mig vad som helst, eller min egna lilla axelburna handväska (ca 2x2dm stor) och packa med mig så lite som möjligt. Känner rent spontant att en ej behöver ha med sig jättemycket saker? Jag har opats några gånger förut, om än inte plastikkirurgi - men lite större operationer på annat vis. Och flera av gångerna har jag packat med mig mer än jag behövt och använt. En kan ju åka till kliniken i samma kläder som en tänkt åka hem med, så minskas packningen.
Det viktigaste enligt mig är nog:
- Mobilladdare (det absolut viktigaste!)
- Hörlurar (för att kunna slappna av med lite musik eller dylikt)
- Travel-kit med tandkräm+tandborste (extra skönt om en mår illa efteråt)
- Halstabletter (skönt efter att ha haft en tub i halsen under op)
- Godis (för att få i sig åtminstone lite energi efter op)
- Extra par trosor och stumpor (vad som helst kan ske efter en op, haha)