Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Hahaha nä jag talar utifrån egna erfarenheter... Jag är en av dem som blir EXTREMT illamående av narkosen, och trots att de sätter in alla medel de har mot illamåendet så slutar det ändå med att jag kräks. Och av alla medel de ger en mot illamåendet blir jag vääääldigt trött. Så: Trött, orkar ej gå på toa, kissar på sig - nya rena trosor behövs Illamående, kräks, rakt på fötterna - nya rena strumpor behövs TMI kanske, men det är vad som händer för mig hahaha
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Hahaha nä jag talar utifrån egna erfarenheter...
Jag är en av dem som blir EXTREMT illamående av narkosen, och trots att de sätter in alla medel de har mot illamåendet så slutar det ändå med att jag kräks. Och av alla medel de ger en mot illamåendet blir jag vääääldigt trött.
Så:
Trött, orkar ej gå på toa, kissar på sig - nya rena trosor behövs
Illamående, kräks, rakt på fötterna - nya rena strumpor behövs

TMI kanske, men det är vad som händer för mig hahaha

Hahaha tack för att du delar med dig! Jag har aldrig varit sövd så det kan gå hur som helst o då ör det ju bra att känna till detta ;)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ni som är opererade, vad gör ni? Jag blir lite rastlös av att ligga i soffan men märker att jag blir trött fort när jag är uppe och rör på mig. Har tre barn (9, 7 och 2 år). Maken tog den minsta och åkt till en vän så jag skulle få lite lugn och ro, men då föll det sig så att våra två större barn vägrade gå hem till sina vänner utan istället drog hit en kompis var. Så nu har jag fyra barn i huset och alla fyra är hungriga och vill ha lunch :/ Suck.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Truls skrev:

Hej!

Opererade mig 1/11 med en bröstförstoring och herregud vad nervös jag var! Mest för sövningen..men allt gick bra och nu ligger jag här med bröst, väldigt märklig känsla haha:) hoppas det går bra för er också alla November tjejer!

Åhh hur känns det? Hur mycket la du i? :D är också mest nervös inför att bli sövd, min tur på onsdag :D
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Idag undrar jag om jag ansträngt mig för mycket, det pirrar i brösten och känns ungefär som när mjölken rinner till när man fått barn :/ Har hjälpt stora barnen att städa sitt rum idag, tagit en promenad och började städa mitt pysselrum lite smått men gav upp relativt omgående eftersom jag kände att jag höll på att bli svettig (sjukt varmt i det rummet).
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Truls skrev:

Jag la i 295 cc anatomiska bakom muskel, tycker op gick bra men har haft rätt ont idag (4e dagen) man får äta mycket smärtstillande och vila ☺️ Spännande på onsdag! Hur mycket ska du lägga i?

Spännande, hur känns det än så länge, är du nöjd med storleken? :) ja, smärta får man ju räkna med så det är tur att man får lite starkare smärtstillande! Jag ska lägga in Motiva ergonomix 400 cc HP :)
Gilla
Truls

Truls

Kvinna ·

LT123 skrev:

Truls skrev:

Jag la i 295 cc anatomiska bakom muskel, tycker op gick bra men har haft rätt ont idag (4e dagen) man får äta mycket smärtstillande och vila ☺️ Spännande på onsdag! Hur mycket ska du lägga i?

Spännande, hur känns det än så länge, är du nöjd med storleken? :) ja, smärta får man ju räkna med så det är tur att man får lite starkare smärtstillande! Jag ska lägga in Motiva ergonomix 400 cc HP :)

Jag är nöjd än så länge! Glad att jag inte tog mindre, hade först valt 245 men det hade blivit för smått. Måste ju instämma med många här på pof att det är mycket lättare att tycka att man kunde tagit lite till i stlk haha. Jag har dock väldigt smal bröstkorg och nästan ingen egen bröstvävnad (efter två ammade barn) så 295 blev stor skillnad för mig:)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Truls skrev:

LT123 skrev:

Truls skrev:

Jag är nöjd än så länge! Glad att jag inte tog mindre, hade först valt 245 men det hade blivit för smått. Måste ju instämma med många här på pof att det är mycket lättare att tycka att man kunde tagit lite till i stlk haha. Jag har dock väldigt smal bröstkorg och nästan ingen egen bröstvävnad (efter två ammade barn) så 295 blev stor skillnad för mig:)

Vad kul att du är nöjd! Jag hoppas att jag inte vaknar och känner att jag borde ha tagit större då jag är rädd att 400cc blir för stort. Är nästintill platt idag så allt blir ju skillnad! Men hoppas att jag blir nöjd med storleken :)
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Joxie: ligger mest i soffan och kollar serier. Men känner mig mycket piggare än vad jag är. Var iväg och handlade en sväng idag men blev helt färdig efter det, och ändå var vi väl bara inne på affären i drygt en kvart. Så däckade rätt gött i soffan efter det haha! Tycker inte du ska anstränga dig så mycket genom att städa m.m men det är bra att du slutar när du känner att det blir för jobbigt! Kan tänka mig att det blir en helt annan sak när man har barn också. Du får komma hit så kan vi ha tråkigt tillsammans haha! :D
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Joxie: ligger mest i soffan och kollar serier. Men känner mig mycket piggare än vad jag är. Var iväg och handlade en sväng idag men blev helt färdig efter det, och ändå var vi väl bara inne på affären i drygt en kvart. Så däckade rätt gött i soffan efter det haha! Tycker inte du ska anstränga dig så mycket genom att städa m.m men det är bra att du slutar när du känner att det blir för jobbigt! Kan tänka mig att det blir en helt annan sak när man har barn också. Du får komma hit så kan vi ha tråkigt tillsammans haha! :D

Haha, ja gud så skönt det skulle vara, ta lite semester från man och barn och bara kolla serier med en POF-syster :D
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Låter ju helt fantastiskt! Man borde ju typ anordna nått slags kollektiv för alla som opererats så kan man hålla varandra sällskap och hjälpa varandra haha!! :D
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Låter ju helt fantastiskt! Man borde ju typ anordna nått slags kollektiv för alla som opererats så kan man hålla varandra sällskap och hjälpa varandra haha!! :D

Haha ja :D
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Nu har man bäddat rent och snart ska jag ta en dusch med Descutan. Inte så nervös än men det kommer i morgon bitti när jag ska ta min andra dusch med Descutan. Imorgon kl 08 ska jag vara på plats!
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Boobso skrev:

Nu har man bäddat rent och snart ska jag ta en dusch med Descutan. Inte så nervös än men det kommer i morgon bitti när jag ska ta min andra dusch med Descutan. Imorgon kl 08 ska jag vara på plats!

Åh så spännande! :)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Joxie och Tuttlisaan: Ett patientboende för alla som precis genomgått plastikkirurgi är en otroligt bra idé! Så är en omringad av andra i samma sits, som förstår vad en genomgår!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Boobso skrev:

Spännande, nu är det nära! Lycka till imorgon och hoppas allt går bra, du får uppdatera oss när du orkar imorgon :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Joxie och Tuttlisaan: Ett patientboende för alla som precis genomgått plastikkirurgi är en otroligt bra idé! Så är en omringad av andra i samma sits, som förstår vad en genomgår!

Jamen precis! :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso skrev:

Spännande Boobso! Det kommer gå kanon, hoppas du får sova gott inatt.
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Tack tjejer! Jag ska hålla er uppdaterade så gott jag kan :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Håller tummarna att allt går bra för dig i morgon :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem