Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

SilverXgirl

SilverXgirl

Kvinna ·

Åh så himla spännande att följa er! Är som sagt min tur nästa vecka (16:e) Någon mer? Känns fortfarande inte verkligt, haha
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Jag opereras om en vecka. Kan knappt fatta det, känns vääääldigt långt bort.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Välkomna SilverXgirl och Andrea C :). Jag opereras 14/11 så vi är i samma vecka ;)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Så kul att kunna följas åt allihopa och dela tankar och tips. Själv opereras jag om två dagar, på onsdag! Längtar så mycket men nervositeten börjar komma nu..
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Mammatax skrev:

SS81 skrev:

Skönt att höra att det har gått bra för er idag Boobso och Mammatax :) Hoppas det fortsätter i samma takt!

Tack det hoppas jag med!
Jag funderar dock på hur man ska kunna sova på rygg, har heeeeela mitt liv legat på magen , och när jag va höggravid på sidan. Kan bli spännande detta... hahah

Bullar man upp med lite kuddar (soffan är perfekt) då jag ligga lite på sniskan och det är skönt! Jag är ingen ryggliggare heller få jag älskar att sova på sidan. Kl 01 ska jag ta min morfintablett (var 12:e timme). Smärtat är helt klart mildare än vad jag trodde. Hoppas ni andra tjejer inte behöver få allt för ont. Alla är vi olika men jag håller tummarna för alla er.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Grattis till era nya bröst! :D Såg dina förut Boobso, supersnygga! 13 dagar kvar för mig nu, och jag längtar såååå myckeeeet
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Grattis till era nya bröst! :D Såg dina förut Boobso, supersnygga!
13 dagar kvar för mig nu, och jag längtar såååå myckeeeet

Tack!! Ja, jag är förvånansvärt överraskad över resultatet. Bättre än väntat. Men som sagt brösten kan ändras en del under 6 månader så det är bara att följa med på ens egna bröst utveckling :) Jag hoppas dom sjunker lite då jag vill ha mer droppformade. Men det sa kirurgen att det kommer ske :) 13 dagar! Hoppas dom går fort för dig
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Vad skönt att allt gått bra för er tjejer! :D själv har jag några dagar kvar (på fredag). Känner mig så nervös nu! Är typ rädd att jag fysiskt inte tar mig till kliniken pga min nervositet. Jag frågade till och med på konsultationen om jag kan få lugnande innan jag kommer in på kliniken. Haha känner jag mig själv rätt kommer jag vara sååå nervös! Hur var de för er? Var ni nervösa eller rädda på op dagen? Hur hanterar ni nervositeten? De kanske bara är jag som är så extremt nervös haha ;)
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

LT123 Håller verkligen med dig om att det är så kul att följas åt allihopa! Är du näst på tur nu? Det kommer att gå så himla braaa :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Proudmoore skrev:

LT123
Håller verkligen med dig om att det är så kul att följas åt allihopa! Är du näst på tur nu? Det kommer att gå så himla braaa :)

Ja! Vem eller vilka är näst på tur? Har vi någon imorgon? :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Sandralk: jag var nervös men just på op-dagen gick det förvånansvärt bra. Blev liksom cool just då.
Gilla
Clove

Clove

Kvinna ·

Hej alla! :) Jag ska opereras den 21 på Ak Sthlm. Jag är nervös men samtidigt längtar man :)
Gilla
Evolina

Evolina

Kvinna ·

Jag har op imorgon! Kl 10 ska jag va på kliniken. Har precis gjort min första descutan dusch och nu ska jag bara försöka sova lite också, nervositeten börjar komma nu :p
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Evolina skrev:

Jag har op imorgon! Kl 10 ska jag va på kliniken.
Har precis gjort min första descutan dusch och nu ska jag bara försöka sova lite också, nervositeten börjar komma nu :p

Vad spännande! Det kommer gå så bra så. Ta det bara lugnt och sansat. Vilken tid ska du få opereras?
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Så fort barnen jag kommit i väg till fsk/skola då ska jag hoppa in i duschen.. det kliar på hela min kropp.. tror det är för att jag är torr efter Descutan. Ska schamponera och lägga i en inpackning samt duscha med en fet två med olja i. Sen smörja huden, haha
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso skrev:

Så fort barnen jag kommit i väg till fsk/skola då ska jag hoppa in i duschen.. det kliar på hela min kropp.. tror det är för att jag är torr efter Descutan. Ska schamponera och lägga i en inpackning samt duscha med en fet två med olja i. Sen smörja huden, haha

Haha, jag hade tagit med min ansiktskräm till kliniken och smorde in mig så snart jag vaknade. Ansiktet var värst för mig, kroppen klarade sig ganska bra trots Descutan.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Evolina skrev:

Jag har op imorgon! Kl 10 ska jag va på kliniken.
Har precis gjort min första descutan dusch och nu ska jag bara försöka sova lite också, nervositeten börjar komma nu :p

Åh så spännande! Hoppas du kunnat sova. Kommer gå jättebra idag! :)
Gilla
SilverXgirl

SilverXgirl

Kvinna ·

Tack för välkomnandet! Känns sjukt spännande att ha fler att följa nu OCH något lugnande måste jag ändå säga. Jag är inte jättenervös för själva op utan det är nog mer läkningsprocessen och hur det kommer bli efter.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

SilverXgirl skrev:

Tack för välkomnandet! Känns sjukt spännande att ha fler att följa nu OCH något lugnande måste jag ändå säga. Jag är inte jättenervös för själva op utan det är nog mer läkningsprocessen och hur det kommer bli efter.

Jag kände likadant innan min op, jag litade fullt ut på personalen på kliniken så själva operationen var jag inte så stressad över. Mer nervös inför läkningen och det slutliga resultatet.
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Joxie tack så mycket för pepp <3 att få skriva lite om de hjälper. Hoppas jag har samma tur som dig och tuffar till mig på fredag ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem