Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Joxie

Joxie

Kvinna ·

Åh gäsp, dag 6 efter op och jag är fortfarande rätt så trött. Har inte så ont längre, bara lite under vänster bröst kvällstid, förmodligen för att bh:n skavt mot stygnen hela dagen. Somnar i soffan ca 22 varje kväll, kliver upp ca 05:00 med vår minsting och sover gärna någon timme mitt på dagen också. Men men, kroppen behöver vila för att läka :)
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Jag testade faktiskt hibiscrub denna gången innan op, tycker den är lite bättre ön descutan för man blir inte riktigt lika torr! Är också inne på dag sex som Joxie också är. Detta är rena drömmen jämfört med förra gången jag opererade mig, då låg jag i sängen i två veckor för att jag hade så ont/mådde dåligt. Men nu kan jag resa mig upp själv från säng m.m så detta känns bra! Lite kluven vad jag tycker om brösten än men får se hur jag känner efter några fler dagar haha :D
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Jag testade faktiskt hibiscrub denna gången innan op, tycker den är lite bättre ön descutan för man blir inte riktigt lika torr! Är också inne på dag sex som Joxie också är. Detta är rena drömmen jämfört med förra gången jag opererade mig, då låg jag i sängen i två veckor för att jag hade så ont/mådde dåligt. Men nu kan jag resa mig upp själv från säng m.m så detta känns bra! Lite kluven vad jag tycker om brösten än men får se hur jag känner efter några fler dagar haha :D

Jag är också lite ambivalent gällande brösten, tycker dom är superfina ibland och ibland känner jag att dom är alldeles för stora. Men precis som du så tänker jag att man måste ha is i magen - egentligen tar det ju 6-12 månader innan man ser slutresultat! 6 dagar är ju verkligen ingenting :)
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Jag kom och tänka på om man tar något blodprov innan OP? Får nästan ringa till kliniken och kolla i dag. Det brukar ju vara standard när man gör andra operationer tänker jag. Har i alla fall inte fått någon info om att det ska göras :-)
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Som jag förstått så är det väldigt olika gällande blodprov. Om de genom hälsokontrollen misstänker något, t.ex. att en eventuellt har en infektion i kroppen, så kollar de för säkerhetsskull. Men är en pigg och kry så gör de det inte jämt.
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

CarGirl skrev:

En fråga till er som har/ska operera er på Proforma: Har ni tagit kapselförsäkringen eller inte? Bara en nyfiken fråga :)

Ja, jag tyckte det var säkrast att göra det. Man vet aldrig liksom... :-)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Evolina skrev:

Jag har op imorgon! Kl 10 ska jag va på kliniken.
Har precis gjort min första descutan dusch och nu ska jag bara försöka sova lite också, nervositeten börjar komma nu :p

Lycka till idag, hoppas allting går bra! :D
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Joxie: jag har börjat tagit bilder för att se hur dom förändras. För i början är det ju ganska normalt att man inte tycker dom är så fina, och så kan det va bra om man har något att jämföra med hur dom såg ut för några dagar sen liksom! :D
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Min tur imorgon, börjar bli lite nervös :). Kl 07:45 ska jag vara där.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ketlin skrev:

Äntligen är det min tur också imorgon, klockan 10:00 ska jag vara på kliniken! Hur känns det? :)
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

Äntligen är det min tur också imorgon, klockan 10:00 ska jag vara på kliniken! Hur känns det? :)

Va kul så vi får uppdatera lite imorgon eftermiddag om vi orkar ;) Lite skräck blandad förtjusning känner just nu, blir nog mera nervöst ikväll när man ska sova och imorgonbitti :D haha! Hur känner du själv? Kommer bli lämnad och hämtad av min pojkvän och han har lovat vara där också när jag vaknar upp så det känns tryggt. Han har tagit ledigt från jobbet torsdag-fredag också för att ta hand om mig så tiden efter är inte speciellt orolig över ;) hihi!
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Evolina skrev:

Jag har op imorgon! Kl 10 ska jag va på kliniken.
Har precis gjort min första descutan dusch och nu ska jag bara försöka sova lite också, nervositeten börjar komma nu :p

Lycka till nu hoppas allt har gått bra! Vi kanske ses imorgonbitti ;). Jag kommer skrivas in och du får redan åka hem :)!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

Va kul så vi får uppdatera lite imorgon eftermiddag om vi orkar ;)
Lite skräck blandad förtjusning känner just nu, blir nog mera nervöst ikväll när man ska sova och imorgonbitti :D haha! Hur känner du själv?
Kommer bli lämnad och hämtad av min pojkvän och han har lovat vara där också när jag vaknar upp så det känns tryggt. Han har tagit ledigt från jobbet torsdag-fredag också för att ta hand om mig så tiden efter är inte speciellt orolig över ;) hihi!

Ja, vi får se hur vi mår ;) jag känner mig mest förväntansfull men nervositeten kommer nog ikväll när det är dags att sova :) Min sambo följer också med och ska vänta när jag opereras samt vara där när jag vaknar, vilket känns bra och tryggt. Han har tagit ledigt veckan ut för att hjälpa mig och finnas vid min sida :D
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Jag är också förväntansfull såklart men ändå lite nervös också :). Man vill ju se hur resultatet blir och att man blir nöjd. Är lite otålig ibland ;) haha
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ketlin skrev:

Jag är också förväntansfull såklart men ändå lite nervös också :). Man vill ju se hur resultatet blir och att man blir nöjd. Är lite otålig ibland ;) haha

Ja, är lite nervös för hur resultatet blir men även hur känslan kommer vara att ha bröst haha ;) men det blir nog bra ska vi se :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Uääääh, det knastrar från mitt högra bröst! Det är luft kvar där inne sedan operationen och det knastrar när man trycker lite på ovansidan :P
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

Ja, är lite nervös för hur resultatet blir men även hur känslan kommer vara att ha bröst haha ;) men det blir nog bra ska vi se :)

Japp det kommer gå bra :). Jag har ju haft bröst eller har väl nu också men efter 2 barn och ammande osv så vill få dom fasta och fina igen ;), har längtat länge! Önskar dig lycka till imorgon!!!
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

Japp det kommer gå bra :). Jag har ju haft bröst eller har väl nu också men efter 2 barn och ammande osv så vill få dom fasta och fina igen ;), har längtat länge!
Önskar dig lycka till imorgon!!!

Tack detsamma! Vi får uppdatera när vi har vaknat och har ork:)
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Joxie skrev:

Uääääh, det knastrar från mitt högra bröst! Det är luft kvar där inne sedan operationen och det knastrar när man trycker lite på ovansidan :P

Haha jag med Joxie! Knastrat och bubblar lite. Men tydligen ska det vara normalt läste jag.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Mitt vänstra knastrar också haha! Tycker det är sååå obehagligt |:
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem