Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Boobso

Boobso

Kvinna ·

LT123 skrev:

Någon annan som också har tappat sin aptit helt? Känner mig så illamående...

Jag får också dålig aptit med citadon tabletterna. Mår illa och kan knappt dricka. Försök ta alvedon under dagtid och citadon på natten. Det funkar lite bättre för mig i alla fall.
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Tuusen tack för alla era lyckoönskningar igår! Det är så skönt att ni finns verkligen. Operationen igår gick jättebra. Jag var så otroligt pigg när jag vaknade och hade knappt ont. Det enda som var va att det spände ytterst lite över bröstkorgen. Jag kunde vara uppe och gå på en gång och åkte sen bil hem vilket tog ca 3 timmar och även det gick superbra :) jag valde tillslut 380cc ergonomix mellanprofil. Hur mår ni alla idag med smärtan och så?
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Förresten stort lycka till ni som ska opereras idag! :D
Gilla
jenniiferu

jenniiferu

Kvinna ·

Hittade denna tråden nu, sitter här nervös och ska om dryga timmen bege mig iväg för operation :o Är inte alls nervös dock över själva ingreppet utan mest nojjig över perioden som kommer efteråt! Ni som redan har op:ats hur har det gått för er? Med eventuellt jobb osv? Någon mer än jag som har fysiskt arbete?
Gilla
RubyRose

RubyRose

Kvinna ·

Proudmoore: Härligt att höra att allt gått bra. Jag hade min op i onsdags och har inte värst ont, mest ömt och spänt och svullet. Kan röra mig ganska bra och gick en promenad igår för att få lite luft också, vilade sen ett tag. Boobso: Ska också tillbaka till kontoret på måndag och det lär ju bli någon stor hoodie på då. Det är bara de tre allra närmaste jobbarkompisarna som vet vad jag har gjort. Men de är ganska van att se mig i hoodisar också, så det blir nog inga spekulationer pga det i alla fall.
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

Nu sks jag ta min sista descutan dusch och sedan bege mig mot kliniken. Konstigt nog känner jag mig inte så nervös inför själva ingreppet (som jag oroat mig så för). Nu är jag mer orolig för smärtan och resultatet. Har för rädd att jag på något sätt blir missnöjd och måste korrigera. Men håller tummarna:D
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Joxie skrev:

LT123 skrev:

Någon annan som också har tappat sin aptit helt? Känner mig så illamående...

Äter du Citodon eller Tradolan/Tramadol? Alla är starka och kan orsaka aptitlöshet och illamående (och illamåendet blir värre om du inte äter).
Håll dig till endast Alvedon om du kan :)

Fick celebra av kliniken som är morfin men tog den innan jag skulle sova igår så det orsakade inte illamåendet. Har bara inte haft någon aptit och sen massa tabletter på det gör inte saken bättre. Får dricka dryckyoghurt så jag får i mig något...
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken. Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

RubyRose skrev:

Proudmoore: Härligt att höra att allt gått bra. Jag hade min op i onsdags och har inte värst ont, mest ömt och spänt och svullet. Kan röra mig ganska bra och gick en promenad igår för att få lite luft också, vilade sen ett tag.

Boobso: Ska också tillbaka till kontoret på måndag och det lär ju bli någon stor hoodie på då. Det är bara de tre allra närmaste jobbarkompisarna som vet vad jag har gjort. Men de är ganska van att se mig i hoodisar också, så det blir nog inga spekulationer pga det i alla fall.

Haha. Jag är tvärtom jag har alltid klätt mig i ganska tighta kläder så skulle jag komma i en hoodie så skulle dom undra, haha. Mina 3 närmsta vet också men resten har ingen aning. Men men vi får väl se. :)
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Rabarber94 skrev:

Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken.
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...

Men usch stackare! Jag har verkligen inte alls haft så ont som du verkar beskriva. Jag är inne på dag 5 men mina nya bröst och kan till och med liggande på sidan och sova. Men jag hittade många nålstick på mig och antar att det var bedövning. Men jag hade runt brösten (massor), hade även nålstick på ryggen och rumpan. Vet du om du fick något sånt? För jag tror det hjälpte mig en del i början att man bar lite bedövad.
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

RubyRose skrev:

Proudmoore: Härligt att höra att allt gått bra. Jag hade min op i onsdags och har inte värst ont, mest ömt och spänt och svullet. Kan röra mig ganska bra och gick en promenad igår för att få lite luft också, vilade sen ett tag.

Boobso: Ska också tillbaka till kontoret på måndag och det lär ju bli någon stor hoodie på då. Det är bara de tre allra närmaste jobbarkompisarna som vet vad jag har gjort. Men de är ganska van att se mig i hoodisar också, så det blir nog inga spekulationer pga det i alla fall.

Tack snälla duu!! :) vad skönt att höra att du verkar må bra och inte har så värst ont. Det är samma för mig just det där med ömt och svullet men annars ingenting än så länge :D
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Så, nu har jag varit på mitt första återbesök. Sköterskan tog bort tejpen, klippte trådarna, fotade och tejpade om. Örjan kom också in och lugnade mig angående dubbelbröst (inte ens chans att du får det, sa han). Jag har också läst om tjejer vara hud har släppt mellan brösten och min hud ÄR väldigt spänd mellan brösten! Så jag fick hem en rullad linda som jag ska ha mellan brösten när jag har bh (jag ska för övrigt gå utan bh dagtid och med bh nattetid nu under de kommande 2 veckorna). Angående rippling så sa han: ”Ja det kommer du nog få, men mest för att det är en komplikation som de flesta drabbas av i någon omfattning. Vissa mer, vissa mindre. Jag skulle tänka mig att på dig kommer det synas på utsidan brösten om du börjar dig framåt.” Inte direkt vad jag ville höra, men ja - man måste ju vara realistisk :/
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Har för övrigt köpt en bh jag ska ha under läkperioden, hamnade på 70F! Skiiitstort, hoppas brösten krymper lite mer :P Har fortfarande storleksskillnad, det vänstra är större trots att Örjan förminskade det vänstra vid operationen. Jag hoppas verkligen att det bara är extra svullet och att det kommer lägga sig mer och mer och bli samma storlek som det högra :)
Gilla
Evolina

Evolina

Kvinna ·

Rabarber94 skrev:

Opererades igår, gick jättebra och jag är nöjd över resultatet. MEN jag har så fruuuuktansvärt ont i både brösten och ryggen. Inte kunnat sova pga smärtan, kan inte resa mig upp själv och mår illa pga smärtan. Tar maxdos av smärtstillandet jag fick av kliniken.
Ni som har opererats och haft problem med mycket smärta, när gick det över för er? Behöver lite peppande ord här i sängen som jag inte lyckats ta mig ur än...

Usch lider med dig Rabarber94 :( Har också fruktansvärt ont i både bröst och rygg, inne på min 3e dag nu.. Läste dock att smärtan kan öka dom första dagarna innan de vänder och blir bättre, så hoppas jag är där nu. Får du göra bröstgympan? Tycker det är den som hjälper mest, samt smärtstillande såklart!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Rabarber. Hej tjejen! Förstår precis hur du känner dig. Ryggen har varit det jobbigaste för mig u veckan. Opererades i måndags och känner mig idag lite bättre i ryggen och kunnat sova bra inatt. Så de blodkorv bättre. Någon mer än jag son har så ont i bröstbenet? Det tycker så mkt när man står och går. Jag tycket det är skit jobbigt. Hoppas det går över snart. :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie. Skönt att du varit på återbesök ochvatt st verkar bra med läkning och så. Galet att du ska gå utan bh på dagarna nu, min ska sitta på dygn runt i fyra veckor. Förstår inte hur de kan va sån skillnad mellan olika kirurger ... du ska se att de e bröstet som gör att st är svullet o ser större ut, du är trots allt nyopererad och de tar ju ett tag innan de lägger sig och så. Is i magen måste vi alla ha; även om jah, precis som du, vill att allt ska va färdigt med allt nuuuuuu :) kram
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax: tack, skönt att bli lugnad när man nojar lite :) Jag har också tänkt på det där med de olika rekommendationerna. Knäppt att det är så olika! Utan bh dagtid för att brösten ska få finare och rundare form nertill sa både Örjan och sköterskan.
Gilla
Mili.90

Mili.90

Kvinna ·

Hej jag är ny här och hoppar in i tråden om det går bra :) jag ska opereras den 20 november på polarkliniken i Umeå, kommer att lägga in 400 cc bakom muskeln och börjar bli sjukt nervös, mest nervös inför sövningen men också all smärta efteråt.
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Är det dåligt för brösten att ligga på sidan? Jag klarar nämligen av det då det inte gör ont men kan fet förstöra något tro?
Gilla
Tessan22

Tessan22

Kvinna ·

Hej hoppas din operation går bra.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem